• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Discussie Spelupdate 2.36

Kroenuh


Community Manager
Grepolis Team
Spelupdate 2.36


Beste spelers,

Op donderdag 7 maart 2013 zal in de loop van de dag spelversie 2.36 geïnstalleerd worden.

Hieronder de gedetailleerde lijst met veranderingen:

Gamefeatures/wijzigingen:
  • De geluiden zijn er! Er zijn verschillende geluiden in drie categorieën toegevoegd: achtergrondmuziek, geluidseffecten en klikgeluiden!
    • Voor iOS gebruikers is er alleen versimpelde achtergrondmuziek toegevoegd in verband met technische beperkingen.
    • Er is een laden op aanvraag systeem voor de geluiden ingevoerd, dit betekent dat alleen spelers die de geluiden geactiveerd hebben de bestanden zullen laden.
    Note: Het geluid zal niet automatisch geactiveerd zijn op je account. Ga hiervoor naar instellingen --> Geluiden en selecteer welke geluiden je graag wilt horen!

  • Het opdrachtensysteem is verbeterd:
    • De actieve opdracht (met weergegeven pijlen/helpers) heeft nu een ‘gloeiende rand’, zodat deze makkelijker herkend kan worden.
    • Het is nu mogelijk een opdracht af te breken wanneer er nog niet aan de eisen is voldaan.
    • Er is een voortgangsbalk voor de opdrachten toegevoegd.
    • Er is een animatie toegevoegd die zichtbaar is wanneer een opdracht wordt afgesloten (in de meeste gevallen na het aannemen van de beloning).
    • Er is een nieuwe opdracht toegevoegd om vrienden uit te nodigen.
  • De beschrijving van het onderzoek “verovering” bij het nieuwe overnamesysteem is veranderd.
  • Het veranderen van schuifbalkjes is nu geanimeerd, de geselecteerde waarde door er op te klikken is verbeterd.
  • Spelers krijgen geen rapport meer wanneer zij hun eigen reservering of hun eigen toewijzing verwijderen.
  • Het is mogelijk om de e-mailmelding ‘Je stad mist je’ uit te schakelen. Er zijn ook een aantal e-mail schakelaars toegevoegd aan de algemene instellingen.
  • Het verbinden met Facebook tijdens het in- en uitloggen is veranderd. De gebruiker wordt niet meer uitgelogd van Facebook, maar moet één klik meer doen om in te loggen met Facebook.
  • De ”Alle bouwopdrachten …’ melding kan nu ook worden uitgeschakeld als de speler de bestuurder niet heeft geactiveerd.
  • De meldingen worden nu altijd weergegeven over de vensters.
  • Door te klikken op de aanvalsplannermelding zal de aanvalsplanner worden geopend waarbij de aanval op de lijst wordt benadrukt.
  • De lettertypegrootte van eenhedenaantallen wordt nu verkleind wanneer het aantal groter is dan de afbeelding.
Bugfixes:
  • Er werd een verkeerde transportcapaciteit weergegeven wanneer er eenheden naar hetzelfde eiland werden gestuurd. Terugkerende eenheden van hetzelfde eiland keerden niet in één bevel terug.
  • Wanneer ‘Bruiloft’ over een stad op hetzelfde eiland werd uitgesproken werd in sommige gevallen 2000+ van elke grondstof verloren.
  • Het reserveringsteken in het aanvalsvenster is gerepareerd.
  • De god van de stad werd weergegeven in de simulator wanneer er een spionagerapport werd ingevoegd.
  • Het limiet van steden met dezelfde naam in de keuzelijst in de aanvalsplanner is verhoogd van 9 naar 30.
  • De knop ‘Eenheden in geplande aanvallen’ in de aanvalsplanner klopte niet.
  • Het verplaatsen van een bericht werkte niet na het sturen van een bericht in de volgende gevallen:
    • Spelers probeerden te antwoorden op een bericht en wilden het daarna verplaatsen.
    • Doorsturen werd ook beïnvloed door deze bug.
  • Spelers konden een plan niet verwijderen nadat het gedeeld was.
  • Problemen verholpen met de kleuren op de kaart in sommige speciale gevallen:
    • Wanneer twee accounts werden bespeeld via dezelfde computer/browser werd er gebruik gemaakt van dezelfde kleuren.
    • Wanneer er met één account van verschillende browsers gebruik werd gemaakt werden de kleuren soms niet correct geladen.
  • Pijlen/helpers wijzen nu naar de juiste gebouwuitbreiding knop in de senaat, zelfs als dit gebouw nog niet kan worden gebouwd.
  • De gunstenbalk kon in sommige gevallen zijn limiet overschrijden (dit was slechts een weergavefout).
  • Een aantal lokalisatieproblemen zijn verholpen.
  • Wanneer er van god werd gewisseld werd de boerderijruimte die werd gebruikt door mythische eenheden niet teruggezet.
  • Verkeerde beschrijving in een rapport bij de spreuk ‘Terugkeer uit de onderwereld’. Wanneer er geen eenheden kunnen terugkeren zal de tekst dit nu aangeven in plaats van 0 eenheden weergeven.
Mobiel gerelateerde bugfixes:
  • Ondersteuningsrapport liet geen troepen zien.
  • Rapporten op het forum en in berichten waren verbroken.
Tijdens het installeren van deze update kan er een tijdelijke downtime heersen, gelieve hier geen supportaanvraag voor in te dienen! Normaal gesproken duurt een update maximaal 5 à 10 minuten.

Discussiëren over deze update kan hier!

Veel plezier verder met Grepolis!
Jullie Grepolis.nl team
Wat vinden jullie van deze update?
 

DeletedUser

Gast
Lijkt me een fijne update, maar voor de mobiele versie van android komen hier ook geluiden voor? zo ja, dan klopt het niet bij geluid. . Maar het fijnst is dat die rapporten worden gefixt op de mobiele versie, zie je nu ook het lv. gebouwen bij spionage rapporten? Sorry voor al deze vragen maar ik werk vaak op mijn mobiel en het zal fijn zijn als er nog wat verfijningen inkwamen. Nogmaals ziet er prima uit, ik verneem graag antwoord.
 

DeletedUser15496

Gast
Goede aanpassingen voor sommige bugs werd het ook eens tijd dat die opgelost werden
 

DeletedUser

Gast
Er is een nieuwe opdracht toegevoegd om vrienden uit te nodigen.

Nee hè! Ik haat dat soort opdrachten altijd zo erg!

De lettertypegrootte van eenhedenaantallen wordt nu verkleind wanneer het aantal groter is dan de afbeelding.

Dit is het beste wat ik er tussen heb kunnen vinden. Good going Grepolis! :mad:
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Enige goede is de update voor de mobiele versie, de rest lijkt me nogal nutteloos
 

DeletedUser20125

Gast
Mobiel is nog altijd niet ideaal:
Wat is er gedaan om nu wel nieuwe berichten te zien aangeduid op het forum :(
Ondertussen zijn er al 2 updates geweest maar nog niet aangepast.
Dat van rapporten is wel goed!
 

DeletedUser

Gast
Ik had eigenlijk liever dat je op mobiel je bestuurder kan gebruiken daar bedoel ik mee dat je met 1 klik in al je steden een stadsfeest kunt laten starten zodat ik ze allemaal bijlangs hoef.
 

DeletedUser14317

Gast
Het lettertype is wel aangenaam, verder zijn de frames behoorlijk irritant, naar beneden scrollen om berichten te beantwoorden belachelijk.
Willen ze van grepolis een 2e windows maken??? Bevorderd het speelplezier niet echt. Geef mij die oude vensters maar. zonder scrolbalken echt hinderlijk.

farmen word er ook niet echt beter op!!! Graag de oude vensters weer terug.

zqxrjpX.png


En deze

GoB4lqe.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Spel update is uitgebracht! ;)

echt gaaf het geluid nu gelijk verslaafd, overgangen mogen eigenlijk wel wat mooier maar ja, dit is in ieder geval een begin. verheug me al op de volgende update!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
haha die geluidseffecten zijn wel grappig.. :D

leuke toevoeging, zal t niet altijd gebruiken maar vind t wel iets hebben..
 

DeletedUser

Gast
Hmmmm heeft iemand er last van dat de 10% van de wiskunde welke onderzocht is in de aca niet te zien is in het recruteren scherm?

Ik zou 21 VS moeten kunnen recruteren in elke stad, maar kan er maar 19 doen. Als ik via de haven recruteer, kan ik wel 21 kiezen.
 

DeletedUser

Gast
na een 4-tal crashes - pagina Helaas! in GC - geluidseffecten maar terug uitgeschakeld
 

DeletedUser14317

Gast
Het lettertype is wel aangenaam, verder zijn de frames behoorlijk irritant, naar beneden scrollen om berichten te beantwoorden belachelijk.
Willen ze van grepolis een 2e windows maken??? Bevorderd het speelplezier niet echt. Geef mij die oude vensters maar. zonder scrolbalken echt hinderlijk.

farmen word er ook niet echt beter op!!! Graag de oude vensters weer terug.

zqxrjpX.png


En deze

GoB4lqe.png

Browser is Chrome, met Firefox krijg ik geen vage vensters. Word er nog naar dit issue gekeken met chrome? Of ben ik de enige die hier hinder van ondervind.
 
Bovenaan