• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Schatzoekers #11

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser

Gast
Schatzoekers #11

schatzoeker-2.jpg


N
aar mijn mening is Schatzoekers een van de beste spellen die op dit forum gespeeld zijn. Sterker nog, misschien zelfs wel het beste, maar dat is ook maar een mening. In ieder geval, Schatzoekers is al een tijdje niet meer gespeeld, de laatste keren lag de activiteit laag of gingen er andere dingen mis, dus hopelijk kan dat hier voorkomen worden.

Schatzoekers dus. Ik had al aangekondigd dat ik een potje zou gaan leiden (of, bij Schatzoekers: lijden), dat potje ligt bijna helemaal klaar en zou in principe gestart kunnen worden. Echter, zo begin december zullen er wel wat minder mensen actief kunnen spelen, ook gezien de toets- en examenweken in in ieder geval België. Maar hè, nog een maand wachten? Natuurlijk niet. Dit is dus niet de versie die ik klaar had liggen, er zit dus ook geen verhaallijn bij: die houden jullie tegoed voor volgend potje.

Zoals Knijn vorige potje al zei: iedereen heeft een andere kijk op Schatzoekers. Iedereen heeft een andere speelstijl, voor- of afkeur voor bepaalde opdrachten en voor- of afkeur voor op welke manier hij of zij het spel ingedeeld wil zien. Hoe verrassend, dit geldt ook voor mij. En aangezien ik nu spelleider ben heeft dat gevolgen voor hoe deze Schatzoekers eruit zal zien. Ten opzichte van de vorige keren zijn er toch wel een paar substantiële wijzigingen:

  • Teamopdrachten en beslissingen van andere spelers zullen minder invloed hebben dan voorheen. Je kan jezelf niet meer (of in mindere mate) laten carrieën (good ge-Dutch't!) en zult dus elke opdracht actief moeten zijn.
  • Het muntjessysteem gaat eruit.
  • Voorwerpen zitten er al zeker niet meer in. In combinatie met bovenstaand punt heeft dat tot gevolg dat opdrachten óf een afvalopdracht zullen zijn, óf gaan om het verkrijgen van informatie die nuttig is bij een volgende opdracht.
Er gelden natuurlijk nog steeds de volgende standaardregels:

  • Tenzij anders aangegeven, is het gebruik van een zoekmachine (o.i.d.), hulp van buitenaf, of iets anders in die richting, keihard verboden. Niet doen. Je verpest het spelplezier van anderen alleen maar.
  • Screenshots, foto's, o.i.d. van gesprekken of PM's met mij mogen niet gebruikt worden om jezelf of iemand anders voordeel te geven of zonder toestemming van mij. Oftewel: je maakt ze niet, en je stuurt ze al helemaal niet door.
  • Je speelt dit spel alleen maar om zelf te winnen, en dat is dan ook je enige doel.
  • De spelleider (ik dus) heeft altijd gelijk. Altijd.
Deze regels kunnen waar ik dat nodig acht ook tijdens het spel aangepast worden. Als laatste geldt: inactiviteit bestraf ik hard. Iemand die zonder opgaaf van reden niet instuurt zal eruit getrapt worden, als je je inschrijft doe je mee ook. Aan de andere kant ben ik heel coulant als je van tevoren aangeeft geen tijd te hebben, met een beetje geluk is er dan wel wat te regelen.

Dat lijkt me wel alles wat ik te zeggen heb, voor nu. Feedback is altijd welkom, ook tijdens het spel. Er is geen spelerslimiet, dus inschrijven mag, ook als vervanger.
Veel succes en vooral veel plezier!

Inschrijven als vervanger kan nog steeds, doe dat in het inschrijftopic.
 

DeletedUser

Gast
Spelerslijst:
1. Ydeger
2. Marcoknight
3. Rabbid
4. Alice
5. Wouter
6. Imrahil
7. batbeetje45
8. Kyraco
9. Fireas
10. Mayco
11. Mineos452
12. Aeneas
13. MoonMonkey
14. Genie
15. Genade

16. Superbeniscool
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Opdracht 1

Iedereen heeft het druk, (zelfs de spelleider :O!), dus het is een prima idee om lekker rustig hieraan te beginnen. Deze opdracht zal bestaan uit twee delen.

We zijn met 16 spelers. 16, niet geheel toevallig, is gelijk aan 4 x 4. Iedereen zal dus een lijstje moeten maken met daarin 4 x 4 personen. Maar, jullie krijgen wel wat meer informatie. In elke groepje van 4 zullen de spelers tegen elkaar moeten strijden middels het beantwoorden van vragen. Deze vragen zullen allemaal in dezelfde categorie vallen, die dus verschilt per groepje. Degene met de minste goede antwoorden uit elk groepje zal zichzelf moeten redden met een schattingsvraag, van de vier mensen die moeten schatten zullen er twee afvallen.

Goed, welke categorieën zijn er?
1. Wiskunde & Logica.
2. Talen
3. Aardrijkskunde
4. Muziek​

Dus, stel dat ik zou meedoen, dan zou ik mezelf bij Wiskunde & Logica zetten, en als bijvoorbeeld Rabbid liever niet heeft dat ik doorga dan zou hij me bij Talen kunnen zetten. Goed, jullie bepalen dus wie waar komt, aangezien ik de groepjes zo indeel dat alles zo veel mogelijk overeenkomt met wat jullie ingezonden hebben. Mocht iemand interesse hebben in hoe ik dat doe (vast niet, en terecht, want het is saai en dom werk), vraag maar raak.

Zodra iedereen is ingedeeld zullen er 5 vragen en 2 schattingsvragen naar iedereen verzonden worden. De 5 vragen hangen uiteraard af van de categorie waar je in bent ingedeeld, evenals één van de schattingsvragen. Die schattingsvraag bepaald bij een eventuele gelijkstand in je groepje van 4 of jij kans maakt om af te vallen (of je dan afvalt is afhankelijk van je tweede schattingsvraag, die niet bij één van de categorieën hoort).

Goed, eerst wil ik dus een lijstje van iedereen zien. De deadline daarvoor is maandag 20:00. Daarna zal ik de vragen versturen, voor het beantwoorden zullen jullie iets meer tijd hebben. Verder geldt: hoe eerder ik alle lijstjes binnen heb, hoe vlotter we door kunnen naar het beantwoorden van de vragen.

Nogmaals, er zullen dus twee mensen afvallen, bedenk dus goed wie je waar plaatst. Netwerken is hiervoor toegestaan, voor het beantwoorden van de (schattings)vragen uiteraard niet. Als laatste: geen lijstje = dood. Mochten er nog vragen zijn: zet ze hier neer of stuur me een berichtje via het forum of Skype.

Veel succes allemaal!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Gadverdamme, dit is echt een kakopdracht als je in een slechte groep terechtkomt :x

E: Iedereen die mij bij onderwerp naar mijn keuze wilt zetten, mag contact opnemen, dan geef ik hem/haar ook een mooi plaatsje.
 

DeletedUser

Gast
Een kleine wijziging overigens: de vragen zullen in het topic verschijnen (allemaal) i.p.v. dat ik ze naar jullie stuur.
 

DeletedUser

Gast
Ga je openbaar maken wat er is ingestuurd?

Ja, dit doe is z.s.m. nadat ik de inzendingen binnen heb. Wel zorg ik eerst dat de vragen en indeling in het topic komen, dus wie wat heeft ingestuurd zal er niet direct op staan.
 

DeletedUser

Gast
Wat denken jullie, jongens? Ga ik in de komende 247 minuten nog 16 inzendingen krijgen^^?
 

DeletedUser

Gast
In privé, dus via het forumberichtensysteem of eventueel via Skype, dat accepteer ik allebei.
 

DeletedUser

Gast
1 dag voor een schatzoekersopdracht vind ik wel erg weinig hoor...

Je moet een lijstje inzenden, niet meer, niet minder. Wat jij doet bepaald maar voor 1/16 de indeling, dus desnoods zend je iets willekeurigs in. Er hoeft hier niet gepuzzeld te worden, netwerken hoeft niet per se, je moet alleen maar wat namen in een lijstje te zetten. Voor de echte opdracht, het beantwoorden van de vragen, zullen jullie iets meer tijd krijgen, zoals aangegeven.
 

DeletedUser

Gast
Een kleine wijziging overigens: de vragen zullen in het topic verschijnen (allemaal) i.p.v. dat ik ze naar jullie stuur.
Ga je mensen een bepaalde tijd geven om de vraag te eantwoorden waarbij iedereen ervan online moet zijn, bvb 5 min ofzo? Anders lijkt googlefraude me erg voor de hand.
 

DeletedUser

Gast
Ga je mensen een bepaalde tijd geven om de vraag te eantwoorden waarbij iedereen ervan online moet zijn, bvb 5 min ofzo? Anders lijkt googlefraude me erg voor de hand.

Op dit moment is het niet realistisch om een real-time quiz te houden. We zouden dan 4 tijdstippen moeten zoeken waarbij we met 5 mensen online (kunnen) zijn, en uit ervaring weten we allemaal wel dat dat niet makkelijk is en dus een tijdje zal duren. Jullie krijgen ook gewoon tot de deadline om de vragen te beantwoorden, oftewel geen tijdslimiet, en daarmee vertrouw ik dus op jullie eerlijkheid.
 

DeletedUser

Gast
Kan je dan niet beter de quiz per persoon in skype laten afleggen?

Sommige vragen, zeker die bij Wiskunde & Logica, hebben echt wel wat bedenktijd nodig, in die tijd kan je makkelijke googelen. Hetzelfde geldt voor de schattingsvragen. Andere vragen zijn weer in 5 seconden op te zoeken met Google, dus dan is iemand zo snel dat ik het toch niet tegen kan houden.
 

DeletedUser

Gast
Mochten er mensen nog wensen hebben met welke categorie ze willen, kunnen ze dat nu nog melden. De rest ga ik in random categorieën gooien :)
 

DeletedUser19654

Gast
Ik ga nu even een random lijstje bedenken, ga ik door naar de adventskalendervragen, lees ik het WvW topic in rap tempo bij en zal ik kijken hoe ver we gevorderd zijn bij wie is de mol.

Ik probeer dus alles zo snel mogelijk te doen, maar ik ben nogal langzaam! :p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan