• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Spelleider: Weerwolven van Wakkerdam #103

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser

Gast
Tristiano en Genade presenteren:

WvW
MegaRandom

Instellingen


In dit potje willen wij een totaal revolutionair idee ten uitvoer brengen. Een idee, dat door niemand eerder ten uitvoer is gebracht, ook niet op het Tribal Wars-forum, en dat Weerwolven van Wakkerdam een compleet nieuwe wending zal geven.

Wij laten de ziener terugkeren.

'Huh de ziener maar die had toch allemaal nadelen'

Inderdaad. Het probleem van de ziener is dat de targets die hij zal zien erg voorspelbaar zijn. Het is niet moeilijk te raden dat op dag 1 altijd één van de meest ervaren/beste spelers gezien zal worden door de ziener. Het zal ook niemand verbazen dat spelers met een grotere mate van inactiviteit een grotere kans hebben gezien te zullen worden. Zodoende zorgt de ziener er voor dat ervaren/goede spelers nooit lang kunnen overleven als wolf, en dat wolven minder op de voorgrond zullen treden omdat zij zo minder kans lopen om gezien te worden, wat de activiteit drukt.

Wij hebben een simpele maar doeltreffende oplossing voor dit probleem.

Elk slechtje kan één speler afschermen zodat deze niet gezien kan worden. De wolven moeten minstens de helft van hun afschermingen voor niet-wolven gebruiken. Voor de hand liggende targets zullen afgeschermd worden, waardoor voor de hand liggende targets juist níét gezien zullen worden. Bam. Eenvoudig maar doeltreffend.


- Wat jullie van ons als leiding kunnen verwachten

Wij zijn streng doch rechtvaardig. Dat uit zich er bijvoorbeeld in dat we, naargelang het aantal spelers dat zich inschrijft, ertoe kunnen besluiten spelers aan de hand van hun activiteit in vorige potjes van deelname aan dit potje uit te sluiten.

Het concept is vooral uitgewerkt door mij, Genade, maar waarschijnlijk zullen jullie, afhankelijk van de tijd waarin we leiden, Tristan het meeste als leider zien. (Genade => eindexamenreis => YOLO => zuipuh) Dus jullie stemmen vooral voor Genade's concept en waarschijnlijk grotendeels Tristan als leider.

Verhaaltjes krijgen jullie trouwens als we worden verkozen, we kunnen jullie daar niet prikkels genoeg voor geven!


- Wat betreft het random systeem

Overigens zal het de oplettende lezers onder ons opvallen dat MegaRandom veel lijkt op Ultrarandom. Dat klopt ook. Naast de toegevoegde zieners is het grootste verschil tussen MegaRandom en UltraRandom dat MegaRandom geen andere spelvarianten en een stuk minder verschillende rollen telt. In de onderstaande spoiler kun je de rollen uit MegaRandom met die uit UltraRandom vergelijken.

Geschrapte rollen:
- Beul
- Dodenfluisteraar
- Dorpsgestoorde ((on)even)
- Hacker
- Infectie-infectiewolf
- Karatemeester
- Ketterse wolf
- Konijn
- Priester
- Prins
- Rechter
- Verhullende wolf
- Zieke
Alle rollen die slechts bij een spelvariant voorkomen (witte wolf, agent, zombie etc.) zijn uiteraard ook verwijderd, aangezien er geen andere spelvarianten aan MegaRandom meedoen.

Vervangen rollen:
- Muizenval ((on)even) wordt vervangen door Ziener ((on)even)
- Apostate wolf wordt vervangen door Apostaat V2 (hoofdrol wordt bijrol)
- Cupido V1 wordt vervangen door Cupido V2 (hoofdrol wordt bijrol)
- IJzeren Hein V1a wordt vervangen door IJzeren Hein V1b (hoofdrol wordt bijrol)

Wanneer we gekozen worden, zal ik eens broeden om Ultra/MegaRandom op een handige manier voor iedereen uit te kunnen leggen. Er staat wel uitleg in de link, maar die is erg technisch. Voorlopig voor hen die het concept niet kennen een kleine uitleg: welke rollen er in het potje komen, wordt random bepaald, en de kansverdelingen zijn precies bepaald volgens het programma dat in de link uitgewerkt staat.

Ik behoud me overigens het recht voor nog een beetje te sleutelen aan de instellingen van MegaRandom als ik denk dat dat nodig is. :O
 
Laatst bewerkt door een moderator:

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Sorry Genade, ik hoop dat je me kan vergeven dat ik je post moest gebruiken :x
Maargoed, inschrijving aangepast, rollen toegevoegd, nacht/dag volgorde, rollen aangepast, enzo.
Commentaar is nog een half uur welkom, daarna is het te laat.

Heks en beul kunnen, als wolf, hun pokemon niet claimen (ik was de vorige keer heks:O) en een andere rol claimen kan ook moeilijk want de kans op een dubbele claim is vrij groot. Ik zou dus die rollen aanpassen.

En wat Genade zegt natuurlijk.

Er zijn veel meer rollen toegevoegd die hun pokémon eigenlijk niet zouden kunnen claimen om dit probleem op te lossen, voornamelijk voor het gevaar voor de wolven. Verder is het aantal speciaaltjes ook verlaagd.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser

Gast
Er zijn veel meer rollen toegevoegd die hun pokémon eigenlijk niet zouden kunnen claimen om dit probleem op te lossen, voornamelijk voor het gevaar voor de wolven. Verder is het aantal speciaaltjes ook verlaagd.
Hmm vooruit maar ik heb nog wel een paar opmerkingen.
- Gyarados en Beedril zijn nog steeds niet te claimen als wolf;
- Je schrijft dat je willekeurig Pokémons er uit haalt, maar met het oog op de balans zou ik dat niet doen;
- De meeste zienende goedjes zien alleen de Pokémon, niet de partij. Heb je nauwelijks wat aan, aangezien de meesten toch wel naar waarheid zullen claimen.

Vanuit de goedheid van mijn hart geef ik je toestemming mijn post te gebruiken.
Enne, peiling. :O
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Hmm vooruit maar ik heb nog wel een paar opmerkingen.
- Gyarados en Beedril zijn nog steeds niet te claimen als wolf;
- Je schrijft dat je willekeurig Pokémons er uit haalt, maar met het oog op de balans zou ik dat niet doen;
- De meeste zienende goedjes zien alleen de Pokémon, niet de partij. Heb je nauwelijks wat aan, aangezien de meesten toch wel naar waarheid zullen claimen.

- Er zijn verschillende rollen die niet te claimen zijn als wolf. Er zijn ook rollen die niet te claimen zijn als goedje. Ik heb nog een duidelijk overzicht gemaakt van rollen die in mijn ogen niet te claimen zijn, maargoed, die zullen dan wel niet kunnen.
- Met willekeurig bedoel ik dat dit niet vermeld is, en ik de structuur dus gewoon nog zelf bepaal.
- Wel, er zijn 2 zienende rollen die partijen kunnen zien en 3 die rollen kunnen zien. Aangezien er 35 rollen staan, zullen er hoogstwaarschijnlijk geen 5 zieners in zitten, wat ik exact doe is nog geheim :O

Verder ben ik nu te halfdood voor een peiling en doe ik dat morgen wel, excuseer.
 

DeletedUser20542

Gast
Maar Genade, nu hebben wij geen commentaar van ze Meester! ;(
 

DeletedUser

Gast
Het Stemmen

Iedereen die in minstens één van de afgelopen 2 potjes actief heeft meegespeeld, mag stemmen. Om te stemmen geef je 2 potjes punten: eentje twee punten en eentje één punt. We stemmen voor 2 potjes. Het potje met de meeste punten wordt als eerste gespeeld, tenzij natuurlijk in overleg tussen de gekozen spelleiders anders wordt besloten.

Deadline: dinsdag 20.00 uur

Inschrijvingen:
Old school weerwolven(of toch niet) - vinie15 en DonFrank
Revenge of the ¿Ditto? - RabbidRobin (en niet Genade, Rabbid heeft een post van mij gestolen)
Grepolis vs. Rising Generals - The Holy Warrior en elienolanaomi
Lopen in graven - Ydeger en mayco11
MegaRandom - Genade en tristiano

Iemand anders moet maar een voorbeeld geven, want ik mag niet stemmen.

Tussenstand:
PotjePunten
MegaRandom - Genade en tristiano16
Lopen in graven - Ydeger en mayco1116
Grepolis vs. Rising Generals - The Holy Warrior en elienolanaomi6
Revenge of the ¿Ditto? - RabbidRobin6
Old school weerwolven(of toch niet) - vinie15 en DonFrank4
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Actief als in niet inactiefdood gaan.


2 voor Megarandom
1 voor Lopen in graven
 

DeletedUser22163

Gast
2 punten voor Grepolis vs. Rising Generals - The Holy Warrior en elienolanaomi
1 punt voor Lopen in graven - Ydeger en mayco11
 

DeletedUser21356

Gast
2 voor Revenge of the ¿Ditto?
1 voor Lopen in graven
:)
 

DeletedUser

Gast
Grepolis vs. RisingGenerals - 2
Old school weerwolven (of toch niet) - 1
 

DeletedUser20586

Gast
2 voor lopen in graven, leuk thema :)
1 voor Ditto van Rabbid, hoop dat deze het volgende keer wordt.
 

DeletedUser19654

Gast
Revenge of the ¿Ditto? - RabbidRobin 2
Old school weerwolven(of toch niet) - vinie15 en DonFrank 1
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan