• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Feedback Petitie tegen 'Warfare Packages'

Gollum Returns

Manticore
21ad55a6a9.png
 

DeletedUser23701

Gast
ik ben ook tegen die warfarepackeges, dus reken me maar in
 

DeletedUser

Gast
Voor, ik koop niet eens goud dus als het zo een spel gaat worden en complete pay to win ben ik weg..
 

Kroenuh


Community Manager
Grepolis Team
- Grepolis verpest wordt door de vele toevoegingen aan premium- / 'geld'voordelen. Naast een overflow aan events, IB en goudhandel komt nu de mogelijkheid om troepen en bepaalde andere bonussen rechtstreeks te kopen met geld. Die mogelijkheid is nu op slechts de bèta, maar ongetwijfeld betekent dit dat InnoGames overweegt dit ook op 'echte' servers te implementeren. (Lees: ze zullen het er gewoon doorvoeren, net zoals met IB en goudhandel waar ook de ruime meerderheid tegen was).
Dat is InnoGames inderdaad van plan voor zover het er nu naar uit ziet. Als CM heb ik echter (helaas) te wachten op het seintje dat ik hier berichtgeving over kan/mag doen en ik wist bijvoorbeeld niet dat het -nu al- actief ging zijn op de beta.

- Het team van InnoGames zich focust op de verkeerde zaken. De Roadmap van 2014 bevatte al het ontwikkelen van een nieuw eindspel (iets dat spelers erg graag zouden zien), maar dit is nog niet uitgevoerd. Het spel bevat nog zat bugs die ze aan kunnen pakken, maar keer op keer gaan er dingen mis (ook bij updates). Nieuwe toevoegingen / andere veranderingen zijn doorgaans geen dingen die goed vallen bij de communities, we zouden liever zien dat ze dingen toepassen waar wij wel tevreden mee zijn.
Ik moet het 100% met je eens zijn, ook al vraag InnoGames natuurlijk om jullie namens hen te woord te staan. Ook ik erger me al tijden aan het feit dat er nog niets gedaan is aan de wereldwonderen bijvoorbeeld, maar wel aan allerlei nevenzaken.

Maarja, ook het Grepolis team van InnoGames heeft wat dat betreft bepaalde goals / plichten / etc. te behalen waar ze zich aan moeten houden, net zoals dat bij de anderen spellen zo is.

- De Nederlandse CM (samen met het modteam) te weinig achter de Nederlandse community staat. Waar wij als spelers weinig mogelijkheden hebben, zou juist Kroenuh meer kunnen bereiken of op z'n minst een duidelijker statement kunnen maken. Echter, we zien hem nergens onze verontwaardiging delen (ook bij IB en goudhandel niet), en vinden dat hij met zijn team juist onze mening zou moeten vertegenwoordigen.
Ik snap absoluut jullie redenering omdat jullie geen daadwerkelijk resultaat zien tegen jullie bezwaren.

Echter kan ik jullie verzekeren dat de statement en vertegenwoordiging die jullie van ons (mij) verwachten, meer dan 100% wordt uitgevoerd en overgedragen en dat ik mij daar serieus dagelijks sterk voor maak. Het lijkt er alleen op (wat ik deels kan begrijpen) dat jullie daar niet in te overtuigen zijn, omdat jullie simpelweg op mijn woord zouden moeten gaan leunen. Het is namelijk (helaas) een feit dat ik niet alles voor elkaar krijg. En ja, op dit gebied is 'alles' vrij weinig inderdaad. Maar dat betekent niet dat ik het er maar bij neer leg, moge dat duidelijk zijn. Desnoods blijf ik InnoGames elke dag 'pesten' met onze (=jullie) mening, want dat beschouw ik nog steeds als (op dit moment) het belangrijkste van mijn functie, om dat over te dragen en aan te laten komen. Maar nogmaals: het lijkt er niet op dat ik jullie daarin echt kan overtuigen.

Wij verzoeken dat:

- De 'Warfare Packages' niet beschikbaar worden op de normale (Nederlandse) servers, tenzij aan de volgende voorwaarden voldaan wordt:

1. Er is een nieuw eindspel waarmee een duidelijke meerderheid tevreden is, het geklooi met falende updates en wijzigingen stopt.
2. Een duidelijke meerderheid van de spelers is voorstander van deze pakketten. Wil de meerderheid niet, voeg het dan niet toe.​
1. Ik doe mijn best, seriously. Maar ik vermoed dat niet alleen wij (= NL community van alleen Grepolis) hier fel op tegen zal zijn, dus ik verwacht daarin wel wat back-up). Hou je dus maar vast als je ook nog een van de andere (oudere) spellen speelt.

2. Komt overeen met 1.

- De Nederlandse CM samen met zijn modteam een sterk statement tegenover InnoGames neerzet. In het uiterste geval zou dit via een staking o.i.d. moeten, dat zou een middel zijn waarmee we wel degelijk iets zouden kunnen bereiken. Als onze CM geen duidelijk tegengas geeft dan is dit slechts zijn eigen schuld, na wat navragen is het duidelijk dat het modteam tegen de pakketten is, in sommige gevallen zelfs fel. Mocht hij niet achter zijn community gaan staan dan moge het duidelijk zijn dat we het vertrouwen in hem verliezen.
Ik vrees dat ik jullie niet genoeg (inhoudelijk) kan laten zien hoe actief ik bezig ben met het overbrengen van het tegengas / statement / etc, gezien ik dat soort zaken niet mag delen.

Een staking klinkt interessant, echter kan ik dat niet verantwoorden, noch over mijn hart krijgen tegenover de xxx-aantal spelers die nog steeds gewoon hiernaast hun spelletje elke dag wilt spelen en recht heeft en rekent op onze ondersteuning, in welke zin dan ook. Ik hoop dat jullie dit ergens begrijpen.
 

DeletedUser19428

Gast
Dat is InnoGames inderdaad van plan voor zover het er nu naar uit ziet. Als CM heb ik echter (helaas) te wachten op het seintje dat ik hier berichtgeving over kan/mag doen en ik wist bijvoorbeeld niet dat het -nu al- actief ging zijn op de beta.

Ik moet het 100% met je eens zijn, ook al vraag InnoGames natuurlijk om jullie namens hen te woord te staan. Ook ik erger me al tijden aan het feit dat er nog niets gedaan is aan de wereldwonderen bijvoorbeeld, maar wel aan allerlei nevenzaken.

Maarja, ook het Grepolis team van InnoGames heeft wat dat betreft bepaalde goals / plichten / etc. te behalen waar ze zich aan moeten houden, net zoals dat bij de anderen spellen zo is.

Ik snap absoluut jullie redenering omdat jullie geen daadwerkelijk resultaat zien tegen jullie bezwaren.

Echter kan ik jullie verzekeren dat de statement en vertegenwoordiging die jullie van ons (mij) verwachten, meer dan 100% wordt uitgevoerd en overgedragen en dat ik mij daar serieus dagelijks sterk voor maak. Het lijkt er alleen op (wat ik deels kan begrijpen) dat jullie daar niet in te overtuigen zijn, omdat jullie simpelweg op mijn woord zouden moeten gaan leunen. Het is namelijk (helaas) een feit dat ik niet alles voor elkaar krijg. En ja, op dit gebied is 'alles' vrij weinig inderdaad. Maar dat betekent niet dat ik het er maar bij neer leg, moge dat duidelijk zijn. Desnoods blijf ik InnoGames elke dag 'pesten' met onze (=jullie) mening, want dat beschouw ik nog steeds als (op dit moment) het belangrijkste van mijn functie, om dat over te dragen en aan te laten komen. Maar nogmaals: het lijkt er niet op dat ik jullie daarin echt kan overtuigen.


1. Ik doe mijn best, seriously. Maar ik vermoed dat niet alleen wij (= NL community van alleen Grepolis) hier fel op tegen zal zijn, dus ik verwacht daarin wel wat back-up). Hou je dus maar vast als je ook nog een van de andere (oudere) spellen speelt.

2. Komt overeen met 1.

Ik vrees dat ik jullie niet genoeg (inhoudelijk) kan laten zien hoe actief ik bezig ben met het overbrengen van het tegengas / statement / etc, gezien ik dat soort zaken niet mag delen.

Een staking klinkt interessant, echter kan ik dat niet verantwoorden, noch over mijn hart krijgen tegenover de xxx-aantal spelers die nog steeds gewoon hiernaast hun spelletje elke dag wilt spelen en recht heeft en rekent op onze ondersteuning, in welke zin dan ook. Ik hoop dat jullie dit ergens begrijpen.

Benoem dan een kleine kern van spelers, een afvaardiging van de Nederlandse CM en speel open kaart met hen wat de plannen zijn en geef ze inzage in alles, zo sta je er niet alleen voor en zien de mensen ook dat je wel degelijk onze belangen behartigd.
Zo laat je zien dat je transparant bent en kweek je meer goodwill bij de spelers.

Maar er zal wel een signaal af moeten worden gegeven naar Inno dat ze nu echt op de verkeerde weg bezig zijn en dat dit soort dingen wel eens de nekslag voor Grepo kan betekenen, met als laatste een uiterste middel en staking. Inno moet echt eens weten waar ze aan toe zijn.

Of heb je liever een heel klein groepje spelers wat alleen de plaats op de ranking koopt, met veel geld en goud, dan een grote groep spelers die het spel echt wil spelen en wat in verhouding meer geld op zal gaan leveren dan een groepje elite wat niet op de centjes hoeft te letten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser21858

Gast
Voor, anders wordt het helemaal stom als je geen geld hebt
 

DeletedUser11561

Gast
Ik ben tegen de invoering van de pakketten, dus ik teken de petitie tegen de invoer ervan.

Ik kom teveel spelers tegen die bizarre hoeveelheden goud uitgeven om steden te behouden.
een muur die binnen 5 uur van level 0 naar level 25 gaat, of een held die binnen anderhalf uur gezond is, terwijl het 8 uur hoort te duren.
En dat dan meerdere keren op een dag.

Uiteindelijk versla je toch die spelers, en stoppen ze meteen daarna. Walgelijke mannetjes.
 

DeletedUser

Gast
Ben het helemaal met jullie eens en steun deze petitie. Zet mij er dus maar graag bij.
 

DeletedUser20002

Gast
Ik teken de petitie, sinds wereld NAXOS is het ideaal van het spel duidelijk veranderd. Ik wil mijn oude grepo terug :rolleyes:!

Laten we dit Amerikaanse beleid lekker de grond in boren! Als game-producer ga je toch ook niet alleen voor geld geld geld? Je gaat juist voor het spelplezier... Jammer dat sommige producers/mods dit vergeten :(
 

DeletedUser24788

Gast
Nogmaals,

Kan dit nie tdoor iemand vertaald worden? Dan kan het op de fora's van alle taalversies gezet worden, en dan kunnen wij nog veel meer namen binnenhalen die tegen zijn.
 

DeletedUser

Gast
Dat is InnoGames inderdaad van plan voor zover het er nu naar uit ziet. Als CM heb ik echter (helaas) te wachten op het seintje dat ik hier berichtgeving over kan/mag doen en ik wist bijvoorbeeld niet dat het -nu al- actief ging zijn op de beta.

Dit komt over alsof InnoGames bepaalt wanneer jij iets naar buiten mag brengen, en dat is dus blijkbaar ruim nadat zoiets op de bèta verschijnt. Vind je dit niet kwalijk? Wat zegt dat over jouw positie?

Ik moet het 100% met je eens zijn, ook al vraag InnoGames natuurlijk om jullie namens hen te woord te staan. Ook ik erger me al tijden aan het feit dat er nog niets gedaan is aan de wereldwonderen bijvoorbeeld, maar wel aan allerlei nevenzaken.

Maarja, ook het Grepolis team van InnoGames heeft wat dat betreft bepaalde goals / plichten / etc. te behalen waar ze zich aan moeten houden, net zoals dat bij de anderen spellen zo is.

Dat zal best, en ook InnoGames moet winst maken, maar op dit moment is Grepolis de melkkoe waarmee ze andere fuck ups betalen, en dat is niet redelijk.

Ik snap absoluut jullie redenering omdat jullie geen daadwerkelijk resultaat zien tegen jullie bezwaren.

Echter kan ik jullie verzekeren dat de statement en vertegenwoordiging die jullie van ons (mij) verwachten, meer dan 100% wordt uitgevoerd en overgedragen en dat ik mij daar serieus dagelijks sterk voor maak. Het lijkt er alleen op (wat ik deels kan begrijpen) dat jullie daar niet in te overtuigen zijn, omdat jullie simpelweg op mijn woord zouden moeten gaan leunen. Het is namelijk (helaas) een feit dat ik niet alles voor elkaar krijg. En ja, op dit gebied is 'alles' vrij weinig inderdaad. Maar dat betekent niet dat ik het er maar bij neer leg, moge dat duidelijk zijn. Desnoods blijf ik InnoGames elke dag 'pesten' met onze (=jullie) mening, want dat beschouw ik nog steeds als (op dit moment) het belangrijkste van mijn functie, om dat over te dragen en aan te laten komen. Maar nogmaals: het lijkt er niet op dat ik jullie daarin echt kan overtuigen.

Punt is een beetje dat jij nooit (ook als speler niet) je verontwaardiging duidelijk laat blijken. Je geeft (te) weinig de indruk onze mening te delen, logischerwijs willen wij dan ook niet echt geloven dat jij InnoGames heel hard lastig valt. Zouden we enige vorm van correspondentie (desnoods zuiver die van jouw kant) kunnen (in)zien waaruit blijkt dat je hier niet je eigen acties overdrijft?

Een staking klinkt interessant, echter kan ik dat niet verantwoorden, noch over mijn hart krijgen tegenover de xxx-aantal spelers die nog steeds gewoon hiernaast hun spelletje elke dag wilt spelen en recht heeft en rekent op onze ondersteuning, in welke zin dan ook. Ik hoop dat jullie dit ergens begrijpen.

Grepolis wordt totaal verpest. Totaal. Binnen een paar jaar kunnen ze ermee kappen ook, als ze zo doorgaan, ze slopen het zelf. Ook jij zou dat in moeten zien. Beter nu even door de zure appel heen bijten (d.m.v. bijvoorbeeld een staking), dan trek je duidelijk een grens en is het voor InnoGames bijna onmogelijk dit hier door te voeren, anders kunnen we over een jaartje of drie opdoeken omdat we nooit hard genoeg 'nee' hebben gezegd.

Ohja trouwens, als speler zijnde mag je mijn naam ook op de petitie zetten! :)

Dank.

Nogmaals,

Kan dit nie tdoor iemand vertaald worden? Dan kan het op de fora's van alle taalversies gezet worden, en dan kunnen wij nog veel meer namen binnenhalen die tegen zijn.

Ik zal kijken hoe realistisch dit soort plannen zijn en hem dan in ieder geval vandaag nog naar het Engels vertalen mocht dat nuttig blijken te gaan zijn.
 

DeletedUser

Gast
als ze gewone werelden, naast een wereld waarin je je troepen kunt kopen, laten bestaan voorzie ik geen probleem. Spelers die graag met geld willen knallen, kunnen dit mooi tegen elkaar doen.

Nu bestaat er ook al de ongelijkheid tussen spelers die met goud spelen en spelers die dat niet doen (zoals ik). Maar dat is nou eenmaal hoe het is, de kachel bij Innogames moet ook roken. Bij de events zie je ook al dat goudspelers (=geldspelers) in het voordeel zijn, doordat ze meer eieren/troepen en weet ik wat kunnen bijkopen. Zolang dit nieuwe fenomeen niet op alle werelden wordt ingevoerd, kan het spelletje wel leuk blijven. Wordt het wel op alle (nieuwe) werelden ingevoerd, dan zal Grepolis veel spelers verliezen omdat de verschillen te groot worden.

ik ben dus geen tegenstander van een nieuwe manier om geld te verdienen, maar ik vind wel dat (zoals in de beginpost werd geschreven) Innogames beter naar haar community mag luisteren. Of je moet je community gewoon geen stem geven of om advies vragen, dan heeft zij ook niet het idee dat er iets mee gedaan wordt.
 

Hello Nurse

Boogschutter
Ohja trouwens, als speler zijnde mag je mijn naam ook op de petitie zetten! :)

Het zou je sieren als je zelfs deze petitie als CM zou ondertekenen, als statement naar zowel inno als de spelers.

Inno heeft in de roadmap overigens wel bundels en pakketten aangekondigd, maar meer als extra beloning voor goudgebruik.
Cash pakketten staan hier los van naar mijn mening, aangezien ze naast goud te koop staan...
 

DeletedUser24788

Gast
Super Rutger, als je mij daarbij nodig heb hoor ik het wel, zegt niet dat ik goed Engels kan vertalen, maar ik zou het voor je kunnen verspreiden etc
 
Bovenaan