• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Stelling: geloof

DeletedUser

Gast
AW: Stelling: geloof

Dat zijn wel meer dingen. Het gaat erom dat jij aangeeft dat je vindt dat meisjes hun dromen moeten volgen en de perfecte jongen moeten zoeken ;)
 

DeletedUser11507

Gast
AW: Stelling: geloof

Komt er inderdaad ook bij kijken. Dit is dan de vrije wil.
(Die ze niet mogen hebben van de ouders die gelovig zijn in de islam.) Tot een bepaalde hoogte.

Hiermee geef ik aan dat de het ook weer word opgedwongen (de Boerka)
(Want de wil word gedeeltelijk opgedwongen)

Wat ik zei is meestal hun streven;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: Stelling: geloof

Komt er inderdaad ook bij kijken. Dit is dan de vrije wil.
(Die ze niet mogen hebben van de ouders die gelovig zijn in de islam.) Tot een bepaalde hoogte.

Hiermee geef ik aan dat de het ook weer word opgedwongen (de Boerka)
(Want de wil word gedeeltelijk opgedwongen)

Wat ik zei is meestal hun streven;)

Bedoel je nou ongedwongen op opgedrongen, want ik raak de weg een beetje kwijt. Weer een typefout zeker8-)
 

DeletedUser11507

Gast
AW: Stelling: geloof

Is het niet allebei hetzelfde? Is maar hoe je het interpreteert?
(Leraar Nederlands?)
 

DeletedUser

Gast
AW: Stelling: geloof

Is het niet allebei hetzelfde? Is maar hoe je het interpreteert?
(Leraar Nederlands?)

Leraar Nederlands heb je wel nodig, ongedwongen en opgedrongen is verre van hetzelfde, in elke interpretatie. En opgedwongen is geen Nederlands woord.
Daar hoef je geen leraar Nederlands voor te zijn, groep 4 met succes afronden is over het algemeen voldoende om dat te weten.
 

DeletedUser

Gast
AW: Stelling: geloof

Gelovigen volgen een religie niet vanwege hun vrije wil, maar omdat het hun opgedrongen is door hun ouders.

je heb wel een beetje gelijk er zijn christenen maar ik denk ook wel moslims die opgedrongen worden door hun ouders maar er ook veel die ook echt geloven. helaas is het verschil moeilijk te merken maar als het er echt op aan komt dan zullen alleen de echte gelovigen vast houden.

er zijn mensen die gedood worden om hun geloof dan ligt het echt niet aan de ouders maar aan je zelf
 

DeletedUser

Gast
AW: Stelling: geloof

je heb wel een beetje gelijk er zijn christenen maar ik denk ook wel moslims die opgedrongen worden door hun ouders maar er ook veel die ook echt geloven. helaas is het verschil moeilijk te merken maar als het er echt op aan komt dan zullen alleen de echte gelovigen vast houden.

er zijn mensen die gedood worden om hun geloof dan ligt het echt niet aan de ouders maar aan je zelf

niet echt, vrije keuze is zeer zeldzaam, want je wordt tijdens je opvoeding zoizo heel erg beïnvloed door de manier van opvoeden van je ouders.
het gebeurd wel dat mensen zich afscheuren van de invloed van hun ouders maar dat kan je nooit volledig, want die invloed zal blijven.

en ik zou het niet het "opdringen" van het geloof noemen, dat klinkt alsof je bewust gedwongen wordt, geloof wordt meestal gewoon doorgegeven, als jij bv. christen bent zie ik het niet gebeuren dat je je kind als moslim of boeddhist ofzo opvoed.

dus je kunt "echt geloven" niet echt goed definiëren want de ouders spelen ook daar een belangrijke rol, als je ouders een andere religie aanbeden zou jij dat waarschijnlijk ook doen.
 
Bovenaan