• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Schatzoekers #10

Status
Niet open voor verdere reacties.

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
SchatZoekers #10

Zo, na vele mislukte pogingen en omgevallen spellen. Na veel probeersels, zever en mislukkingen probeer ik het maar weer eens opnieuw. Ik heb hopelijk geleerd uit mijn fouten, heb zelfs berekingen gemaakt om het spel te balanceren en het grootste deel van het spel is al klaar. Bijna alle opdrachten, het skelet van het spel is klaar en moet enkel nog bijgeschaafd, nagerekend en gebalanceerd worden. Nu heb ik enkel nog jullie nodig. Ik hoop dat jullie mij evenmin teleur zullen stellen als ik jullie bij dit spel teleur zal stellen. Over elke opdracht is nagedacht, gebalanceerd en er zijn verschillende opdrachten geschrapt, omdat ik ze toch minder vond. Nu genoeg gezeverd en ga ik maar over naar het spel zelf. Voorzien van mooie opmaak enzo, maar eveneens van mooie inhoud!

Welkom bij Schatzoekers X

Het Spel: Schatzoekers

Dus, allereerst, waar draait Schatzoekers om? Schatzoekers is een spel dat door iedereen anders geïnterpreteerd wordt. Er zijn geen vaste lijnen of regels. Maar ik zal kort vertellen hoe ik schatzoekers zie en hoe jullie het dus ook zouden kunnen zijn. Verder zal ook rond deze structuur het spel zijn opgebouwd en dus vanuit dit oogpunt geschreven zijn. Schatzoekers draait erom om het beste uit iedereen boven te halen. Iedereen doet zijn uiterste best met al zijn kennen en kunnen om zo de anderen te overtroeven. De een zal zijn sterkte uit teamopdrachten halen en goed zijn in het samenwerken, de ander zal het beste met het forum onderweg kunnen, nog een ander zal het sluw en listig spelen en proberen zo zichzelf naar de overwinning te leiden en nog een ander zal gewoon slim zijn en op eigen houtje de anderen proberen te overtreffen. Iedereen zal zijn uiterste best doen om voor zover de opdracht het toelaat de beste score neer te zetten en zich naar de finale te knokken. Dus, iedere opdracht zal anders zijn, dat is toch de bedoeling. En iedereen doet het spel gewoon op zijn/haar manier.

Verder is een ander belangrijk aspect dat ik voor ogen zie samenwerking en bonden en pacten. Sommige opdrachten zullen jullie met een groepje moeten spelen, andere opdrachten zullen net weer individueel zijn. En bij elke opdracht zal het weer handig zijn je vrienden hier te hebben zetten, maar zal het des te harder steken mochten zij bepalen dat ze de muntjes belangrijker vinden. Verder zal je ook niet altijd met dezelfde personen kunnen samenwerken, dat zal ik wel zo organiseren. Dus ook sociaal zijn zal een belangrijk aspect zijn in deze schatzoekers. Hoe handig zijn vijanden en hoe nuttig zijn bondgenoten? Een belangrijke vraag doorheen dit spel.

Verder zal ik, aangezien het schatzoekers #10 is, het spelersaantal bij 10 houden. Ik ga niet meer spelers laten meedoen die dan later in de inactiviteit verzakken. 10 Spelers, de rest als vervanging. Wees niet betreurd, mensen zullen al vrij snel doodvallen aan inactiviteit. Zeker als er vervangers klaarstaan. Staan die niet klaar, dan weet ik wie er zal afvallen bij de eerstvolgende afvalopdracht. Zo simpel is het, als je mee wilt doen, gewoon inschrijven. Je komt wel aan de beurt, desnoods schuif ik met dingen. Ik wil namelijk dat iedereen die wilt meedoen een kans krijgt. Dus, als je zin hebt, gewoon inschrijven!

Verder zal deze schatzoekers vrij gestructureerd zijn. De opdrachten zullen per 3 komen. Ongeveer dan, er zijn ook onderliggende verdelingen, dat zeg ik niet. Maar over het algemeen zullen de opdrachten telkens per 3 komen. Deze 3 opdrachten zullen een verdienopdracht bevatten, een verliesopdracht en ten slotte ook nog een afvalopdracht. De volgorde waarin deze komt, is niet bekend en kan variëren. Ik moet denk ik niet uitleggen wat er in elke soort opdracht gebeurd? Verder kan het ook dat er tussendoor randopdrachten zullen georganiseerd worden, maar over het algemeen houdt ik deze volgorde aan.
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Tha Ruless

Alles wat hieronder staat zijn regels. Ze zijn verplicht na te leven, doe je dit niet, dan kan ik me verplicht voelen je uit het spel te schrijven, je te laten doodvallen of je op eender welke andere manier te straffen binnen de perken van dit spel. Lees ze dus na. Telkens wanneer er een update verschijnt in de regels, wordt dit met een post gemeld, met daarin meestal een kort overzicht welke regels er exact aangepast of toegevoegd zijn.

Algemene regels die altijd tellen:
- Je mag niet valsspelen, alle regels die in de omschrijving van een opdracht staan moet je naleven.
- Als je het valsspelen van een ander persoon niet meldt, ben je medeplichtig en kan je ook bestraft worden.
- Het is verboden info uit pm's/chatberichten van een spelleider te delen, tenzij ik zeg dat je dit wel mag. Als je toch denkt dat je info uit een pm mag delen met een derde, vraag dit dan gewoon aan mij. Ik kan vergeten zijn erbij te zetten dat het mag. Maar vraag het op z'n minst eerst.
- Het is verboden iemand aan te sporen tot het verbreken van één van de regels.
- Het is verboden andere mensen te chanteren met IRL/IG-dingen, chanteren met info over Schatzoekers/muntjes mag natuurlijk wel.
- Het is verboden de forumregels te overtreden in dit topic, als je dit doet, kan dit ook leiden tot uitschrijving uit het spel
- Het is toegestaan om te liegen over eender wat. Het is toegestaan mensen te bedriegen en complotten tegen anderen te spelen. Het is toegestaan mensen tegen elkaar op te zetten. Elke vorm van sluw, achterbaks en smerig spel is toegestaan, zolang je de regels niet overtreedt.
- Als de spelleiding je iets vraagt met betrekking tot het spel, ben je verplicht naar waarheid te antwoorden.
- De spelleiding kan de regels altijd ombuigen/aanpassen als dat in zijn opzicht leidt tot het vergroten van het spelplezier/het eerlijker maken van het spel.

Regels met betrekking op afwezigheid en vervanging:
- Je kan je tijdelijk laten vervangen, voor een periode van maximaal een week.
- Je mag dit niet te vaak doen. Als ik merk dat dit te veel gebeurt, meld ik dit aan jou, vanaf dan zul je geen vervanging meer kunnen aanvragen.
- Je moet als vervangende speler ten allen tijde je best doen voor de persoon die je vervangt. Doe je dit niet, dan kan je helemaal uit het spel verwijderd worden.
- De spelleiding kiest je vervanger, dit doe jij niet.
- Je meldt je altijd ruim op voorhand als je afwezig zal zijn. Dit hoeft niet voor een afwezigheid van 1 dag, maar vanaf je 2 of meer dagen afwezig bent, meld je dit wel bij mij. Ik beslis dan of het spel al dan niet wordt stilgelegd of er een vervanger kan invallen.
- Je kan je niet afwezig melden tijdens een opdracht voor die opdracht. Als je in een opdracht zit en vervanging aanvraagt, zal deze pas intreden aan het eind van die opdracht, tenzij ik anders wens om het spelplezier te vergroten.
- Vanaf dat er nog maar 3 spelers over zijn, is het onmogelijk om te vervangen of om vervanging aan te vragen.
- Het zou handig zijn als ook vervangers laten weten wanneer ze op vakantie zijn/gedurende een lange tijd afwezig zijn, zodat ik weet wie wanneer kan vervangen en zo iedereen aan de beurt kan laten.

Verhandelen van muntjes en dergelijke:
- Als je muntjes wilt schenken aan iemand, zet je dit gewoon in het vet in het topic. Als de overschrijving na 2 dagen nog niet is voltrokken, stuur je best een pm naar mij om dit te melden.
- Als je muntjes tegen voorwerpen wilt ruilen, zet je allebei dezelfde voorwaarden voor deze handel in het topic. Ook dit moet in het vet. Eveneens best een pm na 2 dagen zonder enige reactie.
- Je kan geen handelsvoorwaarden stellen. Iets zeggen in de trent van: 'Als ik win dan ....', is dus niet mogelijk.
- Vervangers kunnen geen muntjes geven, voorwerpen geven of handel voeren
- Mocht je tijdens de handeling dingen willen geven die je op dat moment (nog) niet bezit, zal de hele handeling niet doorgaan, ik meld dit echt wel in het topic.
- Je mag dit natuurlijk gebruiken om mensen om de tuin te leiden en te bedriegen en dergelijke, wees gewaarschuwd.
- Je zal geen rode muntjes kunnen doorgeven aan een andere speler, deze zijn zichtbaar door het getal in het rood achter je muntjesaantal. Zoveel van jouw muntjes zijn dan rood.
- Het wordt nooit op voorhand vermeldt of je gewone muntjes krijgt of rode muntjes. Dit is dus een al dan niet leuke verassing.

Regels met betrekking tot deadlines en dergelijke:
- Je wordt geacht altijd de deadline te halen, als je dit om een of andere reden niet kan halen, dien je dit tijdig te melden. Voor meer info, zie afwezigheid.
- Inzendingen die ingestuurd worden tussen de deadline en het moment dat ik begin te tellen, worden enkel goedgekeurd mocht het geen enkel direct nadeel betekenen voor enige medespeler. Is dit wel zo, zal ik hem hoe dan ook afkeuren.
- Ik kan een deadline altijd verlengen als ik denk dat dat het spelplezier verhoogt, of wanneer jullie te weinig tijd hebben gehad of wanneer ik dit om een andere reden wil.
- Ik kan een deadline nooit verkorten, vandaar dat het soms kan zijn dat het vrij lang duurt voor een deadline, maar ik wil iedereen hoe dan ook een gelijke kans geven, zo gelijk mogelijk toch.
(Geheime regel: Alle muntjes die worden doorgegeven tijdens opdracht 2, worden na de opdracht vernietigd)



Huidig Scorebord:
Speler Muntjes
Genade 10
Animal 11
MoonMonkey 5
Mcg00 5
Genius 4
Ydeger 3
Fireas 2
POTG 0
 
Laatst bewerkt:

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Overzicht van Opdrachten, Post en ander nuttigs:

Voorbereiding:
- Inschrijvingspost
- Inschrijvingsopdracht (Opdracht 0)
- Uitslag inschrijvingsopdracht

Vervanging
- Uitleg + Eerste Vervangers

Handige linkjes
- Handige Informatie
- Regels + Spelerslijst
- Handige linkjes

Opdrachtenreeks I
- Opdracht 1A
- Opdracht 1B
1 - 2
- Opdracht 1C
1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10

- Opdracht 2A
- 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - Rest

- Opdracht 3A
- Opdracht 3B

Opdrachtenreeks II
- Opdracht 4A





 
Laatst bewerkt:

