• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Spelleider: Weerwolven van Wakkerdam #100

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser

Gast
Aaah shit... potje 100, precies rond mijn examens...
Maarja... Als diehard WvW'er moet ik hier wel aan meedoen...

Maar inderdaad, potje 100 moet echt speciaal worden!
Op tribalwars hadden ze bij potje 100 daadwerkelijk 100(!) spelers gefixt!
Dat zou geweldig zijn! 3 dorpen, 3 spelleiders!
Een ingame oproep?
Als iemand dat zou kunnen fixen zou dat geweldig zijn!

Lijkt mij nou niet zo geweldig. Misschien alleen als er parallel na een paar dagen alvast #101 wordt gestart. Stel je voor dat je dag 1 dood gaat. Ok, het zijn dan wel 3 dorpen, dus laten we zeggen 8 doden per dag oid. Dan ben je alsnog supah lang bezig, en ik neem aan dat je die later ook nog eens wilt samenvoegen. Je bent dan echt wel een paar weken bezig.
Verder krijg je nooit genoeg vervangers erachter. En het spelersaantal haal je alleen als je er ook nog eens goud aan gaat verbinden.
 

DeletedUser20542

Gast
Ik denk, als zelfs de Konijnenspelen geen 100 haalden, dat een random pot die toevallig nummer 100 is dat al helemaal niet haalt. En bij de Konijnenspelen was de helft al inactief voor de herinschrijving begon.
 

Sanhal

3e plaats KonijnenSpelen 2013
Tentamens zijn voorbij dus ik kan wel meespelen:D. Ik kan niet stemmen want ik heb al een tijdje niet meer meegedaan maar ik doe graag mee:).
En dan ga ik denk ik ook een potje maken voor 101 wie weet dat dat nog wat wordt.
 

DeletedUser20542

Gast
Weerwolven van Wakkerdam

Het jubilée


Dit spel wordt u gepresenteerd door Vinie15 en Ydeger

Verhaal
Ze maakten het zo vaak mee, daar in Wakkerdam. Het stadsfeest, dat elk jaar werd gehouden, net na het einde van de weerwolvenplaag. Want elk jaar kwamen ze terug, die beesten, wat er ook werd geprobeerd. En dit keer was het een extra speciaal feest: het was het honderdste! Maar iets was anders dan anders. Niet alleen dat het een jubilée was. Maar het feest werd gehouden, ondanks dat de weerwolven zich dat jaar nog niet hadden laten zien. Maar de Burgemeester, Ydeger, had niet kunnen wachten. Hij was erg trots op zijn burgers, die elk jaar weer de weerwolven probeerden te verjagen. Inderdaad. Probeerden. Soms liep het uit op een dramatisch debacle. Maar telkens had de bevolking zich weer op kunnen richten, en waren er weer nieuwe mensen verhuisd naar het stadje, om haar weer op te bouwen. De hoop was er dat het dit jaar anders zou zijn. Dat de weerwolven eindelijk hadden opgegeven, om nooit meer terug te komen.

Vincent, een van de nieuwe bewoners van Wakkerdam, keek die ochtend op de kalender welke dag het was. Ah, dacht hij, eindelijk. Want op de kalender stond in grote letters ‘Stadsfeest’ geschreven. Hij was blij, want hij hield van feesten. Maar toen keek Vincent nog eens op de kalander, en zag hij het symbooltje in de rechterbenedenhoek dat op het fenomeen volle maan duidde. Net op de dag van het feest, dacht Vincent nog, zou dat wel goed gaan? Maar verder besteedde hij er geen aandacht aan. Het werd zo vaak volle maan in het jaar. Waarom zouden net bij deze keer de weerwolven verschijnen?

De avond viel en het feest kon beginnen. Er waren lekker hapjes en allemaal marktkraampjes. Er was ook een kermis, en aan het einde van de dag zou er een grote vuurwerkshow komen. Het was 21.00 uur. Dat betekende dat de burgemeester van Wakkerdam, Ydeger, zijn toespraak ging doen. De toespraak waar hij zich zo op had verheugd. Heel het dorp verzamelde zich bij het podium. De Burgemeester repeteerde backstage voor het laatst zijn speech. Toen het moment daar was klom Ydeger op het podium en begon hij te spreken.

“Beste vrienden en bewoners van Wakkerdam,

Het is weer zo ver. Het hele jaar wachten we op dit moment en vandaag is het eindelijk zo ver, het dorp is weer een jaartje ouder. Maar dit jaar is het wel een heel belangrijke dag. Dit dorp bestaat al 100 jaar. We hebben natuurlijk goede en slechte tijden gehad, maar we overwonnen elk jaar weer die monsters...”

En zijn speech duurde bijna een half uur, en toen hij eindelijk klaar was met zijn lange speech moest hij ook nog een heleboel mensen bedanken. Het leek haast uren te duren. Toen het eindelijk voorbij was hoorde Vincent achter zich harde knallen. Hij keek achteruit en zag allemaal licht in de lucht. Gelukkig, het is maar vuurwerk, dacht Vincent ongerust. Hij vertrouwde het niet helemaal. Het was volle maan, had hij gezien, en de wolven hadden nog niet toegeslagen, daarom was Vincent heel erg op zijn hoede. Het hele dorp keek naar het mooie vuurwerk in de lucht, behalve de burgemeester Ydeger. Hij ging zich backstage omkleden voor het feest.

Vincent wou Ydeger nog bedanken voor zijn speech en alles wat hij had gedaan voor het volk het afgelopen jaar. Hij ging backstage en zag de deur van de kleedkamer van de Burgemeester open staan. Wat gek, dacht Vincent, die voorzichtig op de loge afliep. Hij keek rustig door de deuropening en stapte naar binnen. Toen keek hij op de grond en zag hij de Burgemeester op de grond, badend in een plas bloed. Vincent keek goed naar het lichaam van de Burgemeester. Zijn buik stond vol met krassen en in zijn nek was hard gebeten. Vincent wist meteen wat er was gebeurd. Een weerwolf had toegeslagen. Vincent wou snel de rest van het dorp gaan waarschuwen dat de burgemeester dood was. Hij draaide zich om, maar zag toen een harig wezen achter hem staan. Hij wist meteen wie, beter gezegd wat, het was, het was een weerwolf. De weerwolf die ook de Burgemeester al vermoord had. Vincent was niet bepaald een held en schreeuwde van de schrik, maar door het lawaai van het vuurwerk kon niemand hem horen. De weerwolf hapte naar Vincent. Het werd ineens zwart voor zijn ogen en hij viel dood neer op de grond.

Basisinformatie
Aantal spelers: duizenden ;) = zo veel mogelijk
Claimen: Aan
Netwerken: Aan
Hints: Uit
Afscheidsbrief: Uit
Klaagmuur: Aan
BM-opvolging: Oude kiest
Manier van stemmen: In topic, Lynch = rood, BM = groen
Eindtijd stemmen: 20.00 uur
Heks heeft: 1 levens- en 1 doodsdrankje
Geliefden winnen: G/G en S/S wint met eigen partij. G/S wint bij meerderheid.

Rollen
Noot: alle rollen kunnen niet of meermaals voorkomen. De getallen V verwijzen naar Genade’s handleiding voor het ultieme potje WvW.

Goedjes
- Burger
- Bengel
- Dorpoudste V2
- Muizenval
- Heks V2b
- Jager V2
- Wijze Burger

Neutraaltjes
- Cupido V1
- Premiejager V1

Slechtjes
- Weerwolf: ¼, inclusief alles
- Infectie Wolf
- Wijze Wolf
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser21356

Gast
100 spelers zal volgens mij ook helaas niet lukken. Of het moet ten koste gaan van de kwaliteit.
En zoals Fireas hierboven al aanhaalde, worden de meesten toch inactief. En als je op dag 1 sterft, dan duurt gewoon te lang voordat je weer kan meedoen.

Dus mij lijkt het het beste om een 'gewoon' potje te organiseren (dus geen grote spelersaantallen).
 

DeletedUser22163

Gast
Ja, bij ons zijn er ook geen spelers aantal. Er staat toch zoveel mogelijk.
 

DeletedUser22163

Gast
kijk ons potje is speciaal want het getal honderd komt erin voor en het is een klassiek jubile potje. :O
 

DeletedUser

Gast
Als er dan erg veel meedoen, doe dan max 50. 3 lynches en 3 lunchen per dag. De speciaaltjes moeten dan wel wat worden verstekt, maar t lijkt me mogelijk.
 

DeletedUser

Gast
Niet speciaal in game veel gaan annoouncen, zorgt alleen maar voor inactieve sukkels :X
Je moet echter wel bedenken dat er wss iets meer mensen zullen zijn, omdat ook oudjes miss worden opgetrommeld en mee gaan doen, en mensen die normaal niet meedoen, zullen hoogstwaarschijnlijk zoveel mogelijk meedoen. Echter vraag ik me af wanneer je t moet gaan doen, want nu is t examenperiode als t binnenkort gaat beginnenl.
 

DeletedUser19654

Gast
Examenperiode?? Volgende week heeft NL gewoon vakantie :p
Of it's just me
 

DeletedUser22163

Gast
je hebt nog tot zaterdag tijd om in te schrijven. Dan moeten we nog stemmen dat duurt ook 4 dagen. En dan nog beginnen dat is nog bijna een week wachten
 

DeletedUser20686

Gast
Belgie zit nu net in zijn 2e (en laatste) week vakantie, Nederland heeft over 2 weken vakantie, anderen hebben nu examens, en weer anderen moeten gewoon alsnog werken o.i.d.. Je vind nooit een tijdstip waarop echt iedereen kan.
 

DeletedUser

Gast
Niet speciaal in game veel gaan annoouncen, zorgt alleen maar voor inactieve sukkels :X
Je moet echter wel bedenken dat er wss iets meer mensen zullen zijn, omdat ook oudjes miss worden opgetrommeld en mee gaan doen, en mensen die normaal niet meedoen, zullen hoogstwaarschijnlijk zoveel mogelijk meedoen. Echter vraag ik me af wanneer je t moet gaan doen, want nu is t examenperiode als t binnenkort gaat beginnenl.

Ugh, liever niet
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan