• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Lopen zie in Belgie niet gewoon heel erg achter...?

DeletedUser

Gast
Na alle spotjes en voorvallen die breed uitgemeten in media voorbij zijn gekomen in de afgelopen 10 jaar zijn we het in Nederland wel gewend dat ZINLOOS GEWELD! zwaar veroordeeld wordt in de media, en ook op straat. "De maatschappij dat ben jij" was een campagne die gelanceerd werd ten behoeve van ons Nederlandse collectieve geweten, en ik ben daar trots op! Wij durven op te roepen tot sociaal bewustzijn en ingrijpen. Bel de politie, roep, schreeuw, of help identificeren, maar dit pikken we niet. En dan nu het volgende:... De Belgische pers vindt het nodig om met een hoop lachwekkend dedain en moralistisch gezever de harde aanpak van POWned te veroordelen. Het lijkt wel of jullie het gezichtsverlies van de natie willen beperken door de integeriteit van het Nederlandse publieke bestel onderuit te halen.


Sorry mannen, maar lopen jullie niet gewoon verschrikkelijk achter?

(voor diegenen die het niet doorhadden, dit topic gaat over de recente laffe aanval van 5 Belgen op een voor hun totaal onbekende 22-jarige Nederlander.)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Nou ja zeg! Tsss! Die Belgen toch! Foei! Wat gaan we doen? Vlaanderen bezetten?
 

DeletedUser

Gast
De integriteit van het Nederlandse publieke bestel is naar mijn mening ook om te janken. Powned vind ik gruwelijk.
Wat dat betreft geef ik die Belgische pers wel gelijk, alhoewel ik niet weet op welk gezever je precies doelt :)
 

DeletedUser

Gast
Laat het duidelijk zijn dat dat zinloos geweld hier al even min geaccepteerd wordt. Het is door dat talloze staatshervormingen dat ons rechtssysteem langs geen kanten meer werkt en dergelijke criminelen al 5 min later vrijkomen maar dat staat wel los van de publieke opinie en media. Die laatste zet nu eenmaal gewoon zijn tanden in alles wat interessant kan zijn.
Ze zouden niet willen uitgeleverd worden aan Nederland omdat ze bang zijn voor een oneerlijk proces maar ik begin nu te denken dat dat wel eens waar zou kunnen zijn. (als jullie idd zoveel morele reclame hebben gekregen....)

Kun je dat achterlopen eens verklaren? Bij mijn weten zijn we op veel vlakken altijd of jullie voorgeweest of direct achter jullie geweest.
 

DeletedUser

Gast
Ik denk dat het rechtssysteem bij ons niet veel beter is dan bij jullie in België, misschien nog wel beroerder. Het verschil is dat het bij jullie duidelijk is dat het een zootje is en bij ons zitten de stinkende beerputten veelal nog net onder de oppervlakte.
Onze rechters zijn ook crimineel. Justitie stopt bij ons ook pedo-criminele-netwerken in de doofpot en klokkenluiders wordt het leven zuur gemaakt. Wat dat betreft geen verschil met België. De Nederlandse pers is wat betreft het beschermen van pedofielen als Demmink uiterst integer en publiceert niets daarover terwijl de rest van de wereld dat wel doet.
Incidenten als in Eindhoven worden echter de media ingeslingerd alsof het de meest extreme geweldsdelicten ooit zijn. Deze geweldsdelicten worden door de overheid gebruikt om de burgerrechten in te perken. En de Nederlandse bevolking ziet die beelden en knikt braaf en vindt het rechtvaardig dat we onze privacy-rechten opgeven om dat soort zinloos geweld tegen te gaan.
Ik kan me goed voorstellen dat die gastjes niet uitgeleverd willen worden. Als je een waxinelichthoudertje naar de Koningin gooit zit je hier al twee jaar vast.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
De integriteit van het Nederlandse publieke bestel is naar mijn mening ook om te janken. Powned vind ik gruwelijk.
Wat dat betreft geef ik die Belgische pers wel gelijk, alhoewel ik niet weet op welk gezever je precies doelt :)

Dat "gezever" betreft 2 Belgische journalisten (waarvan ik de naam je schuldig blijf) die op televisie ineens heel vroom gaan reageren als de journalistieke moraal getreden wordt. De privacy of integeriteit van persoonlijke levenssfeer zou in het gedrang zijn omdat de capuchon van verdachte Brent Lysen van zijn hoofd getrokken is.....

Brent Lysen is inderdaad wel degene die mag klagen over onnodig agressief gedrag...!

Nou vindt ik zelf dat er in het Publieke bestel wel goede verslaggeving wordt bedreven, maar dat is een mening. (een linkse, duidelijk :))
Maargoed ...Powned is niet altijd serieus en totaal niet PC maar wel brutaal genoeg om tongen los te maken over onderwerpen die de meeste niet aandurven. En daar heb ik wel respect voor.
 

DeletedUser

Gast
Laat het duidelijk zijn dat dat zinloos geweld hier al even min geaccepteerd wordt. Het is door dat talloze staatshervormingen dat ons rechtssysteem langs geen kanten meer werkt en dergelijke criminelen al 5 min later vrijkomen maar dat staat wel los van de publieke opinie en media. Die laatste zet nu eenmaal gewoon zijn tanden in alles wat interessant kan zijn.
Ze zouden niet willen uitgeleverd worden aan Nederland omdat ze bang zijn voor een oneerlijk proces maar ik begin nu te denken dat dat wel eens waar zou kunnen zijn. (als jullie idd zoveel morele reclame hebben gekregen....)

Kun je dat achterlopen eens verklaren? Bij mijn weten zijn we op veel vlakken altijd of jullie voorgeweest of direct achter jullie geweest.

Jah.. Ehm.. Als ik het goed begrijp, vindt jij dus dat deze jongens in belgie een fair proces moeten krijgen, met als resultaat dat ze na 5 minuten weer buiten staan. Dat zeg je nl letterlijk.

...qua voorlopen, het gedoogbeleid in Nederland heeft zichzelf bewezen, in tal van onderzoeken, een probaat middel te zijn voor de regulering van softdrugs en het terugdringen van criminaliteit. Verder vraag ik me af hoe je zo een wegennet (infrastructuur) kunt verantwoorden met zo een ongelooflijk hoge staatsschuld.
 

DeletedUser

Gast
Jah.. Ehm.. Als ik het goed begrijp, vindt jij dus dat deze jongens in belgie een fair proces moeten krijgen, met als resultaat dat ze na 5 minuten weer buiten staan. Dat zeg je nl letterlijk.

...qua voorlopen, het gedoogbeleid in Nederland heeft zichzelf bewezen, in tal van onderzoeken, een probaat middel te zijn voor de regulering van softdrugs en het terugdringen van criminaliteit. Verder vraag ik me af hoe je zo een wegennet (infrastructuur) kunt verantwoorden met zo een ongelooflijk hoge staatsschuld.

Zoals ik al zei moet je verschillende dingen van elkaar gescheiden kunnen houden. Als ik het zo hoor is in Nederland de publieke opinie zeer uitgesproken en is daardoor de neutraliteit van een jury gewoon niet meer gewaarborgd. Belgen zijn evenmin neutraal in deze zaak maar reageren blijkbaar milder. Dat ze na 5 min weer buiten zijn ligt aan een rechterlijke macht die gewoon niet kan fungeren en een hoop domme wetten. Ik zeg niet dat de uitkomst eerlijker zal zijn maar volgens mij zal de jury neutraler zijn. Je hebt zelf gezegd dat jullie moraal er ingepompt is.

En als jullie zo voorlopen op ons dan vraag ik me af waarom er nog steeds softdrugs te krijgen is bij jullie...
En wegennet? Heb je het nu over dat van ons of dat van jullie? Want ik ken in België niet direct een wegennet. Tenzij je die lagen asfalt vol met putten bedoeld.
 

DeletedUser

Gast
Zoals ik al zei moet je verschillende dingen van elkaar gescheiden kunnen houden. Als ik het zo hoor is in Nederland de publieke opinie zeer uitgesproken en is daardoor de neutraliteit van een jury gewoon niet meer gewaarborgd. Belgen zijn evenmin neutraal in deze zaak maar reageren blijkbaar milder. Dat ze na 5 min weer buiten zijn ligt aan een rechterlijke macht die gewoon niet kan fungeren en een hoop domme wetten. Ik zeg niet dat de uitkomst eerlijker zal zijn maar volgens mij zal de jury neutraler zijn. Je hebt zelf gezegd dat jullie moraal er ingepompt is.

En als jullie zo voorlopen op ons dan vraag ik me af waarom er nog steeds softdrugs te krijgen is bij jullie...
En wegennet? Heb je het nu over dat van ons of dat van jullie? Want ik ken in België niet direct een wegennet. Tenzij je die lagen asfalt vol met putten bedoeld.

Jah met putten! DATDUS!!
Het lijkt wel of je vind dat we hier gebrainwashed worden overbodige overheidspropaganda? Ik vond het zelf wel goed gevonden eigenlijk. Het maakt ook niet uit, in Nederland kennen we geen juryrechtspraak, dus kan er ook geen sprake zijn van indoctrinatie.

Verder zit Flowervalley er ver VER naast met die corruptie aanteiging.
 

DeletedUser

Gast
Zegge, als dit topic er alleen is om te bitchen op Nederlanders of Belgen, gaat dit gewoon lekker dicht. Laatste kans voor jullie.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Nou vindt ik zelf dat er in het Publieke bestel wel goede verslaggeving wordt bedreven, maar dat is een mening. (een linkse, duidelijk :))

Tja, ik kan alleen maar aanraden: "Question everything".
Verdiep je in enkele willekeurige onderwerpen en volg dan de berichtgeving daarover. Als je dat doet verandert je mening snel over de verslaggeving in de main stream media. Dan merk je dat er belangrijke thema's verzwegen of verdraaid worden.
 

DeletedUser

Gast
Waar het over ging: dat de Belgen POWned zo vervelend vonden, daar geef ik ze het grootste gelijk in. Elke fatsoenlijke Nederlander heeft een afkeur van POWned, of er wordt stoer gedaan voor vriendjes, of je bent niet goed bij je hoofd. De journalistiek die POWnews bedrijft gaat grenzen over. Grenzen die fatsoenlijke mensen niet over gaan. En als er dan wat van gezegd wordt, zoals nu, zeggen die mensen die stoer willen doen voor hun vriendjes, of niet goed bij hun hoofd zijn, dat er recht is op persvrijheid en dat mensen die zoiets doen, zo'n behandeling van POWned verdiend hebben.

Allebei kulargumenten, want het heeft niets te maken met beperking van de persvrijheid. Er wordt immers niets gezegd over de inhoud van de nieuwsitems, alleen over de manier waarop ze gemaakt zijn. (Alhoewel de inhoud me ook niet echt interesseert) Daarnaast doen ze ook zo bij mensen die helemaal niks fout gedaan hebben, alleen die zijn dan niet mans genoeg om er iets van te zeggen.

In tegenstelling tot mevrouw Jorritsma (burgemeester Lelystad), die wel mans vrouws genoeg was om er iets van te zeggen, daarbij ook nog gelijk had, en zie: POWned heeft er niet eens iets over uitgezonden, maar weggestopt in de doofpot.
 

DeletedUser

Gast
http://www.youtube.com/watch?v=B3DGk6gHv_E
Fraai hoor... zeker hoe ze de ouders van die verdachte benaderen... En dan afvragen waarom ze niet uitgeleverd willen worden aan een land waar de uitspraak toch al vastligt.
Pownews mooi staaltje journalistiek hoor. Echt iets voor in 'serieuze' praat.
 

DeletedUser20125

Gast
pownieuws
Fraai hoor... zeker hoe ze de ouders van die verdachte benaderen... En dan afvragen waarom ze niet uitgeleverd willen worden aan een land waar de uitspraak toch al vastligt.
Pownews mooi staaltje journalistiek hoor. Echt iets voor in 'serieuze' praat.


Ze hebben inderdaad erge dingen gedaan, maat komop zeg!
Doe normaal, laat ze nu effe met rust.
 

DeletedUser

Gast
http://www.youtube.com/watch?v=B3DGk6gHv_E
Fraai hoor... zeker hoe ze de ouders van die verdachte benaderen... En dan afvragen waarom ze niet uitgeleverd willen worden aan een land waar de uitspraak toch al vastligt.
Pownews mooi staaltje journalistiek hoor. Echt iets voor in 'serieuze' praat.


Eerlijk gezegd, heb er ook echt en dan ook écht geen medelijden mee ;)

Ze mogen heel hun leven aan de schandpaal genageld worden.. En dan die ouders.. pfff Als je dan helemaal niets kan zeggen over de daden van je zoon ben je net zo goed éen van deze criminelen..

Laat ze maar lekker belachelijk gemaakt worden op het internet op TV, No mercy.. die jongen die dan nu in het ziekenhuis ligt heeft hier heel zijn leven lang last van.

Dat hier gesproken word over ''Privacy schending van de daders'' of ''verdedig de daders'', kan er al helemaal niet bij dat je hierover spreekt..En al helemaal als die idioten totaal geen medelijden tonen met het slachtoffer..Kortom, levens lang voor mijn part.

Ode aan Pownews, die hebben tenminste het lef om deze monsters aan te spreken op wat ze gedaan hebben, aangezien de rechtertjes dat in België al helemaal niet gaan doen ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Ik vind Pownews echt een van de meest kansloze dingen die er is, maar deze mensen mogen ze van mij zo veel aan de schandpaal laten hangen als ze willen.
Privacy schending? Ga toch weg! Ik zou er niet eens over durven beginnen als ik zoiets ergs gedaan had. Voor mijn part mogen die jongens de rest van hun leven aan de lopende band werken onder het genot van een fris glas water en een voedzaam stuk brood, maar dat zal helaas wel weer niet gaan gebeuren.
 

DeletedUser

Gast
Misschien is levenslang een beetje overdreven? Het is onbegrijpelijk en onaanvaardbaar wat ze hebben gedaan maar nu moet je ook niet overdrijven. Een duidelijke en strenge straf is uiteraard wel nodig.

Die gasten van pownews kan je niet eens journalisten noemen aangezien een journalist neutraal en objectief is en blijft. Dat zijn gewoon sensatiezoekers. En wat ze doen is ook evengoed fout. Je kan die ouders niet fixeren omwille van wat hun kinderen hebben gedaan.
 

DeletedUser

Gast
Tja, ik kan alleen maar aanraden: "Question everything".
Verdiep je in enkele willekeurige onderwerpen en volg dan de berichtgeving daarover. Als je dat doet verandert je mening snel over de verslaggeving in de main stream media. Dan merk je dat er belangrijke thema's verzwegen of verdraaid worden.

Ik vindt wat je zegt wel een interessant gegeven, ik heb wel eens een discussie gevolgd over in welke zin de criminele excessen meetbaar zijn als percentage van de bevolking. Het valt op dat per hoofd van de bevolking grote excessen in Nederland veel minder voorkomen ten opzichte van de naburige landen, OF! ..minder naar buiten gebracht worden. (Of ons politieapparaat loopt achter en sporen de excessen niet op)
Maargoed, terug ontopic:

Als ik nu zo eens kijk naar de fabrikanten van diepvrieslasagna, moeten we dan ook maar zeggen dat ze met rust gelaten moeten worden, want ze zijn nu genoeg gepest door de media. Kost een hoop centjes die negatieve publiciteit, kan ik me zo indenken. Nee. Over nieuwsfeiten mogen best moeilijke vragen gesteld worden, ook aan mensen zondermediatraining. Brent lysen zou het lef moeten hebben om bij Matthijs van Nieuwekerk of Jeroen Pauw, of Paul Witteman aan tafel te gaan zitten..... Maarja Dat gaat nooit gebeuren, want het zijn lafaards, alle 5.
 

DeletedUser

Gast
Misschien is levenslang een beetje overdreven? Het is onbegrijpelijk en onaanvaardbaar wat ze hebben gedaan maar nu moet je ook niet overdrijven. Een duidelijke en strenge straf is uiteraard wel nodig.

Die gasten van pownews kan je niet eens journalisten noemen aangezien een journalist neutraal en objectief is en blijft. Dat zijn gewoon sensatiezoekers. En wat ze doen is ook evengoed fout. Je kan die ouders niet fixeren omwille van wat hun kinderen hebben gedaan.

Nee nee En Nee .

Ze tonen geen enkel berouw op hun daden, goed als dat een van hen wel zou doen.. Dan zou je er nog eens wat van kunnen zeggen ...

Dit zijn gewoon idioten die overal de pest aan hebben - Zodra ze uit de gevangenis komen gaan ze weer verder met iemand verrot te slaan.

Lekker opsluiten dus.
 

DeletedUser

Gast
Nee nee En Nee .

Ze tonen geen enkel berouw op hun daden, goed als dat een van hen wel zou doen.. Dan zou je er nog eens wat van kunnen zeggen ...

Dit zijn gewoon idioten die overal de pest aan hebben - Zodra ze uit de gevangenis komen gaan ze weer verder met iemand verrot te slaan.

Lekker opsluiten dus.

Daarvoor dient een gevangenis ook.... om berouw te krijgen. Daar zijn ze in ieder geval op ontworpen.
 
Bovenaan