• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Obama VS Romney, voor wie ben jij?

DeletedUser19689

Gast
Maak een sympathieke democratische neger president en je kunt ongemoeid de hel op aarde creëren. Voor de beestachtige schending van de mensenrechten in Guantanamo Bay is geen enkel excuus aan te dragen.

Net zo makkelijk als de VS Al-Qaida-verdachten gruwelijk martelt zo steunen ze ook de rebellen in Syrië. Geen enkel probleem dat het rebellenleger daar vol zit met Al-Qaida-strijders. Ook geen probleem dat daar de meest gruwelijke slachtingen onder de bevolking nu plaatsvinden door datzelfde rebellenleger, want Syrië moet bevrijd worden. Bevrijd worden waarvan?
Obama zal toch een andere koers moeten varen wil hij niet de grootste oorlogsmisdadiger van de 21e eeuw worden.
Met Romney had het nog erger geweest hoor.
Onder hem had het leger al in Palestina gestaan.

Over Guantanoma gesproken, nogmaals Romney zou dit enkel erger maken:
ROMNEY: I am glad [detainees] are at Guantanamo. I don’t want them on our soil. I want them on Guantanamo, where they don’t get the access to lawyers they get when they’re on our soil. I don’t want them in our prisons, I want them there. Some people have said we ought to close Guantanamo. My view is we ought to double Guantanamo.

Overigens is het in Syrië lang beide kanten niet echt soeps.
Ik zeg niet dat de rebellen het goed doen, maar Assad helpt ook weer niet om de situatie te bedaren.
Als je zegt dat de rebellen marionetten zijn van het Westen is het ook wel logisch dat de situatie daar niet bedaart.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Neger kan men zien als een scheldwoord..
Wat ik bedoel te zeggen is dat we ons niet moeten laten misleiden door uiterlijk.
Zijn voorganger Bush jr. roept met zijn gluiperige, domme tronie bij de meeste mensen weerzin op en is dus minder geschikt om hele bevolkingsgroepen voor te liegen. Obama is een democraat en met zijn benoeming is de droom van Martin Luther King uitgekomen, een neger als president. Zijn eerlijke uitstraling is het laatste ingrediënt dat vervolgens nog nodig is om ons te laten geloven dat hij een man van vrede is.
Uitermate gevaarlijk om klakkeloos van zijn goedheid uit te gaan. De feiten weerspreken het namelijk met Gunatanamo Bay als duidelijk voorbeeld daarvan.

En persoonlijk vind ik op veel momenten Guantanamo eigenlijk niet erg.
Dit kan men zien als racisme. De rechten van de blanke westerling moeten wel gerespecteerd worden, maar de rechten van onze donkere moslimbroeders mogen met voeten getreden worden. Zo zou je geïnterpreteerd kunnen worden.

Ja het kan goed zijn dat daar erge dingen gebeuren maar als je daar terechtkomt dan moet
je toch ook al iets mispeuterd hebben?
Nee dat hoeft dus niet. Alleen verdenking is al genoeg om mensen jarenlang zonder enige vorm van aanklacht of proces op te sluiten en te martelen.
 

DeletedUser19689

Gast
Wat ik bedoel te zeggen is dat we ons niet moeten laten misleiden door uiterlijk.
Zijn voorganger Bush jr. roept met zijn gluiperige, domme tronie bij de meeste mensen weerzin op en is dus minder geschikt om hele bevolkingsgroepen voor te liegen. Obama is een democraat en met zijn benoeming is de droom van Martin Luther King uitgekomen, een neger als president. Zijn eerlijke uitstraling is het laatste ingrediënt dat vervolgens nog nodig is om ons te laten geloven dat hij een man van vrede is.
Obama speelt het gewoon goed, hij is een zeer charismatisch man.
Hij kan goed spreken in het publiek.
Bovendien is hij ook nog eens zwart, wat de zwarte bevolking op hem liet stemmen.
Mensen vallen daar nu eenmaal voor.
Anderzijds heeft hij massaal ingezet op de Latino's (TV kanalen,...), dit heeft hem ook geen windeieren opgeleverd.
Dit was gewoon slim van hem.

Flowervalley:
Nee dat hoeft dus niet. Alleen verdenking is al genoeg om mensen jarenlang zonder enige vorm van aanklacht of proces op te sluiten en te martelen.

Hier geef ik je volledig gelijk in.
Net zoiets als de doodstraf, hoeveel amerikanen hebben de kogel gekregen die later onschuldig bleken te zijn.
 

DeletedUser

Gast
Wat ik bedoel te zeggen is dat we ons niet moeten laten misleiden door uiterlijk.
Zijn voorganger Bush jr. roept met zijn gluiperige, domme tronie bij de meeste mensen weerzin op en is dus minder geschikt om hele bevolkingsgroepen voor te liegen. Obama is een democraat en met zijn benoeming is de droom van Martin Luther King uitgekomen, een neger als president. Zijn eerlijke uitstraling is het laatste ingrediënt dat vervolgens nog nodig is om ons te laten geloven dat hij een man van vrede is.
Uitermate gevaarlijk om klakkeloos van zijn goedheid uit te gaan. De feiten weerspreken het namelijk met Gunatanamo Bay als duidelijk voorbeeld daarvan.


Dit kan men zien als racisme. De rechten van de blanke westerling moeten wel gerespecteerd worden, maar de rechten van onze donkere moslimbroeders mogen met voeten getreden worden. Zo zou je geïnterpreteerd kunnen worden.


