• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.
  • Heb je een vraag over het spel? Kijk dan eerst op onze wiki (hulp) pagina's!
    Op onze wiki is veel informatie over Grepolis te vinden. Wellicht vind je het antwoord op je vraag daar wel! Zo niet, aarzel dan niet om het hier te vragen.

Timen op de seconde

DeletedUser5350

Gast
Maar het is wel mogelijk als je kolo om 9:00:02 aankomt
Dan kan iedereen vanuit andere steden(ook jezelf) alles nog aan laten komen om 9:00:01.
Maar dat is niet de bedoeling of wel?
Ik vind die timing regel raar in elkaar zitten.
Maar ik heb dit vaak genoeg gezien en zelf mee te make gehad.
 

DeletedUser11295

Gast
De timing regel zorgt ervoor dat je niet precies aankomt op de aangegeven aankomsttijd. Stel je hebt een reistijd van 1 uur en er is een anti-timing regel van 30 seconden dan kan je op zijn vroegst om 00:59:30 aan en op zijn laatst om 01:00:30. Hoop dat dat je vraag beantwoord want ik begrijp je vraag niet echt :p. Wat bedoel je eigenlijk met 'Maar dat is niet de bedoeling of wel?'?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser20125

Gast
Grepo zorgt niet dat aanvallen uit andere steden niet op 1 seconde ervoor kunnen komen. Ze tellen er gewoon random wat seconden bij of trekken er wat af. Soms is dit positief, soms niet.

Heb gisteren nog iemand gezien met drie aanvallen in dezelfde seconde :O
En in de goede volgorde ;)

(vs, lc, kolo)
 

DeletedUser14929

Gast
De vraag snap ik inderdaad ook niet maar het werkt als volgt.

Een voorbeeld wat er kan gebeuren als je niet aan de time regel houdt:

Je os kan voor de kolo komen of de aanvallen kunnen na je kolo komen. Een grote kans dat de kolo mislukt.


Hoe kan je dit voorkomen?

Als je kolo bijvoorbeeld om 12.00.00 aankomt dan laat je je vs aankomen om 11.59.30. Je landclear (LC) om 11.59.50 en je OS om 12.00.10
 

DeletedUser5350

Gast
De vraag snap ik inderdaad ook niet maar het werkt als volgt.

Een voorbeeld wat er kan gebeuren als je niet aan de time regel houdt:

Je os kan voor de kolo komen of de aanvallen kunnen na je kolo komen. Een grote kans dat de kolo mislukt.


Hoe kan je dit voorkomen?

Als je kolo bijvoorbeeld om 12.00.00 aankomt dan laat je je vs aankomen om 11.59.30. Je landclear (LC) om 11.59.50 en je OS om 12.00.10

Toch had ik laatst dat er op 1 seconde 6 aanvallen binnenkwamen en een seconde later de kolo.
 

DeletedUser11561

Gast
Toch had ik laatst dat er op 1 seconde 6 aanvallen binnenkwamen en een seconde later de kolo.
puur toeval, je hebt hier zelf geen aandeel in gehad.

je hebt zelf 6x binnen het tijdsframe van de +10 en -10 seconden geklikt, en bij toeval kwamen ze alle 7 binnen 2 seconden aan, en ook nog eens in de juiste volgorde.
 

DeletedUser5350

Gast
puur toeval, je hebt hier zelf geen aandeel in gehad.

je hebt zelf 6x binnen het tijdsframe van de +10 en -10 seconden geklikt, en bij toeval kwamen ze alle 7 binnen 2 seconden aan, en ook nog eens in de juiste volgorde.

Dat klinkt niet als toeval
 

DeletedUser

Gast
Je zult merken dat als je het spel langer speeld je je aanvallen zo dicht mogelijk op de kolo gaat proberen te timen.
Bijv. Je kolo komt aan om 23:59:59, Dan neem je risico door hem om 23:59:53 te versturen, en dan maar hopen dat er 5 sec bij komt.(4 sec is ook lekker :p)
Als je het slim aanpak kan je het 3 x proberen, 1 x met een trireem erbij, 1x met een langzame transport boot erbij en een x alleen met snelle transport boten.
Dus de eerste 2 x kan je de risico nemen door je aanval op 23:59:53 te timen, gaat dit allebij mis zal ik de 3e x maar op 23:59:48 timen voordat je een aanval minder heb xD

Maar idd er zullen heus wel 7 aanvallen op de sec kunnen binnen komen. maar ik denk niet dat dit van de zelfde persoon geweest moet zijn, eerder van een hele ally die gwn goed in timen zijn :)
 

DeletedUser

Gast
Er worden gewoon tientallen aanvallen vlak voor de kolo getimed. Logisch dat er dan een paar toevallig in dezelfde seconde aankomen.
 