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Gelieve nog niet te posten, eerste opdracht komt binnen enkele ogenblikken. En tot dan heeft het natuurlijk geen enkel nut hier te posten.
Inschrijvingstopic verandert in een discussietopic, maar als er nog mensen zijn die zich als vervanger willen inschrijven, mag dit natuurlijk altijd, gelieve dan een pm te sturen.
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Deze eerste opdracht is een verdienopdracht. Je moet je dus geen zorgen maken over afvallen, je kan wel munten verliezen. Maar niet onder de nul gaan, dus echt verliezen kan je ook niet doen. Nadat deze post er staat zullen jullie allemaal 3 kaartjes krijgen(lees: binnen het uur nadat deze post is gemaakt). Op die 3 kaarten staat telkens een symbool. Je mag deze symbolen niet overtekenen, deze plaatjes kopiëren of iets dergelijks in deze richting. Je mag ze wel beschrijving, kleuren doorgeven als je wilt doorgeven wat voor symbolen je hebt. Ik denk dat dit duidelijk genoeg is, zoniet mag je mij altijd vragen stellen. Bij twijfel, moet je me ook best altijd raadplegen. Merk ik achteraf op dat je dit toch hebt gedaan, word je meteen vervangen. Geen genade(Ook jij niet, Genade). Verder komt elk symbooltje 3 keer voor. Dus elk symbool is in het bezit van 3 verschillende personen. Dit wordt random verdeeld, er zit geen vast patroon in dat je kan gaan ontcijferen. Hier naar zoeken is dus ook overbodig. Verder zal de effectieve opdracht pas overmorgen beginnen, rond 20.00 uur. Tot dan kan je gerust overleggen over je symbooltjes, alvast eerste pacten maken, of wat nog belangrijker is, de beste plaats veroveren voor deze opdracht tijdens opdracht 1A!

Opdracht 1A​

Dus, iedereen doet dus mee, maar vooraleer we met de opdracht gaan beginnen hebben we een volgorde nodig. Ik ga de opdracht nog niet exact vertellen, dit om allereerst het nog een beetje mysterieus te houden, en vervolgens ook geheim te houden hoe belangrijk het exact is om hier bij deze opdracht goed te scoren. Misschien is het wel een wereld van belang, maar misschien ook wel helemaal niet belangrijk. Je zal dus zelf moeten inschatten of dit het waard is en hoeveel tijd je hier in wilt steken. Degene die bij deze eerste opdracht wint, zal als eerste een plaats mogen kiezen in de eigenlijke opdracht. Dus het zal beter zijn om te winnen dan om deze opdracht te verliezen. Hoe veel verschil het maakt, is geheim. Dus, nu genoeg over de volgende opdracht en meer over deze opdracht. Deze opdracht is eigenlijk vrij simpel en eenvoudig. Hieronder staan 3 verschillende flashgames. Ik wil tegen maandag 20.00 uur van iedereen een screentje met daarin de score van 1 van deze flashgames. Dus niet meerdere spellen per persoon. Verder wil ik ook nog 3 getallen van jou. Je moet verder ook raden hoe veel mensen een bepaalde flashgame hebben gekozen. Dus je stuurt een score, al dan niet 0. Je mag ook gewoon blanco insturen als je wel het spel vermeld dat je kiest. En vervolgens ook 3 getallen, elk gelinkt aan een spel. Het aantal personen dat volgens jou die flashgame heeft gekozen en (deftig) heeft gespeeld. Hieronder nog een voorbeeld van een inzending, mocht niet alles duidelijk zijn.

Ijverige Rabbid zei:
Ik stuur mijn score van 1025 in voor flashgame 1: (Hier staat het screentje).
Verder denk ik dat 3 mensen hebben gekozen voor flashgame 1, 3 mensen voor flashgame 2 en 4 mensen voor flashgame 3.

Vervolgens krijgen jullie allemaal punten, gebaseerd op je score en op je gokken. De persoon met de hoogste score zal deze opdracht winnen en dus als eerste zijn plaatsje kunnen kiezen. De persoon met de laagste score zal dus niet kunnen kiezen en het laatste plaatsje moeten nemen. Ik denk dat het duidelijk is, hieronder staat nog de puntenverdeling voor deze opdracht. Als er nog vragen zijn over de opdracht of over de puntenverdeling, stel ze dan maar. Liefst in pm of op skype.

Hoogste score bij een flashgame 10 punten
2e hoogste score bij een flashgame 5 punten
3e hoogste score bij een flashgame 3 punten
4e hoogste score bij een flashgame 2 punten
Aantal mensen bij een flashgame juist gegokt 4 punten
1 Persoon van het aantal mensen bij een flashgame afzitten 1 punt
Met andere woorden: het maximum aantal punten is 22 punten
(1 x hoogste score(10) en 3 keer juist aantal mensen gegokt (3x4))

De Flashgames:
Nummer #1 - Pacman
Nummer #2 - Bubble Shooter
Nummer #3 - Gold Strike

Specifieke regels voor deze flashgame-screens:
(worden ook in de regels opgenomen, maar die zijn nog in de maak, dus dan weet je het alvast)
- De screen moet van het spel zijn op die site, niet op een andere. Werkt de site om een of andere reden niet, kan hier een uitzondering op worden gemaakt, maar por je mij eerst.
- De score moet zelf gespeeld zijn, niet door iemand anders
- Op de screen moet duidelijk de score + de datum te zien zijn, gebeurt dat niet, dan is het screenshot ongeldig
- Bovenstaande datum moet binnen de tijd van deze opdracht vallen uiteraard.
- Je mag meerdere screenshots insturen, de laatste telt. Vanaf dat je er echt meer dan 5 in gaat sturen, doe dit dan via skype zodat mijn inbox niet volgespammed wordt.
Hint: Als je de score submit, dan kunnen anderen ook zien dat jij deze hebt gehaald, hier niet op klikken kan handig zijn ^^.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser

Gast
Goed, als iemand wilt ruilen over de informatie voor welke flashgame deze persoon gaat... I'm a fair merchant.
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Vergeet de deadline van vanavond niet. Tegen 20.00 uur wil ik van iedereen een geldig screenshot met daarop hun score voor de flashgame + een gok hoe vaak elk spel gekozen zal worden in het algemeen. Niet insturen = doodvallen. Deadlines zijn er dan ook om te halen.
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Goedzo, iedereen heeft ingestuurd. Blijf zo voortdoen en jullie zijn helden voor het leven. Maargoed, genoeg gezeverd. Jullie zijn allemaal schatten, maar welke schat heeft het beste gescoord en stat zo mogelijk een stapje dichter bij het vinden van de echte schat? Hieronder staan de effectieve resultaten van de flashgames. Daaronder de gokken en daaronder de puntenverdeling per persoon.

Animal 24308(GoldStrike)
(Kyraco) Mcg00 7130(bubble)
PartOfTheGame 27282(GoldStrike)
Ydeger 25383(GoldStrike)
Genade 23560(Pacman)
(Alice) Jeroen55222 38173(GoldStrike)
(Fireas) Marcoknight 7231(GoldStrike)
MoonMonkey 21188(GoldStrike)
Vinie15 4540(Pacman)
Genius0615 7000(bubble)

Speler Pacman Bubble Shooter GoldStrike
Animal 5 2 3
(Kyraco) Mcg00 3 2 4
PartOfTheGame 3 2 5
Ydeger 1 6 3
Genade 3 3 3
(Alice) Jeroen55222 2 4 4
(Fireas) Marcoknight 4 3 3
MoonMonkey 5 3 2
Vinie15 5 3 2
Genius0615 1 4 5

Naam Punten
Animal 6
(Kyraco) Mcg00 15
PartOfTheGame 11
Ydeger 4
Genade 12
(Alice) Jeroen55222 14
(Fireas) Marcoknight 1
MoonMonkey 1
Vinie15 6
Genius0615 7


Dit geeft ons de volgende verdeling:

1. (Kyraco) Mcg00
2. (Alice) Jeroen55222
3. Genade
4. PartOfTheGame
5. Genius0615
6. Animal
7. Vinie15
8. Ydeger
9. (Fireas) Marcoknight
10. MoonMonkey

Ik wil graag Marcoknight en Jeroen55222 bedanken voor hun inzet en moeite tijdens het vervangen. Vooral Jeroen55222 heeft uitstekend gespeeld en zal dus zeker beloond worden. Mcg00 zal nog even verder kunnen spelen, maar ook hij verdient alvast een applaus. Ook bravo aan Genade(hoe onverwacht), en PartOfTheGame en Genius deden het ook niet slecht. Of de rest dat wel deed ofdat ze gewoon niet zo heel veel geluk hadden, laat ik buiten deze kwestie. Laten we maar snel naar de volgende opdracht springen.

Opdracht 1B​

Dus, voor dat ik opdracht 1B kan uitleggen, moet ik eerst opdracht 1C uitleggen zodat jullie uberhaupt iets met opdracht 1B zijn. Om het even kort uit te leggen, bij opdracht 1C zal telkens om de beurt iemand een kaartje af mogen leggen en iemand anders zijn naam noemen. Heeft deze persoon deze kaart ook? Dan legt hij/zij de kaart ook af en leggen dus de persoon die aan de beurt is en de persoon wiens naam is genoemd hun kaartjes af. Als je goed kan tellen, weet je dus dat er een derde persoon over is die zijn kaartje niet kan kwijt spelen. De eerste 5 spelers die hun kaartjes zouden uitspelen krijgen een beloning. Verder zijn er ook beloning voor het afleggen van een kaartje, een bestraffing voor een foute naam noemen en uiteindelijk een bestraffing voor elke kaart je niet kan afleggen. Alles gebeurt in muntjes, exacte getallen en regels komen nog, maar nu hebben jullie ongeveer een zicht op opdracht 1C.

Wel, tijdens opdracht 1B moeten jullie plaatsen kiezen. Degene met de hoogste punten kiest allereerst of hij zal beginnen met een plaats kiezen, of ofdat we van achter naar voren spelen en hij dus laatste moet kiezen en dus niet kan kiezen. Nadat dat is gebeurd, neem ik telkens iedere persoon apart, die dan moet zeggen op welke plaats hij/zij wilt gaan staan. Plaats 1 - 10, plaats 1 begint, plaats 10 is de laatste die een kaartje kan uitspelen. Eens ik je aanspreekt moet je dus kiezen, niet te lang treuzelen dus, je zal te horen krijgen welke plaatsen nog vrij zijn, niet wie waar staat. Als uiteindelijk alle plaatsen bekend staan zal opdracht 1C beginnen. Als deze opdracht niet over 48 uur gedaan is, worden de plaatsen willekeurig gekozen. Maak dus een beetje voort bij het kiezen van een plaats.

Dus, bij dit komt dat ik van morgenochtend tot en met donderdagavond afwezig ben, wat niet ideaal uitkomt. Met andere woorden hebben jullie dus tot vrijdagavond 19.59 uur om allemaal een plaatsje te kiezen. Ik zal moeite doen en in skype/pm bij jou komen horen, dus daar moeten jullie jullie geen zorgen om maken. Hieronder nog eens de spelers ter overzicht. Verder wens ik nu iedereen heel veel succes en dat de beste mag winnen.

1. (Kyraco) Mcg00
2. HernamewasAlice
3. Genade
4. PartOfTheGame
5. Genius0615
6. Animal
7. Vinie15
8. Ydeger
9. Fireas
10. MoonMonkey
 

DeletedUser

Gast
Sorry fireas, ik hoop dat ik je niet te veel ongeluk heb bezorgd :(
Gewoon jammer, iedereen speelde het spel waar ik als enige geen lag bij had :X
I wou pacman doen, maar die laggde te veel bij mij :p
 

DeletedUser

Gast
Animal en mcg00 boefjes.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser19654

Gast
Gelukkig maar, ik ben net zo slecht als fireas xD
Ik had gewoon iets te weinig tijd hiervoor dusja, zal volgende spel maar afwachten.
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Ik kan alvast zeggen dat dit op 1 ander spel na het enige spel is waarbij iets van flashgames terugkomt. Al de rest is dus echt netwerken, sluw zijn, beslissingen maken, raadsels en dergelijke.

Verder heeft Mcg00 ervoor gekozen dat hij begint met plaatsen kiezen, Alice is volgende.
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Genade mag nu een plaatsje kiezen. Aangezien jij nu niet online bent, en ik tot donderdag weg ben, heb je even tijd om te kiezen ;)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan