• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Stelling: geloof

DeletedUser

Gast
AW: Stelling: geloof

Het geloof vormt zich door de omgeving van de mensen.

Indien een moslim in de Vs geboren was, had deze ( buiten een enorme uitzondering ) nooit moslim geweest.

En Adem, er zijn altijd uitzonderlijke gevallen maar je moet wel naar het gehele plaatje kijken.

Hoe heeft men de verspreiding van het geloof in het verleden aangepakt ?

Hoe doet men het nu ?

Er zijn inderdaad als maar meer gelovigen die hun kind een vrije keuze geven maar dan heb je nog altijd zoiets als groepsdruk.
Om in je omgeving er bij te horen moet je gewoon meedoen.

Waarom denk je dat ex-gedetineerden zich niet in hun natuurlijke omgeving mogen bevinden ? Juist omdat deze terug zou kunnen hervallen.

Zelfde met drugsverslaafden.
Wanneer je gehele vriendengroep aan drugs zit, is de kans HEEL groot dat je er ook aan beland.

Is niet anders met het geloof.


Laat een kind van zes maanden uit een extreem islam gelovige familie adopteren door joden en deze zal niet voor de islam kiezen.
Mocht hij niet geadopteerd zijn zal deze niet voor het jodendom kiezen.
Toevallig ken ik wel iemand die geboren is in Syrie en geadopteerd is door Nederlanders (in een boerendorpje ergens). Hij is wel bekeerd tot de Islaam.
 

DeletedUser6887

Gast
Ik geloof niet dat het geloof of religie opgedrongen wordt.

Een kind wordt ogevoed als een Christen/ Jood / Hindu / Moslim / Atheist...

En wanneer iemand ouder wordt gaat hij zijn eigen weg op! Of iemand zegt van ik geloof niet in een God, deze mensen hebben nagedacht en een keuze gemaakt. Of iemand blijft zijn religie volgen en heeft dus ook een keuze gemaakt. Of iemand kiest voor een andere religie en deze heeft dan ook nagedacht en een keuze gemaakt.

Stel mijn ouders zijn 90 jaar en ik ben 65 jaar oud! Gaan ze mij 65 jaar lang het geloof opdringen?

- Gaan ze mij 5 keer per dag bellen om te bidden?
- Gaan ze mij om 4 uur sochtens bellen om te bidden?
- Gaan ze mij opbellen en vragen heb je de koraan gelezen?
- Gaan ze mij opbellen en vragen of ik dit en dat al heb gedaan?

Natuurlijk niet! Ik ben nu volwassen ik moet mijn eigen beslissingen maken.

Nogmaals wat kun je bereiken met dwang en met opdringen? NIKS!

Is het zo moeilijk te beseffen dat wij gewoon van onze Schepper houden en dat we het niet meer dan logische vinden Hem te aanbidden?

De miljoenen bekeerlingen bewijzen dat geloof/religie niet opgedrongen wordt!
Laten we kijken naar de mensen die terug keren naar de Islam:
- Nederland: ong. 500 bekeerlingen per jaar
- Duitsland: 4000 bekeerlingen per jaar
- Engeland: 5000 bekeerlingen per jaar (Engeland heeft al 100.000 autochtone moslims, wie heeft hen deze geloof opgedragen?)
- Amerika: cijfers varieren tussen 1 miljoen - 2 miljoen bekeerde moslims tot nu toe. Volgens NBC news bekeren er jaarlijks 20.000 mensen
- Frankrijk: Volgens ministerie van binnenlandse zaken telt frankrijk 40.000 bekeerlingen tot de islam!
- Spanje: 20.000 hebben zich tot de islam bekeerd!

In elke Europese land, Amerika en Canada tellen we minimaal 10.000 terug gekeerde moslims. En de getallen kunnen oplopen tot 100.000 of zelfs 1 miljoen terug gekeerde moslims.

Mijn vraag is dan: Wie heeft al deze mensen de islam opgedrongen? Welke ouders hebben al deze mensen de islam opgedrongen?

Het antwoord is meer dan logisch: Niemand heeft hen opgedrongen!

Het enige wat hen heeft opgedrongen de islam te accepteren is de waarheid, gezond verstand en logisch redeneren!

Conclusie: geloof/religie wordt niet opgedrongen door ouders

Zie mijn eerdere post. Dit gebeurd met kinderen. Kan je niet ontkennen en als je eerlijk bent geef je mij hierin gelijk. Ik geef jou ook gelijk over het stuk dat wanneer men dan uiteindelijk volwassen word, men zich hier dan nog kan in verdiepen om dan uiteindelijk zelf de beslissing te nemen.

Klopt voor een gedeelte en zeker volledig voor jou.
Maar hoeveel kinderen hebben nooit de kans gekregen om hun eigen keuze te maken op een latere leeftijd ?

Hoeveel meisjes zijn op 14 jarige leeftijd niet uitgehuwelijkt en moeten leven als moslima zonder hun zelf te kunnen verdiepen in andere geloven of zij wel degelijk echt geloven of hun het geloof laten opdringen hebben.

Hoeveel moslimas mogen niet buiten in het openbaar ( bedoel ik cafe, theater, .... ) Hoeveel kunnen zij hun hier in verdiepen ?

Hoeveel moslims en moslimas hebben het geld niet om een deftige schoolopleiding te hebben ? Hebben zij hun kunnen verdiepen in andere geloven ?

Hoeveel moslimas zijn er niet die hun geliefden moeten opgeven omdat hun geliefde geen moslim is ? Is dit dan vrijheid geven om zich te verdiepen in atheïsme of ander geloof ?

Hoeveel moslimas worden niet uitgejouwd als hoer wanneer men zich niet als moslima gedraagt ? ( bedoel ik bepaalde kledingstijl en gedragspatronen zoals vriendjes hebben, uitgaan, ... )

Hoeveel kinderen van moslims hebben de vrijheid om varkensvlees te eten wanneer men hun ganse leven verteld heeft hoe vies dit is ? Men durft deze gewoon niet meer eten.

Hoeveel moslimas zijn er niet verstoten geweest door hun familie omdat men zich niet als moslima gedraagt ?

Hoeveel moslimas mogen er met niet moslims trouwen ? Is dit geen verplichting om te geloven ?

Ik zeg niet dat iedereen verplicht geweest is maar er zijn er veel. Daarom ook juist dat dit beeld gecreëerd word. En het zijn niet de directe handelingen die kenbaar zijn zoals jou voorbeeld met de telefoon. Het zijn de indirecte handelingen door allerlei opties weg te nemen in hun leven zoals het niet trouwen met een niet moslim dat zij hierdoor onrechtstreeks het geloof opdringen aan hun kinderen

En er zijn er altijd mensen die hun zullen bekeren door omstandigheden van hun omgeving, liefde, naïviteit, interesse, ....

Maar is het omdat er een handvol mensen in de wereld hun bekeren tot de islam, dat dit de miljoenen " verplichten " vrij spreekt ? :rolleyes:

------------

Toevallig ken ik wel iemand die geboren is in Syrie en geadopteerd is door Nederlanders (in een boerendorpje ergens). Hij is wel bekeerd tot de Islaam.

Gaan we over die enkelingen spreken om een gelijk te halen ?

" Die ene van de miljoenen heeft dit wel meegemaakt dus klopt het niet ! "

:rolleyes:
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: Stelling: geloof

Toevallig ken ik wel iemand die geboren is in Syrie en geadopteerd is door Nederlanders (in een boerendorpje ergens). Hij is wel bekeerd tot de Islaam.

Je kan dan wel raden waarom... Hij is geboren in Syrië, een Islamitisch land. Dus hij voelt zich blijkbaar verbonden met de islam, en dan is zo'n bekering niet zo verrassend. Was hij geboren in Mexico, was hij waarschijnlijk Christen geworden. Het gaat erom dat afkomst maar ook omgeving grote invloed kunnen hebben. Dat valt niet te ontkennen.
 

DeletedUser11507

Gast
AW: Stelling: geloof

Voor de ontwetenen, wat houdt geloof nou eigelijk in?
Korte samenvatting:


Kort maar krachtig:
- Het zoeken naar betekenisvolle verbindingen(Of te wel iets), waarbij meestal een hogere macht, opperwezen of god centraal staat.
- Tevens zou geloof voor iedereen wat anders betekenen.

Definities geloof:
- Het geloven in een god
- Naar de kerk gaan en bidden
- Een manier om met de onzekerheid van het bestaan om te gaan
- Het geloof in geestelijke wezens
- Priesters, bijbels, kerken etcetera
- Goed zijn voor anderen
- Een manier van leven
- Een illusie
- Het is iets zoals christendom, islam enzovoorts
- Het is de diepste behoefte van de mens..
- Het is een vorm van aanbidding
- Een serie antwoorden op (de) grote vragen (zoals: Waarom zijn we hier? Wat is goed/kwaad en wie bepaalt dat? etc.)

Heb je niet dezelfde meningen als bovenstaand, voldoe je niet als gelovige.
Als jezelf dan gelovige noemt, dan weet ik het ook niet meer...(Dan ben je wellicht een meeloper.)


Wanneer ga je geloven:
- Geloven is de psychische toestand waarin iemand verkeert die bereid is om onder bepaalde voorwaarden een bepaalde bewering voor waar aan te nemen. Geloof en geloven zijn termen die drager zijn van enkele enigszins verwante betekenissen.
- Geloven (in de betekenis van overtuiging)
- bewustzijn van zijn eigenstandigheid. De individuele mens ziet zichzelf als een eenling tussen vele anderen, geworpen in een wereld/universum waarvan hij door middel van het ontwikkelen van zijn bewustzijn en denkvermogen afstand kan nemen.

Conclusie:
- Geloof is voor mensen die ontwetend zijn,
- Bang zijn voor het onbekende.
- Iets als steun willen hebben, wanneer ze dit zelf niet aankunnen(Zwakheid)
- Zich zelf iets willen wijsmaken.
- Andere levensstijl willen aannemen als zijn/haar omgeving of juist dezelfde.
Oftewel andere cultuur systeem willen volgen. Om zo verschillend te zijn met andere mensen.
- Je aan je behoeften voldoen, als je het niet meer weet. Dat God het wel voor je regelt.
- Staan niet sterk in hun schoenen.

