• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

[RPG]Straxila

Status
Niet open voor verdere reacties.

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Je kracht is zeer mooi uitgewerkt, en wordt vanop veel aspecten belicht, al heb ik er toch nog wat vraagjes over (wees blij, dat wil zeggen dat je een interessante kracht hebt en ik er meer over wil weten ^^). Is het mogelijk om een zielsband te verbreken, en zo ja, wat zal er dan gebeuren? Is het mogelijk om een band te scheppen tussen 2 organismen die elkaar haten? Kan een band vervagen door bijvoorbeeld vervreemding?
Een zeer mooi personage dat zeer goed uitgewerkt is en als voorbeeld kan dienen voor de anderen. Ook is het leuk dat je je eigen dingen, zoals de Drakha, hebt toegevoegd. :)

Zielsbanden breken, daar heeft Willkur zelf niets mee te maken. Hij begrijpt zelf nog niet eens helemaal volledig zijn kunnen en vermogens. Dingen doen zoals het breken van een zielsband is dan ook totaal niet tot de orde. Of een kracht van buitenaf de banden zal kunnen verbreken dat weet niemand. Wat er gebeurt als Willkur zijn krachten zou verliezen of zelfs zou sterven, daar heeft ook niemand weet van, en dat zou eerst moeten gebeuren vooraleer men daar een treffend antwoord op zou vinden.

Verder lijkt het Willkur geen enkel probleem twee organismen die elkaar haten te binden. De gevoelens die ze hebben ten opzichte van dingen staat namelijk totaal los van het creëren van de band. De band zal dus zelfs die gevoelens geven. In dit geval zal, indien de band niet heel sterk is, de gehate persoon na een lange tijd zelfs zichzelf onbewust mee gaan haten en zichzelf steeds vaker afstraffen en verfoeien op dingen waarover de andere die persoon haat. Maar de band kan gecreërd worden tussen eender welke organismen, dus dit lijkt me zelf dan ook geen enkel probleem.

Verder zal de band dus minder sterk worden naargelang de organismen minder bij elkaar zijn en aan elkaar denken en zich van elkaar bewust zijn. Dus in zekere zin kan de band zeer zeker vervagen in dit soort gevallen of in bijvoorbeeld een situatie waarin de ene persoon strontzat is en zich niet veel meer realiseerd(geen aanrader aan banddragers btw). Maar de band zal nooit verdwijnen, indien de organismen dus terug dichterbij komen, zal de band ook terug sterker worden zoals eerst.

Over het algemeen ziet je char er goed uit, ik heb enkel nog een paar vragen over je kracht:
''Is het mogelijk om op enige manier te ontkomen aan de band, en Hoe dichtbij moet Wilkur bij elkander zijn om een band te scheppen? Verder, Hoe bedoel je met ' niet mogelijk om boodschappen over te brengen, als de overheersende gevoelens worden gedeeld? Hoort een zielsgenoot alleen maar of iemand blij/verdrietig/ achterdochtig is, en is het dus niet mogelijk om de gedachten van de zielsgenoot te horen?''
Verder vraag ik me ook af hoe hij zit betreffende inzicht, hij heeft wel veel kennis, maar kan hij daar ook goed conclusies uit trekken?

Verder heb ik echt niets op je aan te merken, je hebt een te goed char D:

Je kan dus zoals hierboven staat niet ontkomen aan de band.

Verder kan Willkur de banden dus vrij gemakkelijk scheppen. In het begin valt het mee, want dan zal hij namelijk nog niet zo bedreven zijn in zijn krachten en zal alles dus nog niet super vlot gaan. Echter zal het maken van een band niet zo heel veel regels en restricties hebben. Het zien van beide organismen en zich goed kunnen concentreren zou in het begin voldoende moeten zijn. De organismen moeten ook ten allen tijde in het zicht blijven, maar naarmate hij zijn krachten meer onder controle krijgt, zou het in eender welke situatie moeten kunnen lukken, theoretisch.

Tenzij iemand urenlang met hetzelfde in zijn hoofd zit, ligt te sobben en te ijsberen, zullen er inderdaad geen gedachten worden doorgegeven, tenzij het een gedachte is die even alle gevoelens aan de kant schuift zoals bijvoorbeeld het gewaarworden van een naderende dood, het verliefd zijn op iemand, enz. Met andere woorden kunnen er bepaalde gedachten wel worden doorgegeven, maar kennis bijvoorbeeld dan weer niet. Verder als de band sterker is, zal dit meer en uitgebreider gebeuren dan wanneer de band vrij zwak is. Maar boodschappen doorgeven zoals kennis of instructies of gesprekken gaat dus niet.

Verder zal Willkur ervan uitgaan dat hij met zijn kennis alles kan oplossen, maar dat wilt natuurlijk niet zeggen dat het ook zal werken. Waar het wel/niet zal werken, zullen jij en hij wel merken ^^.

alhoewel als de band sterk genoeg is, wat meestal het geval is bij een band waar Willkur bij betrokken is, "

Zijn er ook banden waar hij niet bij betrokken is? Immers, hij schept toch alle banden, dan is hij er vanzelfsprekend toch ook bij betrokken?

Banden die tussen 2 andere organismen zijn, is hij uiteraard na het vormen ervan niet meer bij betrokken, wat vanzelfsprekend is denk ik.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser

Gast
Hmm, moeilijke keuze. Een jongen die iets over vrouwen beweert of een meisje die dat tegenspreekt. Ik weet echt niet wie ik moet geloven.
 

DeletedUser20232

Gast
Damn! Had mss wel graag meegedaan :( Toffe setting in de ruimte en op planeten :) Helaas geen tijd genoeg daarvoor nu toch niet...
 

DeletedUser

Gast
Graag wil ik even jullie mening over de dagen in de RPG. Op het moment is 1 dag 2 RL-dagen. Ik vind het prima om dat te verlengen naar 3 RL-dagen, maar dan moet iedereen het er wel mee eens zijn. Maar de dagen die al voorbij zijn, die zijn voorbij. Dus de tijd wordt, indien iedereen het goed vindt dat een dag wordt verlengd naar 3 dagen, niet teruggedraaid.
Gelieve in Skype hierop te reageren en als je er iets tegenop hebt, in privé.
MVG,

Koning Naamloos
 

DeletedUser23053

Gast
3 vind ik goed, kan niet op skype.
Ik ben nog bezig met mijn berichtje, niet heel ver... :(
 

DeletedUser

Gast
Als iemand iets met Larrick wilt doen, por me maar even, want ik ben niet meteen van plan mensen aan te spreken. Tot nu toe althans.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan