• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.
  • Heb je een vraag over het spel? Kijk dan eerst op onze wiki (hulp) pagina's!
    Op onze wiki is veel informatie over Grepolis te vinden. Wellicht vind je het antwoord op je vraag daar wel! Zo niet, aarzel dan niet om het hier te vragen.

Nieuwe wereld

DeletedUser16606

Gast
Indien bekend is wanneer een nieuwe wereld zal starten, dan kan je dat lezen in een aankondiging.
 

DeletedUser

Gast
Ik heb wel al ervaring in het spel maar ben relatief nieuw op het forum
 

DeletedUser13872

Gast
Ik heb wel al ervaring in het spel maar ben relatief nieuw op het forum

daarom bestaat dit forumdeel om mensen die iets niet weten hun de kans te geven het te vragen, niks mis mee hoor een keer iets vragen.
ik vraag mezelf ook af wanneer er een komt, maar je geduld hebben is het enige wat je doen kan.
 

DeletedUser20679

Gast
Wanneer komt er een nieuwe wereld?
Ja ik heb ook echt zin in een nieuwe wereld is lang geleden niet gekomen, Maar laatste letter van het Grieks alfabet is Omega dus ik denk dat de volgende wereld (als dat komt) Athene ga noemen. :D
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Denk je?
Misschien gaat het ook iets in de stijl van hyperboa zijn
 

DeletedUser

Gast
Een nieuwe wereld komt als een wereld (bijna) vol is. Als het in de buurt komt van 'vol' zijn, dan gaan ze de wereld aankondigen en vaak 1 week later de wereld openen. Op de vraag: Wanneer zit de wereld dan vol? is hetvolgende antwoord:

Dit zijn het maximaal aantal spelers die we toelaten op een wereld, afhankelijk van de snelheid:
Snelheid 1: 45.000
Snelheid 1,5: 37.000
Snelheid 2: 30.000
Snelheid 2,5: 25.000
Snelheid 3: 20.000
Snelheid 4: 17.500

Note: Dit zijn richtlijnen, betekent dus niet dat we alleen nieuwe wereld starten als bovenstaande aantallen bereikt zijn.

Het gaat dan om de laatst uitgekomen wereld, dus in dit geval met Omega zijn de richtlijnen 37.000. Maar het zijn richtlijnen, dus het kan ook eerder geopend worden.

Een wereld zal vaak rond de 4/5 dagen van te voren worden aangekondigd (soms zelfs op de dag dat hij geopend word). Bij de aankondiging kan het zo zijn dat er al instellingen bekend zijn, maar reken er maar op dat die 1 dag na de aankondiging komt.

Ik hoop dat ik je genoeg geïnformeerd heb ;)

Ja ik heb ook echt zin in een nieuwe wereld is lang geleden niet gekomen, Maar laatste letter van het Grieks alfabet is Omega dus ik denk dat de volgende wereld (als dat komt) Athene ga noemen. :D

Die kans is er groot, op de internationale versie is dit ook het geval.
 

DeletedUser12160

Gast
Ik houd het al een tijdje bij en als ze vast houden aan de richtlijnen zal het nog 2 maanden duren totdat die wereld vol zit.
 

DeletedUser

Gast
Misschien dat het een optie is om reeds gesloten werelden, weer opnieuw te openen
 

DeletedUser

Gast
en binnen een 20-tal dagen gaan iota en theta stoppen,komt er dan een nieuwe wereld
 
Bovenaan