• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Schatzoekers #11

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser

Gast
Genade heeft zijn/haar limiet voor opgeslagen privéberichten overschreden en kan pas berichten ontvangen nadat ruimte is vrijgemaakt.
 

DeletedUser

Gast
Protest, mods hebben geen last van het nadeel dat mensen hun inbox vol zit.

Oneerlijke concurrentie, ik eis uitsluiting van Rabbid! :O
 

DeletedUser

Gast
Dat maakt niet uit, hulpmiddelen zijn geoorloofd. Maar dit is een forumspel, dus het is wel oneerlijk als mensen voordelen op het forum hebben!!!!!1
 

DeletedUser

Gast
Protest, mods hebben geen last van het nadeel dat mensen hun inbox vol zit.
Oneerlijke concurrentie, ik eis uitsluiting van Rabbid! :O

Oei, flink janken Bats :O!
Ik ben bang dat je je er overheen zult moeten zetten.

Indeling en opdrachten komen z.s.m. in het topic, ben er mee bezig.
 

DeletedUser

Gast
Dan schrijf ik me uit.
/MoonMonkey

Grapje natuurlijk.
::Onderzoek:
 

DeletedUser

Gast
Sorry dat het zo lang duurde. Twee spelers hadden iemand dubbel in hun lijst (en dus één iemand geen enkele keer) en een boefje was wat te laat met inzenden, maar ik heb met m'n hand over m'n hart gestreken. Geen inactieven dus, mooi!

Indeling spelers:

W&LTalenAKMuziek
RabbidAliceYdegerMineos
FireasKyraMarcoGenade
AeneasMoonImrahilBen
BatsGeniusMaycoWouter

 

DeletedUser

Gast
Nogmaals: hulpmiddelen zoals internet, familie / vrienden, encyclopedieën, rekenmachines etc zijn strikt verboden. Ik vertrouw op jullie eerlijkheid.

1. Wiskunde & Logica

1. Ik heb de beschikking over exact twee lonten. Van die lonten is de brandtijd één uur per lont, echter, de lonten branden niet per se met een constante snelheid. Dus, als ik een lont aansteek, kan na 10 minuten de helft van de lont al opgebrand zijn, en duurt de tweede helft dus 50 minuten. Met deze lonten wil ik een tijdsbestek van 45 minuten afmeten. Hoe doe ik dit?
2. Ik heb een kruik van 5 liter een een kruik van 3 liter. Met deze kruiken wil ik een hoeveelheid water van 4 liter afmeten, hoe kan ik dit doen?
3. Verdeel 110 in twee delen, precies zo dat het ene nummer 1,5 keer zo groot is als de andere.
4. Een moeder is 21 jaar ouder dan haar kind. Over 6 jaar is deze moeder exact 5 keer zo oud als haar kind. Waar is de vader?
5. Is 146824502573092481 deelbaar door 3?

Schattingsvraag: Hoe vaak past de kleinere bol in de grotere bol, kijkend naar inhoud?
TAJMCbe.png

2. Talen

1. Wat is de officiële taal van Egypte?
2. Welke taal is door Kurt van Friesch ontdekt?
3. Een bekende Nederlandse schrijver is Multatuli, of althans, schreef onder het pseudoniem Multatuli. Multatuli is een Latijns woord: wat is de vertaling van dit woord?
4. Wat is een konijn in het Frans?
5. Welke internationale kunst- / hulptaal werd ontworpen door Ludovic Zamenhof?

Schattingsvraag: hoeveel talen worden er wereldwijd op dit moment gesproken?​

3. Aardrijkskunde

1. Door welk land 'lopen' zowel de evenaar als de Steenbokskeerkring?
2. Welk land word ook wel het land van duizend meren genoemd?
3. Noem alle buurlanden van Irak.
4. Welke rivier is de langste van Europa?
5. Op welk eiland ligt Pearl Harbor?

Schattingsvraag: hoeveel keer is Polen groter dan Zwitserland?

4. Muziek

1. Hoeveel snaren heeft een klassieke viool?
2. Wat is de titel van het lied dat Elton John opdroeg ter ere van Lady Di?
3. Wat voor soort instrument is een Stratocaster?
4. Hoeveel lijnen heeft een normale notenbalk?
5. Hoe wordt zang zonder instrumentale begeleiding genoemd?

Schattingsvraag: hoe vaak is het album 'Awake' van Skillet verkocht?

Als laatste, de tweede schattingsvraag, die voor iedereen hetzelfde is:
Hoeveel meter is de langste brug ter wereld lang?

Samenwerken / netwerken is voor alle vragen verboden. Woensdag 20:00 verwacht ik van jullie allemaal een PM te hebben gehad met daarin antwoord op de 6 vragen (waaronder één schattingsvragen) die betrekking hebben op het onderdeel waar je bij bent ingedeeld, en het antwoord op de tweede schattingsvraag.

Veel succes!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Lijst met inzendingen etc:
Superbeniscoolbatbeetje45GeniusMaycoAliceMineosAeneasMoonWouterFireasImrahilMarcoRabbidGenadeYdegerKyraco
W&LImrahilbatbeetje45MarcoRabbidAeneasSuperbeniscoolRabbidGenadeAeneasRabbidRabbidRabbidFireasGenadeRabbidRabbid
W&LFireasAliceRabbidBatbeetjeRabbidRobinRabbidMaycoRabbidMoonmonkeyFireasBatbeetjeBatbeetjeImrahilFireasBatbeetjeAeneas
W&LMaycoMineosFireasGeniusBatbeetjeFireasAeneasYdegerGenadeSuperbeniscoolFireasFireasSuperbeniscoolRabbidSuperbeniscoolGenade
W&LSuperbeniscoolMoonMonkeyAeneasGenadeFireasGenadeWouterMaycoRabbidRobinMaycoAeneasYdegerAeneasAeneasGenadeFireas
TalenRabbidYdegerMaycoAliceAliceAliceKyraKyraKyracoKyracoAliceAeneasAliceGeniusAliceKyra
TalenMoonmonkeyMarcoknightMoonKyracoGeniusKyracoAliceMarcoknightHerNameWasAliceGeniusWouterMoonGeniusKyraKyracoMayco
TalenGenieImrahilGeniusWouterSuperbeniscoolMoonMonkeyMoonmonkeyFireasFireasYdegerKyracoKyraKyracoImrahilMoonMoon
TalenGenadeAeneasSuperbeniscoolFireasMoonMonkeybatbeetje45Geniebatbeetje45BatbeetjeAliceMaycoMaycoBatbeetjeAliceGeniusSuperbeniscool
AKYdegerRabbidYdegerYdegerYdegerMarcoknightYdegerMoonMonkeyYdegerImrahilYdegerMarcoMarcoknightYdegerYdegerYdeger
AKKyracoWouterAliceMarcoMarcoMaycoImrahilImrahilwouterjsMarcoMarcoknightWouterYdegerMaycoWouterImrahil
AKMineos452MaycoBatbeetjeMaycoImrahilYdegerFireasSuperbeniscoolMarcoBatbeetjeMoonSuperbeniscoolRabbidWouterImrahilMarco
AKAeneasGeniusMineosSuperbeniscoolMaycoImrahilMineos452Mineos452ImrahilAeneasImrahilGeniusWouterMoonMonkeyAeneasWouter
MuziekWouterKyracoWouterImrahilMineosMineos452GenadeAliceSuperbeniscoolMineosMineosAliceStefMineos452MarcoMineos
MuziekMarcoknightFireasImrahilMineosGenadeAeneasSuperbeniscoolWouterMineosGenadeGeniusMineosGenadebatbeetje45FireasBats
MuziekAliceSuperbeniscoolKyracoAeneasWouterWouterbatbeetjeGeniusMaycoMoonGenadeGenadeMoonMonkeysuperbeniscoolMaycoGenius
MuziekBatbeetje45GenadeGenadeMoonKyraGenieMarcoAeneasGeniusWouterSuperbeniscoolImrahilMaycomarcoknightMineosAlice
W&LTalenAKMuziek
1. Ydeger22120
2. Marcoknight1294
3. Rabbid13120
4. Alice11014
5. Wouter1276
6. Imrahil2293
7. batbeetje456424
8. Kyraco01213
9. Fireas10312
10. Mayco?4453
11. Mineos45210411
12. Aeneas8233
13. MoonMonkey2833
14. Genie1825
15. Genade7108
16. Superbeniscool5335
 

DeletedUser19654

Gast
Nu weet ik wie er lief zijn wie niet :)
En blijkbaar werkt het te zeggen daar waar je niet wilt staan aangezien mensen je er blijkbaar zoals verwacht ook niet gaan plaatsen!!

Jeej

Een enkeling deed dit wel dus die zijn lief en te vertrouwen

E: ik zit nu toch bij talen?
Had bij muziek willen zitten die zijn simpel... lowl
En ik vind vraag 2 van wiskunde en logica ook makkelijk ik weet hem, want die vragen zijn uber cool!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
E: ik zit nu toch bij talen?
Had bij muziek willen zitten die zijn simpel... lowl
En ik vind vraag 2 van wiskunde en logica ook makkelijk ik weet hem, want die vragen zijn uber cool!

Muziek is idd simpel, maar ik heb zeker niet te klagen. Mijn plekje in talen was geheel vrijwillig en terecht blijkbaar, want ik weer 4 van de 5 vragen 100% zeker :)
Ohja, en die vraag van dat Frans is wel heel easy. Dat weet iedereen toch :p
 

DeletedUser21204

Gast
Nu weet ik wie er lief zijn wie niet :)
En blijkbaar werkt het te zeggen daar waar je niet wilt staan aangezien mensen je er blijkbaar zoals verwacht ook niet gaan plaatsen!!

Jeej

Een enkeling deed dit wel dus die zijn lief en te vertrouwen

E: ik zit nu toch bij talen?
Had bij muziek willen zitten die zijn simpel... lowl
En ik vind vraag 2 van wiskunde en logica ook makkelijk ik weet hem, want die vragen zijn uber cool!

Moon er waren er te veel die AK wouden :p
Ik had er uiteindelijk 6 staan, en ik zal niet de enige zijn.
Dus vandaar dat ik er 2 wel uit móest gooien.

Ik denk dat ik ook wel op mijn plek zit. Weet er 3 200% zeker, en de andere 2 bijna zeker :p
Ik vreesde enorm voor Frans, maar dit valt toch wel mee :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Heeeee watsdeze :O

Fireas, Imrahil, Aeneas, Rabbid, Genius, allemaal boefjes! :O

Ga jullie schamen foei
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan