• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

timing regels

DeletedUser

Gast
Hallo,

Ik weet niet zeker of er ergens al een topic over is maar heb hem niet kunnen vinden.

Het is mij en meerdere spelers opgevallen dat de timing regels inmiddels 40 seconden aanhouden dat je eerder of later aan kan komen. Je kan op deze manier geen enkele aanval of ondersteuning nog timen. Dit maakt het een anti timing spel.

Voor mij is timing juist erg belangrijk, 10 seconden heb ik mee kunnen leven, de 20 seconden waren al erg veel maar 40 seconden is niet haalbaar wat betreft een kolonisatie op een grote speler. Deze dodged gewoon elke aanval behalve de kolonisatie en weg is je kolonisatieboot.

Nu heb ik wel al een aantal andere strategieën bedacht maar geen van allen kunnen op tegen deze toch wel ernstige anti timing regel.

Ik ben benieuwd hoe andere spelers hier over denken.

Groetjes,

red
 

DeletedUser275

Gast
Heey Red en anderen.

Ik "timde" net 23 ervoor, komt de aanval 48 sec ervoor.
Paar weken geleden was 23 sec echt nog 23 sec, omdat het buiten de straftijd viel van 10 sec.
Nm, 10 van de ene aanval en 10 van de andere aanval.

kijk, dan is het nog spannend, maar zoals het nu is,
is het erg frustrerend.

Beste scripters, ik zou graag eens willen dat er dit soort dingen fatsoenlijk werden overlegd dmv enquetes.
Ik speel het spel al vanaf het begin op Alpha, en de regels zijn anders dan toe ik begon met spelen.
Er word dus vals gespeeld naar mijn mening door Grepolis zelf.
Normaal gesproken speel je de regels tot en met het eind op zo'n manier dat het voor iedereen duidelijk is, overlegd en aangekondigd, dan zou er een eerlijke verhouding kunnen zijn.

Belangrijkste wat jullie nu moeten doen wat mij beteft bij grepolis,
is die regel van die 10 straf sec weer terug draaien.

Ik (130€ aan goud) en vele anderen hebben net zo goed die nieuwe werelden beschikbaar gemaakt.
Dan vind ik de balans tussen spelers/verslaafden/sponsors en grepolis zelf zoek,
als je de spelers gaat frustreren door veel te grote aanpassingen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Ik kan me helemaal vinden in dit verhaal.
10 of 20 seconden was nog redelijk, maar 40 zorgt ervoor dat de boel veel te makkelijk te dodgen is.

Als je nu hierdoor 2 of 3 keer een kolo kapot loopt op een grotere speler, dan besluit je de volgende keer veel sneller om dan maar voor een kleinere speler te gaan.
En dat lijkt me ook niet de bedoeling van het spel.
 

DeletedUser

Gast
Inderdaad, met 40 seconden ertussen heeft timen gewoon geen zin meer?
Of er nu 40 seconde of aan kwartier tussen zit maakt niets meer uit.
De verdediger heeft alle tijd om te dodgen en OS te krijgen...
 

DeletedUser1876

Gast
ja kun je net zo goed zeggen dat je maar 1x mag aanvallen per keer :mad:

Pls verander de 40 sec
 

DeletedUser

Gast
Neej vind het juist goed dat ze dit hebben ingesteld, moeten ze zo laten.
En trouwens, je kan alsnog timen hoor je moet gewoon weten hoe het script in elkaar zit 8-)

fnaj.jpg
 

DeletedUser

Gast
bij ondersteuning werkt de 40 seconden regel niet volgens mij.

Ik weet echt niet hoe je nog kunt timen? tenzij met veschillende dorpen misschien.
 

DeletedUser

Gast
Zelf met verschillende dorpen is het timen nagenoeg onmogelijk. Weten hoe het script in elkaar zit... ja dat zou handig zijn.

Voor os geld de anti timing regel ook.
 

DeletedUser1876

Gast
Zelfs al lopen ze tegelijk, wil niet zeggen dat ze tegelijk aankomen.
het lijkt alsof elk uur ofzo er random wat tijd bij of af gaat.
Zelfs al zou je weten dat het script random +/- 2 sec. per uur zou doen (bij wijze van spreke) dan helpt dat je nog helemaal NIETS!
want het is een rol van een dobbelsteen wat je niet kunt beinvloeden, slechts op inspelen door daar vooruit te blijven.

Dus is het nou veranderd naar random tussen de -20 en +20?
wel vervelend elke keer die onduidelijkheid wanneer dingen veranderen!!!
 

DeletedUser

Gast
Ik vraag men ten zeerste af hoe het kan dat ik als speler op vier werelden, geen enkele mededeling omtrent verandering van de Anti-Timing-regeling gekregen heb. Daarnaast ben ik van mening dat een spelelement als dit niet zomaar veranderd mag worden, als een wereld al loopt.

Wat mij betreft - als het dan toch zo makkelijk veranderd kan worden - wordt de Anti-Timing-regeling weer terug op 10 of 20 gezet. Ik vermoed dat InnoGames zich het best kan vinden in 20 overigens.
 

DeletedUser275

Gast
Dus is het nou veranderd naar random tussen de -20 en +20?
wel vervelend elke keer die onduidelijkheid wanneer dingen veranderen!!!

Wat dacht je van -30% geluk, das een behoorlijke klap vergeleken met +30%.
dat is al genoeg dobbelsteen effect voor dit spel.
De gene die zich het meest inzetten in een spel komen altijd het verste,
wil niet zeggen dat de "mindere" spelers maar over-protected moeten worden.
Daar is het moraal al voor.

Neej vind het juist goed dat ze dit hebben ingesteld, moeten ze zo laten.
En trouwens, je kan alsnog timen hoor je moet gewoon weten hoe het script in elkaar zit 8-)

fnaj.jpg

ja, 2 weken geleden lukte dat ook wel ;)
 

DeletedUser

Gast
Neej vind het juist goed dat ze dit hebben ingesteld, moeten ze zo laten.
En trouwens, je kan alsnog timen hoor je moet gewoon weten hoe het script in elkaar zit 8-)

fnaj.jpg

Volgens mij heb je hier gewoon geluk gehad. ;) Het getal wat er bij komt of er af gaat is puur random, dus veel valt er niet aan te timen.
 

DeletedUser

Gast
Volgens mij heb je hier gewoon geluk gehad. ;) Het getal wat er bij komt of er af gaat is puur random, dus veel valt er niet aan te timen.

Ik denk het ook, stuurde ze gewoon achter elkaar :p
en Grommenen de screen in mijn spoiler was 14 minuten jong
toen ik de post verstuurde ;)

En daarbij, het moraal blijkt niet te werken zoals jij beschrijft in Beta, op al mijn targets krijg ik 100% moraal.
Met het moraal worden waarschijnlijk spreuken bedoeld als Heimwee.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser109

Gast
Timing is gewoon nog steeds mogelijk

kijk hier ( niet de perfecte timing maar niet slecht dacht ik zo )

timing%202.jpg
 

DeletedUser

Gast
AW: timing regels

Bij deze wil ik dit topic weer een beetje leven inblazen.

De 25sec timing regel van GP is grote onzin en begrijp ook niet waarom dit in het spel zit.
In mijn ogen is het een beginners/noob bescherming die nergens over gaat.
Nu is het zo dat de aanvaller niet kan timen maar de verdediger kan dit wel tot op de sec en daar zit nu net het probleem.
Doordat de aanvaller niet kan timen door de 25sec regel en de verdediger wel krijg je de situatie dat een aanvaller nooit een dorp kan pakken als de verdediger een beetje nadenkt over hoe hij gaat dodgen.

Nu heb ik niet zozeer een probleem met dodgen maar wel dat er met 2 maten wordt gemeten (aanvaller 25sec timing regel en de verdediger niks)
Van mij mag dit terug gebracht worden naar 5sec of nog beter 0sec!

Hopelijk doen de mod hier iets mee (stel een enquette in ofzo)
 

DeletedUser275

Gast
AW: timing regels

Deze anti-timing regels weerhouden mij ervan grotere spelers aan te vallen.
Daardoor word het erg saai en voorspelbaar.

Een aanval moet niet zo goed mogelijk zijn,
maar perfect !
Anders kan ik net zo goed niet aanvallen.
 

DeletedUser

Gast
AW: timing regels

ha ha ha..lol leuk om te weten,.. in TW was ik erg goed in timen, sweep + 4-5 edeltreintjes binnen 2 sec... Omdat ik niet meer zoveel tijd heb, dacht ik dat ik dit spel niet lang zou kunnen spelen... nu blijkt dat als ik gewoon goed verdedig, ik niet in over te nemen ben ! Als ik dus eén heel eiland heb, speel ik dit over 10 jaar nog... met mijn enen eiland. hè hè hè....
 

DeletedUser

Gast
AW: timing regels

Ik ben oorspronkelijk een Ogame-speler daar ging het qua timing wel echt heel ver (bij het verkrijgen van een maan kon je de troepenbeweging van je vijand zien). waardoor je kon timen dat jou (in dit geval) vloot precies 1 sec later aankwam dan de vijandelijke vloot. waardoor het onmogelijk was om te vluchten.. dit ging te ver naar mijn idee.

maar timing gaat niet (meer) dus hoe kan je dan ooit een sterkere speler kapot maken?

suggesties?
 

DeletedUser

Gast
AW: timing regels

Zelf met verschillende dorpen is het timen nagenoeg onmogelijk. Weten hoe het script in elkaar zit... ja dat zou handig zijn.

Voor os geld de anti timing regel ook.

je kunt weldegerlijk timen uit verschilende dropen, laat ze gewoon op dezelfde afstand versturen en hoop dat je troepen er net achter komen, lukt het niet heb je zoiets als terug trekken om ze weer te versturen waardoor je er dan meestal wel achter zit



ik heb geen bezwaar tegen de timing regel, wat mij betreft zetten ze hem op -40 tot +40 seconden, (wat een verschil van 80 seconden geeft ;))
als je goed speelt kun je prima aanvallen,
 

DeletedUser

Gast
AW: timing regels

ik vind 80 seconden verschil te veel. nu zie je al dat als je maar 30 seconden tussen je aanvallen hebt er al wordt gedodged daarom vind ik 80 veels te veel.

ik zou graag willen dat het verlaagt werd naar -10 en +10 hoewel ik het liefst zelfs heb dat het helemaal wordt afgeschaft. dan kan je aaanvallen met 1 seconde verschil timen. (als het dan misgaat ben je wel echt de pineut... komt je aanval na je koloboot aan ofzo;))
 
Bovenaan