• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

[RPG] Castaway

  • Topicstarter DeletedUser14965
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser14965

Gast
Erg, alles wat ik al geschreven had weg geklikt, en automatisch opgeslagen inhoud geeft niet eens een kwart van wat ik geschreven had terug :/
Ergerlijk...

Waarom denk je dat ik verhalen of andere lange stukken eerst in word schrijf? :p
Maar ja, behoorlijk ergerlijk :(
 

DeletedUser

Gast
Naam: Dan Lewis
Rol: Frontman van een bekende rockband

Leeftijd: achterin de 30

Uiterlijk: Dan heeft een sikje, draagt een baseballcap en voor de rest draagt hij 'baggy clothes'. Vaak dus een trui en een wat laag hangende broek. Voor de rest is hij ook te herkennen aan zijn opvallend blauwe ogen. Onder zijn kleren valt niet te zien dat hij vrij breed is...

Karakter: Dan ziet er dan uit als een grove man, maar met hem valt best een beschaafd gesprek te houden. Hij is een sympathieke vent. Daarbij is hij ook nog eens intelligent. Ondanks zijn bekendheid, is hij niet arrogant. Wel word over hem vaak gezegd dat hij wat lui is...

Achtergrond: Dan komt uit een achterstandsgezin, die er wel op gebrand was dat hij het zou maken. Daarom heeft hij een rechtenstudie met succes afgerond. Hij was hier echter niet heel erg in geïnteresseerd. Wel vond hij rockmuziek altijd heel erg tof, en uiteindelijk is hij ook bij een bekende rockband terecht gekomen, waar hij nu al een jaar of 10 mee samenwerkt. Ze stonden vaak op de grootste podia ter wereld. Hij was even op een cruise om te ontsnappen uit zijn drukke dagelijkse leventje, wat voor een lui persoon soms nogal zwaar kan zijn...

Overig: Blub ik ben een vis

Whoop whoop gevonden :)
 

DeletedUser

Gast
Ik zal me morgen inschrijven. T word prob het laatste waar ik me voor een tijd mee inschrijf :X
 

Araluen

Manticore
Naam: Davion wakefield
Rol: Bioloog, onderzoekt tropische ecologie voor zijn master op de universiteit.
Leeftijd: 26
Uiterlijk: Davion heeft kort zwart haar, dat sinds de schipbreuk slordig in de war zit. Zijn gezicht is verder kaal en er is behalve wat littekens, duidend op vroegere opengekrabde puistjes, waardoor hij openheid en eerlijkheid uitstraalt, niet veel op aan te merken. Davion is in zijn armen niet heel gespierd, maar wel in zijn benen. Dat komt omdat hij veel door bossen loopt. hij heeft niet heel tropische kleding, een groen shirt en een bruine broek.
Karakter: Davion is vriendelijk, maar wel snel geïrriteerd en een beetje impulsief. Toch zal hij lang nadenken voor hij iets doet of zegt en is wat dat betreft niet heel zeker van zichzelf.
Achtergrond: Davion onderzoekt tropische streken. Daar was hij dan ook naar op weg. Hij was erg gemotiveerd, maar dat is door de schipbreuk aardig de grond in geslagen. Zijn kans op succes lijkt verdwenen! Thuis woont hij alleen, hij heeft niemand achtergelaten.
Overig: Nu heb ik tijd, maar dat zal best kunnen veranderen. Daarom hoop ik dat het mogelijk is om me (eventueel tijdelijk) uit te kunnen schrijven.

wordt nog aangevuld.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser22652

Gast
Naam: Roberto ‘de spanjaard’ Rojas
Rol: Student Geneeskunde, heeft de cruise gewonnen met een wedstrijd bij de krant.
Leeftijd: 25
Uiterlijk: Roberto heeft duidelijk Mediteraan bloed in zijn aderen, te zien aan zijn olijfkleurige huid, gitzwarte haar en af en toe zijn temperament. Hij was casual gekleed: donkergrijze all-stars, een jeansbroek, een T-shirt van het WWF en een oranje trui met kap. Buiten een grote scheur ter hoogte van zijn linkerknie zag de rest van zijn kleding er nog intact uit. Roberto leefde naar het gezegde ‘een gezonde geest in een gezond lichaam’ en zo ziet hij er ook uit. Mager, normaal, niet overdreven gespiert.
Karakter: Roberto was een leergierige jongeman die rustig is, maar wel eens uit de bol kan gaan, maar het daarom niet kwaad bedoeld. Hij is eerder een eenzaat dan een groepsmens en houdt meer van dieren dan mensen, maar dit is slechts schijn, de weinige vrienden die hij heeft weten dat hij trouw is en voor hen door het vuur zou gaan. Verder is hij ontzettend geëngageerd en wil hij iets betekenen voor anderen. Hij is geïnteresseerd in techniek waarin hij zijn creativiteit kan botvieren, terwijl hij de gekste dingen in elkaar knutselt.
Achtergrond: Roberto heeft voor alles moeten knokken in zijn leven. Ouders heeft hij nooit gehad. Hij is op 27 september 1989 gevonden in de vondelingenschuif in Borgerhout, in doeken gewikkeld en een stuk krant waarop de naam van Roberto Rojas was omcirkelt. Hij is opgegroeit in een weeshuis en kon studeren dankzij een beurs. Deze cruise is was de eerste reis dit hij maakte in zijn hele leven. Als kind had hij een goede band met de huisarts van het weeshuis en naar zijn voorbeeld is hij Geneeskunde beginnen studeren, ook al was hij geïntrigeerd door techniek. Hij wil zijn opleiding en zijn passie combineren om artificële organen te creëren, want daarin zit de toekomst.
Overig: /
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser20542

Gast
Naam: Rob Kempberg
Rol: Houthakker en timmerman
Leeftijd: 36
Uiterlijk: Toen zijn zoon geboren werd is hij begonnen met voorlezen. Toen heeft hij de sprookjes totaal gerontdekt en nu wil hij daarom lijken op de vader van Roodkapje: ros haar, baardje, grote gestalte en een oorbel.
Karakter: Hij houdt dus van sprookjes. Bij zijn vrouw en zijn zoontje van 3 jaar is hij een zachte en lieve vader. In zijn beroep is hij vaak alleen, hij heeft dus ook een sterk karakter opgebouwd, dus hij kan goed alleen zijn. Hij is ook erg rustig.
Achtergrond: Rob heeft een warme opvoeding gehad, die hij nu ook aan zijn zoontje wil doorgeven. Op school was hij minder goed, maar hij wou graag studeren. Op de hogeschool leerde hij houtbewerking. Daar is hij nog steeds mee bezig, omdat hij het zo interessant vond. Hij leerde zijn vrouw later pas kennen, toen hij al lang alleen woonde. Al heel snel verloofden ze en ze trouwden een jaar later. Rob is niet veel thuis, hoewel hij dichtbij een bos woont. Hij hakt al zijn hout zelf, en heeft ook een aparte schuur in het bos. Daar brengt hij veel tijd door. Maar hij zorgt er voor dat hij elke avond ongestoord met zijn gezin bezig kan zijn.
Overig: Rob had voor zichzelf een tijdje vrijgenomen, en besloot op reis te gaan. In de luxe, omdat hij hard werkte. Daarom ging hij mee op cruise.
 

DeletedUser14965

Gast
Leuk, 3 inschrijvingen erbij :)

Overig: Nu heb ik tijd, maar dat zal best kunnen veranderen. Daarom hoop ik dat het mogelijk is om me (eventueel tijdelijk) uit te kunnen schrijven.

Waarom schrijf je je dan in? Als het spel is begonnen is het moeilijk om er nog in te komen (er zijn nog wel wat opties), maar je kan er niet zomaar inspringen en niet op elk gewenst moment. Daarentegen kan je wel op elk moment ermee stoppen.
 

Araluen

Manticore
Leuk, 3 inschrijvingen erbij :)



Waarom schrijf je je dan in? Als het spel is begonnen is het moeilijk om er nog in te komen (er zijn nog wel wat opties), maar je kan er niet zomaar inspringen en niet op elk gewenst moment. Daarentegen kan je wel op elk moment ermee stoppen.

ik kijk wel hoe ver ik kom. ik vind dit een van de leukere RPG's sinds ik op het forum ben, dus ik wilde meedoen! :p
 

DeletedUser

Gast
komen er nog meer inschrijvingen?
Want dat zou leuk zijn :O
 

DeletedUser14965

Gast
komen er nog meer inschrijvingen?
Want dat zou leuk zijn :O

Van de volgende spelers zou je nog een inschrijving kunnen verwachten:

Ik schrijf me in :)
Same, ik begin nu wel met aan een personage te werken :)
Ik ga ook meedoen dit keer:) Maar ik ga morgen pas met mn personage bezig.
Ik zal me morgen inschrijven. T word prob het laatste waar ik me voor een tijd mee inschrijf :X

Dus ook een reminder voor jullie: Donderdag 8 mei sluiten de inschrijvingen.
 

DeletedUser14965

Gast
Dus ook een reminder voor jullie: Donderdag 8 mei sluiten de inschrijvingen.

Vandaag laatste dag om je in te schrijven. Morgen zal in de loop van de dag de feedback op de personages worden gegeven.
 

DeletedUser13380

Gast
Naam: Arthur Coller

Rol: Wetenschapper

Leeftijd: 22

Uiterlijk: Blond haar, gemiddelde lengte, redelijk gespierd maar valt nog mee. Heeft géén witte labojas aan, wel een trui van superdry en een jeans. Hij heeft zwarte schoenen en zwarte sokken aan. Hij heeft een stoppelbaardje en - 1 van de 7 schoonheidswonderen - ook bruine ogen. (Dit in combinatie met blond haar)

Karakter: Vriendelijk, vrolijk. Een allemansvriend, al kiest hij zijn vrienden goed. Zeer slim uiteraard, met veel kennis over alle stoffen, kruiden etc. (Hij is wetenschapper, wat wil je?) Deelt graag die kennis. Is nooit graag alleen. Ook houdt hij van lachen en humor.

Achtergrond: Een wetenschapper dus, en een amateur sporter. Hij doet verschrikkelijk veel, maar steekt in niets uit. Op zijn cruise had hij ook altijd een paar boekjes bij: Over wetenschap, een paar geschiedkundige boeken en nog wat romans. Al had hij nog geen tijd gehad er in te lezen. Verder was hij vroeger een goede leerling, daarom ook dat hij besloot wetenschapper te worden. Daarom dat hij ook voor een belangrijk project in het buitenland moest zijn. TOP-SECRET, van wereldbelang. Hij wist zelf vrij weinig over de opdracht. Alleen dat die van ene Dhr. Sterckx kwam. Voor de rest wist hij dat hij een paar stoffen moest meenemen, die nu allemaal op de boot lagen. Maar nog verder over de achtergrond: Op school was hij goed in wetenschapsvakken (wat wil je?), geschiedenis, wiskunde... Maar hij haatte vakken zoals Frans, Nederlands, Engels ... Daar heeft hij niet bijzonder veel van opgestoken. Verder doet hij vaak mee als quizzer. Hij weet minder van de algemene dingen, maar zijn kennis is meer gebaseerd op de details. Ook hier is hij een amateur die zijn tijd vult als hij tijd heeft.

Overig: Ontdekken maar... ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser20542

Gast
En wat valt er te ontdekken? Wetenschapdinges of je lichaam?
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Naam: Fabian de le Torteilla
Rol: Overlever, Creatief persoon, Handige harry, Denker, alles in die richting
Leeftijd: 35
Uiterlijk: Een arme, slordige, vuile bedelaar. Het spiegelbeeld van hoe iedereen er over een maand zal uitzien. Na jaren overleeft te hebben in diepe armoede en op straat heeft hij maar een aantal kleren om zijn lijf hangen. Zijn uiterlijk boeit hem dan ook niet zo heel veel, hij heeft enkele kleren om toch nog iets van zijn lichaam te bedekken, vol met gaten en scheuren. Te arm om iets anders dan eten te kopen trok hij al dagen, al maanden, jaren rond in Amsterdam, rondtrekkend en bedelend voor alles wat hij maar kon krijgen. In al die jaren heeft hij echter wegens zijn slimmigheid en handigheid te weten overleven. Verder is hij niet al te groot en door niet al te veel overvloed aan eten van normale lichaamsbouw. Mager is hij niet, hij wist altijd wel op een of andere manier aan eten te geraken. Zijn baard scheert hij altijd af, aangezien die toch maar slordig wordt. Zijn haar knipt hij ook kort, om eenzelfde reden. Zijn kleren verschillen wel eens van jaar tot jaar, maar pas wanneer hij volgende heeft gevonden. Verder heeft hij ook een bochel in zijn rug, wat voornamelijk een van de voornaamste redenen waarom hij in de armoede is gesukkeld, mensen hem mijden en hij er nooit is uit geraakt. Hij is blij nu ze op een onbewoond eiland zijn gestrand. Zijn leven is beter dan voorheen, dus een glimlach zal de grootste tijd zijn gezicht sieren.
Karakter: Hij is door de jaren hard en vaak getroffen door de armoede. Hij kan met andere woorden wel tegen een stootje en zal dit ook laten zien als iemand hem van het tegendeel beschuldigd. Hij heeft geleerd dikhuidig te zijn, op zichzelf te leven en zelfstandig te zijn. Echter is hij eveneens koppig en blijft hij proberen zelfs al weet hij dat het niet zal gaat lukken. Daartegenover staat dan weer dat hij hard is en jaloezie hem niet kan deren. In al de jaren dat hij in armoede heeft geleefd heeft hij nooit iemand bestolen, zijn enige strafbare activiteit is het aan boord klimmen van een schip waar hij niet voor had betaalt of iets dergelijks. Voor de rest heeft hij in al de jaren zijn waarden hoog gehouden. Hij is niet snel jaloers en heeft geleerd blij te zijn met het kleinste, het kleinste te waarderen en daar ten volle zijn nut uit te halen. Hij is vrij inventief en creatief en zal dus weinig tot niets willen verspillen. Deze vaardigheden zullen handig zijn op het eiland, hij zal dus ook wel tegen een tijdje zonder eten of drinken kunnen, maar daarintegen ook minder reserves hebben. Door zijn jaren in isolement is hij echter ook asocialer en minder goed in het samenwerken en zal alles eerst zelf proberen en niet zo gemakkelijk anderen om hulp vragen.
Achtergrond: Wel, het grootste en belangrijkste deel is hierboven al uitgelegd. Enige andere delen wilt Fabian dan ook niet kwijt over zijn verleden. Is het te gruwelijk? Is het te vreselijk? Is het te geweldig? Niemand weet het en de kans dat iemand het te weten zal komen is niet geweldig groot. Maar het verhaal waar het in het echt allemaal om draait is hoe hij in hemelsnaam aan boord van een luxeschip kwam. Dit verhaal begint op een gewone dag, niet speciaals. Fabian was op weg naar de bakkerij, waar hij de vrachtwagen ging uitladen in ruil voor enkele overschotten van het oude brood. Best een goede verdienste, waar hij nu al een maandje van profiteerde. Een glimlach sierde zijn gezicht, want vandaag was een mooie dag, hij zou op bezoek gaan bij de schoenenmaker. Deze had een oude winkel in de stad en was zelf ook al vrij oud. Hij had iemand nodig om hem in de winkel te helpen. Echter zag niemand hem staan, behalve Fabian. Hij zag iedereen staan, ook deze oude man. Hij had geopperd dat hij wellicht zou willen helpen, maar deze had zijn hulp een lange tijd afgewezen. Uiteindelijk, nu, na vele weken aandringen, helpen en andere kleinigheden had hij uiteindelijk moeten toegeven. Vandaag zou hij met hem gaan spreken en hopelijk te weten komen of hij eventueel werk had gevonden. Maar zijn aandacht werd door iets anders aangetrokken. Er lag recht voor hem een groot cruiseship, het grootste schip dat hij ooit in de stad had gezien. Wanneer hij vriendelijk vroeg aan de portier naar waar dit schip ging, jaagde deze hem hardhandig weg. Maar, volhardend als hij was, liet Fabian zich niet tegenhouden. Hij sloop aan boord, en keek even in het rond. Echter vond hij nergens enig teken van de bestemming van het schip. Iets later besloot hij maar van het schip af te stappen, zijn nieuwsgierigheid had gefaald, de portier had gewonnen en hij verloren. Maargoed, het was hoog tijd om verder naar de bakkerij te gaan. Maar toen hij bij de brug aankwam, werd deze net opgehaald. Hij schreeuwde nog iets, maar zijn geroep verging in het luide geluid van het ophalen van de brug. Fabian zat vast op het schip. Vlug zocht hij zijn toevlucht in het ruim, waar hij dus de komende dagen zou verblijven. Nog steeds niet wetende waar het schip naartoe ging, sukkelde hij in slaap.
Overig: Is dit echt nodig? Vragen mogen altijd gesteld worden
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan