• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

[RPG]Straxila

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser

Gast
Kolt?
Is dat Vlaams?

Ja, wist je dat niet? Kolt kan veel beteken, maar in deze situatie denk ik dat Rabbid bedoelt 'Zal Alice ooit nog eens iets posten op dit forum, zo ja, zal ze dan ook nog feedback geven?'
Maar ik kan ernaast zitten, want zoals ik al zei, het kan veel betekenen.
 

DeletedUser

Gast
Ja, wist je dat niet? Kolt kan veel beteken, maar in deze situatie denk ik dat Rabbid bedoelt 'Zal Alice ooit nog eens iets posten op dit forum, zo ja, zal ze dan ook nog feedback geven?'
Maar ik kan ernaast zitten, want zoals ik al zei, het kan veel betekenen.

Ik leer weer eens dingen vandaag :)
 

DeletedUser

Gast
Mayco, waarom hier trouwens reageren als je toch niet mee gaat doen?

Lieve Marco, wegens bepaalde priveomstandigheden kon ik niet inschrijven. En als jij had opgelet had ik neergezet dat ik een vervanger zou willen zijn, mocht dat kunnen.
 

DeletedUser

Gast
Lieve Marco, wegens bepaalde priveomstandigheden kon ik niet inschrijven. En als jij had opgelet had ik neergezet dat ik een vervanger zou willen zijn, mocht dat kunnen.

Als je wil, kan je je nog binnen een week inschrijven. Maar dan moet wel alles goed zijn.
 

DeletedUser13380

Gast
@Mili:
Dat drankje zou ik gedurende de RPG willen gaan uitvinden, kan dat wel?

Voor de rest moet je niets met Roos verwachten, ik heb geen toestemming gegeven en zal dan ook helemaal niet close samenspelen. Dat maakt hij er nu misschien van, maar mijn personage staat nog helemaal los van Roos. ;)
 

DeletedUser

Gast
Narumon
Ook dit is een mooie inschrijving met gepersonaliseerde eigenschappen en verleden. Dat je de rechterhand van de koning bent, is goedgekeurd. Maar de leiding blijft de rol van de leiders in het universum vervullen, dus alles bij wat je doet als rechterhand moet je wel toestemming van Alice of mij hebben.
Een andere opmerking is de wolf. We hebben het daarover al gehad, maar ik denk dat het leuker is om er een ander, verzonnen wezen van te maken, die dan qua doen en laten precies hetzelfde doet als een wolf, maar dan een iets ander uiterlijk, of zo.
Ik ben ook wel benieuwd hoe het nu met zijn ouders/familie is. Heeft hij die die tijd nog niet gezien? Of zijn ze al dood? Of komt dat dus pas gedurende de RPG aan bod?

Geschiedenis betreft zijn ouders en dergelijke zullen in de RPG aan bod komen. Betreft de wolf, zal het aanpassen tegen één van de volgende dagen.
 

DeletedUser

Gast
Kracht ingevuld. herschreven verleden (iets wat beter aansluit op het gebied van zijn huidige baan) komt later.
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Heb over het algemeen enkel in prive met mensen gepraat als die me iets vroegen, maar ben over het algemeen niet op skype of het forum geweest.
En ja, ik kom nog met feedback, hoewel een aantal mensen al zouden moeten weten hoe ik over hun personage denk :)

Geweldig :)
Hopelijk heb je niet dezelfde mening als Militem :O
 

DeletedUser

Gast
Geweldig :)
Hopelijk heb je niet dezelfde mening als Militem :O

Over het algemeen heb ik de zelfde mening, al denk ik dat ik toleranter ben op het vlak van OP-heid en me eerder focus op hoe goed iets uitgewerkt is :p

E: Overigens mag je ook altijd feedback op mijn personage geven, al heeft Militem dat al gedaan. Ik wou er lig zelf nog een aantal dingen aan veranderen, maar heb er tot nu toe eigenlijk nog geen tijd voor gehad :p
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Commentaar op mensjes;

Sirneya,

Ik herken vrij veel dat ik kan weerspiegelen en dat vrij hard overeen komt met mijn character. Op een andere achtergrond na en dus bijgevolg ook een andere houding en lichtjes anders karakter. Ik vind je char vrij creatief en denk ik nog wel leuk om mee te spelen. Je achtergrond is vrij goed uitgewerkt enkel mis ik een beetje hoe haar leven er momenteel uitziet, geen idee of dat duidelijk wordt met je eerste posts of je dat apart doet. Je kracht is origineel, denk ik ook wel bruikbaar en leuwk. Ook goed genoeg uitgewerkt. Uiterlijk is bondig en kort maar in mijn ogen wel voldoende, je laat vrij veel aan de verbeelding toe, maar dat is niet per se erg.

Het enige negatieve dat ik eigenlijk te zeggen heb, is dat ze naar mijn opzichten net iets te zwart-wit is. En sterk en slim en koudbestendig en dit. En in mijn ogen niet zo heel veel nadelige kanten. Ik heb geen idee wat je exact met gespierd/sterk en intelligent/slim bedoeld, maar hier moet je wel een beetje mee oppassen dat er ze niet alles ter wereld aankan en toch een beetje 'mens'(of 'alien', whatever) is.

Larrick Nari Xi,

Past denk ik wel extreem goed in het thema en in de RPG, voor zover ik daar zelf zicht op heb. Echter vind ik persoonlijk dat het karakter van hem niet geweldig is uitgewerkt. Het is goed zo, maar zou wel beter kunnen. Je beschrijft zijn leven wel en zijn situatie, maar niet echt zijn gedrag, karaktereigenschappen en manier van gedragen en handelen. Ook ben ik benieuwd waarvoor jij in godsnaam wapens hebt, en zie ik de reden hiervan niet echt, tenzij je echt wilt gaan vechten ensow, maar dat is dan ook niet echt duidelijk uit je tekst. Voor de rest vrij goed tho.
 

DeletedUser

Gast
Commentaar op mensjes;

Larrick Nari Xi,

Past denk ik wel extreem goed in het thema en in de RPG, voor zover ik daar zelf zicht op heb. Echter vind ik persoonlijk dat het karakter van hem niet geweldig is uitgewerkt. Het is goed zo, maar zou wel beter kunnen. Je beschrijft zijn leven wel en zijn situatie, maar niet echt zijn gedrag, karaktereigenschappen en manier van gedragen en handelen. Ook ben ik benieuwd waarvoor jij in godsnaam wapens hebt, en zie ik de reden hiervan niet echt, tenzij je echt wilt gaan vechten ensow, maar dat is dan ook niet echt duidelijk uit je tekst. Voor de rest vrij goed tho.

Hij is geen mens D:
En ik wist dat ik een aantal dingen vergeten was x)
Maar over die wapens, Larrick heeft een tijdje een legertraining gehad van zijn vader, waardoor hij nu altijd uit veiligheid wapens bij zich draagt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Feedback

Roos
Wel, veel feedback hoef ik je niet meer te geven. Militem en ik hebben al enorm veel met je gesproken over je personage, en ik ben, net zoals hij, blij dat je onze raad in achting hebt genomen. Het enige jammere vind ik dat telkens als we je iets laten verwijderen er een ander OP ding bij komt dat weer eens veranderd moet worden.
Want bij je meest recente bewerking heb je de slechte dingen er uit gehaald, zoals we gevraagd hadden, en nu zit dat stuk met de rozeinen er bij... ach ja, we hebben het er nog wel over :p

Thane
Zoals ik al eerder in privé heb verteld is het een mooi personage met veel mogelijkheden om doorheen het verhaal te evolueren. Je motieven en achtergond is goed uitgewerkt, en het personage op zich heeft zeker potentie in deze RPG.
De foto vond ik niet nodig en eigenlijk vind ik dat dat een beetje de "magie" van je personage breekt, zeker omdat ik me er helemaal iets anders bij had voorgesteld, maar dat is een punt van kritiek noch iets dat je moet veranderen :p

Igama
Het eerste wat me aan deze inschrijving opvalt is dat er zeer weinig tekst staat. Op zich is dat niet echt een probleem aangezien er in die weinige lijntjes vrij veel informatie verwerkt wordt, maar toch vind ik je personage nog steeds zeer beperkt. Bij het uiterlijk zeg je bijvoorbeeld dat hij een beetje een kromme rug heeft maar er voor de rest zo'n beetje als een normale Ayux uit ziet. Hierdoor kan er moeilijker een onderscheid gemaakt worden, en zullen mensen die graag beschrijvingen gebruiken als ze over of tegen een ander personage spreken beperkt worden. Je hoeft niet persé meer toe te voegen, maar het is wel aan te raden. Voeg bijvoorbeeld een kleur ogen toe, of een bepaald specifiek kenmerk zoals een litteken.
Ook zijn karakter-en achtergrondomschrijving zijn zeer kort. We weten nagenoeg niets over zijn normale manier van doen, de dingen waar hij al dan niet van houdt, dingen die hij in het verleden is tegengekomen, zijn levensstijl, zijn status, etc.
Het zou dus leuk zijn moest je wat meer in detail kunnen treden bij je omschrijvingen.
Overigens is je kracht vrij sterk en moeten er daar nog wat dingen aan veranderen, maar ik heb van Mili gehoord dat hij je daar al over gesproken heeft.

Willkur
Je kracht is zeer mooi uitgewerkt, en wordt vanop veel aspecten belicht, al heb ik er toch nog wat vraagjes over (wees blij, dat wil zeggen dat je een interessante kracht hebt en ik er meer over wil weten ^^). Is het mogelijk om een zielsband te verbreken, en zo ja, wat zal er dan gebeuren? Is het mogelijk om een band te scheppen tussen 2 organismen die elkaar haten? Kan een band vervagen door bijvoorbeeld vervreemding?
Een zeer mooi personage dat zeer goed uitgewerkt is en als voorbeeld kan dienen voor de anderen. Ook is het leuk dat je je eigen dingen, zoals de Drakha, hebt toegevoegd. :)

Gulgarv
Zelfde opmerkingen als Militem. De achtergrond en het personage zijn leuk, maar de manier waarop hij gevangenisdirecteur is geworden is nogal vreemd.
Overigens vind ik de kracht wel goed. Het is sterk, maar het beïnvloedt de manier waarop hij functioneert in een gevecht zelf niet (echt), waardoor het niet TE sterk wordt (er vanuitgaande dat hij natuurlijk geen ijzer door zijn lichaam heeft lopen :p )

Larrick Nara Xi
Ook dit is een mooi en interessant personage. De kracht is goed uitgewerkt en past naar mijn mening zeer goed bij het totaalplaatje. Ik ben zeer benieuwd naar hoe jouw verhaal zich zal ontwikkelen, maar zoals het er nu naar uit ziet denk ik dat je een personage hebt gemaakt die wel eens een zeer significante rol in de RPG zou kunnen spelen.
Wel wil ik even opmerken dat ik vind dat de wapens niet echt bij je personage passen. Ja, er is een reden gegeven dat hij met wapens om kan gaan, maar ik vind dat deze niet echt een meerwaarde aan je personage geven, in tegendeel zelfs. De wapens lijken sterk in contradictie te staan met Larrick's aard. Ik denk dat het beter zou zijn moest je personage met technologie "vechten", of mensen het werk voor hem te laten doen terwijl hij de strategie heeft uitgewerkt.
Ik weet dat het leuk is om vechtscènes te schrijven, maar dat kan je nog steeds doen met een personage dat in een man-op-man gevecht waarschijnlijk niet zal winnen, zij het op een iets andere manier dan wat traditioneel is.

Narumon
Een mooi personage waar ik eigenlijk niets meer over te zeggen heb. De meeste dingen zijn al in privé besproken en goedgekeurd, dusja... Het enige wat er misschien gezegd kan worden dat je kracht vrij zwak is, maar dat is een keuze die je zelf maakt.

Luxhuyru
Ik weet dat je zelf al inwendig zucht bij de gedachten dat je de "zoveelste" Ayux bent. Daar hoef je je echt niks van aan te trekken. Je personage past perfect in het plaatje van een Ayux, en is zeer verschillend van de personages die ik tot nu toe bekeken heb. Mijn angst is dat je doorheen de RPG een beetje zoals Marco's personage in de vorige RPG gaat voorkomen, dus gewoon een verhaal op je eentje schrijven zonder dat anderen eigenlijk echt een kans krijgen om in jouw wereldje terecht te komen, maar als dat is wat je het liefst wil doen is dat jouw keuze. Ik kan natuurlijk nog niet weten wat je voor hem in petto hebt. Daarbij laat je in het "overige" gedeelte weten dat je toch zal proberen met anderen in contact te komen, dus zo snel zie ik het nu ook weer niet gebeuren.

Trael
Mja, ik weet dat je personage eigenlijk ontworpen was om 1000den jaren oud te zijn, maar aangezien dat niet mogelijk was zou je je achtergrondverhaal echter ook helemaal moeten veranderen. Het is namelijk niet mogelijk dat hijzelf bij de eerste mensen in Straxila behoort. Overigens zou ik de leeftijd waarop hij voor het eerst iets in elkaar stak ook veranderen. 2 dagen is nogal (zeer) absurd.
De rest vind ik wel goed, maar ik kan er eigenlijk nog geen constructieve feedback op geven aangezien het achtergrondverhaal volledig aangepast moet worden.

Xuri
Je kracht is goed, echter vind ik je personage totaal niet in het plaatje van een Ayux passen. De Ayux zijn over het algemeen pacifisten, en dus niet het type volk om huurmoordenaars te produceren. Dit is eerder voor bijvoorbeeld de Nvar weggelegd. Overigens leven Ayuxi niet in huizen, dus kunnen ze niet uit hun huis gegooid worden, of in een donker steegje terecht komen of dergelijke. Ze zijn zeer erg gefocust op hun volk, en een wezen van eigen soort doden is nefast. Overigens is 36 jaar geen kind. Langer leven wil niet zeggen dat je trager opgroeit.

Sara
Jezus Christ, waarom heeft iedereen zo van die depressieve verhalen waarin hun ouders sterven x)
Maar goed, daar kan jij weinig aan doen.
Ik ben ondertussen al zo inspiratiedood als wat, dus een enorme hoeveelheid zever zal er nu ook niet meer uit komen en waarschijnlijk zou ik later beter nog eens opnieuw naar je personage kijken, maar oké.
Eerst even wat opmerkingen over haar achtergrondverhaal. Het is goed dat je verteld dat ze later vriendinnen had om haar te behoeden van een 2de depressie bij de dood van haar moeder, aangezien dit zeker meer diepgang geeft aan je personage. Wat je echter niet hebt vermeld is de reden dat ze plots de mijnen niet meer konden onderhouden en gedwongen waren ze te verkopen. Ook spreek je niet over de reactie van je moeder en omgeving toen de vader van je personage stierf. Het zou leuk zijn mochten we meer van die periode afweten. Overigens kan het ook interessant zijn om er bij te vermelden hoe ze haar vriendinnen ontmoet heeft, en eventueel wie dit zijn, aangezien ik me kan voorstellen dat deze een vrij belangrijke rol in je verhaal zouden kunnen spelen (dit is natuurlijk niet verplicht).
Ik denk dat je personage wel wat kan worden, maar net zoals bij Initia heb ik een probleem met haar leeftijd. Je moet er rekening houden dat je nog steeds een mens bent, ook al speelt dit verhaal zich in de verre toekomst af. Het is zeer ongewoon dat een 15-jarige op haar eentje kan leven, en eigenlijk moet je er rekening mee houden dat als haar moeder op 13-jarige leeftijd stierf ze in een pleeggezin (of dat ze bvb bij haar vriendinnen introk, maar dan echt in hun huis zelf) of een weeshuis terechtkwam (er kunnen ook andere mogelijkheden zijn, maar op dr eentje wonen zou ik niet doen).

Sirneya
Een mooi personage met een goed uitgewerkte achtergrond. "De sterkste vrouw van Biwq en omringende" is wel overdreven voor een onderzoeker die niet getraind is in gevechtskunsten, ook al komt ze regelmatig in een vuistgevecht terecht. Eigenlijk heb ik altijd problemen met dit soort overdrijvingen, net zoals Initia's "mooiste meisje van Straxila". Maar oké, ik aanvaard het wel ook al vind ik het vaag.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Over het algemeen ziet je char er goed uit, ik heb enkel nog een paar vragen over je kracht:
''Is het mogelijk om op enige manier te ontkomen aan de band, en Hoe dichtbij moet Wilkur bij elkander zijn om een band te scheppen? Verder, Hoe bedoel je met ' niet mogelijk om boodschappen over te brengen, als de overheersende gevoelens worden gedeeld? Hoort een zielsgenoot alleen maar of iemand blij/verdrietig/ achterdochtig is, en is het dus niet mogelijk om de gedachten van de zielsgenoot te horen?''
Verder vraag ik me ook af hoe hij zit betreffende inzicht, hij heeft wel veel kennis, maar kan hij daar ook goed conclusies uit trekken?

Verder heb ik echt niets op je aan te merken, je hebt een te goed char D:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan