• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Teveel aandacht richting beroemdheden?

DeletedUser

Gast
AW: Teveel aandacht richting beroemdheden?

Paris Hilton is gewoon leedvermaak op grote schaal. En waarom mensen zo buitenproportioneel veel aandacht geven aan sommige mensen heb ik ook nooit begrepen.
Aan de andere kant zijn er ook gewoon mensen die veel betekenen voor veel mensen (zoals Steve Jobs) omdat ze daadwerkelijk het leven van heel veel mensen beinvloeden en daarvoor gelden simpelweg de regels van de media: wat de meeste kranten verkoopt, komt op de voorpagina.

(Hetzelfde met verspillingen van zuurstof zoals Paris Hilton, natuurlijk. Dat de media ze veel aandacht geeft snap ik helemaal; dat komt omdat andere mensen het doen. Waarom andere mensen het doen kan ik met mijn verstand niet bij.)
 

DeletedUser

Gast
AW: Teveel aandacht richting beroemdheden?

niet overdrijven zeg, ik heb niks van apple en ook nimmer gehad, de wereld zou er aardig hetzelfde uitzien zonder hem hoor, hij heeft weinig wereldveranderd gedaan, oke wat leuke snufjes, maar zouden we er niet zonder kunnen? makkelijk, zouden we minder gelukkig zijn? vast niet, het is leuk en aardig, meer niet ;)

Hmmmm het feit dat je dit op dit moment op het forum post, is mede te danken aan Steve Jobs. Hij heeft weliswaar niet het forum of de pc uitgevonden, maar hij is wel degene geweest die de muis en het gebruik van icoontjes op de pc heeft bedacht.
Elke click met je muis die je doet, kun je doen door een geniale ingeving van Steve Jobs. Volgens mij kun je dat toch wel wereld veranderend noemen.
 

DeletedUser

Gast
AW: Teveel aandacht richting beroemdheden?

De muis is al ouder dan Apple hoor:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Muis_(computer)

Hetzelfde geldt voor de GUI, die ontwikkelt is door Xeroc PARC
http://nl.wikipedia.org/wiki/Xerox

Het was echter wel Jobs die de computer meer toegankelijk maakte voor gewone gebruikers met zijn Apple I, een van de eerste computers die je niet zelf in elkaar hoefde te zetten (en die gemaakt was van hout ^^)

Sinds wanneer gebruik jij Wikipedia als bron;)
Btw, je hebt vast en zeker gelijk, ik heb mijn kennis van het journaal.
Wat ik er van begrepen heb is dat Steve Jobs wel degene is geweest die de muis heeft geïmplementeerd in het dagelijks gebruik van de computer.

Ennuhh was het telraam niet de eerste computer die voor gewone gebruikers meer toegankelijk was;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: Teveel aandacht richting beroemdheden?

Ik gebruik wikipedia regelmatig als bron. Is net zo betrouwbaar als een encyclopedie als je niet blind alles overneemt maar heel even nadenkt of er niet iemand iets belachelijks ingezet heeft.

Steve Jobs was de koning van gebruiksvriendeljkheid, dat zeker. Dat is ook waar Apple om bekend staat.
 

DeletedUser

Gast
AW: Teveel aandacht richting beroemdheden?

Sinds wanneer gebruik jij Wikipedia als bron;)
Btw, je hebt vast en zeker gelijk, ik heb mijn kennis van het journaal.
Wat ik er van begrepen heb is dat Steve Jobs wel degene is geweest die de muis heeft geïmplementeerd in het dagelijks gebruik van de computer.

Ennuhh was het telraam niet de eerste computer die voor gewone gebruikers meer toegankelijk was;)

Een telraam is geen computer. De eerste (analoge) computer was het mechanisme van Antikythera, maar ik durf niet te zeggen of die toegankelijk was voor iedereen.
 

DeletedUser

Gast
AW: Teveel aandacht richting beroemdheden?

Een telraam is geen computer. De eerste (analoge) computer was het mechanisme van Antikythera, maar ik durf niet te zeggen of die toegankelijk was voor iedereen.

Een computer (de naam zegt het al) is een rekenmachine. Dat is een telraam ook.
 
Bovenaan