• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Obama VS Romney, voor wie ben jij?

DeletedUser14965

Gast
wow ik wist geen eens dat NL een geheime dienst had
hoe kom jij aan die informatie

Soms zie je documentaires waarin een ex-geheim agent wat vertelt (onherkenbaar en zeer beperkte infomartie) over iets dergelijks, of lees je wat over uitgelekte informatie.
Eerder al noemde ik Wikileaks, een internetpagina waarin Julian Assange staatsgeheimen naar buiten heeft gebracht.
Het is natuurlijk niet allemaal even betrouwbaar, maar dat CIA en FBI 'vreemde dingen' doen, valt niet te ontkennen :)
 

DeletedUser14965

Gast
waar zie je die documentaires dan?
op TV?

Ja, Discovery Channel dacht ik.
Ik zag ook eens een documentaire op de Belgische zender Canvas (of zoiets) waar zo'n Arabier tot in detail vertelde hoe je een dodelijke bom maakt, terwijl als je in Nederland op internet trefwoorden als 'Bom' + 'maken' enz. intikt, er gelijk een belletje rinkelt bij de geheime dienst :)
 

DeletedUser11295

Gast
haha, wel grappig opzich als dat gebeurt. Anyways natuurlijk heeft NL een geheime dienst bas, dat heeft elk land :p.

Owja en het is maar goed ook dat Obama heeft gewonnen, goede zorg nu daar tenminste :D
 

DeletedUser

Gast
Elk land heeft wel spionnen en houd andere landen in het oog. België heeft de Staatsveiligheid en ADIV (Algemene Dienst Inlichtingen en Veiligheid) Amerika telt trouwens buiten de CIA nog wat diensten die zich bezig houden met van die dingen die het licht niet mogen zien.
 

DeletedUser15574

Gast
haha, wel grappig opzich als dat gebeurt. Anyways natuurlijk heeft NL een geheime dienst bas, dat heeft elk land :p.

Owja en het is maar goed ook dat Obama heeft gewonnen, goede zorg nu daar tenminste :D
dat wist ik niet
maar zou je dat als 13 jarige die in de 1e zit moeten weten?
 

DeletedUser

Gast
1 van de belangrijkste dingen die Obama heeft voor elkaar gekregen is de ziekteverzekering.
Toch iets heel belangrijk als je bedenkt dat dat bij ons vanzelfsprekend is.
Door dan ook eens 1 van de 2 oorlogen te stoppen die zijn voorganger heeft gestart en miljoenen te pompen in de economie vindt ik wel dat je kan zeggen dat hij heel wat verwezenlijkt heeft. Hier kunnen ze op een jaar nog geen regering vormen. :rolleyes:

Maar als je kijkt zijn ook de meeste Europeanen voor Obama. Waarschijnlijk doordat zijn ideeën iets meer overeenkomen met de onze.:)

1. Ziekteverzekering is idd heel belangrijk, hoewel deze waarschijnlijk afgeschaft zal worden. Obama heeft nl. een wet opgesteld dat iedere Amerikaan een basispakket ziekteverzekering moest aanschaffen, dat is tegen de grondwet, waar er staat dat iedere Amerikaan vrij is in zijn keuzes, en die vrijheid is héél belangrijk in Amerika.
Men is dus in een speciaal tak van de politiek aan het kijken of die wet grondwettelijk wel juist is. Zo niet, zal de wet afgeschaft worden, en bye bye ziekteverzekering.
Hij heeft ook opgelegd aan de verzekeringsmaatschappijen om een minimumpakket op te maken aan een bepaalde prijs, en dat zal in beroep nooit aangeklaagd kunnen worden, dus dat is dan wel goed :)

2. Qua oorlogen heeft hij het idd goed gedaan :p

3. Hij heeft miljarden in de economie gepompt, duizenden miljarden, geen miljoenen ;)
Met zijn Stimulus Package en zijn American Jobs Act heeft hij grootse dingen verwezenlijkt,
maar hij werd constant tegengewerkt door de senaat, die voor het grootste deel tegen hem is.
Hij heeft dus niet 100% kunnen gaan..
Ook is hij een plan gestart om de 'US debt' met 3.000.000.000 te verlagen, maar hier weet ik nog niet zoveel over :p
De werkloosheid heeft hij ook kunnen doen dalen, na een enorme stijging tijdens de Bush-jaren, en in het begin van zijn eerste termijn.

Het zijn allebei gluiperds. Je schopt het niet tot presidentskandidaat als je geen hufter bent die de grote criminelen van deze aarde dient (wapenhandelaren, farmaceutische maffia, pedocriminelen, etc...etc...)
Obama wint, maar dat maakt weinig uit. Er zullen de afgelopen tijd weer veel beloftes door beide kandidaten gemaakt zijn, net zoals in Nederland. Na de verkiezingen kunnen alle beloftes weer de put in, net zoals in Nederland.
Vier jaar geleden was de eerste belofte van Obama dat Guantanomo Bay gesloten zou worden. Deze schandalige martelgevangenis is nog steeds geopend.

Je kunt zeker zijn dat wanneer Obama die belofte deed (Guantanamo sluiten), dat hij nog niet op de hoogte was van het belang van die gevangenis. Obama heeft wel gezorgd dat onoschuldige gevangenen eruit konden.
Op dat vlak heeft hij dus niet niets gedaan.

Ik zeg obama! :)
maar waarom zagen jullie toch over guantanamo?
ja het was een belofte, maar obama heeft toch ook andere dingen aan zijn kop!? Net zoals orkaan sandy e.d?

Dat slaat op nergens op, Sandy was op het einde van zijn eerste termijn ;)
Maar wij weten bijlange niet alles over Guantanamo ;)
In 2008 zou ik op Obama stemmen. In 2012 zou ik helemaal niet meer stemmen als ik een Amerikaan zou zijn.
Je moet geen stellige beloftes maken die je niet na kunt komen. Als Obama zegt: "Guantanamo Bay will be closed!", dan ga ik er vanuit dat dat een 100% zekerheidje is. Als hij dat dan toch niet nakomt reken ik hem daarop af. Simpel en rechtvaardig lijkt me.
Helaas zijn we er al zo aan gewend geraakt dat politici van alles beloven en niets nakomen dat we het allemaal maar accepteren.

http://www.youtube.com/watch?v=QyEU5_DTBis

Kijk niet enkel naar Guantanamo Bay, maar wel wat hij voor de economie gedaan heeft ;)
Ja, Discovery Channel dacht ik.
Ik zag ook eens een documentaire op de Belgische zender Canvas (of zoiets) waar zo'n Arabier tot in detail vertelde hoe je een dodelijke bom maakt, terwijl als je in Nederland op internet trefwoorden als 'Bom' + 'maken' enz. intikt, er gelijk een belletje rinkelt bij de geheime dienst :)

Phahaha, Amerika heeft ook zoiets, maar wereldwijd :p
Ze kijken elk verstuurd email, komen daar woorden zoals 'president', 'attack', 'bomb', ... in, dan worden die in een bepaalde categorie samengezet, voor verdere ontleding.
Dan gaat een programma kijken of de e-mail geen grap is fzo, of serieus, ...
Natuurlijk gaat dat niet enkel over emails, maar ook over forumposts, ...
En dat is ook in alle talen ;)
 

DeletedUser

Gast
We zitten met problemen :p
bom, attack en Obama staan al zeker 10 keer in dit topic.
Ik denk dat we van Obama meer zouden kunnen verwachten als idd de Senaat hem niet zo zou tegenwerken. Maar dat zie je ook hier. Vlaamse en Federale regering werken elkaar vaak tegen. Zelfs verschillende ministers.
 

DeletedUser

Gast
België haar politiek is om het in het Engels uit te drukken, 'a mess' :p
En ik heb mn standpunt vergeten duidelijk te maken, ik ben voor Obama! :p
 

DeletedUser11295

Gast
shit! Nu gaat de FBI dit forum van internet halen, laten we nog een paar keer president en attack en bomb hierop zetten XDXDXDXD

anyways, idd Obama heeft het heel goed gedaan, ik vind Amerika gewoon een dom volk altijd gevonden, zelfde geld voor Nederlanders die voor linkse partijen stemmen hoor, ik ben niet voor of tegen rechts of links. Beide kunnen goede ideeën hebben maar feit blijft dat linkse partijen meer uitgeven en dan gaan mensen daar in deze tijd op stemmen, please.....
 

DeletedUser

Gast
anyways, idd Obama heeft het heel goed gedaan
Het is goed voor Amerika dat Obama is herkozen, doordat hij wel een meerderheid heeft in de Senaat, maar niet in het Huis van Afgevaardigen, zal je een meer gematigde politieke koers gevaren worden. Het nadeel van het Amerikaanse systeem is dat of links of rechts regeerd, waardoor je relatief grote 'swings' ziet in het beleid en daarmee creeer je een zeker mate van instabiliteit.

ik vind Amerika gewoon een dom volk altijd gevonden
niks aan toe te voegen, behalve misschien dat je 90% bedoeld

zelfde geld voor Nederlanders die voor linkse partijen stemmen hoor, ik ben niet voor of tegen rechts of links. Beide kunnen goede ideeën hebben maar feit blijft dat linkse partijen meer uitgeven en dan gaan mensen daar in deze tijd op stemmen, please.....
beetje off topic, zal er maar niet te diep op in gaan, maar bezuinigen zorgen voor economische krimp en uitgaven zorgen voor economische groei, dus misschien is het Nederlandse volk nog niet zo dom als je veronderstelt.
 

DeletedUser

Gast
Ik vind het zeer goed dat obama gaat winnen/ heeft gewonnen.
Die romney, daar heb ik het ook niet zo voor.
Hij gedraagt zich ook helemaal anders als Obama! :)
 

Maximus le Petit

Winnaar Adventswedstrijd 2019
Obama heeft gewonnen, vind ik goed.
vooral wat economie daar betreft.
Om kort situatie te schetsen zoals die nu is:
Er wordt wel eens gezegd dat 1% van de bevolking er 'rijk' is en 99% 'arm'.
Ik weet niet of het procentueel inderdaad klopt, maar het is wel zo dat er heel weinig rijken zijn en eerder armen. De rijken worden rijker en de armen worden armer omdat de armen hogere belastingen moeten betalen in vergelijking met de rijken. Ik heb er in de krant over gelezen.
Obama zou dit willen stoppen en een evenredige belasting invoeren om hun economie te verbeteren.

Dit is 1 van de vele redenen waarom ik op Obama zou stemmen.

Een andere reden is dat het nog eens een zwarte* president is. (hoewel dit er veel minder mee te maken heeft).
ik zeg dit vooral met de reden dat de zwarten* vroeger enorm werden gediscrimineerd en dat ze als slaaf dienden. Ik ben blij dat een grote wereldleider* als de president van de VS nog eens zoals de vorige keer zwart is. Zo ziet iedereen dat een zwarte evenwaardig is als een blanke.

*Zwarte: sorry modjes, ik hoorde onlangs dat dit woord werd verboden, maar op den duur weet ik echt niet meer wat ik tegen iemand met een zwarte huidskleur moet gaan zeggen.
*Wereldleider: ja het is een wereldleider want ik denk dat Amerika nog heel veel invloed heeft in het globale systeem.
 

DeletedUser

Gast
shit! Nu gaat de FBI dit forum van internet halen, laten we nog een paar keer president en attack en bomb hierop zetten XDXDXDXD

anyways, idd Obama heeft het heel goed gedaan, ik vind Amerika gewoon een dom volk altijd gevonden, zelfde geld voor Nederlanders die voor linkse partijen stemmen hoor, ik ben niet voor of tegen rechts of links. Beide kunnen goede ideeën hebben maar feit blijft dat linkse partijen meer uitgeven en dan gaan mensen daar in deze tijd op stemmen, please.....

Mensen die geld hebben doen dat xD
Ook omdat mensen dom zijn: In ons land denken er zwarten dat ze door NVA gesteund zullen worden :D Die stemmen daar dan natuurlijk op :rolleyes:
 

Maximus le Petit

Winnaar Adventswedstrijd 2019
Ook omdat mensen dom zijn: In ons land denken er zwarten dat ze door NVA gesteund zullen worden :D Die stemmen daar dan natuurlijk op :rolleyes:

de NVA van belgië is een goeie partij, ze zijn de enigen die echt durven zeggen waar het op slaat. maar dat is off topic: het gaat over de VS
 

DeletedUser11295

Gast
zelfde geld hier voor de PVV, die zeggen ook waar het op slaat, en dan gaat iedereen op ze klagen als ze na 8 weken uit de besprekingen stappen... Kom nou, als de Wilders dat niet had gedaan dan hadden ze daar nu nog gezeten.
 

DeletedUser19689

Gast
Obama, zoieizo.
De rijkentaks doet hem een al.
De sterken moet de zwaarste lasten dragen.
Dat is gewoon logisch
 

DeletedUser

Gast
http://www.amnesty.nl/nieuwsportaal/nieuws/guantanamo-bay-obama-moet-zijn-tekortkomingen-rechtzetten

Maak een sympathieke democratische neger president en je kunt ongemoeid de hel op aarde creëren. Voor de beestachtige schending van de mensenrechten in Guantanamo Bay is geen enkel excuus aan te dragen.

Net zo makkelijk als de VS Al-Qaida-verdachten gruwelijk martelt zo steunen ze ook de rebellen in Syrië. Geen enkel probleem dat het rebellenleger daar vol zit met Al-Qaida-strijders. Ook geen probleem dat daar de meest gruwelijke slachtingen onder de bevolking nu plaatsvinden door datzelfde rebellenleger, want Syrië moet bevrijd worden. Bevrijd worden waarvan?
http://www.boublog.nl/08/01/2013/propaganda-de-nato-en-libie-in-de-herhaling/
http://mediawerkgroepsyrie.wordpress.com/

Obama zal toch een andere koers moeten varen wil hij niet de grootste oorlogsmisdadiger van de 21e eeuw worden.

Obama-drones.jpg
 

DeletedUser

Gast
http://www.amnesty.nl/nieuwsportaal/nieuws/guantanamo-bay-obama-moet-zijn-tekortkomingen-rechtzetten

Maak een sympathieke democratische neger president en je kunt ongemoeid de hel op aarde creëren. Voor de beestachtige schending van de mensenrechten in Guantanamo Bay is geen enkel excuus aan te dragen.

Net zo makkelijk als de VS Al-Qaida-verdachten gruwelijk martelt zo steunen ze ook de rebellen in Syrië. Geen enkel probleem dat het rebellenleger daar vol zit met Al-Qaida-strijders. Ook geen probleem dat daar de meest gruwelijke slachtingen onder de bevolking nu plaatsvinden door datzelfde rebellenleger, want Syrië moet bevrijd worden. Bevrijd worden waarvan?
http://www.boublog.nl/08/01/2013/propaganda-de-nato-en-libie-in-de-herhaling/
http://mediawerkgroepsyrie.wordpress.com/

Obama zal toch een andere koers moeten varen wil hij niet de grootste oorlogsmisdadiger van de 21e eeuw worden.

Obama-drones.jpg

Neger kan men zien als een scheldwoord..
En persoonlijk vind ik op veel momenten Guantanamo eigenlijk niet erg.
Ik lees zeer graag en heb jarenlang oorlogsboeken gelezen en ook boeken
van mensen die er hebben gezeten in Guantanamo.

Ja het kan goed zijn dat daar erge dingen gebeuren maar als je daar terechtkomt dan moet
je toch ook al iets mispeuterd hebben?
 
Bovenaan