Oftewel je kan niet voor jezelf klaarstaan en je hebt jezelf niet onder controle, anders zou je geen illusie nodig hebben!

Mijn hogere wezen, oppermacht is "Het Heineken krat" en hij voldoet mij aan mijn diepste behoefte :0
Namelijk de inhoud is lekker om op te drinken en mooi groen(Het flesje).

Dus bid ik tot hem op een manier om hem op te drinken :confused:
Mijn aanbidding vind meestal plaats in de "Kroeg" of "Discotheek" Heb ik ook nog 2 Gelovige gebouwen:O
Mooiste is het heineken flesje komt zichzelf brengen, als je ernaar vraagt.

Zou ik eerder in die god geloven, die laat nog wat van zich zien ook.... Het Bewijs:p
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: Stelling: geloof

Het is allemaal wel erg zwart - wit en kort door de bocht!

Ikzelf ben gereformeerd opgevoed, maar heb gekozen dit geloof NIET aan te nemen. Ik neem niet één mogelijkheid voor waarheid aan en sluit daarmee ook niets uit. "Ongelovige" is niet een term die op mij van toepassing is, ik zie het eerder als 'open-minded' en heb begrip en respect voor de mensen die een hele andere visie hebben dan ikzelf.

Vanuit dat oogpunt wil ik graag reageren:
Het geloof brengt vele goeds voort... Of men nu gelooft of niet. De normen en waarden binnen vele gelovenis een belangrijk punt om mee te geven aan aan onze volgende generaties. Hoewel ik niet langer Godsdienstig ben, merk ik WEL dat mijn Godsdienstige opvoeding mij essentiële dingen hebben geleerd welke ik weleens mis bij mijn generatie genoten.

Het is jammer dat in dit topic er veel 'waarde oordelen' worden geveld, immers niemand van ons heeft de waarheid in pacht, nog het verstandelijk vermogen om de complexiteit van de levenscyclus te begrijpen. Zelfs de wetenschap heeft geen duidelijke onmiskenbare conclusie voorhanden.

Wat jouw persoonlijke mening of overtuiging ook is...er zou respect mogen bestaan voor elkaar en voor ieders vrijheid van geloof of ongeloof.
 

DeletedUser6887

Gast
AW: Stelling: geloof

Het is jammer dat in dit topic er veel 'waarde oordelen' worden geveld, immers niemand van ons heeft de waarheid in pacht, nog het verstandelijk vermogen om de complexiteit van de levenscyclus te begrijpen. Zelfs de wetenschap heeft geen duidelijke onmiskenbare conclusie voorhanden.

Wat jouw persoonlijke mening of overtuiging ook is...er zou respect mogen bestaan voor elkaar en voor ieders vrijheid van geloof of ongeloof.


O maar dat doe ik ook hoor. Meer dan de helft van mijn vriendengroep zijn moslims en van de resterende vrienden zijn de helft daarvan ook nog eens christenen. Met hun ga ik deze discussies nooit aan uit respect voor ons vriendschap.

Maar wanneer er een stelling gegeven word op dit forum dat niet klopt en niet de waarheid is, dan kan ik niet anders dan hier op te reageren. Het is net omdat ik bevriend ben met zoveel gelovigen, andere culturen, andere nationaliteiten, ..... Dat ik juist daardoor zoveel op de hoogte ben van deze zaken.

Ik heb respect voor mensen die geloven, maar de manier waarop dit meestal gebeurd stoort mij. Het geloof zelf zou in principe iets goeds moeten voorstellen maar in realiteit is het anders. Dit is wat ik wil aantonen.

En wees maar zeker dat elke gelovige waarmee ik in discussie ga op dit forum, ik de nodige respect heb voor die persoon. Maar dat laat niet weg dat als er een onwaarheid geplaatst word op het forum of iets waar ik niet mee eens ben, ik hier niet zou mogen op antwoorden. :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: Stelling: geloof

ehm... nee?

Als kind is het saai, maar als ze later ouder zijn, gaan ze vanzelf naar de kerk omdat ze het willen.
 

DeletedUser

Gast
AW: Stelling: geloof

Ik geloof niet dat het geloof of religie opgedrongen wordt.

Een kind wordt ogevoed als een Christen/ Jood / Hindu / Moslim / Atheist...

En wanneer iemand ouder wordt gaat hij zijn eigen weg op! Of iemand zegt van ik geloof niet in een God, deze mensen hebben nagedacht en een keuze gemaakt. Of iemand blijft zijn religie volgen en heeft dus ook een keuze gemaakt. Of iemand kiest voor een andere religie en deze heeft dan ook nagedacht en een keuze gemaakt.

Stel mijn ouders zijn 90 jaar en ik ben 65 jaar oud! Gaan ze mij 65 jaar lang het geloof opdringen?

- Gaan ze mij 5 keer per dag bellen om te bidden?
- Gaan ze mij om 4 uur sochtens bellen om te bidden?
- Gaan ze mij opbellen en vragen heb je de koraan gelezen?
- Gaan ze mij opbellen en vragen of ik dit en dat al heb gedaan?

Natuurlijk niet! Ik ben nu volwassen ik moet mijn eigen beslissingen maken.

Nogmaals wat kun je bereiken met dwang en met opdringen? NIKS!

Is het zo moeilijk te beseffen dat wij gewoon van onze Schepper houden en dat we het niet meer dan logische vinden Hem te aanbidden?

De miljoenen bekeerlingen bewijzen dat geloof/religie niet opgedrongen wordt!
Laten we kijken naar de mensen die terug keren naar de Islam:
- Nederland: ong. 500 bekeerlingen per jaar
- Duitsland: 4000 bekeerlingen per jaar
- Engeland: 5000 bekeerlingen per jaar (Engeland heeft al 100.000 autochtone moslims, wie heeft hen deze geloof opgedragen?)
- Amerika: cijfers varieren tussen 1 miljoen - 2 miljoen bekeerde moslims tot nu toe. Volgens NBC news bekeren er jaarlijks 20.000 mensen
- Frankrijk: Volgens ministerie van binnenlandse zaken telt frankrijk 40.000 bekeerlingen tot de islam!
- Spanje: 20.000 hebben zich tot de islam bekeerd!

In elke Europese land, Amerika en Canada tellen we minimaal 10.000 terug gekeerde moslims. En de getallen kunnen oplopen tot 100.000 of zelfs 1 miljoen terug gekeerde moslims.

Mijn vraag is dan: Wie heeft al deze mensen de islam opgedrongen? Welke ouders hebben al deze mensen de islam opgedrongen?

Het antwoord is meer dan logisch: Niemand heeft hen opgedrongen!

Het enige wat hen heeft opgedrongen de islam te accepteren is de waarheid, gezond verstand en logisch redeneren!

Conclusie: geloof/religie wordt niet opgedrongen door ouders

Ten eerste vind ik het jammer dat je altijd alles meteen betrekt op de islam. En in dit specifieke topic helemaal. Dit is een topic over geloof in het algemeen, en jij begint over de islam wat in dit topic juist niet representatief is.
Het is algemeen bekend dat je als moslim niet de keuze hebt om uit het geloof te stappen. Een moslim heeft niet zomaar de vrijheid om atheïst te worden, zelfs niet om christen te worden. En natuurlijk zijn die uitzonderingen er wel, maar jij weet zelf ook dat die mensen het heel zwaar hebben en niet meer geaccepteerd worden of zelfs volledig verstoten worden.
Ten tweede begin je over de miljoenen bekeerlingen. Nou ken ik niet de precieze cijfers, maar ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat (islam uitgezonderd vanwege bovenstaande reden) het aantal mensen dat religie de rug toe keert vele malen groter is.
 

DeletedUser

Gast
AW: Stelling: geloof

Het geloof brengt vele goeds voort... Of men nu gelooft of niet. De normen en waarden binnen vele gelovenis een belangrijk punt om mee te geven aan aan onze volgende generaties. Hoewel ik niet langer Godsdienstig ben, merk ik WEL dat mijn Godsdienstige opvoeding mij essentiële dingen hebben geleerd welke ik weleens mis bij mijn generatie genoten.

Dat komt omdat een hoop van de normen en waarden van een geloof universeel toepasbaar zijn als een goed idee. Een ding dat veel mensen vergeten als ze zeggen dat ze hun kind ongelovig willen opvoeden is dat ze het wel nog steeds op moeten voeden.

"Gij zult niet stelen" bijvoorbeeld is dan wel een christenlijk en islamitisch en elk willekeurig ander gebod, het is ook voor een ongelovige een gebod waar hij zich aan dient te houden.

Veel mensen vergeten dat volgensmij en redeneren "het staat in boek X dus mijn kind mag er niks mee te maken hebben".

Of voeden hun kind gewoon helemaal niet op, wat de laatste tijd ook steeds vaker lijkt voor te komen.
 

DeletedUser11507

Gast
AW: Stelling: geloof

Omdat men hier niet duidelijkheid in heeft wat geloof nou precies is.
Als voorbeeldje pak ik de islaam omdat iedereen hier een beeld van heeft en deze zich op dit fooum en in het algemeen laten zien, van kijk wij zijn er!!!!

Radicale islam.
- Wat betekent dat? Betekent dit, dat er enkele moslims zijn die de islam op de spits drijven en overal in de wereld geweld veroorzaken?

Opdat onschuldige mensen en landen de bedreiging van de Jihad kunnen bestrijden, moeten we het begrip »radicale islam« opnieuw definiëren. Wanneer de meerderheid van de moslims aan de shariawetgeving vasthoudt (in ieder geval in hun hart), dan moeten we de mogelijkheid onder ogen zien dat de »radicale islam« eigenlijk de hoofdrichting van de islam is.

Wat is de wet van sharia?
De wet van de sharia is alles of niets. Een echte moslim kan niet alleen maar bepaalde gedeelten van de sharia goed vinden en aan bepaalde gezichtspunten vasthouden en aan andere niet. De fysieke Jihad maakt deel uit van de shariawetgeving en zelfs als moslims niet in naam van de islam kunnen vechten, moeten ze de moedjahedien (strijders) financieel of in ieder geval in hun hart ondersteunen.

Wat maakt de moslim nou radicaal?
80% van de moslims eisen de sharia in al zijn aspecten. Ik ben van mening dat alleen maar, omdat Saoedi-Arabië en het Midden-Oosten reis de meerderheid van de moslims wil dat de wet van de sharia in alle delen van de wereld wordt ingevoerd. Het is niet alleen zo, dat de moslims een wereldwijde shariawetgeving en een wereldwijde islamitische oemma (natie/gemeenschap) willen.

Krommigheid???
Wat het meest beangstigend is, is dat meer dan 250 islamitische centra in Amerika zijn onderzocht. De grote meerderheid wil Amerika vernietigen, zodra ons huis van Afgevaardigden, de Senaat, de president en de hoeders van de wet hen de gelegenheid bieden om ons land en onze kinderen schade toe te brengen.

Wat is de islam?
De islam is geen religie. De islam (volgens de islamitische geleerden) is een militaire, economische en politieke ideologie, die de »religie« ervoor gebruikt om zijn uiteindelijke doel van wereldheerschappij (opnieuw overeenkomstig hun eigen vooraanstaande geleerden zowel in Amerika als in het Midden-Oosten) te bereiken.

Wat woord islamitische kinderen bijgebracht? (Ook door de ouder)
Het doel van de islamitische Jihad is de heerschappij van een niet-islamitisch systeem en een niet islamitische regering te beëindigen en deze door een islamitische heerschappij te vervangen. Het is de bedoeling van de islam om deze revolutie niet alleen in een land, maar in de hele wereld te bewerkstelligen.
Hoewel het oorspronkelijk de plicht van ieder lid van islamitische zijde is om, waar hij ook woont, voor de islamitische revolutie te werken, is het uiteindelijke doel niets anders dan een wereldrevolutie. Iedere revolutionaire ideologie, die het goede in alle mensen bewaart, is niet alleen een nationale eenheid, kan haar horizon niet beperken tot één enkel land of natie.«

Nu het boek met conclussies:

1. Aanleiding:
Boek: »Kom, laat ons de wereld veranderen«, pagina 106-107, schrijver: Sayyid Abul A’la Mawdudi, oprichter van de Jamaat-e-Islami (de Islamitische Partij), een politieke partij in Pakistan.

Uitkomst:
»Als je de hele wereld van de islam voor altijd aanneemt…zal er een tijd komen dat het communisme bang moet zijn om te overleven en dat kapitalistische democratieën zitten te beven van angst in Washington en New York.«

2. Aanleiding:
Boek: »Kom, laat ons de wereld veranderen«, pagina 83, schrijver: Sayyid Abul A’la Mawdudi, oprichter van de Jamaat-e-Islami (de Islamitische Partij), een politieke partij in Pakistan.

Uitkomst:
»Als je de hele wereld van de islam voor altijd aanneemt…zal er een tijd komen dat het communisme bang moet zijn om te overleven en dat kapitalistische democratieën zitten te beven van angst in Washington en New York.«

3. Aanleiding:
»De islam eist de aarde – niet alleen een gedeelte, maar de hele planeet.«

Uikomst:
Boek: »Jihad in de islam« van Syed Abul A’la Maududi, pagina 10

Op de onstaande link staat het nog meer toegelicht (ervaringen van iemand in het leger (Uitgezonden Iraq):
http://www.artikel7.nu/?p=50975

Edit:
Tevens elke moslim hoord zich aan de wet van sharia te houden.
Doet hij dit niet is het geen islam gelovige. Wat ook in het boek staat, dat je alles moet doen wat allah zijn wil is, anders ben je ook geen gelovige van de Islam.

Wellicht dat dit ook verkaalrd de vele toename van "Islam" forrums.

Daarom heeft Wilders hier weer de onderscheidt gemaakt tussen Radicale moslim en geen Radicale moslim.
Zie het als een tegemoetkoming van zijn kant ^^

Want volgens de Islam, zou je dan worden bestempelt als een niet gelovige.
(Nu kan je ook zeggen het geloof "islam" discrimineert zelf)

Gaan we dan ook een rechtzaak tegen de islam aan?

PS: Nu zijn de moslims zelf zwaar in de verdedeging gaan tegen Wilders(Nog net niet fysiek).
Wel met dreig brieven^^ Weer dankzij je mede "broeder"

Wat verwacht je dat hij nog, dat hij nog vriendelijk gaat zijn? (Deze man wordt alleen maar nog meer tegen het harnas gejaagt)

BTW, deze beweringen zijn beweerd door een Duitser in het leger. Hoogswaarschijnlijk kent hij Wilders niet.
De tekst is door iemand vertaald in het Nederlands...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: Stelling: geloof

Dat komt omdat een hoop van de normen en waarden van een geloof universeel toepasbaar zijn als een goed idee. Een ding dat veel mensen vergeten als ze zeggen dat ze hun kind ongelovig willen opvoeden is dat ze het wel nog steeds op moeten voeden.

"Gij zult niet stelen" bijvoorbeeld is dan wel een christenlijk en islamitisch en elk willekeurig ander gebod, het is ook voor een ongelovige een gebod waar hij zich aan dient te houden.

Veel mensen vergeten dat volgensmij en redeneren "het staat in boek X dus mijn kind mag er niks mee te maken hebben".

Of voeden hun kind gewoon helemaal niet op, wat de laatste tijd ook steeds vaker lijkt voor te komen.


Omdat alle boodschappers met hetzelfde boodschap kwamen!!!

Zelfs het eten van varkensvlees is in de 3 "monitheistische" religies niet toegestaan!

Hetzelfde geldt voor:
- Afbeelden van God
- Alcohol
- Overspel
- Plegen van moord
- Stelen

Romeinen 13,9
Want: ‘Pleeg geen overspel, pleeg geen moord, steel niet, zet uw zinnen niet op wat van een ander is’ – deze en alle andere geboden worden samengevat in deze ene uitspraak: ‘Heb uw naaste lief als uzelf.’

1 Johannes 2,3
Dat wij God kennen weten we doordat we ons aan zijn geboden houden.

Dus alle "ongelovige" of ze het nou willen of niet, voeden hun kinderen op met de normen en waarden van de religie waar hun voorvaderen in geloofden. Religie zit nu eenmaal in elke samenleving geworteld!
Tenzij, zoals Pluisjen zei, de ouders ervoor kiezen hun kinderen niet op te voeden.

Peter Gunn zei:
Ten eerste vind ik het jammer dat je altijd alles meteen betrekt op de islam. En in dit specifieke topic helemaal. Dit is een topic over geloof in het algemeen, en jij begint over de islam wat in dit topic juist niet representatief is.
Het is algemeen bekend dat je als moslim niet de keuze hebt om uit het geloof te stappen. Een moslim heeft niet zomaar de vrijheid om atheïst te worden, zelfs niet om christen te worden. En natuurlijk zijn die uitzonderingen er wel, maar jij weet zelf ook dat die mensen het heel zwaar hebben en niet meer geaccepteerd worden of zelfs volledig verstoten worden.
Ten tweede begin je over de miljoenen bekeerlingen. Nou ken ik niet de precieze cijfers, maar ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat (islam uitgezonderd vanwege bovenstaande reden) het aantal mensen dat religie de rug toe keert vele malen groter is.

Is het niet meer dan logisch dat ik islam erbij betrek?
- Ik ben een moslim
- Islam is een geloof

Wat voor zin heeft het om in deze topic te spreken voor andere religies? Ik vertegenwoordig toch mijn eigen religie?


Er wordt alleen gekeken naar de handvol die problemen heeft! Komt het ooit bij jou op dat het merendeel van de moslims gewoon NIET Atheist of Christen wilt worden?

Dat Christenen in Nederland niet tevreden zijn met hun religie, De Christendom, wilt niet zeggen dat iedereen niet tevreden is met zijn/haar religie. Dat is ook de reden dat Nederland in een rap tempo een atheisten land wordt.

De meest gelovige landen van Europa zijn de Zuid-Europese landen Malta, Portugal en Italië, en Polen. In die landen gelooft 90% of meer in een God of hogere macht.
Waarom worden deze mensen geen atheisten, ze hebben alle vrijheid toch?
Misschien omdat ze wel in een GOD geloven?

Ik snap niet waarom atheisten denken te geloven dat iederen in de wereld atheist wilt worden.

Dus net zoals in veel Europese landen 90% of meer in een God gelooft, liggen de percentages bij de moslims zelfs veel hoger. En daar zijn we tevreden mee.

Dus ga nou niet steeds zoeken naar die ene persoon die Atheist wilt worden onder de miljoenen anderen die wel gewoon moslims willen zijn, en dan roepen: AHA! WIJ hebben hem gevonden. Deze atheist wordt onderdrukt, terwijl andere atheisten wel gewoon normaal leven. Deze islamitische staat is atheistonvriendelijk!

En aan donkerbruine vermoedens hebben we niks!


@ Gozilla:

Geert Wilders heeft zijn eigen topic!

Het gaat hier over:
Gelovigen volgen een religie niet vanwege hun vrije wil, maar omdat het hun opgedrongen is door hun ouders.
 

DeletedUser6887

Gast
AW: Stelling: geloof

Er wordt alleen gekeken naar de handvol die problemen heeft! Komt het ooit bij jou op dat het merendeel van de moslims gewoon NIET Atheist of Christen wilt worden?

Dat Christenen in Nederland niet tevreden zijn met hun religie, De Christendom, wilt niet zeggen dat iedereen niet tevreden is met zijn/haar religie. Dat is ook de reden dat Nederland in een rap tempo een atheisten land wordt.

De meest gelovige landen van Europa zijn de Zuid-Europese landen Malta, Portugal en Italië, en Polen. In die landen gelooft 90% of meer in een God of hogere macht.
Waarom worden deze mensen geen atheisten, ze hebben alle vrijheid toch?
Misschien omdat ze wel in een GOD geloven?

Ik snap niet waarom atheisten denken te geloven dat iederen in de wereld atheist wilt worden.

Dus net zoals in veel Europese landen 90% of meer in een God gelooft, liggen de percentages bij de moslims zelfs veel hoger. En daar zijn we tevreden mee.

Dus ga nou niet steeds zoeken naar die ene persoon die Atheist wilt worden onder de miljoenen anderen die wel gewoon moslims willen zijn, en dan roepen: AHA! WIJ hebben hem gevonden. Deze atheist wordt onderdrukt, terwijl andere atheisten wel gewoon normaal leven. Deze islamitische staat is atheistonvriendelijk!

En aan donkerbruine vermoedens hebben we niks!


Leg me dan eens dit uit aub :

1. Waarom mag een moslima niet kiezen met wie zij wil trouwen ? Waarom is het verplicht dat zij moet trouwen met een moslim ?

2. Als een moslima ervoor kiest om westerse kledij te dragen, Waarom mag dit niet en waarom word zij bv verplicht van thuis uit om haar hoofddoek te dragen ?

3. Hoe komt het dat wanneer een moslim homo word, hij verstoten word door zijn familie ?

4. Waarom mag een moslim en moslima niet samen wonen en MOET men trouwen met elkaar ?

5. Waarom MOET een moslima van thuis uit maagd zijn ? Waarom word zij :
" geslagen " / " verstoten " / " uitgejouwd van hoer "
wanneer zij er zelf voor kiest om seksueel te experimenteren ? ( spreek ik niet over wanneer men 14 jaar is maar wanneer men 18, 19, 20, 21, 22 jaar is.

6. Waarom mag de moslima niet zoals een moslim naar café, dancing, fuif terwijl moslims dat wel doen ?

7. Waarom worden vrouwen in landen waar de sharia ingevoerd is, in de gevangenis gestoken wanneer men hun hoofddoek / Boerka niet draagt ?

8. Waarom mag een moslima niet een band hebben ( vriendschappelijk ) met jongens ? ( moslima collega's mogen bv niet met hun mannelijke collega's iets gaan drinken van thuis uit. Ouders of/en echtgenote )

9. Waarom mag een moslim of moslima geen alcohol en / of varkensvlees eten wanneer men ervoor kiest ?

Zijn alle bovenstaande ( en er zijn nog veel voorbeelden ) VRIJHEID ?
of VERPLICHTINGEN ?


En bij de bovenstaande feiten gaat het hem niet over een handvol maar over 99% van de moslims.

edit : wanneer je bovenstaande allemaal verplicht, zal deze persoon zich nog enkel goed kunnen voelen als men moslim is. Ik bedoel, je moet maar eens atheïst zijn en al deze bovenstaande niet mogen doen, is om depressief van te worden.
Mocht ik alles wat hier boven staat niet zou mogen doen, zou ik ook niks anders meer kunnen kiezen dan moslim te worden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: Stelling: geloof

Omdat alle boodschappers met hetzelfde boodschap kwamen!!!

Je bedoelt "omdat een hoop van de anderen religiën niet meer bestaan". De laatste die er zijn hangen de normen en waarden van onze huidige maatschappij aan. Plus nog een paar loze regels die misschien 2000 jaar geleden nuttig waren maar tegenwoordig onnodig zijn.

En dan heb je nog het Boedhisme, die ook een hoop van dezelfde regels heeft en niet dezelfde boodschapper had. En het Taoisme, die ook een andere boodschapper had.

En tegenwoordig heb je ook nog het New Age Paganisme, die ook dezelfde regels heeft. En Wiccan, die ook dezelfde regels heeft.

Zelfs de Kerk van het Vliegend Spaghettimonster heeft dezelfde regels.

Je kunt dingen in een heilig boek opdelen in twee categoriën:
- Universeel geldige, wetenschappelijk bewijsbare verbeteringen van de maatschappij. Die komen in elk geloof in de wereld terug en zelfs ongelovigen volgen ze, omdat ze simpelweg goed zijn.
- Onzinnige regels. Die verschillen per religie, zijn onbewijsbaar, en het wordt verwacht dat mensen zich er aan houden "omdat".
 

DeletedUser

Gast
AW: Stelling: geloof

Je bedoelt "omdat een hoop van de anderen religiën niet meer bestaan". De laatste die er zijn hangen de normen en waarden van onze huidige maatschappij aan. Plus nog een paar loze regels die misschien 2000 jaar geleden nuttig waren maar tegenwoordig onnodig zijn.

En dan heb je nog het Boedhisme, die ook een hoop van dezelfde regels heeft en niet dezelfde boodschapper had. En het Taoisme, die ook een andere boodschapper had.

En tegenwoordig heb je ook nog het New Age Paganisme, die ook dezelfde regels heeft. En Wiccan, die ook dezelfde regels heeft.

Zelfs de Kerk van het Vliegend Spaghettimonster heeft dezelfde regels.

Je kunt dingen in een heilig boek opdelen in twee categoriën:
- Universeel geldige, wetenschappelijk bewijsbare verbeteringen van de maatschappij. Die komen in elk geloof in de wereld terug en zelfs ongelovigen volgen ze, omdat ze simpelweg goed zijn.
- Onzinnige regels. Die verschillen per religie, zijn onbewijsbaar, en het wordt verwacht dat mensen zich er aan houden "omdat".

Dat niet alleen, het is ook nog eens zo dat het christendom het merendeel van zijn tradities heeft overgenomen van de, in hun ogen heidense, Keltische tradities en natuurgeloven.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: Stelling: geloof

Vooral de onzinnige tradities die je niet overal terug ziet komen, overigens. De Kelten zouden niet echt compatibel zijn met onze huidige normen en waarden.
 

DeletedUser11507

Gast
AW: Stelling: geloof

Dus alle "ongelovige" of ze het nou willen of niet, voeden hun kinderen op met de normen en waarden van de religie waar hun voorvaderen in geloofden. Religie zit nu eenmaal in elke samenleving geworteld!
Tenzij, zoals Pluisjen zei, de ouders ervoor kiezen hun kinderen niet op te voeden.


Het gaat hier over:
Gelovigen volgen een religie niet vanwege hun vrije wil, maar omdat het hun opgedrongen is door hun ouders.

Ja, ik had het alleen meer toegelicht, als je doordenkt kan je het terug vinden in allebei de post die ik heb geschreven;) Alleen ik heb het meer toegelicht, waarom dit zo zal moeten zijn.(Dat ze daadwerkelijk opgedrongen worden)

Ik had ook de Islam erbij betrokken, omdat ik wist dat jij weer over de islam zou beginnen, wat een toeval:O

Je geeft hetzelf ook al aan in de bovenstaande tekst, lees maar.
Nu spreek jezelf tegen in de bovenstaande tekst "Hoe dan ook"

Had toch wel van je verwacht, dat jij niet zo was. Zoals ik al zei, ik heb niks tegen de islam. Wel als je je kind of iemand anders opdringt. Maakt niet uit wie je bent of wat je gelooft. Van mij part ben je de keizer van China, als ze nog een keizer hebben:0

Voorbeeld:
- Hoe vaak hoor je dat het kind word geslagen.
Als hij alleen al onschuldig alcehol drinkt.
- Hoe vaak hoor je dat moslims niet mogen uitgaan van pappa of mamma?
Heb ik het over de Niet westerse moslims, die niet sterk in hun schoenen staan.
- De moslims die niet naar pappa en mamma luisteren zijn meestal crimineel.
- Simpelweg zodra zij niet naar de wil van allah luisteren, krijgen ze geen normen en waarde geleerd en hun ouders keert de rug naar hun toe.
- Ze krijgen alleen de wetten van allah geleerd.

Als ik jou was zal ik daar maar eens over nadenken, misschien zou het ook wel de rede zijn van het Boerka verbod?

Waarom zie ik nooit zoon Boerka in de discotheek?
Je pakt zo iemand ze hele jeugt af, alleen omdat je iets wild opdwingen?
Sorry, dat ik het zeg. Maar vind het gewoon dieptriest. Mogen ze niet zo als ieder ander meisje gewoon haar dromen lijden, en de perfecte jongen zoeken?

Want daar gaat het ieder meisje uiteindelijk om. (Stom gezegt maar het is zo)
Btw de jongens : worden ook geslagen" Wat ik al zei of ze draaien totaal door en het gaat binnen de kortste keren door naar huiselijk geweld, wat ook de jongen gaat gebruiken. "Komt er agressieviteit bijkijken"
en dan is het verhaaltje compleet ergste geval TBS ect.

Dit probeerd men dus ook te voorkomen.

Ben je dan blij als ouder?
Naar mijn ervaringen, hoeveel minderjarige allochtonen, vragen een urgentie aan voor een woning?
en waarom zou je denken, omdat jij als ouder zo goed bent?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: Stelling: geloof

.
Wel als je je kind of iemand anders opdringt.
Je kind opdringen of iemand anders is ook niet netjes.

Heb ik het over de Niet westerse moslims, die niet sterk in hun schoenen staan.
Maakt de plek waar je geboren bent tegenwoordig al uit of je wel of niet sterk in je schoenen staat?

- De moslims die niet naar pappa en mamma luisteren zijn meestal crimineel.
Of ze zijn doof.

Waarom zie ik nooit zoon Boerka in de discotheek?
Ik zie ook nooit keppeltjes in de discotheek, keppeltjes ook maar verbieden?

Je pakt zo iemand ze hele jeugt af, alleen omdat je iets wild opdwingen?
Wild opdwingen? Moeten ze dan verplicht reerug eten? Of bedoel je dat everzwijnen niet los mogen lopen?

Sorry, dat ik het zeg. Maar vind het gewoon dieptriest. Mogen ze niet zo als ieder ander meisje gewoon haar dromen lijden, en de perfecte jongen zoeken?
Je hoeft je niet te verontschuldigen voor je mening, alleen als je er zelf niet achter staat
 

DeletedUser

Gast
AW: Stelling: geloof

Sorry, dat ik het zeg. Maar vind het gewoon dieptriest. Mogen ze niet zo als ieder ander meisje gewoon haar dromen lijden, en de perfecte jongen zoeken?

Of het perfecte meisje. We gaan ze toch niet iets opdringen he? ;)
 
Bovenaan