• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Ridders van Rome #6

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser

Gast
Rabbid, waarom zou jij 10 inzetten? En vorige keer ook al 5… En de keer daarvoor 0...
En hoeveel hebben we nodig btw?
Ik heb al 3 ingestuurd, maar als het echt nodig is wil ik dat best nog veranderen hoor :)

Dus:
Mayco 3
Gekko 4
POTG 4
Ydeger 4
Rabbid 10
Moon 3
Mcg00 3

Totaal 31
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Ik heb zelf 35 actiepunten, en verder zou ik niet graag hebben dat de tempeliers vanavond winnen, want dan ben ik ook verloren hea :p

E: Verder zitten er onder jullie ook 2 Tempeliers, die natuurlijk liegen. Verder heb ik ook al vanalles gehoord over moorden en dood. Die vallen ook weg enzo ;)
 

DeletedUser

Gast
Mayco 3
Gekko 4
POTG 4
Ydeger 4
Rabbid 10
Moon 3
Mcg00 3
Animal 4

Totaal 35
 

DeletedUser

Gast
[20:04:54] -Animal-: heb je al gewonnen btw?
[20:05:27] -Animal-: Robin?
[20:06:50] Robin (RabbidRobin): Ok, het was een backstab :p
[20:06:54] Robin (RabbidRobin): Neuh, morgen pas winst
[20:07:05] -Animal-: I will not forget it

Lijkt me duidelijk
 

DeletedUser

Gast
Dag 3


Gevechten

Vandaag zou een bloederige dag worden in het Heilige Land. De afgelopen twee dagen was er telkens maar één ridder overleden. Nu wilde men actie zien.

Rabbid en Donny hadden een gemeenschappelijk fort laten bouwen. Daar zaten ze nu met hun manschappen heel gerieflijk in. Maar daar naderden twee legers. Vanuit het noorden kwam Animal aangereden. Hij had twintig manschappen en een heel gefrustreerde blik bij zich. Hij mompelde het volgende in zichzelf:

-Animal- zei:
20 attack op RabbidRobin

deze telt, screw that rabbit
Vanuit het zuiden kwam Vinie met een iets kleiner leger aangereden.

Rabbid en Donny keken elkaar zachtjes grinnikend aan. Het was duidelijk wat hier moest gebeuren. Terwijl zij boogschutters aan de noordkant opstelden om het leger van Animal op een afstand te houden, maakten zij hun cavalerie gereed om een uitval te doen op Vinie. Voor Vinie kwam dit niet onverwachts. Hij hield halt en begon met het schreeuwen van bevelen om het aanstormende leger te stoppen. Hij bleef fanatiek, ook toen zijn mansschappen één voor één werden neergehaald. Het zwijgen werd hem opgelegd toen een zwaard zijn schedel doorkliefde.

Rabbid en Donny wilden zich juist opmaken om terug te keren naar hun fort, toen er nog een legertje naderde. Gekko naderde met wat ruiters. Opgetogen bleef hij voor de groep staan. 'Nou, Donny, waar wacht je op? Laten we samen Rabbid aanvallen!' zei hij nog. Pas toen Rabbid en Donny het uitschaterden van vals genoegen, besefte Gekko dat hij in een val was gelopen. Zijn vlucht was vergeefs. Hij werd ingehaald en ook zijn leven werd genomen.

Mcg00 en Alice waren allebei niet eerder actief geweest. Ze waren nieuwkomers en hadden nu veel steun aan elkaar. Door hun legers te combineren, wisten ze een sterkere aanvalsmacht op te zetten. En daarmee gingen ze nu op het kasteel van Genie af. Genie wist niet wat hem overkwam toen hij het leger zag. Zelf was hij hier niet op voorbereid. Hij had slechts twee boogschutters bij zich thuis gehouden. Mcg00 en Alice namen het kasteel in. De kasteelheer werd niet gespaard.

MoonMonkey stuurde zijn leger naar een tactische plaats dichtbij het fort van PartOfTheGame. Hij wachtte totdat Ydeger zou komen om hem te vergezellen, zodat ze samen tegen PartOfTheGame konden optrekken. Maar Ydeger kwam nooit...

Rollen
Vinie was Kathaar.
Gekko was Edelstenenverzamelaar.
Genie was Saraceen.


Biedingen

Stiekem zijn dit geen biedingen. Dit gaat over de Heilige Graal.

Verdediging
3: Mayco
3: Genie
3: MoonMonkey
4: Gekko
2: Alice
3: Mcg00
2: Rabbid
Totale verdediging: 13 x 1,5 = 19,5

Aanval
PartOfTheGame zette 22 punten in om bescherming af te breken. Nieuwe bescherming: 0.
Ydeger zette 28 punten in om de Heilige Graal te veroveren. De verovering slaagde!

Gefeliciteerd, PartOfTheGame en Ydeger, met het winnen van Ridders van Rome 6.

Ik moet zeggen dat ik teleurgesteld ben in het presteren van de niet-Tempeliers, met uitzondering van Rabbid. De Graal werd met veel te weinig verdedigd. 'Het kost te veel punten' is geen goed argument, want als iedereen met veel punten beschermt, heeft iedereen alsnog gelijke kansen. De overwinning van de Tempeliers is vooral sneu voor Rabbid, want die was als parelverzamelaar erg dicht bij een overwinning en zou waarschijnlijk gewonnen hebben als PartOfTheGame en Ydeger niet geslaagd waren.

Dit waren de rollen:
1. Animal: Robijnverzamelaar
2. Vinie: Kathaar
3. Donny: Katholiek
4. mayco: Katholiek
5. Ydeger: Tempelier => Winnaar!
6. Genie: Saraceen
7. MoonMonkey: Kathaar
8. Gekko: Edelstenenverzamelaar
9. Alice: Kathaar
10. The Big Red: Saraceen
11. PartOfTheGame: Tempelier => Winnaar!
12. mcg00: Katholiek
13. Rabbid: Parelverzamelaar
14. Rutger: Diamantverzamelaar


Overzicht acties

Animal
- 20 punten: Aanvallen Rabbid

Vinie
- 6 punten: Verdedigen
- 14 punten: Aanvallen Donny


Donny
- 10 punten: Groepsverdedigen met Rabbid
- 1 punt: Groepsverdedigen met Vinie
- 5 punten: Aanval op Vinie met Rabbid

mayco
- 8 punten: Groepsverdedigen met Vinie
- 7 punten: Verdedigen
- 3 punten: Beschermen Heilige Graal
- 2 punten: Kist 1

Ydeger
- 27 punten: Veroveren Heilige Graal

Genie
- 2 punten: Verdedigen
- 3 punten: Beschermen Heilige Graal
- 11 punten: Zienersbeurt
- 2 punten: Stuk land
- 1 punt op: Kist S en Sleutel S


MoonMonkey
- 5 punten: Groepsverdedigen met Ydeger
- 12 punten: Aanval op PartOfTheGame met Ydeger
- 3 punten: Beschermen Heilige Graal

Gekko
- 12 punten: Verdedigen
- 5 punten: Aanval op Rabbid met Donny
- 4 punten: Beschermen Heilige Graal
- 4 punten: Stuk land
- 3 punten: Zak met edelstenen 3


Alice
- 7 punten: Groepsverdedigen met Mcg00
- 11 punten: Aanval op Genie met Mcg00
- 2 punten: Beschermen Heilige Graal

PartOfTheGame
- 22 punten: Afbreken bescherming Heilige Graal

mcg00
- 7 punten: Groepsverdedigen met Alice
- 10 punten: Aanvallen Genie met Alice
- 3 punten: Beschermen Heilige Graal

Rabbid
- 7 punten: Groepsverdedigen met Donny
- 20 punten: Aanvallen Rutger
- 1 punt op: Zak met edelstenen 1, Zak met edelstenen 2 en Zak met edelstenen 3
 
Laatst bewerkt door een moderator:

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Godver, hoe hebben jullie elkaar gevonden, POTG en Ydeger? Ik wist dat als de tempeliers elkaar kenden, ze zouden winnen. Maar ik ging ervan uit dat dit niet het geval was D:

En Genade, ik had POTG laten uitschakelen, maar buiten Ydeger gerekend. Verder gokte ik dat de Tempeliers elkaar niet kende en besloot ik de gok te wagen D:
 

DeletedUser

Gast
Godver, hoe hebben jullie elkaar gevonden, POTG en Ydeger? Ik wist dat als de tempeliers elkaar kenden, ze zouden winnen. Maar ik ging ervan uit dat dit niet het geval was D:

En Genade, ik had POTG laten uitschakelen, maar buiten Ydeger gerekend. Verder gokte ik dat de Tempeliers elkaar niet kende en besloot ik de gok te wagen D:

Zienering dag 1.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan