• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Spelleider: Weerwolven van Wakkerdam #101

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser

Gast
Vinie, in mijn optiek zijn de instellingen veel belangrijker als je serieus speelt. Je bent dan namelijk waarschijnlijk niet meer dan 5 minuten kwijt met het lezen van het verhaaltje (waarbij als enige het thema een rol speelt), terwijl je minstens een uur met het spel zelf en met het vangen van wolven (waarbij de instellingen een rol spelen) bezig bent. Zodoende bepalen de instellingen een veel groter deel van het potje dan het thema. Tenminste, dat is de bedoeling.
Daarnaast: Als je de instellingen niet leuk vindt, maar het thema wel, lijkt me dat je gewoon niet meespeelt, maar wel de verhaaltjes leest. Als je het thema niet leuk vindt, maar de instellingen wel, kun je gewoon meespelen zonder de verhaaltjes te lezen. Je doet dus mee voor de instellingen, niet voor het thema.
Waar is Vinies inschrijving trouwens gebleven? :O

RabbidRobin, een witte wolf. Uiterst gewaagd. De laatste keer dat-ie is gebruikt, was in WvW #65, Phantoms of Hyrule. Ik raad enkele dingen aan:
- Toen Imro met zijn inschrijving kwam, heb ik dit opgemerkt, wat Imro uiteindelijk heeft doorgevoerd. Het is ook voor jouw potje relevant.
- In Imro's potje viel het op dat de Witte Wolf meteen veel wolven uitschakelde, maar uiteindelijk stopte met het lunchen van zijn slachtoffers, omdat er anders te weinig wolven kwamen. Op TribalWars merkte iemand over het gebruik van de Witte Wolf op dat het beter was als hij niet elke dag kon lunchen. Dat is een goed idee; hem bijvoorbeeld niet twee dagen achter elkaar een lunch kunnen laten opsturen, zou werken.
- Ik zou niet al te veel speciale wolven in je potje stoppen, zodat de Witte Wolf niet door claimen gevangen kan worden. Die Woeste Wolven zijn dus niet al te handig, maar aan de andere kant, het is niet precies bekend hoe veel er van inzitten en ik neem aan dat de wolven niet elkaars speciale wolvenrollen weten. Dus dat hoeft geen al te groot probleem te zijn.
Voor de grap zou je kunnen kijken hoe ik de spelvariant Witte Wolf toepas in Ultrarandom.
Witte wolf
Eerst worden alle rollen net zo verdeeld als in het standaardpotje, op de volgende uitzonderingen na:
- De speciale goedjes (dodend) hebben -1 vaste punten te besteden (dus kunnen ze alleen de extra punten die ze van de speciale goedjes (rest) krijgen -1 besteden).
- De speciale goedjes (zienend) hebben in totaal 2 punten minder te besteden.
- Alle groepen speciale goedjes hebben hierna -10% punten te besteden.
- De slechtjes hebben +30% punten te besteden.
Vervolgens gebeuren de volgende dingen:
- Er moeten minstens 4 gewone wolven en een sjamaan zijn. Zijn die er niet, dan worden random andere slechtjes vervangen door gewone wolven en een sjamaan. Hebben de wolven daardoor te weinig punten, dan komt er nóg een gewone wolf bij.
- Er komt een witte wolf extra in het spel. De witte wolf mag tijdens de nacht proberen een wolf te lunchen bovenop de gewone lunch, maar hij mag het niet twee nachten achter elkaar proberen. Zijn doel is om als enige te over te blijven (eventueel samen met zijn geliefde en Cupido).
- Er komt een bezwerende wolf extra in het spel. De bezwerende wolf werkt als beschermengel tegen de witte wolf; elke nacht mag hij één wolf beschermen tegen de moord door hem, niet twee nachten achter elkaar dezelfde persoon.
De volgende andere regels gelden:
- De wolven weten dat er een witte wolf in het spel zit, maar weten van elkaar alleen dat ze wolf zijn, niet specifiek welke rol ze hebben.
- Vanaf nacht 3 wordt, mits de witte wolf doodt of al heeft gedood, openbaar bekend gemaakt dat er een witte wolf in het spel zit.
- Als de witte wolf sterft voordat hij een wolf heeft gedood, veranderen twee willekeurige burgers in beulen.
- Als de witte wolf sterft terwijl hij pas één wolf heeft gedood, verandert één willekeurige burger in een beul.
Tot zo ver de feiten, nu mijn mening: Ik vind de Witte Wolf zelf niet zo leuk, ik denk dan ook dat ik 'm ga uitschakelen in Ultrarandom. :p

Initia, had ik over jouw potje niet al wat dingen gezegd? Volgens mij wel. Ik seg:
- Ik neem aan dat er van één rol meerdere (of geen) in kunnen zitten? Dat zou moeten.
- Priester zonder ketter gaat niet echt werken. De priester gaat op dag 1 gewoon zijn drankje over de beste speler uitgieten. Ik zou overwegen deze te schrappen.
- Lieveling èn infectie? Gewaagd! Of is het of?

Alice en EdAtGoirle, dat potje ziet er heel leuwk uit! :) Veel rollen, maar toch een werkend concept, en ik zie dat over elk aspect goed is nagedacht.
Inactievenviller zelf bedacht of ergens vandaan?
 

DeletedUser

Gast
Inactievenviller zelf bedacht of ergens vandaan?
Ik zat al een tijdje te zoeken naar een goede oplossing tegen de inactieven, omdat de TW versie hiervan geen oplossing is, en we nu al een tijdje erg zitten te lijden onder de vele inactieven die doodvallen (Niet enkel #100, maar er was daarvoor nog een andere waarbij het vrij erg was). Aangezien ik zelf niet echt een gepaste oplossing kon vinden ben ik het internet gaan afzoeken en op deze rol gestuit (Was vergeten credits te geven :x)
Deze rol is gevonden op www.wakkerdam.net, bedacht (geloof ik) door Gaya.

En tnx voor de positieve commentaar :)
 

DeletedUser21336

Gast
PenenPapier en Fireas presenteren met trost:

Het Duistere Bos
21mvtzt.jpg



Het verhaal:
‘We zijn er bijna we zijn er bijna maar nog niet helemaal’ vrolijk liepen de kinderen van de scouts door de straten op weg naar het onbekende. ‘naar waar gaan we nu Joseph?’ Vroeg Lien aan haar leider ‘We gaan naar het duistere bos’ zei Joseph met een griezelige stem. Lien ging er niet verder op in een draaide zich om om verder te gaan kibbelen met haar vriendinnen. Karel had Joseph gehoord en ging met een bange stem vragen aan Joseph of dat waar was wat hij had gehoord. Joseph zei natuurlijk dat het niet waar was ‘we gaan gewoon naar een bos in de nacht, vandaar dat ik het griezelige bos zei’ en knipoogde nar Karel. Met een gerust hart kon Karel weer naar zijn vrienden terug gaan.
Eens in het bos waren ze hun tenten aan het maken ‘Bob De Bouwer kunnen wij het maken?! Bob De bouwer Ja en of!’ toen de tenten gezet waren gingen ze verzamelen aan het hoofdkwartier, het hoofdkwartier was niks minder dan alleen maar wat takken gestapeld met een dak van gerotte bladeren en wat mos. In het hoofdkwartier riepen de leiders af wat ze die avond gingen doen: ‘We hebben twee groepen de ene groep gaat dikke-Berta spelen en de andere groep gaat een groot zoek spel s spelen in het bos’ 13kinderen gingen dikke-Berta spelen en 18kinderen gingen het grote zoek spel spelen. Het grote zoek spel was opgesteld. De 18 kinderen moesten hun in groepjes van 3 verdelen. Het zoek spel was nu helemaal begonnen.’ Karel, Kom hier eens kijken’ riep Fien ‘Bartel heeft iets gevonden.’ Het was een doos van het zoek spel met een nieuwe opdracht, Fien Las de tekst luidt op ‘Ga naar het hoofdkwartier terug en tel vanaf links de bomen, 14bomen verder licht de volgende doos.’ Toen Fien zich omdraaide zag ze niemand meer zie riep achter Bartel en Karel ‘Karel, Bartel, waar zijn jullie, jongens dit is niet meer grappig’ Karel kwam vanuit het niks en trok fien mee.
Eens aan het hoofdkwartier zag Fien dat Karel vol bloed hing. ‘K..Karel w..wat is er met je
gebeurd?’ ‘daarnet toen jij zat voor te lezen werden we vast gepakt door 4mannen ze hielden hun handen tegen onze mond zodat we niet konden schreeuwen, Bartel verzette zich en.. en …’ Karel hield op met praten ‘ en ? en wat?’ vroeg Fien ‘Het was verschrikkelijk … één van die mannen pakte een bijl en hakte zijn kop eraf’ het was even stil. Na een lange stilte besloten ze naar de leiders te gaan.Nadat ze hun verhaal hadden gedaan besloten De leiders lieten het hier niet bij te laten zitten en besloten op jacht te gaan. En jacht zonder einde.


You will allways find death. There is no escaping, there is no
place to hide.


Een redelijk standaard potje, maar die zijn juist zo leuk!

Basis info
Aantal spelers: maximaal 30
BM-opvolging: Oude BM kiest nieuwe BM
Claimen: Aan
Netwerken: Aan
Hints: Nope
Afscheidsbrief: Ja, gecensureerd
Klaagmuur: Ja
Manier van stemmen: In topic Lynch en BM
Eindtijd stemmen: 20:00

Rollen
EHBO-Verzorger (Beschermengel): Ja
bullebak (Beu)l: Ja
Kamp leider (Dorpsoudste): Ja
Dorpsgek: Nope
babbelvrouw (Heks): Ja
Boze vriend (jager): Ja
Pestkop (Muizenval): Ja
Ziener: Nope

Andere rollen: Het leek ons leuk als er ook wolven meedoen, anders werd t zo saai.
Uiteraard zit er eveneens een infecterende factor in het spel.
Cupido VI is ook weer van de partij net zoals een welpjeV2.

- Van iedere rol is het onbekend hoeveel er in zitten. Dit kunnen dus bijvoorbeeld 5 jagers zijn, maar het kunnen ook 0 jagers zijn. Wij zorgen wel voor enige balans.
- Volgorde nacht: Lynch - Heks - Beschermengel - Lunch - Muizenval
- De beul zet zijn slachtoffer vetgedrukt in het topic. Deze persoon mag vanaf dat moment niet meer reageren. Een beul-actie faken is uiteraard niet toegestaan en levert een grote kans op om de andere kinderen nooit meer terug te zien…
- Speciale rollen en lunch insturen naar beide spelleiders.

Vragen en opmerkingen mag je altijd hier in het topic gooien of via pm aan ons stellen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser22575

Gast
@P&P, een vraagje, hoeveel wolven doen hier dan aan mee??
 

DeletedUser

Gast
Goede vraag :p
hangt uiteraard van het aantal spelers af. Komt waarschijnlijk in de buurt van 1 op de 5 spelers
 

DeletedUser21336

Gast
@P&P, een vraagje, hoeveel wolven doen hier dan aan mee??

Goede vraag :p
hangt uiteraard van het aantal spelers af. Komt waarschijnlijk in de buurt van 1 op de 5 spelers
Jup wat jochem zegt is waar.
We hopen rond de 20-25spelers te hebben maar dat zijn dan maar 4-5wolven .
Bij 30spelers zullen we nog bespreken maar er zullen er zeker niet meer dan 6zijn.
 

DeletedUser16774

Gast
Initia, had ik over jouw potje niet al wat dingen gezegd? Volgens mij wel. Ik seg:
- Ik neem aan dat er van één rol meerdere (of geen) in kunnen zitten? Dat zou moeten.
Dit is inderdaad zo. Er kunnen meerdere rollen in zitten en rollen kunnen ook weggelaten worden.
- Priester zonder ketter gaat niet echt werken. De priester gaat op dag 1 gewoon zijn drankje over de beste speler uitgieten. Ik zou overwegen deze te schrappen.
De priester wordt niet bewezen. Volgens mij heb ik dit erbij geschreven. Mijn excuses, als het er niet staat.
- Lieveling èn infectie? Gewaagd! Of is het of?
Het is of. Allebei kan niet.
Antwoorden staan vetgedrukt.
 

DeletedUser

Gast
Dit is inderdaad zo. Er kunnen meerdere rollen in zitten en rollen kunnen ook weggelaten worden.
Nijs.

De priester wordt niet bewezen. Volgens mij heb ik dit erbij geschreven. Mijn excuses, als het er niet staat.
Nijs. Ik had het verhaaltje achter al die rollen niet gelezen, mijn excuses. Dit is eigenlijk een goed idee voor een nieuwe variant van de priester.

Het is of. Allebei kan niet.
Nijs.

Goed potje!

Fireas en PeP, ziet er wel leuwk uit, maar ik zou bij wat rollen vermelden welke versie jullie gebruiken. Zoals bij de Cupido.

Trouwens :p :
Andere rollen: Het leek ons leuk als er ook wolven meedoen, anders werd t zo saai.
Ik erger me er ook aan dat er geen slechte (en neutrale) rollen tussen het lijstje staan. Er staat al tijden een beter lijstje in het WvW Regels/Rollentopic.
 

DeletedUser21336

Gast
Goed potje!

Fireas en PeP, ziet er wel leuwk uit, maar ik zou bij wat rollen vermelden welke versie jullie gebruiken. Zoals bij de Cupido.

Trouwens :p :
Ik erger me er ook aan dat er geen slechte (en neutrale) rollen tussen het lijstje staan. Er staat al tijden een beter lijstje in het WvW Regels/Rollentopic.
Daar heb je een punt!
Wordt drastisch aangepast ;)
 

DeletedUser21336

Gast
Drastisch?

(Dat 'lijstje' sloeg overigens op het lijstje uit de beginpost.)
kan je dat woord niet?
kijk maar eens hier.

Over de wolven ga ik nog eens overleggen met Jochem.
Welpen zullen er niet meedoen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan