• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Teveel aandacht richting beroemdheden?

DeletedUser199

Gast
Discussie punt: (Dode) beroemdheden krijgen teveel aandacht

De dood van Steve Jobs zette me aan het denken.
Aan de ene kant vond ik het jammer dat 'Mister Apple' dood was maar aan de andere kant bedacht ik dat het onzin was hij zoveel aandacht kreeg. Loop een winkel binnen en koop een krant. Het is 100% zeker dat er iets over Steve Jobs in zal staan. Maar waarom is dit zo? Waarom krijgt Steve Jobs meer aandacht dan al die andere mensen die vandaag zijn gestorven? Waarom is het belangrijker om te weten dat Sneijder een tatoeage van Yolanthe heeft genomen dan dat pietje puk dood is gegaan?

Ik zou graag jullie mening hierover willen horen ;)
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
AW: Teveel aandacht richting beroemdheden?

Eigenlijk heb je groot gelijk. Er zijn vandaag honderden mensen meer gestorven en ik weet zeker dat daar ook lieve en vriendelijke mensen bij zaten, die het even hard verdienen om over te treuren. Maar ja, wat kun je eraan doen?
 

Araluen

Manticore
AW: Teveel aandacht richting beroemdheden?

de mensen vervelen zich. ze zijn als maar op zoek naar nieuwe dingen om over te denken en praten. en omdat er opzich niet zo veel bijzonders gebeurt gaan mensen praten over minder tot geen belangerijke dingen als bekende mensen. :p
 

DeletedUser

Gast
AW: Teveel aandacht richting beroemdheden?

Steve Jobs krijgt zoveel aandacht omdat hij zichzelf met Apple bekend heeft gemaakt, zijn stempel daarop heeft gedrukt en Apple-producten wereldwijd bekend zijn. Daar heeft hij hard voor gewerkt, en dat is zijn keuze. Mijn oma woonde op een boerderij in Gelderland en spendeerde haar tijd met het opvoeden van haar kinderen, gek doen, voor de huisgeit zorgen en gezellig doen in het dorp. Haar keuze. Mijn oma heeft er zelf voor gekozen zichzelf niet aan de hele wereld bekend te maken(scheelt gedoe) en kiest er daarmee ook voor geen wereldwijde aandacht te verkrijgen als ze sterft. Steve Jobs heeft hard gewerkt voor zijn bekendheid en dat levert hem dus ook wat op als hij dood is. Alhoewel hij dat zelf niet meer zou merken :p

Uiteraard zou ik dit soort aandacht voor figuren als Paris Hilton niet gunnen. Alhoewel die wel aandacht als 'Yeah, ze is dood :D' zal krijgen.
 

DeletedUser

Gast
AW: Teveel aandacht richting beroemdheden?

dood is dood en dat lot wacht ons allen, sommige die sterven krijgen meer schijnwerpers, anderen minder, zegt weinig over de persoon zelf, maar meer over de rest van de wereld, gewoon knipperen met je ogen en doorgaan, zo is het leven ;)
 

DeletedUser

Gast
AW: Teveel aandacht richting beroemdheden?

Steve Jobs krijgt zoveel aandacht omdat hij zichzelf met Apple bekend heeft gemaakt, zijn stempel daarop heeft gedrukt en Apple-producten wereldwijd bekend zijn. Daar heeft hij hard voor gewerkt, en dat is zijn keuze. Mijn oma woonde op een boerderij in Gelderland en spendeerde haar tijd met het opvoeden van haar kinderen, gek doen, voor de huisgeit zorgen en gezellig doen in het dorp. Haar keuze. Mijn oma heeft er zelf voor gekozen zichzelf niet aan de hele wereld bekend te maken(scheelt gedoe) en kiest er daarmee ook voor geen wereldwijde aandacht te verkrijgen als ze sterft. Steve Jobs heeft hard gewerkt voor zijn bekendheid en dat levert hem dus ook wat op als hij dood is. Alhoewel hij dat zelf niet meer zou merken :p

Uiteraard zou ik dit soort aandacht voor figuren als Paris Hilton niet gunnen. Alhoewel die wel aandacht als 'Yeah, ze is dood :D' zal krijgen.

Steve Jobs was iemand die niet er voor koos om bekend te worden, maar werd dit door zijn innoverende ideeën. Dat jouw grootmoeder niet bekend werd is geen keuze geweest, maar een gebrek aan unieke competenties, waardoor ze nooit is opgevallen in de wereld.
 

Araluen

Manticore
AW: Teveel aandacht richting beroemdheden?

Steve Jobs krijgt zoveel aandacht omdat hij zichzelf met Apple bekend heeft gemaakt, zijn stempel daarop heeft gedrukt en Apple-producten wereldwijd bekend zijn. Daar heeft hij hard voor gewerkt, en dat is zijn keuze. Mijn oma woonde op een boerderij in Gelderland en spendeerde haar tijd met het opvoeden van haar kinderen, gek doen, voor de huisgeit zorgen en gezellig doen in het dorp. Haar keuze. Mijn oma heeft er zelf voor gekozen zichzelf niet aan de hele wereld bekend te maken(scheelt gedoe) en kiest er daarmee ook voor geen wereldwijde aandacht te verkrijgen als ze sterft. Steve Jobs heeft hard gewerkt voor zijn bekendheid en dat levert hem dus ook wat op als hij dood is. Alhoewel hij dat zelf niet meer zou merken :p

Uiteraard zou ik dit soort aandacht voor figuren als Paris Hilton niet gunnen. Alhoewel die wel aandacht als 'Yeah, ze is dood :D' zal krijgen.

als ik het goed zie zeg jij dat mensen bekend zijn als ze hard werken, ik kan genoeg mensen die heel hard werken, maar niet bekend zijn. :p
 

DeletedUser

Gast
AW: Teveel aandacht richting beroemdheden?

Steve Jobs was iemand die niet er voor koos om bekend te worden, maar werd dit door zijn innoverende ideeën. Dat jouw grootmoeder niet bekend werd is geen keuze geweest, maar een gebrek aan unieke competenties, waardoor ze nooit is opgevallen in de wereld.
Volgens mij koos hij er nog steeds zelf voor iets met deze ideeen te doen. Hij had ook gewoon putjesschepper kunnen worden;)

als ik het goed zie zeg jij dat mensen bekend zijn als ze hard werken, ik kan genoeg mensen die heel hard werken, maar niet bekend zijn. :p

Ik zeg niet dat mensen per definitie bekend zijn als ze hard werken, ik zeg dat Steve Jobs bekend is omdat hij hard werkt;)
 

DeletedUser

Gast
AW: Teveel aandacht richting beroemdheden?

Steve jobs betekent veel voor deze wereld, er zijn amper mensen die geen snufjes hebben van apple. Bijna allemaal door hem ;)
 

DeletedUser

Gast
AW: Teveel aandacht richting beroemdheden?

Steve jobs betekent veel voor deze wereld, er zijn amper mensen die geen snufjes hebben van apple. Bijna allemaal door hem ;)

niet overdrijven zeg, ik heb niks van apple en ook nimmer gehad, de wereld zou er aardig hetzelfde uitzien zonder hem hoor, hij heeft weinig wereldveranderd gedaan, oke wat leuke snufjes, maar zouden we er niet zonder kunnen? makkelijk, zouden we minder gelukkig zijn? vast niet, het is leuk en aardig, meer niet ;)
 

DeletedUser

Gast
AW: Teveel aandacht richting beroemdheden?

niet overdrijven zeg, ik heb niks van apple en ook nimmer gehad, de wereld zou er aardig hetzelfde uitzien zonder hem hoor, hij heeft weinig wereldveranderd gedaan, oke wat leuke snufjes, maar zouden we er niet zonder kunnen? makkelijk, zouden we minder gelukkig zijn? vast niet, het is leuk en aardig, meer niet ;)

Voor mij heeft het een belangrijke waarde gekregen in mijn leven. Dagelijks luister ik naar muziek via mijn ipod, dagelijks stuur ik sms'jes en bel ik met mijn iphone...
 

DeletedUser

Gast
AW: Teveel aandacht richting beroemdheden?

Voor mij heeft het een belangrijke waarde gekregen in mijn leven. Dagelijks luister ik naar muziek via mijn ipod, dagelijks stuur ik sms'jes en bel ik met mijn iphone...

Dat kan ook allemaal met de Samsung Galaxy Ace die ik nu in mijn hand heb:p
 

DeletedUser

Gast
AW: Teveel aandacht richting beroemdheden?

Voor mij heeft het een belangrijke waarde gekregen in mijn leven. Dagelijks luister ik naar muziek via mijn ipod, dagelijks stuur ik sms'jes en bel ik met mijn iphone...

dan mag je zeggen dat hij veel voor jou betekent heeft, niet voor de wereld, al zet ik mijn vraagtekens erbij als jij dergelijke zaken zo belangrijk vind of je je prio's wel op orde hebt dat je dergelijke uitspraken doet over iemand die een luxe levert waar je prima zonder kunt ;)
 

DeletedUser

Gast
AW: Teveel aandacht richting beroemdheden?

Dat kan ook allemaal met de Samsung Galaxy Ace die ik nu in mijn hand heb:p

Ja prima, natuurlijk zijn er heel veel middelen die hetzelfde kunnen. Maar geen enkel product vind ik even gebruiksvriendelijk als de producten die Apple levert. De manier waarop alles simpel, makkelijk, maar toch mooi en technisch is verwerkt. Daar hou ik van ;)

dan mag je zeggen dat hij veel voor jou betekent heeft, niet voor de wereld, al zet ik mijn vraagtekens erbij als jij dergelijke zaken zo belangrijk vind of je je prio's wel op orde hebt dat je dergelijke uitspraken doet over iemand die een luxe levert waar je prima zonder kunt ;)

Ik vertel niet dat dit het belangrijkst is in mijn leven.. Wat ik wil vertel, is dat het een belangrijke waarde heeft gekregen in mijn dagelijkse activiteiten. De prioriteiten van mijn leven liggen natuurlijk niet in het high-tech gedeelte ;)
 

Araluen

Manticore
AW: Teveel aandacht richting beroemdheden?

Voor mij heeft het een belangrijke waarde gekregen in mijn leven. Dagelijks luister ik naar muziek via mijn ipod, dagelijks stuur ik sms'jes en bel ik met mijn iphone...

dat is waar, je hebt gelijk.
ze hadden hem moeten opsluiten voor het verslaven van mensen.
 

DeletedUser199

Gast
AW: Teveel aandacht richting beroemdheden?

Steve jobs betekent veel voor deze wereld, er zijn amper mensen die geen snufjes hebben van apple. Bijna allemaal door hem ;)

Ik heb het niet alleen over Steve Jobs maar ook over mensen waar ik met mijn gedachten echt niet bij kan zoals de door Ananasje aangegeven Paris Hilton ;)
 

DeletedUser

Gast
AW: Teveel aandacht richting beroemdheden?

Ik heb het niet alleen over Steve Jobs maar ook over mensen waar ik met mijn gedachten echt niet bij kan zoals de door Ananasje aangegeven Paris Hilton ;)

Paris Hilton is bekend geworden door de media, geen idee waarom ze haar zoveel aandacht geven. Ze stelt in feite niets voor... :p
 

DeletedUser199

Gast
AW: Teveel aandacht richting beroemdheden?

Paris Hilton is bekend geworden door de media, geen idee waarom ze haar zoveel aandacht geven. Ze stelt in feite niets voor... :p

Dat is mijn punt xD.
Yolanthe stelt ook niks voor maar als zei wordt beroofd zal het belangrijker worden gevonden dan dat ik dood ga xD
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
AW: Teveel aandacht richting beroemdheden?

Niet door ons!
Tja, dat heb je nu eenmaal. Ik vind het zelf ook heel dom. Maarja, zoveel boeit al die aandacht nu ook weer niet.
 

DeletedUser

Gast
AW: Teveel aandacht richting beroemdheden?

Paris Hilton is beroemd omdat ze veel geld heeft(nuja technisch gezien heeft ze het nog niet geloofik, maar wordt ze steenrijk als haar ouders het loodje leggen en geniet ze daar nu al van. Ken je de Hilton-hotels niet? :p) en omdat ze zo'n ontzettend falende attitude heeft die door normale mensen ongekend lachwekkend wordt gevonden.
 
Bovenaan