Interview Ridder-fight Myonia| Door: Irondrake (26-06-2018)
Introductie
Beste meelifter, AF-warrior, vluchter of normale speler.
Op goed ontvangst na mijn vorig artikel heb ik besloten er daar een vervolg op te breien, helaas dit maal niet in een uitgebreid artikel maar met een paar interviews met het kleine aantal spelers die momenteel nog overblijven op Myonia.
Hierin zal dieper worden ingegaan op de afgelopen WW strijd, hoe ze tot nu toe deze wereld beleefd hebben, wat hun toekomst verwachtingen zijn en natuurlijk veel meer interessante weetjes die toch niemand boeit.
De eerste in het rijtje is Ridder-fight, een speler die ik heb leren kennen in mijn alliantie “Schavuiten”. Iemand met een top mentaliteit die daarnaast ook nog een heuse alliantie speler is die door het vuur gaat voor zijn vrienden. Helaas zal op het tijdstip van publicatie deze speler al in de Myonia-hemel zijn maar dat houdt mij er niet van nog een terugkijk te gooien samen met hem!
Interview
Irondrake: Hoi Ridder-fight, kan je jezelf eens kort voorstellen aan de gemiddelde grepolisplebs?
Ridder-fight: Ik zal mezelf even kort voorstellen. Mijn ingamenaam is ridder-fight, maar jullie mogen me ook Mark noemen. In het dagelijks leven studeer ik bedrijfskunde en ben ik actief met hardlopen, Netflix bijhouden en lezen.
Ik speel Grepolis sinds 2014. Met dit account heb ik actief gespeeld op Githion, Actium en tot voorkort ook op Myonia, waar ik ondertussen noodgedwongen moest stoppen. Op Githion en Actium heb ik het kroontje behaald. Voor de rest kom je me op aanvallend gebied veelvuldig tegen.
Irondrake: Je vermeld meerdere werelden, welke vond je tot nu toe het leukste buiten Myonia gerekend dan?
Ridder-fight: Ik denk dat ik tot nu toe Githion de leukste wereld vond. Een wereld waar het veel meer op vaardigheden aankwam, zonder al te veel goudgebruik, met veel ervaren actieve spelers en daar waar ik na een lange en slopende race ook mijn eerste kroontje behaald heb met de Clowns.
Irondrake: Hoe ben je er op gekomen om op Myonia te starten en hoe kijk je er op terug?
Ridder-fight: Na het einde van Actium is mij gevraagd of ik met een groepje van die wereld op Myonia wilde starten. Na wat getwijfel - omdat ik wist dat ik vroegtijdig moest stoppen - had ik besloten om toch maar te beginnen. Daar heb ik echter tot de dag van vandaag nog geen moment spijt van gehad. Dit was voor mij een leuke doch korte wereld met veel gezelligheid binnen onze groep en met een mooie rivaliteit buiten onze groep!
Irondrake: Hoe verging deze wereld voor jou?
Ridder-fight: In het begintijdperk heb ik bij Pantheon gespeeld. Doordat we gecentreerd in het kernpunt van de wereld zaten zonder bg's/naps een te kampen hadden met een klein groepje en potentiële stoppers, kwam de beslissing er om te fuseren met Schavuiten. Sindsdien hebben wij behoorlijk van ons af gebeukt en het menigvuldig alliantie lastig gemaakt. Daarnaast was er binnen het team veel gezelligheid en hebben we ons prima kunnen amuseren.
Irondrake: Een mooie tijd dus, hoe heb jij de WW periode beleefd?
Ridder-fight: Het afgelopen WW- tijdperk was een periode waarin de 2 coalities op deze wereld elkaar flink op de proef stelden. Als Schavuiten zijnde hadden we een zware dobber aan FSB, maar wisten we er uiteindelijk wel 2 te behalen. Samen met The Fools hebben we op dit moment 5/7 WW's, wat ik persoonlijk een mooie prestatie vind tegenover de overmacht waartegen we spelen.
Irondrake: Dat klopt inderdaad helemaal, welke van de tegenstander(s) vond je het sterkst spelen?
Ridder-fight: De alliantie Phoenix heeft me het meest verbaasd, zeker aangezien zij ondanks dat ze in alle uithoeken van de wereld liggen, ze het The Fools toch enorm moeilijk wisten te maken. Daarnaast ook een dikke pluim naar Nikè, die ondanks dat ze eerst kapot zijn gespeeld toch een WW hebben gestart en ook al werd die tussentijds verbroken, doordat mensen gingen resetten, ze erna gewoon stug een nieuw eiland hebben opgezocht om weer door te gaan naast het feit dat ze toen al 5 levels achterliepen. En ze er nog altijd niet warm of koud van werden. Ja, dat doorzettingsvermogen siert ze wel.
Irondrake: Aangezien je verder geen impact meer zal hebben op deze wereld, wat zijn jouw verwachtingen hier?
Ridder-fight: Mijn toekomstige verwachting is dat er binnenkort veel goede spelers zullen stoppen, waardoor de kaarten er weer heel anders voor komen te liggen. Wellicht dat The Fools en Schavuiten nog een keer fuseren en op dat moment 4/7 pakken. In de verre toekomst zie ik FSB ook nog wel wat ww’s pakken. Dat is wel een alliantie met een instelling om niet zomaar te stoppen. Ieder zijn speelstijl natuurlijk..
Irondrake: Nog heel wat leuke dingen om naar uit te kijken dus, wat zal jouw het meeste bij blijven van Myonia?
Ridder-fight: Mijn meest memorabele moment op Myonia? Toch wel de ontmoeting met Salerno1 en die drommelse Irondrake
Irondrake: Leuke herinneringen dus aan grepolis, zien we ridder-fight nog terug op toekomstige werelden?
Ridder-fight: Ja, voorlopig heb ik nog niet genoeg van dit spel. Al neem ik nu wel even een flinke pauze en geniet ik van een welverdiende zomer!
Irondrake: Genoeg over grepo! Als je op restaurant zou zitten met Salerno1 en Irondrake wat zou je dan bestellen?
Ridder-fight: Dan gaan we uiteraard voor een Leffe Blond. Dat hebben we immers al lang afgesproken
Irondrake: Goeie keuze! Stel je ziet een Fool, een Phoenix, een Firestormer en een Schavuit zitten op een terrasje, bij welke 2 zou je gaan zitten mocht je kunnen kiezen?
Ridder-fight: Ik zou niet bij Phoenix gaan zitten, ik ben bang dat ik dan van het terrasje zou worden gedumpt

. Ik zou toch bij de Schavuit en Fool gaan zitten. Een goede, onderlinge samenwerking met fijne contacten. Daarnaast lig ik qua muzieksmaak met Salerno1 en Hated wel op 1 lijn:')
Irondrake: Om mee af te sluiten, zou je nog iets willen meegeven aan de andere spelers op Myonia?
Ridder-fight: Maak er hier met z'n allen nog een mooie tijd van en maak je niet te druk om opmerkingen die heen en weer gemaakt worden.
Irondrake: Ik dank je hartelijk voor je tijd en wens je natuurlijk veel succes en hoop dat we binnenkort toch eens dat beloofde terrasje doen!!