• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Discussie Spelupdate 2.30

Kroenuh


Community Manager
Grepolis Team
Spelupdate 2.30


Beste spelers,

Op donderdag 11 oktober 2012 zal in de loop van de dag spelversie 2.30 geïnstalleerd worden.

Hieronder de gedetailleerde lijst met veranderingen:

Gamefeatures/wijzigingen:
  • Spionage is toegevoegd aan de geblokkeerde acties voor gedeelde internetverbindingen.
  • Er is een korte tekst “Kies jouw wereld:” toegevoegd aan het wereldselectie menu.
  • Het bevelenoverzicht is verbeterd:
    • Er is een optie toegevoegd om van stedengroep te wisselen.
    • Het zoekveld bevat nu stadsnamen en spelersnamen.
  • Het tempelvenster is verbeterd:
    • De voortgangsbalk voor gunsten is verbeterd.
    • Het venster wordt direct vernieuwd wanneer van god wordt gewisseld.
  • De gevechtsrapporten zijn verbeterd:
    • Gevechtsrapporten geven nu aan of er een overname is gestart na het gevecht.
    • De verdiende gevechtspunten zijn nu zichtbaar voor de aanvaller (het ‘zichtbare’ deel van de punten).
  • Het gebouwenoverzicht is verbeterd, gebouwen die niet gebouwd kunnen worden zijn nu rood gemarkeerd.

Bugfixes:
  • Een aantal onderdelen in “Instellingen -> Meldingen” werkte niet naar behoren.
  • In sommige gevallen was het kolonisatieschip vernietigd maar werd de stad veroverd.
  • Fout verholpen die soms voorkwam bij het aanpassen van de snelkoppelingsbalk.
  • Wanneer de bouw van een Wereldwonder werd onderbroken werden er te veel berichten met die melding verzonden.
  • De aanvalsplanner gaf soms geen melding.
  • De gebruikersinterface werd niet correct bijgewerkt wanneer een lopende belegering werd vernietigd.
  • In het venster met eilandinformatie werd een open plaats weergegeven die eigenlijk niet bestond.
  • Fout verholpen die zorgde voor incorrecte data in island.text.gz.
  • Spelers ontvingen een inactiviteitsmail van gesloten werelden.
  • De ratio die werd weergegeven voor eenheden bij de Fenicische handelaar was incorrect wanneer het handelskantoor was gebouwd.
  • Het venster werd niet vernieuwd wanneer alle rapporten werden verwijderd.
  • De achtergrond van de militie popup werkte niet.
  • Het schuiven van de kaart werkte niet naar behoren tijdens de nachtweergave.
  • Er ontstond een fout op zeer nieuwe accounts wanneer de haven werd geopend met de Fenicische handelaar.
  • PHP fout in de Hall of Fame verholpen.

Mobiel gerelateerde features/wijzigingen:
  • Belangrijke verbeteringen voor de mobiele versie voor iOS apparaten (iPhones en iPads):
    • Er kunnen nu twee vingers worden gebruikt om op de kaart te vegen om deze te verplaatsen.
    • Het is nu mogelijk om een popup met beschrijving te krijgen door het scherm aan te raken en je vinger ongeveer 1 seconde stil te houden.
    • Verbeterde prestaties van het spel in ‘Stand Alone mode’ (snelkoppeling op het beginscherm).
    • Links naar het forum en hulp (wiki) openen nu in een nieuw tabblad in Safari. Eerst werden deze geopend in het spelvenster.
    • Nieuwe pictogrammen toegevoegd in meerdere resoluties (afhankelijk van het apparaat) voor snelkoppeling naar het spel vanaf het beginscherm.

Tijdens het installeren van deze update kan er een tijdelijke downtime heersen, gelieve hier geen supportaanvraag voor in te dienen! Normaal gesproken duurt een update maximaal 5 à 10 minuten.


Veel plezier verder met Grepolis!

Jullie Grepolis.nl team
Tijd voor een discussie!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser15574

Gast
veel dingen die ik had opgemerkt zijn hiermee weggewerkt erg fijn
ook van die GP bij een aanvalsrapport is erg fijn
 

DeletedUser12160

Gast
Er moet een update dat je op je mobiel ook een gedeeld forum kan lezen ;)
 

DeletedUser

Gast
In sommige gevallen was het kolonisatieschip vernietigd maar werd de stad veroverd.

het is toch vervelend als dit je gebeurt
 

DeletedUser4951

Gast
In sommige gevallen was het kolonisatieschip vernietigd maar werd de stad veroverd.

het is toch vervelend als dit je gebeurt
haha idd, maar ook dat het forum en het wiki nou gelinkt zijn is wel handig, maar kmis alleen nog een app voor op de iphone ;)
 

DeletedUser

Gast
Mooi lijstje me tupdates, ik vind vooral het GP voor de aanvaller goed!

Mooizo grepolis!
 

DeletedUser

Gast
Gaan we het daar ook al hier over hebben? :p

Hij zei: Stiekem luisteren we toch wel een beetje nar jullie.
 

DeletedUser199

Gast
Ik zie dat Nas je post heeft aangepast, zat er een spelfout in :p?

OT: Mooie update en er gaan een paar irritante bugs weg :)
 

DeletedUser

Gast
zijn wel goed

dan word het op mijn iPad ook makkelijker
als je per ongeluk kantelt en weer terug word hij heel groot en dat is als het goed is nu verholpen :)
 

DeletedUser

Gast
Op de Ipad heb je wel een heel dunne vinger nodig:
ga naar alliantieforum
kies een tabblad
dan krijg je diverse thema's
als je daar naar het laatste bericht wil gaan
zie je
eerst: groot: de naam van degene die de laatste invoer heeft gedaan
en
daaronder
een miniem pijltje in een zwart vierkantje
>>> je moet wel heel goed mikken om dat aan te klikken ....

kan dat niet andersom cq dat icoontje veel groter ???!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser18920

Gast
Het enige dat die update mij tot nu toe geeft is een uitermate traag grepolis. En mijn internet connectie is nog wel op en top.
Dus heeft iemand anders hier ook last van of ben ik nou kierewiet??
 
Bovenaan