• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Discussie Overname systeem

DeletedUser13380

Gast
En wat is die strategie dan??

Genoeg def, op de juiste tijd, aanvallen moeten ook komen.

Vooral het vooraf plannen en dan uitvoeren. Daar kruipt, als je een massa-aanval doet tegen een belangrijke stad, redelijk wat tijd in.... :/
 

DeletedUser

Gast
Def hoef je daar niet te timen,

je maakt gewoon een dikke kern, hellemaal def ingericht, en als er dan opstandjes ontstaan gewoon van alles erop gooien,
meer niet lijkt mij.

En aanvallen het zelfde verhaal.
 

DeletedUser13380

Gast
Je moet wel aantallen bepalen, wanneer, welke aanvallen eerste, spreuken, SPIO's.

Bij def komt daar dan ook spreuk bij kijken, handelen (zilver). Ik heb het al meermaals meegemaakt, kan een heel gedoe zijn hoor.
 

DeletedUser20650

Gast
Je moet wel aantallen bepalen, wanneer, welke aanvallen eerste, spreuken, SPIO's.

Bij def komt daar dan ook spreuk bij kijken, handelen (zilver). Ik heb het al meermaals meegemaakt, kan een heel gedoe zijn hoor.

Dit heb je bij het oude ook...+veel meer
 

DeletedUser13380

Gast
Het oude is belegering hé? :confused:

Ja, bij het nieuwe heb je dat nog wat meer. Maar om te zeggen dat het bij het oude niet zo is is ook overdreven.
 

DeletedUser18156

Gast
persoonlijk Gaat mijn voorkeur naar het Oude Systeem. Kolo erin knallen en vol proppen met OS. Als deffer moet je dan natuurlijk wel alert zijn. zodat je moet timen om te voorkomen dat kolo aanmeert of gelijk laat zinken als die aangekomen is.

bij het Nieuwe Syteem heb je als Verdediger te veel voordeel om je stad vol te krijgen met OS. dit heeft weinig met strategie te maken.
Helemaal in een wat later stadium van de wereld. Dan kan het zomaar voorkomen dat er 10K+ biren liggen en ook nog 100K LT staan bijna onmogelijk om dan als aanvaller er doorheen te komen.
 

DeletedUser

Gast
Je moet gewoon weten wanneer de speler online is en dan op het goede moment toeslaan.
 

DeletedUser

Gast
Genoeg def, op de juiste tijd, aanvallen moeten ook komen.

Vooral het vooraf plannen en dan uitvoeren. Daar kruipt, als je een massa-aanval doet tegen een belangrijke stad, redelijk wat tijd in.... :/
Lol daar is niks strategische aan... als ik bij jouw een opstand laat lopen gooi jij hem gwn de komende 24 uur helemaal vol met deff van jouw en je allyleden, dus niks timen et. Wil je timen moet je naar het oude overname systeem komen dan kan je de aanvallen tot op de sec voor de kolo timen.. een de def tot op de sec na de kolo timen :)
Dus het oude is veel leuker inplaats een beetje dom lopen verdediging op de nieuwe
 

DeletedUser13380

Gast
Lol daar is niks strategische aan... als ik bij jouw een opstand laat lopen gooi jij hem gwn de komende 24 uur helemaal vol met deff van jouw en je allyleden, dus niks timen et. Wil je timen moet je naar het oude overname systeem komen dan kan je de aanvallen tot op de sec voor de kolo timen.. een de def tot op de sec na de kolo timen :)
Dus het oude is veel leuker inplaats een beetje dom lopen verdediging op de nieuwe
Ik had het over aanval.
 
Het is appels en peren vergelijken. Speel beide systemen en ze hebben beide hun voor- en nadelen.

Nieuw is wat relaxter spelen, zeker als verdediger kan je mits voldoende online je beter wapenen tegen de aanvaller.

Oud is dynamischer, toch als aanvaller zal je van heel kort moeten komen bij een actieve speler anders ligt er ook een paar k aan biremen en/of land te wachten.

Nieuw heb je meer voorbereidingstijd, echter als je defensie faalt ben je gewoon je stad kwijt.
Oud kan je als verdediger bij falen nog via aanval zorgen dat je de kolo eruit werkt.

Ligt voor beide systemen ook nog aan wat voor speler jezelf bent, vind je timen leuk en heb je het een beetje onder de knie dan is het in beide systemen eerder een sport om het zelf zoveel mogelijk op te lossen.

Zeker bij nieuw heb ik zelf een afkeer van paniek makers die onmiddellijk gillen om OS.
Ook bij oud kom je zulke spelers tegen, weten niet wat eraan komt en verspillen tijd met eerst hulp vragen.
Herleid de aanval bij beide systemen en zorg dat je bij onvoldoende troepen/biremen de aanval geen schade aanricht of je voorraad gs verdwijnt.

Kolo is door de vaartijd altijd te herleiden.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser13380

Gast
Het is appels en peren vergelijken. Speel beide systemen en ze hebben beide hun voor- en nadelen.

Nieuw is wat relaxter spelen, zeker als verdediger kan je mits voldoende online je beter wapenen tegen de aanvaller.

Oud is dynamischer, toch als aanvaller zal je van heel kort moeten komen bij een actieve speler anders ligt er ook een paar k aan biremen en/of land te wachten.

Nieuw heb je meer voorbereidingstijd, echter als je defensie faalt ben je gewoon je stad kwijt.
Oud kan je als verdediger bij falen nog via aanval zorgen dat je de kolo eruit werkt.

Ligt voor beide systemen ook nog aan wat voor speler jezelf bent, vind je timen leuk en heb je het een beetje onder de knie dan is het in beide systemen eerder een sport om het zelf zoveel mogelijk op te lossen.

Zeker bij nieuw heb ik zelf een afkeer van paniek makers die onmiddellijk gillen om OS.
Ook bij oud kom je zulke spelers tegen, weten niet wat eraan komt en verspillen tijd met eerst hulp vragen.
Herleid de aanval bij beide systemen en zorg dat je bij onvoldoende troepen/biremen de aanval geen schade aanricht of je voorraad gs verdwijnt.

Hier zie ik deels mijn mening in.
 

DeletedUser

Gast
Ik had het over aanval.
Ik hb verschillende toppers horen klagen over het overnemen op het nieuwe overname systeem.
Meestal als je bij een top allys speeld heb je ook top allys als vijanden... dat betekend dus wil je een stad veroveren van de vijand moet je 24 uur wachten ...
Dn lig die stad simpel weg helemaal vol omdat zelf noobs wel 1 x in de 24 uur een kijkje nemen.. dus laat staan een top ally.

Dus dit betekend dat aanvallen leuker is op de oude daar zoek je paar ally leden die ook dicht bij het des betreffende stadje liggen en verstuur je zoveel mogelijk aanvallen binnen het uur inclusief de kolo en os ernaa, hierdoor zijn ww steden ook makkelijker te veroveren.

En wat ook leuk is als de vijand al hun vs op het stadje gooit, als je het stadje dan behoud krijg je nog een percentage gp over die vs ook..
Dit gebeurd ook als er een kolo in jouw stad lig en er gaat duizenden vs op en je krijgt hem uiteindelijk eruit dan krijg je ook een dikke percentage over de vs, dus eerlijk is eerlijk het oude is tog voor de diehard en het nieuwe voor onze noobs en verdedigers.
 
Ik hb verschillende toppers horen klagen over het overnemen op het nieuwe overname systeem.
Meestal als je bij een top allys speeld heb je ook top allys als vijanden... dat betekend dus wil je een stad veroveren van de vijand moet je 24 uur wachten ...
Dn lig die stad simpel weg helemaal vol omdat zelf noobs wel 1 x in de 24 uur een kijkje nemen.. dus laat staan een top ally.

Wie wacht er nou 24 uur om een stad over te nemen, dan doe je iets echt niet goed.
 

DeletedUser

Gast
Dat klopt, kolo op nieuw altijd na 12 uur timen.
Als je de opstand om zeg 11 uur (donderdag avond, en je hebt vrijdag vrij) verstuurt, en je kolo om 11 uur sochtends timed, kan er veel gebeuren. Aangezien ik veel minder tijd heb, kies ik de laatste tijd meer voor niruw. Maar oud is leuker.
M
 

DeletedUser

Gast
Nu is het dan 12 uur geworden maar is alsnog te lang vergeleken met het ouwe. en daar bij komt als je gwn goed getript ligt kan je ook nooit een stad verliezen
 

DeletedUser13380

Gast
Je kan ook net voor het einde timen. Nonchalance bij deffers komt wel eens voor
 
Bovenaan