• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.
  • Heb je een vraag over het spel? Kijk dan eerst op onze wiki (hulp) pagina's!
    Op onze wiki is veel informatie over Grepolis te vinden. Wellicht vind je het antwoord op je vraag daar wel! Zo niet, aarzel dan niet om het hier te vragen.

Opbouw steden plaatjes

DeletedUser23053

Gast
Het is toch dat degene die os stuurt Phalanx onderzocht moet hebben willen de eenheden sterker zijn?
 

DeletedUser

Gast
Lijkt mij ook. De troepen worden sterker in het volgende gevecht en niet de stad.
 

DeletedUser

Gast
Ja maar alleen voor land troepen en niet voor bir.
En het ging hier om een biremenstad.
 
Ja maar alleen voor land troepen en niet voor bir.
En het ging hier om een biremenstad.

Voor een biremenstad geldt dus stormram erop.
Voor een VS stad geldt dus stormram erop.

Maar waar het verovering nieuw betreft (opstand) onderzoek je phalanx ook in deze steden voor het geval dat je wel eens daar met land moet verdedigen.

Gewoon basisonderzoeken, zeer prettig voor jezelf en je medespelers als ze komen helpen.
 

DeletedUser

Gast
Er staat je troepen zijn sterker tijdens gevechten.
Dus niet alle troepen in deze stad zijn sterker in de volgende gevechten.

Hetzelfde met stormram, dat is verbonden aan je schepen en niet aan je stad.
 

DeletedUser23053

Gast
Aangezien iedereen andere antwoorden geeft, is dit misschien een betere vraag voor support, of niet?
 
Er staat je troepen zijn sterker tijdens gevechten.
Dus niet alle troepen in deze stad zijn sterker in de volgende gevechten.

Hetzelfde met stormram, dat is verbonden aan je schepen en niet aan je stad.

Onderzoek het lekker niet, hoop dat je medespelers het wel doen als je stad aangevallen wordt zodat je eigen zwakte goed gemaakt wordt door een ander.
 

DeletedUser

Gast
Hihi eigen zwakte. Grappenmaker.
Het commentaar wat jij geeft is ook niet echt onderbouwt, maar eerder een mening.
Ik lees gewoon letterlijk op wat er bij de academie aan gegeven word, en trek daaruit mijn conclusie.
 

DeletedUser23053

Gast
JE troepen vormen een krachtige falanx......
Ik gok dus op de troepen die jij hebt gebouwd en niet die die anderen hebben gebouwd
 

DeletedUser11561

Gast
Werkt stormram nog als je academie op level 1 staat?
ja. onderzocht is onderzocht. maar tegenwoordig kan je je aca niet meer afbreken tot je negatieve onderzoekspunten hebt. andere supervuursteden hebben nu een aca op 13.

En voor iedereen die onderzoeken doet: alle onderzoeken hebben alleen nut op de schepen/troepen uit die betreffende stad.
Als je ze als os opstuurt, dan hebben de onderzoeken in de academie van die stad geen enkele invloed op je eigen troepen.

dus in een birstad hoef je nooit falanx te onderzoeken, en in een troepenstad geen stormram.
 

DeletedUser22140

Gast
ik denk dat het het beste is dat iedereen uitvist wat voor hem het beste is!
 

DeletedUser22140

Gast
Gerekent met overal badhuis en ploeg onderzocht!
Een volledig uitgebouwde stad kost 1143 eenheden, in het totaal kan je boerderij 3000 inwoners produceren. Doe daar een badhuis en het onderzoek ‘ploeg’ bij en je kan voor 3500 inwoners zorgen. Als je je stad volledig uitbreid kan je dan nog 2357 eenheden aan troepen besteden.

1ste stad : gemengd hera
1 kolo = 170
30 birs = 240
20 vs = 200
300 zw = 250
300 boog =250
150 hop = 150
200 slingers = 200
50 ruiters = 150
20 strijd = 100
60 tsb = 420
10 stb : 100
Totaal : nog 27 over (trips)
2de stad : landdeff athena
500 zw : 500
500 boog : 500
200 hop : 200
50 strijd : 200
140 stb : 700
25 birs : 200
Totaal 27 inwoners over = trips


3de stad : landoff zeus

500 slingers = 500
200 hop = 200
100 ruiters = 300
25 strijd = 100
5 katapulten = 75
120 stb = 600
55 vs’sen = 550
7 inwoners over.
4de stad : biremen poseidon
294 birs : 2352
1 tsb : 7
Totaal 0 inwoners over
5de stad : vs’sen stad : hades
235 vs : 2350
1 tsb : 7
6de stad : hop artemis.
1550 hop : 1550
160 stb : 1600
7 inwoners over : trips
7de stad : branders stad :
471 branders : 2355
2 inwoners over : trips



hopelijk ben je er wat mee!
 

DeletedUser19428

Gast
ja. onderzocht is onderzocht. maar tegenwoordig kan je je aca niet meer afbreken tot je negatieve onderzoekspunten hebt. andere supervuursteden hebben nu een aca op 13.

En voor iedereen die onderzoeken doet: alle onderzoeken hebben alleen nut op de schepen/troepen uit die betreffende stad.
Als je ze als os opstuurt, dan hebben de onderzoeken in de academie van die stad geen enkele invloed op je eigen troepen.

dus in een birstad hoef je nooit falanx te onderzoeken, en in een troepenstad geen stormram.

De onderzoeken Falanx en stormram moeten in elke stad worden onderzocht.
Ze hebben namelijk ook invloed op de ondersteuning van anderen die ze jou sturen bij een eventuele opstand.
Willen de Falanx en de stormram dan werken dan moeten zowel de ondersteunende partij als de ondersteuning ontvangende partij de falanx en de stormram onderzocht hebben.

Deze 2 onderzoeken zijn dus eigenlijk verplichte kost in elke stad die je bezit ongeacht het doel waar voor je de stad gebruikt.
 

DeletedUser

Gast
De onderzoeken Falanx en stormram moeten in elke stad worden onderzocht.
Ze hebben namelijk ook invloed op de ondersteuning van anderen die ze jou sturen bij een eventuele opstand.
Willen de Falanx en de stormram dan werken dan moeten zowel de ondersteunende partij als de ondersteuning ontvangende partij de falanx en de stormram onderzocht hebben.

Deze 2 onderzoeken zijn dus eigenlijk verplichte kost in elke stad die je bezit ongeacht het doel waar voor je de stad gebruikt.

Waar baseer je dit op? Ben erg nieuwsgierig eigenlijk.
 

DeletedUser19428

Gast
Waar baseer je dit op? Ben erg nieuwsgierig eigenlijk.

Dit is meerdere malen ook door mij gevraagd aan support en die hebben dit laten onderzoeken omdat ze het toen zelf ook niet goed wisten en de uitkomst van het onderzoek wat ze hebben gedaan indertijd staat in mijn vorige bijdrage.

Ik heb aan de hand van het antwoord wat support mij toen gevraagd om dit aan te passen in de wiki maar dat is tot op heden nog niet gebeurd.
 

DeletedUser

Gast
Oke nu hoor ik van support ook vaker verschillende antwoorden op de zelfde vraag maar als ik genoeg onderzoekspunten heb dan ga ik toch maar falanxs onderzoeken.
 
Bovenaan