• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.
  • Heb je een vraag over het spel? Kijk dan eerst op onze wiki (hulp) pagina's!
    Op onze wiki is veel informatie over Grepolis te vinden. Wellicht vind je het antwoord op je vraag daar wel! Zo niet, aarzel dan niet om het hier te vragen.

Timen op de seconde

DeletedUser

Gast
Als je meerdere aanvallen afvuurt, wat is dan de minimale tijd die er tussen kan zitten?
 

DeletedUser

Gast
Volgens mij ligt het eraan of er een anti-timing regel is, ik zoek het wel ff op, je hoort nog van me :)
 

DeletedUser20717

Gast
gaat volgens mij tot op de 100ste seconde (maar dat kan je niet zien)
 

DeletedUser

Gast
oke, dus ik kan tussen de aanvallen die gestuurd worden 1 seconden verschil hebben?
 

DeletedUser

Gast
Op alle werelden is er een anti-timing regel van 10 seconden. Dit betekent dat je os of aanvallen maximaal 10 seconden vroeger of later dan de geplande tijd aan kunnen komen.
 

DeletedUser

Gast
Wat gebeurt er eigenlijk als je de aanvallen vanuit verschillende steden verstuurt? Heb je dan ook die anti-timing regel?
 

DeletedUser20717

Gast
De anti timing regel zorgt er niet voor dat aanvallen niet op de zelfde tijd aan kunnen komen. Hij zorgt er wel voor dat er een maximaal verschil van 10sec tussen de aankomsttijd die je bij het wegsturen ziet en het tijdstip waarop de aanval aankomt.

Stel: ik stuur een VS aanval weg als de klok die de aankomsttijd aangeeft op 19:00:00 uur staat. De aanval komt dan daadwerkelijk aan tussen 18:59:50 en 19:00:10. Je kan de exacte tijd zien in het overzicht van je "troepenbewegingen".

Stel: bovengenoemde VS aanval komt om 19:00:03 aan en ik wil er een kolo na timen. Om zeker te weten dat de kolo niet voor de VS aankomt moet ik de kolo aanval wegsturen als de aankomsttijd op 19:00:14 staat.

Als je geluk hebt komt je kolo aanval om 19:00:04 aan wat het voor de verdediger bijna onmogelijk maakt om er nog def. tussen te krijgen aangezien hij ook met de anti timing regel te maken heeft. Als je pech hebt komt je kolo pas om 19:00:24 aan en geef je de verdediger ruimte om er OS tussen te timen.
 

Armand0

Manticore
Ik geloof dat het maximale tijdsinterval waarop de aanval uiteindelijk aankomt 10 sec (+5 of -5) is en niet 20 sec (+10 of -10).

Heb dat meerdere keren getest, allemaal positief (+5 of -5).

Dus, als ik een aanval om 19.00.00 wil timen en ik verstuur hem op het moment dat de aankomsttijd 19.00.00 weergeeft dan komt deze aanval tussen 18.59.55 en 19.00.05 aan. En niet tussen 18.59.50 en 19.00.10.

Dat zijn althans mijn bevindingen.
 

DeletedUser

Gast
Janiclulus had toch eerst wel een manier?, of is dit aangepast dat het niet meer kan?
 

DeletedUser

Gast
Ik geloof dat het maximale tijdsinterval waarop de aanval uiteindelijk aankomt 10 sec (+5 of -5) is en niet 20 sec (+10 of -10).

Heb dat meerdere keren getest, allemaal positief (+5 of -5).

Dus, als ik een aanval om 19.00.00 wil timen en ik verstuur hem op het moment dat de aankomsttijd 19.00.00 weergeeft dan komt deze aanval tussen 18.59.55 en 19.00.05 aan. En niet tussen 18.59.50 en 19.00.10.

Dat zijn althans mijn bevindingen.

dan ben jij de gelukkigste vogel op heel grepolis.. :)
anti-timing is +10 -10, en een +12 is ook nog wel eens voorgekomen.

(al zijn er wel trucjes waarbij je de anti-timing zo gunstig mogelijk kan gebruiken) :)
 

Armand0

Manticore
dan ben jij de gelukkigste vogel op heel grepolis.. :)
anti-timing is +10 -10, en een +12 is ook nog wel eens voorgekomen.

(al zijn er wel trucjes waarbij je de anti-timing zo gunstig mogelijk kan gebruiken) :)

Tja, ik heb onwijs veel skills dan. Maar ik ben nog nooit bedrogen door de +5 (of -5) seconden:p
 

Armand0

Manticore
Er staat gemiddeld +10 of -10 (kan dus zelfs meer zijn blijkbaar?)

Maar ze houden het volgens mij expres een beetje wazig...xD iig dat met 5 sec werkt voor mij prima.
 
Bovenaan