• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Discussie Overname systeem

Sanhal

3e plaats KonijnenSpelen 2013
Ik vind het oude systeem beter, veel meer uitdaging. Ben zelf meer def dan off maar vind het wel leuk als er een uitdaging is bij het veroveren. Bij het nieuwe weet je 12 uur van tevoren dat je een kolo kan verwachten en dat wil ik niet:p Ik vind het juist leuk om op het laatste moment ineens een aanval binnen te krijgen en dan snel een oplossing moet vinden.
 

DeletedUser14052

Gast
Het oude veroverings systeem is gewoon beter.
Zoals al wordt gezegd veel meer uitdaging en stukken eerlijker.
Je weet niet wanneer er een kolo komt, en als die dan in je stad ligt is het een uitdaging om hem eruit te halen.
Bij het nieuwe veroverings systeem is het heeel saai en niet leuk.
Je kan een opstand weten te maken, ook al weet je in 5 steden opstand te maken, als de alliantie redelijk groot is liggen er binnen dik 8 uur al weer over de 1000/2000 bir en daar ga je niet door komen als kleinere alliantie.
 

DeletedUser3210

Gast
Het oude veroverings systeem is gewoon beter.
Zoals al wordt gezegd veel meer uitdaging en stukken eerlijker.
Je weet niet wanneer er een kolo komt, en als die dan in je stad ligt is het een uitdaging om hem eruit te halen.
Bij het nieuwe veroverings systeem is het heeel saai en niet leuk.
Je kan een opstand weten te maken, ook al weet je in 5 steden opstand te maken, als de alliantie redelijk groot is liggen er binnen dik 8 uur al weer over de 1000/2000 bir en daar ga je niet door komen als kleinere alliantie.

helemaal mee eens!
toevallig hebben Secrit en ik ook op zelfde wereld elkaar leren kennen(beta).....in de zelfde ally ook heb ik wel ens op een ander systeem samen gespeeld
de ervaring was heel anders
vooral de teamplay.......met oude systeem ben en blijf je activer en met een betere teamplaY

heel jammer dat er nog maar zoooooo weinig oude overname systeem werelden worden gemaakt.....ook vind ik zelf de WW's een berg in het spel kapot maken.....veel minder leuk zo....plus mensen gaan sneller een andere wereld op
wat toch wel jammer is als je al een tijd samen speeld

einde van de wereld had ook anders kunnen gaan en dan duurd het ook wat langer
bv als de wereld 2 jaar oud is....de ally die de wereld overheersing pakt(75% van de steden bv) is winnaar en krijgt een kroontje
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser15415

Gast
Ik vind beide systeem wel goed bedacht maar in de praktijk wordt het oude systeem voor vele mensen onmogelijk. Scholieren zijn tussen 8:00 uur tot 16:00 uur kwetsbaar. Werkende mensen in de bouw ook en op kantoor mensen niet. Daarom wilt innogames waarschijnlijk dat het nieuwe overal wordt gedaan omdat je daar een grotere groep mensen bereikt en dus ook meer inkomsten ;)

Oud is te simpel voor mij om het te kunnen begrijpen :p: . Oud is pm sturen en als hij er niet is stuur je je kolo die er 20 minuten over doet en dan over de gehele dag os sturen. Massa aanvallen zijn niet nodig dus wordt het saai in mijn ogen. Het komt er op neer dat je het zelf makkelijk kan. Je kan hier je eigen actie bedenken wanneer je zelf tijd hebt.

Nieuw is simpel met een opstand te maken daarna komt het strategische deel om meerdere te maken en het os te verspreiden naar steden die je niet wilt pakken. Gezamenlijke hulp is zeer nodig en dus hebben massa aanvallen hier meer zin in mijn ogen maar kosten ook tijd wat ook niet iedereen altijd heeft. Later kan je het alleen doen.

Dit is hoe ik erover denk. Het is precies hetzelfde alleen een andere volgorde van wanneer de kolo komt. Meteen of op het einde...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Oud is te simpel voor mij om het te kunnen :p: Oud is pm sturen en als hij er niet is stuur je je kolo die er 20 minuten over doet en dan over de gehele dag os sturen. Massa aanvallen zijn niet nodig dus wordt het saai in mijn ogen. Het komt er op neer dat je het zelf makkelijk kan.

Ligt eraan wie je aanvalt, ik ken genoeg spelers die bij een aanval op hun dorpjes geen pms openen. Ik doe dit oa ook, dan moeten ze altijd timen om in mijn stad te komen :)
 

DeletedUser15415

Gast
Ligt eraan wie je aanvalt, ik ken genoeg spelers die bij een aanval op hun dorpjes geen pms openen. Ik doe dit oa ook, dan moeten ze altijd timen om in mijn stad te komen :)
Oud wordt ook onmogelijk doordat mensen via hun telefoon kunnen werken dat ze zo'n melding over een aanval krijgen ;) maar eventjes terug wat je zei dat zullen meestal de wat betere spelers waar het niet lukt
 

DeletedUser

Gast
Tja, ik kijk nu meestal doormiddel van aanvallen wie er minder snel reageren binnen een vijandelijk front, dan pak je die stad, richt je hem in als een kolo stad en ga je door naar de actievere, aangezien je dan een kolo binnen 3 kwartier varen meestal hebt.

Dat is direct al veel moeilijker voor de actieve app spelers.
 

Sanhal

3e plaats KonijnenSpelen 2013
Dat van scholier valt ook wel mee hoor, het grootste deel is scholier of iemand met een baan. Als ik op school was kreeg ik bijna nooit aanvallen binnen, want iedereen is dan op school of op zijn/haar werk. De meeste aanvallen kwamen in de avond of 's ochtends als de nb over was. Nu met de app zal het misschien anders zijn dat je aanvallen overdag mag verwachten maar ik vind die app sowieso helemaal niks. Ik wil een spel waar je niet gelijk weet wat er gebeurt met een beetje uitdaging, die haalt de app weg.
 

DeletedUser

Gast
Ik vind beide systeem wel goed bedacht maar in de praktijk wordt het oude systeem voor vele mensen onmogelijk. Scholieren zijn tussen 9:00 uur tot 16:00 uur kwetsbaar. Werkende mensen in de bouw ook en op kantoor mensen niet. Daarom wilt innogames waarschijnlijk dat het nieuwe overal wordt gedaan omdat je daar een grotere groep mensen bereikt en dus ook meer inkomsten ;)

Oud is te simpel voor mij om het te kunnen begrijpen :p: . Oud is pm sturen en als hij er niet is stuur je je kolo die er 20 minuten over doet en dan over de gehele dag os sturen. Massa aanvallen zijn niet nodig dus wordt het saai in mijn ogen. Het komt er op neer dat je het zelf makkelijk kan. Je kan hier je eigen actie bedenken wanneer je zelf tijd hebt.

Nieuw is simpel met een opstand te maken daarna komt het strategische deel om meerdere te maken en het os te verspreiden naar steden die je niet wilt pakken. Gezamenlijke hulp is zeer nodig en dus hebben massa aanvallen hier meer zin in mijn ogen maar kosten ook tijd wat ook niet iedereen altijd heeft. Later kan je het alleen doen.

Dit is hoe ik erover denk. Het is precies hetzelfde alleen een andere volgorde van wanneer de kolo komt. Meteen of op het einde...

Ik behoor tot die doelgroep, ik ben op chi (mijn enige spelwereld - oud systeem) nog maar 3 steden kwijtgeraakt, maar dat was dus elke keer omdat ik sliep of op school was (wat niet per se een groot verschil is).
Zo oneerlijk vind ik dat niet want als ik doe mijn overnames meestal 's nachts vlak voor nachtbonus en dat is ook onfair voor mensen die dan moeten slapen, en bovendien kan ik in de vakantie lekker mijn gang gaan.
Ik raad iedereen met dit systeem aan veel trips te laten zetten en zijn grot vol te gooien. En op bedreigde punten pre-deff natuurlijk.
 

DeletedUser15415

Gast
Dat van scholier valt ook wel mee hoor, het grootste deel is scholier of iemand met een baan. Als ik op school was kreeg ik bijna nooit aanvallen binnen, want iedereen is dan op school of op zijn/haar werk. De meeste aanvallen kwamen in de avond of 's ochtends als de nb over was. Nu met de app zal het misschien anders zijn dat je aanvallen overdag mag verwachten maar ik vind die app sowieso helemaal niks. Ik wil een spel waar je niet gelijk weet wat er gebeurt met een beetje uitdaging, die haalt de app weg.
Dan ken je mij niet want ik ben juist op zoek naar scholieren :p. Makkelijkste bron van GP ;). Af en toe vuurschepen sturen en kijken op reactie en als het nee is meteen vol erop :D.

Ik zelf ben 4/5 x op chi opnieuw moeten beginnen doordat ik tijdens 8:00 uur en 16:00 uur niet echt online kan zijn en ook in de nacht is het een feest bij mij geweest op chi. Bij het nieuwe systeem nog nooit een stadje verloren dus voor mij is het nieuw beter maar toch vind ik beide systemen wel leuk maar pratisch is het ene systeem beter en dat is dus waarom nieuw meer gebruikt wordt...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Dan ken je mij niet want ik ben juist op zoek naar scholieren :p. Makkelijkste bron van GP ;). Af en toe vuurschepen sturen en kijken op reactie en als het nee is meteen vol erop :D.

Ik zelf ben 4/5 x op chi opnieuw moeten beginnen doordat ik tijdens 8:00 uur en 16:00 uur niet echt online kan zijn en ook in de nacht is het een feest bij mij geweest op chi. Bij het nieuwe systeem nog nooit een stadje verloren dus voor mij is het nieuw beter maar toch vind ik beide systemen wel leuk maar pratisch is het ene systeem beter en dat is dus waarom nieuw meer gebruikt wordt...

Lol allemaal smoesjes je bent gwn een noob. dus idd miss is het nieuwe overname systeem weel beter voor je aanfgezien het daar barst van de noobs.
Ik wist nog wel dat je paar maanden geleden zo blij was met je eersteovername. sinds dien sta je nog steeds op 5 steden xD
 

DeletedUser15415

Gast
Lol allemaal smoesjes je bent gwn een noob. dus idd miss is het nieuwe overname systeem weel beter voor je aanfgezien het daar barst van de noobs.
Ik wist nog wel dat je paar maanden geleden zo blij was met je eersteovername. sinds dien sta je nog steeds op 5 steden xD
Ik had nog een ander account daar hoor ;) maar ik ben al 2 maanden gestopt dus niet veel zeggen. Ik ken genoeg toppers die goed zijn hoor in oud en nieuw.

Ik zeg toch ook dat ik een noob (In zekere zin :p) ben zie mijn handtekening dus je kan lezen ;). Ik heb na een jaar nog geen miljoen punten en sommige bij Chi al wel dus zelf vind ik me echt niet goed hoor :p

In nieuw zitten evenveel noobs als bij oud.

Net nog gekeken ik had 7 steden :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Ik Beta - Epsilion

Maar ik zie regelmatig mensen die eerst nieuw deden het proberen op oud :p
 

DeletedUser15415

Gast
Een kleine steekproeg gedaan. Het gebeurt beide kanten op :p

Maar ik kan Innogames wel begrijpen. Ik zelf zou dan ook wel voor het geld kiezen. Wie zegt dat nieuw makkelijk is want misschien zijn oud spelers wel slecht in nieuw overname systeem omdat solo werken haast geen zin heeft...
 

DeletedUser

Gast
ik vind het nieuw het beste goede wereld:
snel3
troepen 2
handel 2
nacht 23-6.30
bescherming 6dagen
ally 65leden
verovering nieuw
moraal niet actief
 
Bovenaan