• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.
  • Heb je een vraag over het spel? Kijk dan eerst op onze wiki (hulp) pagina's!
    Op onze wiki is veel informatie over Grepolis te vinden. Wellicht vind je het antwoord op je vraag daar wel! Zo niet, aarzel dan niet om het hier te vragen.

Opbouw steden plaatjes

DeletedUser

Gast
Oh oke want iemand had ook lijst gestuurd, en bij de Zee-verdediging staat dat je dan dit kan maken: 365 birs + 1 ltb
Dus 365 biremen en 1 langzame transport boot. En ik weet dat die langzame transport boot er dan voor zorgt dat je biremen wat langzamer varen, om beter te timen ofzo. Maar waarom zou je uberhaupt een verdediging timen? Als iemand verdediging nodig heeft is het toch niet erg dat die biremen ruim wat eerder aankomen dan de daadwerkelijke aanval
 
Ik time haast alles wat ik verstuur. Ongeacht het spelsysteem.

Waarom timen:

Zinloos gp weggeven bij aanvallen op een stad als de kolotijd bekend is. Dan zo dicht mogelijk voor de kolo timen want dat is de enige aanval die je een stad kan kosten.

Persoonlijk vind ik niks zo leuk als een tegenstander nodeloos heen en weer te laten varen zonder dat ie GP en/of GS bij me haalt, pak echter met plezier de kolo.
Bij een opstand dus timen net voor de kolo.
Bij bezetting biremen timen net voor de kolo of een aanval net na de kolo maar voor de OS.

Ik heb in een birstad dus niet alleen biremen maar ook een langzaam transportboot en 1 vs liggen . 3 kansen met timen.
 

DeletedUser11561

Gast
zo doe ik het. Je hoeft het niet zo te doen, maar bij mij werkt het.

Grotefoto-XNYZCPNP.jpg
 

DeletedUser22651

Gast
Gebruiken jullie dan helemaal geen lt in vs-steden? Dan wordt je bij zelfs de kleinste aanval verslagen. Dan blijf je aant dodgen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Gebruiken jullie dan helemaal geen lt in vs-steden? Dan wordt je bij zelfs de kleinste aanval verslagen. Dan blijf je aant dodgen

In een VS stad zet je als het al nodig is deff uit een andere stad.
Dus nee in een VS stad bouw je in principe geen lt. Net zo min in een biremenstad.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser22651

Gast
Bij nader inzien, logisch ook. Enige verdediging krijg je al door level 25 stadsmuur. Voor de rest aanvullen met defensie van andere steden
 

Gollum Returns

Manticore
Ik vindt het onzin om overal maar pre deff in te zetten, misschien als je een stadje hebt in volledig rood gebied dat het nuttig is, maar verder zie ik er geen noodzaak toe.

Nutteloze inwoners. Op een gegeven moment beginnen de nummers te tellen. En als je grote hopen bir moet slopen kan je het best zelf zo veel mogelijk VS in 1 clear hebben.

Tja, je moet ook gewoon tactisch clusteren. Dan heb je niet zomaar opstand in je bir en je VS steden.
 

DeletedUser22651

Gast
Minimaal 200 vs lijkt me het beste voor een vs-stad, liefst nog meer. 300 Birs in birstad minimaal
 

DeletedUser22400

Gast
Wat is eigelijk het tactisch voordeel van volle biremen steden, bij vuurschepen snap ik het (vollere nukes=meer bir weg, daar heb je inwoners voor nodig) maar ondersteunen met biremen is naar mijn weten gewoon optellen. Dan maakt 3 keer 100 bir even sterk als een keer 300 bir, ik zeg bouw deff in je biremenstad zelf dat scheelt transportboten vanuit een andere stad (of het moet op hetzelfde eiland zitten, dan maakt het niet uit)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser22135

Gast
ligt eraan hoeveelheid aanvallen je te verduren krijgt ivm gs die je nodig hebt om zo snel mogelijk je deff weer op orde te krijgen
 

Gollum Returns

Manticore
ligt eraan hoeveelheid aanvallen je te verduren krijgt ivm gs die je nodig hebt om zo snel mogelijk je deff weer op orde te krijgen

Snap nog steeds niet wat dat met het feit te maken heeft dat 300 bir in een stad gewoon fijner is dan 100 bir om te snipen.

Daarnaast is het ook gewoon voordelig. Bedoel in een BIR stad onderzoek ik alleen de onderzoeken die je basis in elke stad hebt, en nog specifiek nodig hebt voor bireem. (goedkoper en sneller bouwen en stormram en phalanx)

Al het overige spendeer ik geen GS aan, dus kan ik die GS weer op een andere manier gebruiken.

Basisdeff in steden is gewoon flauwekul. Waarom zou je deff bouwen in gebieden waar je nooit wordt aangevallen?
 

DeletedUser23053

Gast
Waarom onderzoek je in godsnaam phalanx in een bir stad?
 
Bovenaan