• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Oekraïne

DeletedUser

Gast
Rusland kan alles vindt ik niemand hou ze tegen spijtig genoeg.
Want ik vindt poetin of hij heet een ganster
 

DeletedUser

Gast
Tja, Sanoij is wel stil. De grootschalige demonisering van Poetin, die nu gaande is, is opvallend te noemen,. De openingspost in dit topic is ook behoorlijk gekleurd door die demonisering.
Ik vind het echt raar dat het grote gros van de bevolking daar geen grote vraagtekens bij zet. Het is allemaal zo overduidelijk dat er geen ene bal van klopt. Het is een soort van rotsvast geloof bij de meeste mensen dat in ons land alles eerlijk gaat, vooral de berichtgeving. Manipulatie en indoctrinatie komt overal voor, behalve bij ons. Als je echter goed oplet zie je dat de media hier ons ook overspoelt met eenzijdige informatie met de bedoeling om je een pasklare mening door de strot te douwen.

kijk, en dat is precies waarom mensen dit niet geloven. Want jij schildert poetin nu af als de beste man ter wereld, of je insinueert dat ten minste, terwijl hij niet heel veel beter is dan Obama, Merkel, Cameron of wie dan ook. Ik denk niet dat er een demonisering van poetin bezig is, maar vooral een verheerlijking van de daden van het westen.
 

DeletedUser

Gast
kijk, en dat is precies waarom mensen dit niet geloven. Want jij schildert poetin nu af als de beste man ter wereld, of je insinueert dat ten minste, terwijl hij niet heel veel beter is dan Obama, Merkel, Cameron of wie dan ook. Ik denk niet dat er een demonisering van poetin bezig is, maar vooral een verheerlijking van de daden van het westen.

Ik weet niet waar jij dit gelezen hebt, dat Putin de beste man ter wereld is of dat hij het insinueert.
Hij zegt alleen dat Putin/Rusland wordt gedemoniseerd.

Demoniseren is het doelbewust negatief afbeelden van een zaak of persoon, met als doel de mening van anderen over het onderwerp te beïnvloeden.

En dit wordt zeker gedaan, in combinatie wat jij ook aangaf, om de daden van het westen te verheerlijken.

Zolang regio's/landen kiezen voor het westen, als het nu om allemaal Hitler's/bin ladens gaat of niet, dan krijgen die landen 100% steun van het westen, ook de regio's die zich onafhankelijk willen laten verklaren om bij het westen te horen.

Zodra het andersom is, zoals nu het geval, staat het hele westen op zijn kop.

Kijk naar Kosovo, die koos voor het westen, wou zich afscheiden van Servië.
Burgeroorlog brak uit omdat Servië het niet accepteerde en de VS ging Servië bombarderen en trok Kosovo naar hun toe.

Als Rusland niet ging bezetten zou er zeker een burgeroorlog uitbreken in Oekraïne.
 

DeletedUser

Gast
kijk, en dat is precies waarom mensen dit niet geloven. Want jij schildert poetin nu af als de beste man ter wereld, of je insinueert dat ten minste, terwijl hij niet heel veel beter is dan Obama, Merkel, Cameron of wie dan ook. Ik denk niet dat er een demonisering van poetin bezig is, maar vooral een verheerlijking van de daden van het westen.

Poetin is ongetwijfeld beter dan Obama. Van Poetin zijn niet zoveel verhalen bekend zoals Guantanamo bay, Drone-attacks, invasie van Libië en noem het hele zootje maar op wat Obama achter zijn naam heeft staan. Obama is een oorlogsmisdadiger van gigantisch kaliber.
Nog steeds geloven we hier alles wat die crimineel zegt.

Over Poetin is wat dat betreft minder bekend. Onze media stort zich op het Pussy-Riot verhaal, waar enkele meisjes twee jaar vast hebben gezeten voor het overtreden van de wet. vergelijk dat eens met Erwin Lensink die twee jaar vastzit voor het gooien van een waxinelichthoudertje naar de koets. Of met een zwarte Amerikaan die een jas heeft gejat en de rest van z'n leven in de bajes mag doorbrengen. Dat Pussy-Riot verhaal stelt wat dat betreft niet veel voor, maar wordt kolossaal uitvergroot in de westerse media.
Hetzelfde over de homowet in Rusland. Kolossaal uitvergroot.

Als Oekraine onafhankelijk wil zijn, dan praten we over de wil van het volk en als de Krim onafhankelijk wil zijn praten we over de expansiedrift van de gestoorde gek Poetin. Vergelijkingen met Stalin passeren nu dagelijks onze media.

97% van de bevolking van de Krim heeft een duidelijk geluid laten horen, haleluja :) (uiteraard wordt ook dit allemaal getorpedeerd door de westerse media)

Iedereen die weet hoe het in onze media werkt herkent de mega-grote leugens die verkondigd worden van grote afstand. Als er sluipschutters in de Oekraine zijn die voor doden zorgen mag er zonder een greintje bewijs te leveren beweerd worden dat Janukovic er achter zit en mag er van alles over die regering gezegd worden. Als later blijkt dat het hele sluipschutterverhaal niet klopt en dat het waarschijnlijker is dat de oppositie er achter zit (en dat de nieuwe machtshebbers dit totaal niet willen onderzoeken) dan zwijgen we in de media hier weer massaal. En dat terwijl Janukovic om die reden zijn biezen kon pakken. Een reden die dus op leugens gebaseerd was.

En zo wordt deze hele kwestie behandelt hier in het westen. Eenzijdige informatie waar je kotsmisselijk van wordt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
En of putin slecht is. heel slecht zelfs. Hoe bedoel je helpen Noord-Korea, hoe bedoel je strafkampen in Siberie. Dat was echt niet alleen maar in Sovjet tijd, nu noemen ze het gewoon gevangenis daar. En je gaat me niet vertellen dat poetin nu nooit ergens binnenvalt? En Syrie bijv, miss zijn de rebellen moslimterroristen, Assad is net zo een erg iemand. En putin steunt hem, met troepen en materieel.
 

DeletedUser

Gast
En of putin slecht is. heel slecht zelfs. Hoe bedoel je helpen Noord-Korea, hoe bedoel je strafkampen in Siberie. Dat was echt niet alleen maar in Sovjet tijd, nu noemen ze het gewoon gevangenis daar. En je gaat me niet vertellen dat poetin nu nooit ergens binnenvalt? En Syrie bijv, miss zijn de rebellen moslimterroristen, Assad is net zo een erg iemand. En putin steunt hem, met troepen en materieel.

Mogen ze hier ook invoeren, straf kampen, is niks nieuws, vind je in meerdere landen ook in de VS!!!!
Vertel jij mij eens waar Putin ergens binnen is gevallen, buiten de grenzen van de Russische federatie? Als je doelt op Zuid-Ossetië dan zit je daar ook mis, aangezien Georgië Zuid-Ossetië binnen trok en Rusland hun geholpen had om de Georgiërs te verdrijven.

Rusland steunt zijn BG, net zo als Europa de VS steunt in oorlogszucht (illegale oorlogen Afghanistan en Irak), het continu schenden van mensenrechten (Guantanamo bay, homo's, buitenlanders, gevangenen, etc)
Verder Steunt de VS en Europa nu ook rechts-extremisten/Neo-fasisten die onwettig aan de macht zijn gekomen in de Oekraïne.
Even terug naar Syrië, die zijn tot stand gebracht door de amerikanen, amerikanen hebben zelfs wapens geleverd aan de terroristen (ja terroristen die ze zelf bestrijden) om Assad van zijn troon te stoten, want Amerika wilt daar invloed krijgen en een westers gezinde leider daar hebben.
Dus als je goed kijkt heeft de VS meer bloed aan zijn handen in Syrië dan Assad.
 

DeletedUser

Gast
En of putin slecht is. heel slecht zelfs. Hoe bedoel je helpen Noord-Korea, hoe bedoel je strafkampen in Siberie. Dat was echt niet alleen maar in Sovjet tijd, nu noemen ze het gewoon gevangenis daar. En je gaat me niet vertellen dat poetin nu nooit ergens binnenvalt? En Syrie bijv, miss zijn de rebellen moslimterroristen, Assad is net zo een erg iemand. En putin steunt hem, met troepen en materieel.

Typisch geval van westerse arrogantie. Onze manier is de beste en iedereen die het anders doet is waardeloos bezig, is een dictator of op een andere manier slecht. Waarom laten we N-Korea niet gewoon met rust? Waarom moeten we in Syrië het hele land destabiliseren? Waarom moeten we Libië van de kaart vegen?

Assad een gestoorde gek? Pure demonisering! Het land werd door hem geregeerd, zo goed en zo kwaad het ging, en er was structuur. Gadaffi, een dictator die van ons moest verdwijnen uit Libië. Ook dat was een geval van demonisering. Er was onder Gadaffi structuur en vooruitgang in Libië. Mensen hadden een leven daar. Omdat wij altijd alles beter weten is er nu totale chaos en bandeloosheid in dat land. De meest gore gruwelijkheden zijn daar nu de normaalste zaak van de wereld. En het Westen plundert nu dat land leeg en zadelt de bevolking op met een torenhoge schuld. Dat is wat het Westen daar geflikt heeft. En over de huidige situatie wordt verdacht weinig gemeld in onze media. Het was niet perfect in die landen en dat is het ook niet in Rusland. Maar na onze bemoeienissen is er overal chaos, dood en verderf. Waarom zien we dat niet? Ik weet wel waarom. Omdat we via de media hele andere verhalen tot ons krijgen. Keiharde leugens welteverstaan. En die geloven we, omdat we niet kunnen geloven dat we in een grote leugen leven.

In de Oekraine is het ook het Westen de grote agressor.
 

DeletedUser

Gast
Mogen ze hier ook invoeren, straf kampen, is niks nieuws, vind je in meerdere landen ook in de VS!!!!
Vertel jij mij eens waar Putin ergens binnen is gevallen, buiten de grenzen van de Russische federatie? Als je doelt op Zuid-Ossetië dan zit je daar ook mis, aangezien Georgië Zuid-Ossetië binnen trok en Rusland hun geholpen had om de Georgiërs te verdrijven.

Rusland steunt zijn BG, net zo als Europa de VS steunt in oorlogszucht (illegale oorlogen Afghanistan en Irak), het continu schenden van mensenrechten (Guantanamo bay, homo's, buitenlanders, gevangenen, etc)
Verder Steunt de VS en Europa nu ook rechts-extremisten/Neo-fasisten die onwettig aan de macht zijn gekomen in de Oekraïne.
Even terug naar Syrië, die zijn tot stand gebracht door de amerikanen, amerikanen hebben zelfs wapens geleverd aan de terroristen (ja terroristen die ze zelf bestrijden) om Assad van zijn troon te stoten, want Amerika wilt daar invloed krijgen en een westers gezinde leider daar hebben.
Dus als je goed kijkt heeft de VS meer bloed aan zijn handen in Syrië dan Assad.

homo's en gevangenen worden in Amerika niet heel veel meer gediscrimineerd dan in Rusland

In de Oekraine is het ook het Westen de grote agressor.
hangt er van af wat je agressor noemt. De EU en de VS hebben (danwel uit onmacht) niks militairs gedaan in Oekraine, terwijl het toch echt Rusland is dat dat wel doet.
 

DeletedUser

Gast
hangt er van af wat je agressor noemt. De EU en de VS hebben (danwel uit onmacht) niks militairs gedaan in Oekraine, terwijl het toch echt Rusland is dat dat wel doet.

Ligt eraan wat je agressor noemt; de minister-president van de Krim heeft zelf die verzoek gedaan aan Rusland, Rusland heeft het verzoek van het autonoom gebied ingewilligd.

Ter vergelijking met Kosovo, Kosovo had hetzelfde verzoek gedaan aan het westen, waarop de VS gelijk met bommen op Servië ging beantwoorden.
Toen werd het geen agressor genoemd maar in plaats daar van werd het een humentaire missie genoemd.

Vertel mij eigenlijk eens, wat voor agressie heeft Rusland tot nu toe gedaan??

ciforgs313z0ae1cc.gif
 

DeletedUser

Gast
Dat leg ik net uit. Immers, op het moment dat de krim werd binnen gevallen, was het nog geen autonoom land, dus die minister-president had zich nog altijd moeten verandwoorden aan Kiev.
 

DeletedUser

Gast
Dat leg ik net uit. Immers, op het moment dat de krim werd binnen gevallen, was het nog geen autonoom land, dus die minister-president had zich nog altijd moeten verandwoorden aan Kiev.

Als dat het westen dat jou wilt doen geloven, dan heb je gelijk.
De Krim was toen ook al een autonoom gebied met een eigen regering, dat kan je zelf vinden op het internet.

Verder welke regering in Oekraine? Vergeten dat er een coup gepleegd is in Oekraine? Een bevolking of een gedeelte van een bevolking zijn niet verplicht om de coup plegers te accepteren als hun wettige vertegenwoordigers.

Door die coup heeft het autonome gebied de Krim besloten om steun te vragen uit Rusland, als die coup niet was gepleegd en de president van de Oekraine was afgezet volgens de wet en dat er nieuwe verkiezingen werden gehouden dan was er een heel ander verhaal ontstaan.
 

DeletedUser

Gast
homo's en gevangenen worden in Amerika niet heel veel meer gediscrimineerd dan in Rusland


hangt er van af wat je agressor noemt. De EU en de VS hebben (danwel uit onmacht) niks militairs gedaan in Oekraine, terwijl het toch echt Rusland is dat dat wel doet.

Onmacht? Denk maar niet dat daar sprake van is. De enige onmacht waar sprake van is is de onmacht van de EU ten opzichte van de VS.

Heb je het al eens andersom bekeken? Zou het zo kunnen zijn dat Rusland in de verdediging zit en de VS en de EU in de aanval? De grens tussen oost en West schuift steeds verder naar het Oosten op. Nu door een illegale coup in Oekraïne, aangestuurd door de VS.

Hoe kan die grens steeds verder opschuiven naar het Oosten als Rusland de agressor is en aan landjepik doet?
 

DeletedUser

Gast
Heej ik geef poetin helemaal gelijk dat die soldaten stuurt. Maar hij doe het helemaal slim door ze zonder vlag op hun pak te sturen. Zo doet het westen tog ook met de rebbellen of opstandelingen tegenwoordig.
Heb je niet in de nieuws gezien dat de navo patrouille vluchten gingen houden boven de Baltische staten. Zo gaan ze ook boven okraine doen als ze hun volgende doelwit Belarus hebben uitgekozen. Met hun praatjes dat ze bij europa willen. Ik ken een meisjes met familie in oekrainse die zei dat ze alleen van de coruptie afwillen. Waar het westen het beeld totaal verdraaid en olie op het vuur gooid. Ik had ook iets gelezen van die kogels van die sluipschutter in het lichaam zat van de oproerpolitie en de betogers.
 

DeletedUser18702

Gast
Wat ik frapant vind, is dat het Westen eerst een akkoord sluit met Janoekovitsj, die een dag later word afgezet en vervolgens de machthebbers steunen. En nu word gezegd dat de referendum op de Krim illegitiem is, terwijl het Westen al na een dag van het akkoord afstapt. Het Westen zou juist een referendum aan moeten moedigen.

Het westen zou een referendum tegen Janoekovitsj gegarandeerd steunen, omdat het aftreden van een Pro-Russische premier zou leiden tot het benoemen van een Pro-westerse premier en dus een Pro-westers land zou worden. Maar een referendum voor aansluiting bij Rusland? Dat wil het Westen niet natuurlijk.
 

DeletedUser

Gast
Ik garandeer je dat er in elke land ter wereld wel corrupte mensen zijn, overal. En Rusland is niet het meest corrupte land



gellukkig is dat niet wat ik denk. Maar was reactie op zhbb

trouwens, ik was pas echt gaan lachen als de krim voor oekraine had gestemd :)
wat zouden de VS en EU dan gedaan hebben? ze hadden al gezegd het referendum niet te accepteren
 

DeletedUser

Gast
gellukkig is dat niet wat ik denk. Maar was reactie op zhbb

trouwens, ik was pas echt gaan lachen als de krim voor oekraine had gestemd :)
wat zouden de VS en EU dan gedaan hebben? ze hadden al gezegd het referendum niet te accepteren

De corupte instellingen van de wereld zijn de vn, imf, rode kruis, fed... en zo kan ik nog wel meer voor je opnoemen.
 

DeletedUser

Gast
natuurlijk, en dan bovenaan de FIFA, maar jij denkt toch hopelijk niet dat Rusland niet of weinig corrupt is?
 

DeletedUser

Gast
gellukkig is dat niet wat ik denk. Maar was reactie op zhbb

trouwens, ik was pas echt gaan lachen als de krim voor oekraine had gestemd :)
wat zouden de VS en EU dan gedaan hebben? ze hadden al gezegd het referendum niet te accepteren

Je ziet het nu toch al met Oekraïne? Het westen doet niet aan democratie!!!
CIA heeft gezorgd voor opstanden, samen met Oekraïne een scherpschutter gevonden die bereid was om mensen, incl. politie, dood te schieten.
Samen met extreem-rechtse/Neo-fasistiche partijen een coup gepleegd, die dus nu de macht heeft.

Dus daar is je antwoord, ze doen niet aan democratie, dus ook niet aan een referendum, dan valt er weinig te accepteren.
 
Bovenaan