DeletedUser11561

Gast
Dat klinkt niet als toeval
dus je wil beweren, dat jij door op een bepaalde manier te klikken, een random generator kan beïnvloeden?

Of denk je er heel hard aan? dat het dan gebeurt?

...het blijft toeval. je hebt er, ook al denk je van wel, geen enkele invloed op gehad.
Je kan je timing net zo min beïnvloeden als de hoeveelheid geluk die je krijgt bij een aanval.
Ook daar is een random generator aan het werk.

je zal zien dat als je het nog een keer probeert, je een totaal ander resultaat zal krijgen.
Dat is het bewijs dat het elke keer willekeurig gaat.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
dus je wil beweren, dat jij door op een bepaalde manier te klikken, een random generator kan beïnvloeden?

Of denk je er heel hard aan? dat het dan gebeurt?

...het blijft toeval. je hebt er, ook al denk je van wel, geen enkele invloed op gehad.
Je kan je timing net zo min beïnvloeden als de hoeveelheid geluk die je krijgt bij een aanval.
Ook daar is een random generator aan het werk.

je zal zien dat als je het nog een keer probeert, je een totaal ander resultaat zal krijgen.
Dat is het bewijs dat het elke keer willekeurig gaat.

Als je het algorritme zal weten kun je technische gezien op miliseconde gaan timen of zie ik dat verkeerd?
 

DeletedUser20125

Gast
Misschien wel :(
Zoek maar :)

Langs de andere kant denk ik niet, Kroenuh zou anders onmogelijk zelf kunnen spelen op een eerlijke manier
 

DeletedUser

Gast
Als je het algorritme zal weten kun je technische gezien op miliseconde gaan timen of zie ik dat verkeerd?

Dit zou theoretisch gezien kunnen, maar in de praktijk is dit onmogelijk.

Misschien wel :(
Zoek maar :)

Langs de andere kant denk ik niet, Kroenuh zou anders onmogelijk zelf kunnen spelen op een eerlijke manier

Hoezo zou dat oneerlijk zijn, als Kroenuh meespeelt dan moet hij zich ook gewoon aan alle regels houden, en mag hij dus geen derden informatie gebruiken. (Maar hoe weet jij zo zeker dat Kroenuh speelt?)
 

DeletedUser11295

Gast
Als je het algorritme zal weten kun je technische gezien op miliseconde gaan timen of zie ik dat verkeerd?

Het is volledig random, als ze slim zijn dan veranderen ze het algoritme om de maand. Dan kan niemand een voordeel halen. Ook valt het wel eens beetje veel op als je altijd op de seconden timed dus dan ben je snel geband.

Misschien wel :(
Zoek maar :)

Langs de andere kant denk ik niet, Kroenuh zou anders onmogelijk zelf kunnen spelen op een eerlijke manier

Kroenuh is 'slechts' een CM. Hij weet ook niet hoe het spel gecodeerd is en kan dus onmogelijk het algoritme weten, dat weten waarschijnlijk alleen de dev's.
 

Kroenuh


Community Manager
Grepolis Team
Bij deze aangenaam, ik ben Kroenuh.
Echter gaan jullie volledig offtopic door het over mij te hebben dus dat hebben we eventjes opgelost. :)

Over jullie 'algoritme': dit wordt en blijft random bepalend. Hier zit een systeem achter die ervoor zorgt dat dit telkens op een andere manier uitgevoerd zal worden.

De anti-timingsregel wordt eigenlijk perfect uitgelegd in de wiki:
De anti-timing houdt in, dat bij elke gestuurde aanval gemiddeld 10 seconden bij elk bevel toegevoegd of afgehaald wordt. Bij Grepolis gaat het er namelijk om strategisch te werk te gaan, niet de vijand op een simpele manier met aanvallen vlak achter elkaar te bombarderen.

Spelers die de aanvallen strategisch in de goede volgorde plannen, worden door deze regeling niet beïnvloed zolang het verschil in de aanvallen niet op 0 komt te liggen.
De gemiddelde 10 seconde speling is de preventie die ingesteld staat, hetgeen in de laatste zin is wat door het systeem daadwerkelijk willekeurig uitgevoerd zal worden.
 

DeletedUser20125

Gast
Maar een computer kan toch niets 'random' doen?
Een computer werkt toch mathematisch? En kan niet denken zoals een mens?

However, het lukt je nooit om perfect te timen :)
 

DeletedUser

Gast
Maar een computer kan toch niets 'random' doen?
Een computer werkt toch mathematisch? En kan niet denken zoals een mens?

However, het lukt je nooit om perfect te timen :)
Een computer kan dat prima random doen :)
 

DeletedUser20125

Gast
Altijd heeft hij gerekend :)
Hij kan niet, zoals een mens, willekeurig iets kiezen o_O
 
Bovenaan