• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Discussie Prijswijzigingen bij Grepolis!

DeletedUser

Gast
Wel vreemd dat niemand van grepolis de discussie hierover opent, doe ik het maar.

Defenden was al voordeliger dan aanvallen,
Ik zou zeggen, dit is de doodsteek voor de aanvallende spelers....

------------------------------------------------------------------

Prijswijzigingen bij Grepolis!

Beste spelers,

Vandaag willen we je graag informeren over de prijswijzigingen die op dinsdag 2 oktober om 9:00 uur ingaan. De wijzigingen hebben invloed op de prijzen van de premiumfuncties in het spel en op de prijs van de premiumvaluta zelf: je krijgt meer goud voor je geld!

We hebben feedback ontvangen dat het verkorten van de onderzoekstijd, bouwtijd en rekruteringstijd te veel voordeel opleverde. Om het evenwicht in het spel te handhaven, hebben we daarom besloten om deze functies aan te bieden voor 25 goud in plaats van 20. De prijs van deze premiumfunctie wordt aangepast in overeenstemming met het voordeel in het spel.

We willen de extra inkomsten die voortkomen uit deze wijzigingen graag direct teruggeven aan de community. In het verleden hebben we Demeters cadeau (50% meer goud voor je geld) lange tijd kunnen handhaven. En het goede nieuws: Demeters cadeau is blijvend!

Daarnaast krijg je ook meer goud voor je geld dan vóór de prijswijzigingen. We verhogen de waarde van de meeste premiumpakketten terwijl de prijzen gelijk blijven.

Hieronder een overzicht van ons nieuw aanbod:

Goud Oud Goud Nieuw Euro
180 180 1,99
270 270 3,00
600 600 4,99
1500 1500 9,99
3750 4000 19,99
12000 12500 49,99
22500 25000 79,99


Hopelijk kun je je voordeel doen met deze prijswijzigingen.

We wensen je nog veel speelplezier met Grepolis!

Met vriendelijke groet,
Community Management Grepolis.nl
 

DeletedUser199

Gast
De echte goud 'sl***en' kopen toch altijd 80 euro goud, dus of er veel verschil zal komen...
Lijkt me dat dit enkel nadelen op gaat leveren voor de spelers die weinig goud kopen ;).
 

Kroenuh


Community Manager
Grepolis Team
Sinds het begin van Grepolis werd uitgesproken dat de goudfeatures erg duur ervaren werden. Hier hebben we naar geluisterd.

Ook werd sinds de halveringsmogelijkheden werden geïntroduceerd uitgesproken dat deze teveel voordeel voor wél premiumgebruikers gaven, vandaar is dit nu iets duurder geworden. 5 goud meer per halvering klinkt weinig, maar in grote hoeveelheden/massa gebruik maakt dit een heel groot verschil.

Uiteindelijk denk ik dat iedereen hier wel tevreden mee mag zijn wanneer we spreken over spelbalans.
 

DeletedUser

Gast
De echte goud 'sl***en' kopen toch altijd 80 euro goud, dus of er veel verschil zal komen...
Lijkt me dat dit enkel nadelen op gaat leveren voor de spelers die weinig goud kopen ;).


ja zal wel kloppen, de spelers die zeg maar 10 euro per maand kunnen besteden aan goud, en aanvallend zij ingesteld, zijn de klos.

Als je de prijzen wil verhogen is dat natuurlijk het goed recht van Innogames,wel beetje flauw om daar het argument; " We hebben feedback ontvangen dat het verkorten van de onderzoekstijd, bouwtijd en rekruteringstijd te veel voordeel opleverde. Om het evenwicht in het spel te handhaven, hebben we daarom besloten om deze functies aan te bieden voor 25 goud in plaats van 20" voor te gebruiken.
Er zijn natuurlijk genoeg andere manieren te bedenken deze voordelen te verminderen.
 

DeletedUser199

Gast
Sinds het begin van Grepolis werd uitgesproken dat de goudfeatures erg duur ervaren werden. Hier hebben we naar geluisterd.

Ook werd sinds de halveringsmogelijkheden werden geïntroduceerd uitgesproken dat deze teveel voordeel voor wél premiumgebruikers gaven, vandaar is dit nu iets duurder geworden. 5 goud meer per halvering klinkt weinig, maar in grote hoeveelheden/massa gebruik maakt dit een heel groot verschil.

Uiteindelijk denk ik dat iedereen hier wel tevreden mee mag zijn wanneer we spreken over spelbalans.

Je hebt helemaal gelijk, je slaat echter 1 ding over:
Spelers die echt alles halveren kopen natuurlijk die van 80 waardoor ze meer goud krijgen.
Persoonlijk gebruik ik toch geen goud en had ik liever gezien dat de Olympische Spelen van bijvoorbeeld 50 naar 100 waren gegaan. Maar we zullen zien hoe dit gaat aflopen :)
 

Kroenuh


Community Manager
Grepolis Team
....
Er zijn natuurlijk genoeg andere manieren te bedenken deze voordelen te verminderen.
Dit laatste ben ik niet met je eens. Door bijvoorbeeld iets aan de halveringsfunctie(s) zelf te veranderen breng je het spel juist meer UIT balans. Veranderingen aan een al bestaand element betekent balansverstorng. Terwijl we toch steeds naar een betere balans toewerken. ;)
 

DeletedUser199

Gast
Dit laatste ben ik niet met je eens. Door iets aan de halveringsfunctie(s) zelf te veranderen breng je het spel juist meer UIT balans. Veranderingen aan een al bestaand element betekent balansverstorng. Terwijl we toch steeds naar een betere balans toewerken. ;)

Zoals ik al had genoemd maken de Olympische spelen veel uit.
Ik ken spelers die in het begin van de wereld zo'n 60 spelen doen, dat scheelt veel hoor ;).
 

Kroenuh


Community Manager
Grepolis Team
Je hebt helemaal gelijk, je slaat echter 1 ding over:
Spelers die echt alles halveren kopen natuurlijk die van 80 waardoor ze meer goud krijgen.
Persoonlijk gebruik ik toch geen goud en had ik liever gezien dat de Olympische Spelen van bijvoorbeeld 50 naar 100 waren gegaan. Maar we zullen zien hoe dit gaat aflopen :)
Ik snap deze beredenering en deel die ook deels met je, echter is het aantal spelers wat voor €79,99 goud koopt lang niet zo hoog als wat men misschien voorstelt. Er hebben echt analyses en testen gedraaid om te onderzoeken wat wel en niet veel gekocht werd en wat in verhouding het beste zou werken voor het beter in balans brengen van het spel.

Zoals ik al had genoemd maken de Olympische spelen veel uit.
Ik ken spelers die in het begin van de wereld zo'n 60 spelen doen, dat scheelt veel hoor ;).
Ben ik wederom met je eens. Echter hebben ingame-events ook wel hun charmes. Als totaalplaatje werkt zo'n event aantrekkelijk om 'wat leuks' aan te bieden naast het standaard concept van het spel.

En dat is uiteindelijk de hoofdzakelijke gedachte van Innogames achter het organiseren van ingame-events. Op deze manier kun je promotioneel meer aanbieden voor potentiële spelers, omdat men meegaat in 'belangrijke' gebeurtenissen wat mensen bezighoud.
 

Noorddam

Harpij
Ik zal hier ook maar even reageren. Opzich vind ik het jammer dat er geen veranderingen zijn voor het 180 goud, 270 goud, 500 en 1500 goud.
Alleen de 3 duurste zijn verandert, dat is wel een minpunt.
En die 5 goud meer voor halveren, ik vond het vroeger al ontzettend veel kosten, zeker als je dit vaak gebruikt (ik heb het nog nooit gebruikt, ik weet dus niet of het veel uitmaakt).
 

DeletedUser

Gast
Alleen de duurste maar....

Je bereikt er dit mee;

Mensen gaan minder/geen goud kopen die niet hele grote bedragen uitgeven ;(
 

DeletedUser

Gast
Idd. InnoGames luistert naar de spelers maar lossen het op een nog oneerlijkere manier op...

en weer meer voordeel voor grote goud kopers ikzelf speel niet met goud soms een met het gratis verdienen
Dit zijn wel hele makkelijke conclusies. Als ik het goed begrijp gaat veel van het goud van de grootgebruikers naar halveringen. Voor € 80 kocht je 22500/20=1125 halveringen, dat is nu 25000/25=1000 halveringen. Natuurlijk gaat ook een deel van het goud naar de adviseurs en naar olympische spelen. Ik ben het met tristiano eens dat die in het begin van het spel veel impact hebben en deze zijn iets voordeliger geworden voor de grote goudkopers.

Kroenuh, volgens mij heeft tristiano het over de olympische spelen die je in de agora kan kopen voor goud en cp opleveren, niet over het eenmalige evenement waar jij volgens mij op reageert. Het verzamelen van cultuur is een belangrijk onderdeel van Grepolis en het is wel jammer dat iemand die er een tientje tegenaan gooit de eerste maand zonder veel moeite een hele actieve speler bij kan houden.

Voor mijn gevoel zijn de olympische spelen (die van de agora) een spelonderdeel dat niet erg in balans is. Vroeg in het spel zorgt het voor een enorm voordeel en later in het spel wordt een extra stad 'kopen' juist belachelijk duur. Rond de 30 steden ben je ongeveer twee tientjes kwijt voor één stad, terwijl 10 euro aan het begin van het spel 4 steden oplevert. Als je 100 steden hebt, kost stad 101 ongeveer 15k goud = ruim 50 euro.

De aanpassing zelf is denk ik wel goed, maar ik gebruik het halveren nooit, dus heb ik makkelijk praten. Ik gebruik goud alleen voor de adviseurs en betaal dus een soort abonnementsgeld. Meer goud bij hogere inkopen betekent een soort 'vaste klanten korting'. Niets mis mee.
 

Genius0615

Erinys
ik gebruik mijn (gratis)goud ook alleen maar voor de adviseurs dat wil zeggen ze allemaal behalve de middelste ik gebruik nooit halveringen
 

DeletedUser

Gast
Ik werk zo als velen erg hard voor me geld ..en wil gewoon waar voor me geld.
Eerst al die fouten die gepatch'd moetsen worden in grepolympia....(onbeperk'd grondstoffen kopen met laurier bladen was wel een heel erg groot voordeel voor goud spelers togg ????)
Dan de fouten die gepatch'd moeten worden in het spel zelf....
Dan de verhoging van de goudprijs (terwijl de gene die betalen voor dit spel het spel groten deels mogelijk maken)....
Nu weer vergeten een terrutorial te plaatsen in grepolis fest die wel bij grepolympia aanwezig was....
Ik zal heus een paar ergenissen vergeten zijn (kan me vaag herinneren dat er meer was)....
Owja laatst miste de IDEAL logo in de betaal schema ...moest ik me inschrijven bij een ander (inschrijven doe ik het liefst zo min mogelijk).....
Die prijs stijging ...hebben ze daar wel recht toe met zo veel fouten als ze maken.
Misschien wel misschien niet maar kunnen we er iets aan doen ???
Ik heb inno game's gemail met een klacht brief en gevraagt of ze verder prijs stijgingen wel even rekening willen houden met het feit dat wij goud spelers voor een groot deel verantwoordelijk zijn dat dit spel er is en word onderhouden.

Wees slim en stuur ook een klacht brief naar inno games ...hoe meer hoe beter samen staan we sterk.
 

DeletedUser

Gast
die 5 goudmunten is wel een verhoging van 25% de koopkracht is al niet zo sterk! whahahaha.
 

DeletedUser

Gast
Ik werk zo als velen erg hard voor me geld ..en wil gewoon waar voor me geld.
Eerst al die fouten die gepatch'd moetsen worden in grepolympia....(onbeperk'd grondstoffen kopen met laurier bladen was wel een heel erg groot voordeel voor goud spelers togg ????)
Dan de fouten die gepatch'd moeten worden in het spel zelf....
Dan de verhoging van de goudprijs (terwijl de gene die betalen voor dit spel het spel groten deels mogelijk maken)....
Nu weer vergeten een terrutorial te plaatsen in grepolis fest die wel bij grepolympia aanwezig was....
Ik zal heus een paar ergenissen vergeten zijn (kan me vaag herinneren dat er meer was)....
Owja laatst miste de IDEAL logo in de betaal schema ...moest ik me inschrijven bij een ander (inschrijven doe ik het liefst zo min mogelijk).....
Die prijs stijging ...hebben ze daar wel recht toe met zo veel fouten als ze maken.
Misschien wel misschien niet maar kunnen we er iets aan doen ???
Ik heb inno game's gemail met een klacht brief en gevraagt of ze verder prijs stijgingen wel even rekening willen houden met het feit dat wij goud spelers voor een groot deel verantwoordelijk zijn dat dit spel er is en word onderhouden.

Wees slim en stuur ook een klacht brief naar inno games ...hoe meer hoe beter samen staan we sterk.

het gaat hier om een prijs daling :|
 

DeletedUser

Gast
Conclusie:
De prijs verhoging van 20 goud naar 25 goud is dus niet omdat men feedback heeft ontvangen dat het verkorten van de onderzoekstijd, bouwtijd en rekruteringstijd te veel voordeel opleverde.
Want als dat zo mogen zijn, waarom schaft men dan die mogelijkheid niet gewoon af.
Dan is het voor een iedere speler gelijk en eerlijk.
Zeker als men praat om het evenwicht in het spel te handhaven.

Waarom is deze mogelijkheid geschapen;
Omdat Grepolis er gewoon aan wilt verdienen.
En dat is logisch.

Waarom de prijs verhoging van 20 naar 25;
Omdat men bemerkt dat daar veel gebruik van wordt gemaakt.
En logisch aan verdient kan worden.

Want Spelers met geld (waar onder ik persoonlijk ook ) blijven dit toch gebruiken, misschien in iets mindere mate, maar toch!!!.
Het is gewoon heerlijk (dan wel niet eerlijk tegen spelers die dit niet kunnen of willen gebruiken) want je hebt eventjes sneller weer legers en of schepen tot je beschikking in tijden van nood.

Dus Grepolis mijn excuus voor wat ik schreef, maar denk dat ik er niet ver naast zit.
 
Bovenaan