Nee dat hoeft dus niet. Alleen verdenking is al genoeg om mensen jarenlang zonder enige vorm van aanklacht of proces op te sluiten en te martelen.

Je hebt gelijk.
Maar in Guantanamo zijn er ook niet blanken en ik denk niet dat ze daar bevoordeeld worden?
Verder vind ik Obama een sympatieke kerel. Romney ziet er mij eerder een
man uit die oorlogen begint zonder medelijden te hebben met zijn eigen troepen.
 

DeletedUser

Gast
Met Romney had het nog erger geweest hoor.
Onder hem had het leger al in Palestina gestaan.

Over Guantanoma gesproken, nogmaals Romney zou dit enkel erger maken:

Overigens is het in Syrië lang beide kanten niet echt soeps.
Ik zeg niet dat de rebellen het goed doen, maar Assad helpt ook weer niet om de situatie te bedaren.
Als je zegt dat de rebellen marionetten zijn van het Westen is het ook wel logisch dat de situatie daar niet bedaart.

Wat betreft Romney ben ik het wel met je eens, Justaplayer. Hij zou er ongetwijfeld een grotere puinhoop van hebben gemaakt. Maar de duidelijke republikeinse lijn zou wel op meer weerstand stuiten, zowel in het binnenland als in het buitenland.
Daarom is de charismatische, (zoals je zelf in je andere post aangeeft) leider Obama vele malen gevaarlijker. Hij is in staat om met mooie woorden een heel land plat te bombarderen en iedereen volgt als makke schapen en denkt dat het ter wille van de vrede is.

Wat betreft Syrië, ik weet er ook niet heel veel van, maar de westerse media belicht nu wel heel eenzijdig de Syrische kwestie en zet Assad als de boze dictator weg en de oppositie als vrijheidsstrijders. De Arabische lente moet blijkbaar ook Syrie doorgang vinden, koste wat het kost.
http://www.ncpn.nl/manifest/2012/08/syrie.htm
Wat Assad moet doen? Geen idee. Elk scenario zal waarschijnlijk gitzwart zijn, vermoed ik. Syrië zal wel net zoals Libië in puin veranderen.

Naar mijn mening heeft iemand als Obama (en Bush) niet het recht om met de grootste verontwaardiging Assad, Khadafi of Sadam Hoessein grote boze dictators te noemen en hun steden te bombarderen terwijl de VS zelf mensen folteren en alle mensenrechten aan hun laars lappen.
 

DeletedUser19689

Gast
Ik vind dat je nu toch een beetje overdrijft.
Het klinkt alsof je Obama vergelijkt met charismatische personen als Hitler.
Hoewel Obama wapens levert, neemt hij toch een afhoudende houding aan.
EDIT: Ik heb je bron gelezen en teruggevonden op andere websites (kwestie van een communistische bron toch niet klakkeloos te geloven)
Dit is inderdaad wel redelijk schandalig doch niet verwonderlijk.
Einde EDIT
In USA is het gewoon niet moeilijk om mensen te overtuigen ten oorlog te trekken, dat zit zou ik zeggen "in hun cultuur".
In Amerika moet je gewoon maar het woord dictator/terrorisme laten vallen en de mensen staan daar al op 1 lijn.

Qua Syrië, ik vrees dat Assad wel het onderspit moet delven.
Zoals je al aan gaf, is het Westen niet echt met hem opgezet.
Uiteraard gaat dit jammer genoeg met met veel bloedvergieten gepaard.

Inderdaad, de USA is een hypocriet land.
Het is al land niet meer het land van de melk en honing.
Andere landen de vinger wijzen doen ze als eerste, maar in eigen boezem kijken doen ze niet.
Het probleem is dat de meeste mensen dit niet zien.
Om even een voorbeeld te geven, als je bv. in mijn klas rondvraagt waar iedereen zou willen leven, is het merendeel van het antwoord USA.
Ik wil hier mee aantonen dat Amerika hier bijzonder goed in slaagt om de mooie dingen te laten zien.
Guantanamo, wapens, sociaal systeem,... zien de meeste mensen niet.

Hoewel mijn post toch redelijk anti-USA is wil ik toch even benadrukken dat er ook mooie dingen zijn in Amerika.
Ik denk zo bijvoorbeeld aan de vlag, echt geweldig hoe ze daar trots over zijn.
In België wil men er nog niet eens zijn kont mee afvegen bij wijze van spreken.
Ik denk zo bv. ook de makkelijkere mogelijkheid om een bedrijf op te starten,...



@mods
Als ik een suggestie mag geven, dit topic kan misschien beter het: Verenigde Staten Van Amerika Topic noemen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Obama met Hitler vergelijken gaat inderdaad een beetje ver. Om die vergelijking überhaubt te kunnen maken zou Obama de machtigste man van de VS moeten zijn. Op papier is hij dat natuurlijk wel aangezien de VS, net zoals Nederland, een democratie moet lijken. Maar of dat werkelijk zo is...

Bijna iedereen weet ondertussen wel dat de Amerikanen de Syrische rebellen bewapenen. Slechts weinigen beseffen dat de banken van Rothschild achter de aanvallen op Libië en Syrië zitten.
bron: Niburu
oorspronkelijke bron: presstv.ir/

En uiteraard wordt hier ook de naam Monsanto (totale horror-organisatie) genoemd.
 
Bovenaan