• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Discussie Spelupdate 2.37

Kroenuh


Community Manager
Grepolis Team
Spelupdate 2.37


Beste spelers,

Op donderdag 28 maart 2013 zal in de loop van de dag spelversie 2.37 geïnstalleerd worden.

Hieronder de gedetailleerde lijst met veranderingen:

Gamefeatures/wijzigingen:
  • Er is een voorraad toegevoegd aan het spel (icoon bovenin het scherm, naast handelsbewegingen): in de voorraad kan je beloningen die je hebt gekregen opslaan (bijvoorbeeld van evenementen als Pasen), zodat je ze kan gebruiken wanneer je wil. Door op een item te klikken kan krijg je de keuze of je het wil gebruiken of verwijderen. De meeste beloningen hebben invloed op de stad die geselecteerd is, dus let op dat je de juiste stad hebt geselecteerd!
  • Er is een nieuwe premium feature toegevoegd aan het spel: de bouwkostenreductie. Spelers kunnen een gebouw uitbreiden met een korting van 25% op de grondstoffen in ruil voor goud.
  • De standaard “vertaal deze pagina” toolbar van chrome is op de spelpagina’s uitgeschakeld. Het spel kan nog steeds vertaald worden door chrome door dit handmatig aan te geven.
  • Veel verzoeken uit de community zijn toegevoegd aan het spel:
    • Er is een tooltip toegevoegd aan de academie die aangeeft wanneer een onderzoek voltooid is.
    • Er is een tooltip toegevoegd aan de tempel die aangeeft wanneer de maximale hoeveelheid gunst is bereikt.
    • Wanneer een speler een bericht schrijft en klikt op een notificatie waardoor er een bericht wordt geopend zal er nu een bevestigingsvenster verschijnen.
    • Er zijn auto aanvulvelden toegevoegd voor speler en alliantie BB Codes.
    • De spelersnaam is naast de stadsnaam toegevoegd aan het tabblad ‘verdediging’ van de agora.
    • Er is een zoekveld toegevoegd aan de speler/alliantie oceaan ranglijsten.
    • Oceaan coördinaten voor elke stad zijn toegevoegd aan het spelersprofiel.

Bugfixes:
  • Alleen niet-vliegende eenheden zullen terugkeren in een tweede bevel wanneer het eerste bevel niet genoeg transportcapaciteit heeft.
  • De uitnodigingsplekken die direct na het laden van het spel missen zijn nu zichtbaar.
  • Voltooide eenheden werden soms niet correct weergegeven, dit is verholpen.
  • De aangegeven hoeveelheden nieuwe berichten en nieuwe berichten op het alliantieforum werden niet correct vernieuwd.
    • Er wordt geen notificatie over een nieuw bericht op het alliantieforum meer weergegeven als er een bericht is ontvangen.
    • De hoeveelheid berichten wordt nu correct vernieuwd wanneer het bericht is gelezen.
  • Het zoeken in het bevelenoverzicht wordt nu succesvol gereset wanneer het overzicht opnieuw wordt geopend.
  • De tooltip in een gevechtsrapport is veranderd naar een meer algemene tekst.
  • Er wordt nu correct weergegeven hoe lang het zal duren om een stad te stichten in de desbetreffende opdracht.
  • Katapulten kunnen het level van de muur met precies één verminderen wanneer Trojaanse verdediging actief is.
  • Het rapport dat aangeeft hoeveel eenheden er weer tot leven zijn gewekt klopte niet.
  • Opdrachthelpers (pijlen, highlight) zijn hersteld voor IE8.
  • Er zijn meerdere veranderingen gemaakt met betrekking tot de opdrachthelpers (pijlen, highlight) voor tutorial opdrachten.
  • Het probleem van een gelimiteerd aantal geluidsspelers in IE is verholpen.
  • De ‘reservering toevoegen’ knop werkte niet.
  • Er is een info bericht toegevoegd voor wanneer een speler geen eenheden in de aanvalsplanner heeft staan.
  • En kleine weergavefout met betrekking tot de chat is verholpen.
  • Het goudicoon voor het verkorten van de bouwtijd van eenheden ontbrak bij massa rekrutering.
  • Er is een fout verholpen waarbij de hoeveelheid eenheden niet werd vernieuwd wanneer en venster al was geopend.
  • De tooltips misten bij eenheden in de kazerne en haven.
  • Bij het oude overnamesysteem was er een probleem bij de weergave van getallen van vijf cijfers.
  • De tab in de kazerne verdween na het gebruiken van de bouwtijdverkorting.
  • De hoeveelheid eenheden die gebouwd zouden kunnen worden werd verkeerd berekend in de nieuwe kazerne.
  • De reservatietool werkte niet voor sommige spelers. Wanneer er te veel dagen werden aangegeven waarna de reservering af zou lopen verscheen er een database error omdat de verloopdatum buiten het limiet viel. Het limiet is nu ingesteld op 30 dagen.
  • Bij het oude overnamesysteem was het mogelijk om een belegering te starten zonder het zeegevecht te winnen.
  • Het premium bevestigingsvenster kwam naar voren in de kazerne (koop commandant), ook al was het bevestigingsvenster uitgeschakeld.
  • Speler en alliantie BB Codes waren niet consistent op het gebied van hoofdlettergevoeligheid.
  • In het cultuuroverzicht werden alle evenementen ‘feesten’ genoemd als ze overal werden gestart.
  • In een bestuurdersoverzicht werden de mythische eenheden van Artemis weergegeven, ook al was Artemis op die wereld niet beschikbaar.
  • Het was niet mogelijk om een plan van de aanvalsplanner te verwijderen nadat het was gedeeld.
  • De zoekfunctie van het alliantieforum werkte niet in tabbladen van een andere alliantie die werden gedeeld.
  • Het was mogelijk om je boerendorpen te plunderen terwijl je werd veroverd.
  • Er werden geen rapporten meer gestuurd naar spelers na het kopen van goud/premium.
  • Het teken dat aangaf dat het bericht een rondschrijving was ontbrak.
  • In de rekruteringslijst van een stad kon alleen de laatste order worden geannuleerd.
  • De teller van Zeegraf werkte niet correct.
  • Godsgezanten verdwenen wanneer er van god werd gewisseld.
  • Eenheden werden nog steeds weergegeven in de haven en de kazerne wanneer ze waren vernietigd.
  • Speciale tekens zorgden voor de foutmelding: “Invalid Response”.
  • In het boerendorpenoverzicht werd de bonus van het handelskantoor niet weergegeven.
  • In sommige gevallen lagen boerendorpen niet op de eilanden maar ernaast, dit is verholpen
  • Er zijn een aantal foute vertalingen verholpen.

Mobiel gerelateerde bugfixes:
  • Troepenbewegingen worden nu weer correct weergegeven.
  • Bugfix voor iOS apparaten (iPhones en iPads):
    • Sommige spelers konden geen stad selecteren van de stedenlijst.

Tijdens het installeren van deze update kan er een tijdelijke downtime heersen, gelieve hier geen supportaanvraag voor in te dienen! Normaal gesproken duurt een update maximaal 5 à 10 minuten.

Discussiëren over deze update kan hier!


Veel plezier verder met Grepolis!
Jullie Grepolis.nl team
Wat vinden jullie ervan?
 

DeletedUser

Gast
In sommige gevallen lagen boerendorpen niet op de eilanden maar ernaast, dit is verholpen

Ahhh... Jammer, ik vond het wel een leuk gezicht :)

Ook al was het wel vervelend dat hij precies in het midden van 3 steden lagen want ik klikte steeds op de omringende steden >.<


Innogames; we hebben nog zo gezegd: Als je het voor Premium gebruikers makkelijker maakt om te groeien zullen jullie niet heel veel meer verdienen. Maar luisteren? Nee, tuurlijk niet. Dat, terwijl Innogames heeft gezegd dat ze naar ons zouden luisteren. Maar jullie portomonee is dus belangrijker dan het spel?
 

DeletedUser

Gast
Was bij the west toch ook zo, met die 2.0 update. verder is die update wel oke, maar wanner komt stadoverzicht in volledig scherm ?
 

DeletedUser

Gast
MSs tip voor volgende update, gevechtsrapportjes en spionagerapportjes van ally-genoten bekijken.. Kan ik nu niet via Apple: iphone
 

DeletedUser

Gast
De standaard “vertaal deze pagina” toolbar van chrome is op de spelpagina’s uitgeschakeld. Het spel kan nog steeds vertaald worden door chrome door dit handmatig aan te geven.

Onnodig > Als je bij die balk drukt op: Deze pagina nooit vertalen, was het ook opgelost.
 

DeletedUser

Gast
Behalve de bouwkostenreductie is dit een prachtupdate.
Maar wat is dit?:
Katapulten kunnen het level van de muur met precies één verminderen wanneer Trojaanse verdediging actief is.
 

DeletedUser

Gast
Behalve de bouwkostenreductie is dit een prachtupdate.
Maar wat is dit?:
Katapulten kunnen het level van de muur met precies één verminderen wanneer Trojaanse verdediging actief is.

Trojaans paard is een spreuk die je krijgt bij events, de rest van de zin opbouw snap ik ook niet.
 

DeletedUser

Gast
WOW!! Er is door het team hard gewerkt.
Ik zie ook veel verzoeken van de leden terug komen TOP!! Dat geeft de leden moed, als er naar je suggesties geluisterd wordt en je ze in de update ziet terug komen.

Complimenten!
 

DeletedUser13380

Gast
Idd, opvallend.

Verder, inventaris (jeej, het beste komt eerst)

Nogal basis-update, niet zoveel speciaals.
 

DeletedUser

Gast
Die bouwkostenreductie is wel echt een flinke stap tever. Premium was goed zoals het was, maar nu kunnen goud-spelers, zeker aan het begin van de wereld, gewoon een te grote overmacht krijgen.

Mij zul je geen goud meer zien kopen, wat een onzin zeg.
 

DeletedUser13380

Gast
Die bouwkostenreductie is wel echt een flinke stap tever. Premium was goed zoals het was, maar nu kunnen goud-spelers, zeker aan het begin van de wereld, gewoon een te grote overmacht krijgen.

Mij zul je geen goud meer zien kopen, wat een onzin zeg.

+1. Enige (zeer grote) nadeel aan deze redelijke update.
 

DeletedUser

Gast
Ah prima update dit.
Ik zit niet zo met die kostenverlaging.
Goed werk IG, en nu haast maken met de helden :)
 

DeletedUser

Gast
Die bouwkostenreductie is wel echt een flinke stap tever. Premium was goed zoals het was, maar nu kunnen goud-spelers, zeker aan het begin van de wereld, gewoon een te grote overmacht krijgen.

Mij zul je geen goud meer zien kopen, wat een onzin zeg.

Ik erger me meer aan die lay-out: vroeger zag het er nog normaal en overzichtelijk uit...
 

DeletedUser18356

Gast
Ik speel op de bèta server van grepolis en moet zeggen dat het reuze meevalt die bouwkostenreductie. Ik zag er ook enorm tegen op,

Maar je kan je bouwkosten niet verlagen totdat je de benodigde GS hebt wanneer je de bouwkosten heb gereduceerd, dat betekend dus dat je het maar 1 keer kunt doen, want je koopt het meteen, het gaat niet van je benodigde GS balkje af, maar het is als het ware een 2e "bouw nu" knop. Dit voor 50 goud vind ik zelfs wat duur.

Ik kan er niet mee zitten, maar vind het ook geen geweldig idee...
 

DeletedUser15496

Gast
Hoopte ik dat de update veel bugs ging oplossen, zorgt het alleen maar voor meer bugs :mad:
 

DeletedUser

Gast
wow.. wat slaat inno weer eens lekker de plank finaal mis..!
allemachtig wat een prutsupdate..
 
Bovenaan