• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Koude oorlog! Is het werkelijk over?

DeletedUser

Gast
Nu de gebeurtenissen met Oekraïne vraag ik me af of de koude oorlog echt ooit is afgelopen.

De russen hebben hun troepen buiten hun grensgebieden geplaatst in een autonoom gebied de Krim, binnen de grenzen van Oekraïne, nadat de Minister-president (ja, het autonome gebied heeft zijn eigen M-p) van de Krim in verzoek bij Rusland heeft ingediend om te helpen met het handhaven van de orde.

Deze heeft Rusland al te graag ingewilligd, aangezien ze belangen hier hebben.

Nu staat de gehele westerse wereld op hun achterste poten, met de VS voorop en eisen dat Rusland zijn troepen weer terug roept en de grenzen van Oekraïne gaan respecteren.
Mocht Rusland de eisen van het westen (de VS) niet inwilligen dan zullen er sancties komen, diplomatieke isolatie, Russische tegoeden in het buitenland bevriezen etc etc, om Rusland op zijn knieën te krijgen.

Wat is er nu eigenlijk gebeurt?? Rusland heeft alleen een verzoek ingewilligd en troepen geplaatst in het gehele gebied de Krim. Er is geen oorlog verklaart aan Oekraïne, er is geen schot gelost in het gebied en daarnaast had Rusland ook meteen diplomatie aangeboden aan Oekraïne.

Ik kan me nog wel de oorlog van de VS herinneren toen ze ten strijden gingen trekken tegen Afghanistan en Irak.
Dat gebeurde zonder de toestemming van de VN, sterker nog de VS dreigde naar de hele wereld (ook zijn bondgenoten) om de VS te steunen, anders werden ze als vijanden beschouwd en passelijke acties zouden dan volgen.

De VS viel Afghanistan binnen, Irak en keer op keer werden grenzen, voornamelijk van Pakistan niet gerespecteerd.

In plaats van dat de wereld acties ondernam tegen de VS, bijv sancties, diplomatieke isolatie en het bevriezen van tegoeden van de VS in het buitenland deden ze net zo hard mee aan de illegale acties van de VS. Sterker nog de VS maakt er een zootje van en wij kunnen betalen voor de wederopbouw.

Is dit niet heel erg hypocriet van de wereld of gewoon anti-Rusland beleid die is uitgezet door de VS en dat Europa de VS maar altijd blindelings volg, aangezien Europa altijd eerst het antwoord van de VS afwachten voordat ze zelf met een standpunt komt.

Eigenlijk vanaf het punt dat de koude oorlog afgelopen behoorde te zijn heeft het westen nooit Rusland als volwaardig aangezien en alleen maar gedoogd.

Het beleid van de VS is altijd geweest om Rusland te beledigen, bekritiseren en als ongewilde partner beschouwd.
Hier zijn genoeg voorbeelden van.

Mijn mening is dat de koude oorlog alleen op papier afgelopen is, maar de verhoudingen tussen het westen (voornamelijk de VS) nooit echt is veranderd, de laatste 10 jaar lijkt het alleen maar te verslechteren.
 

DeletedUser

Gast
Ik zou het geen koude oorlog willen noemen. Toen niet en nu niet. Keihard nietsontziend Amerikaans Imperialisme is het. Oekraïne is het zoveelste land dat gedestabiliseerd wordt door smerige VS-praktijken. Binnenlandse fascistische organisaties worden door de CIA aangestuurd om rotzooi te trappen. Het is weer gelukt en aangezien de mainstream media hier zoals altijd aan eenzijdige berichtgeving doet krijgen wij weer een compleet verkeerd beeld van de situatie gepresenteerd. Werkelijk misselijkmakend.
Ook beschamend hoe Nederland, nu met die Timmermans voorop, weer keihard achter die oorlogsmisdadigers uit de VS aanloopt.
 

DeletedUser

Gast
redface2.gif
 

DeletedUser

Gast
Ik zou het geen koude oorlog willen noemen. Toen niet en nu niet. Keihard nietsontziend Amerikaans Imperialisme is het. Oekraïne is het zoveelste land dat gedestabiliseerd wordt door smerige VS-praktijken. Binnenlandse fascistische organisaties worden door de CIA aangestuurd om rotzooi te trappen. Het is weer gelukt en aangezien de mainstream media hier zoals altijd aan eenzijdige berichtgeving doet krijgen wij weer een compleet verkeerd beeld van de situatie gepresenteerd. Werkelijk misselijkmakend.
Ook beschamend hoe Nederland, nu met die Timmermans voorop, weer keihard achter die oorlogsmisdadigers uit de VS aanloopt.
over media niet helemaal, zelfs ik krijg nu via mijn gewone nieuwskanalen binnen wat jij ongeveer zegt.
 

DeletedUser

Gast
Ik zou het geen koude oorlog willen noemen. Toen niet en nu niet. Keihard nietsontziend Amerikaans Imperialisme is het. Oekraïne is het zoveelste land dat gedestabiliseerd wordt door smerige VS-praktijken. Binnenlandse fascistische organisaties worden door de CIA aangestuurd om rotzooi te trappen. Het is weer gelukt en aangezien de mainstream media hier zoals altijd aan eenzijdige berichtgeving doet krijgen wij weer een compleet verkeerd beeld van de situatie gepresenteerd. Werkelijk misselijkmakend.
Ook beschamend hoe Nederland, nu met die Timmermans voorop, weer keihard achter die oorlogsmisdadigers uit de VS aanloopt.

Tjonge die vs toch weer. Gelukkig komt Rusland het land nu bevrijden. :)
 

DeletedUser

Gast
Tjonge die vs toch weer. Gelukkig komt Rusland het land nu bevrijden. :)

Het gaat er niet om wie beter of niet beter is, maar het is toch duidelijk dat er maar met 1 maat gemeten wordt, dat is de Amerikaanse maat.

In die tussentijd is de VS de meest agressieve en onbetrouwbare land ter wereld, ondanks dat loopt europa als een kip zonder kop achter de VS aan.

Kijk maar naar dat spionage schandaal, wat wordt er tegen gedaan, helemaal niks.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser11295

Gast
Laten we even heel eerlijk zijn, wij als westerse wereld (vs en eu) behoren ons niet te bemoeien met oekrainië en Rusland evenmin. Beide partijen zitten fout.
 

DeletedUser

Gast
Ik lees nu net dat 2 Oekrainse schepen om 4 uur Belgische tijd weg moeten zijn voor de haven van de Krim, anders valt Rusland aan. VN veiligsheidraad heeft spoedvergadering. Wat een kleuters.
 

DeletedUser

Gast
Ik lees nu net dat 2 Oekrainse schepen om 4 uur Belgische tijd weg moeten zijn voor de haven van de Krim, anders valt Rusland aan. VN veiligsheidraad heeft spoedvergadering. Wat een kleuters.

ja, wel heel dubieus, interfax (russische persbureau, gevestigd in moskou) zou dat bericht aan een Oekraïense medewerker op buitenlandse zaken hebben gegeven, heb je dat ook gelezen?
Dat noem je valse propaganda om extra hulp proberen te vergaren uit het westen
 

DeletedUser10508

Gast
Wat ik mij afvraag is, waarvoor dient deze discussie? Volgens de meeste van jullie is wat er in de pers komt niet waar, voor de rest hebben wij amper tot geen informatiebronnen over hoe het daar nu echt is. Dan is natuurlijk de vraag, wat gebeurd er echt en wat niet?
 

DeletedUser

Gast
Wat ik mij afvraag is, waarvoor dient deze discussie? Volgens de meeste van jullie is wat er in de pers komt niet waar, voor de rest hebben wij amper tot geen informatiebronnen over hoe het daar nu echt is. Dan is natuurlijk de vraag, wat gebeurd er echt en wat niet?

Volgens mij is het vooral flowervalley die zo veel kritiek heeft op de 'mainstream media', maar ik hoop toch eigenlijk wel dat er hier geen mensen zijn die haar nog serieus nemen...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser10508

Gast
Volgens mij is het vooral flowervalley die zo veel kritiek heeft op de 'mainstream media', maar ik hoop toch eigenlijk wel dat er hier geen mensen zijn die hem nog serieus nemen...

Haar* Volgens mij is dat een altje van iemand dat ik ken ^^

Anyway, ze(/hij) heeft toch wel gelijk. Niet altijd alle dingen dat ze zeggen zijn waar.
 

DeletedUser

Gast
Haar* Volgens mij is dat een altje van iemand dat ik ken ^^

Anyway, ze(/hij) heeft toch wel gelijk. Niet altijd alle dingen dat ze zeggen zijn waar.

Ja maar de rest van die Monsanto/illuminatie/vs/weet-ik-veel-wat bullshit geloof ik niet meer hoor. :p
 

DeletedUser

Gast
Wat ik mij afvraag is, waarvoor dient deze discussie? Volgens de meeste van jullie is wat er in de pers komt niet waar, voor de rest hebben wij amper tot geen informatiebronnen over hoe het daar nu echt is. Dan is natuurlijk de vraag, wat gebeurd er echt en wat niet?

Er zijn ook onafhankelijke zenders, over het algemeen alleen op internet te vinden. Democracy Now geeft veel achtergrondnieuws.

http://www.democracynow.org/2014/3/3/who_is_provoking_the_unrest_in , met een interessant telefoongesprekje (leak)
 

DeletedUser11295

Gast
Je kan zeggen wat je wilt maar flower komt altijd met linkjes die zijn mening ondersteunen.
 

DeletedUser

Gast
Tjonge die vs toch weer. Gelukkig komt Rusland het land nu bevrijden. :)
lol, schitterend :p


Ook net op het nieuw gehoord dat russen waarschuwingsschoten losten op ongewapende oekraïense soldaten die hun EIGEn vliegtuig terug wilden vorderen.

Zal weer wel een Amerikaanse soldaat zijn vermomd als een Russische...

4f4502755d59d.gif
 

DeletedUser22135

Gast
lol, schitterend :p


Ook net op het nieuw gehoord dat russen waarschuwingsschoten losten op ongewapende oekraïense soldaten die hun EIGEn vliegtuig terug wilden vorderen.

Zal weer wel een Amerikaanse soldaat zijn vermomd als een Russische...

4f4502755d59d.gif

Denkje waarom zijn er dan wel foto's van poetin die daadwerkelijk een militaire plan maakt samen met zn bevelhhebber? (zie krant vandaag)

http://www.nrc.nl/nieuws/2014/03/04/poetin-spreekt-van-ongrondwettelijke-staatsgreep-in-oekraine/

http://www.ad.nl/ad/nl/30326/Onrust...uatie-Krim-moeilijk-maar-onder-controle.dhtml
 

DeletedUser

Gast
Er zijn ook onafhankelijke zenders, over het algemeen alleen op internet te vinden. Democracy Now geeft veel achtergrondnieuws.

http://www.democracynow.org/2014/3/3/who_is_provoking_the_unrest_in , met een interessant telefoongesprekje (leak)

dit is een goede link, het is geen eenzijdig berichtgeving voor de westerse propaganda.

Alleen als het zo doorgaat gaan we echt 2 power blokken hebben. de ene kant de EU die met zijn kop in de reet van de VS zit en de andere kant Rusland en dan mag je China niet vergeten die Rusland altijd zal steunen.
 
Bovenaan