Armand0
Manticore
Beste allemaal,
Modjes: Geef dit topic a.u.b. een kans, onderbouw anders waarom dit niet "kan" en gooi het topic niet meteen weg (want dan kunnen we die mooie onderbouwing alsnog niet lezen).
Spelers: Graag alleen inhoudelijke reacties. Houdt het topic onpersoonlijk, noem vooral geen namen. Dit zodat we een goede/respectvolle discussie kunnen voeren waarbij niemand zich aangevallen hoeft te voelen.
Probleemstelling: Het bestaan van speler-moderators is top, het is belangrijk dat het Grepo-NL team leden bevat die actief zijn op spelwerelden. Wel mogen wij, de community, verwachten dat deze speler-moderators een voorbeeldfunctie hebben en deze serieus nemen.
Oplossingen:
1. Complete up-to-date lijst van het Grepo-NL team beschikbaar op het AF
Spelers kunnen, naast een support-ticket, een klachtprocedure tegen de gedragingen van een speler-moderator starten
op het AF. Hiervoor wordt een speciaal subforum aangemaakt dat, net als de notities, privé is. De mensen die toegang hebben tot deze privétopics zijn:
3. Strenge straffen voor in-game misdragingen van speler-moderators
Gezien hun voorbeeldfunctie moeten speler-moderators strenger worden gestraft voor misdragingen dan reguliere spelers.
Onder dergelijk zinloos pestgedrag kunnen we verstaan:
Natuurlijk mag een speler-moderator middelen als "aardbeving" en "steenhagel" strategisch inzetten. Het is echter vrij gemakkelijk te beoordelen of een moderator aan het "pesten" is of juist een strategisch doel probeert te behalen.
Aanpassingen/feedback is welkom. En nogmaals, hou dit topic inhoudelijk, maak het niet persoonlijk en stop dit topic a.u.b. niet in de doofpot. Ik, en met mij denk ik velen, respecteer het Grepo-NL team voor hun soms al jarenlange inzet voor de community, maar ik denk wel dat het belangrijk is om de transparantie en het draagvlak voor het team te vergroten. Laten we daar samen op een respectvolle manier over praten, ik ben ervan overtuigd dat dat kan!
Modjes: Geef dit topic a.u.b. een kans, onderbouw anders waarom dit niet "kan" en gooi het topic niet meteen weg (want dan kunnen we die mooie onderbouwing alsnog niet lezen).
Spelers: Graag alleen inhoudelijke reacties. Houdt het topic onpersoonlijk, noem vooral geen namen. Dit zodat we een goede/respectvolle discussie kunnen voeren waarbij niemand zich aangevallen hoeft te voelen.
Probleemstelling: Het bestaan van speler-moderators is top, het is belangrijk dat het Grepo-NL team leden bevat die actief zijn op spelwerelden. Wel mogen wij, de community, verwachten dat deze speler-moderators een voorbeeldfunctie hebben en deze serieus nemen.
Helaas gebeurt het incidenteel dat speler-moderators hun boekje te buiten gaan (e.g. grof taalgebruik, pest-gedrag
zonder enig strategisch doel). In dit geval staat de community doorgaans machteloos. Enkel een support-ticket aanmaken is mogelijk, maar spelers voelen vaak weinig tot geen empathie en de stappen die de support eventueel onderneemt zijn niet transparant. Dit leidt tot al dan niet terechte gevoelens van vriendjespolitiek die de geloofwaardigheid van de community in het Grepo_NL team (ongewenst!) ondermijnen.Oplossingen:
1. Complete up-to-date lijst van het Grepo-NL team beschikbaar op het AF
- Als aanvulling op https://nl.forum.grepolis.com/index.php?threads/het-grepolis-nl-team.67/page-7.
- Moderators die actief zijn op spelwerelden hanteren dezelfde nickname als zij op het forum hanteren, of zetten hun in-game nickname(s) in hun forum handtekening.
2. Transparantere klachtenprocedure- Moderators die actief zijn op spelwerelden hanteren dezelfde nickname als zij op het forum hanteren, of zetten hun in-game nickname(s) in hun forum handtekening.
Spelers kunnen, naast een support-ticket, een klachtprocedure tegen de gedragingen van een speler-moderator starten
op het AF. Hiervoor wordt een speciaal subforum aangemaakt dat, net als de notities, privé is. De mensen die toegang hebben tot deze privétopics zijn:
--> de aanklager (speler die een klachtprocedure start)
--> senior forummoderators
--> leden van de Grepolis Council
Het is belangrijk dat de Grepolis Council toegang heeft tot dit privé forum omdat zij een democratische vertegenwoordiging zijn van de Community. Zij kunnen erop toezien dat het Grepo-NL team de klachtenprocedures adequaat en serieus afhandelt. Mochten zij besluiten dat dit niet het geval is dan kunnen zij het Grepo-NL team hier op aanspreken en in het uiterste geval de community inlichten.--> senior forummoderators
--> leden van de Grepolis Council
3. Strenge straffen voor in-game misdragingen van speler-moderators
Gezien hun voorbeeldfunctie moeten speler-moderators strenger worden gestraft voor misdragingen dan reguliere spelers.
--> Aantoonbaar grof taalgebruik: speler-moderator wordt verwijderd van de betreffende spelwereld.
--> Pest-gedrag zonder strategisch doel: speler-moderator wordt na 1 waarschuwing verwijderd van de betreffende spelwereld.
--> Pest-gedrag zonder strategisch doel: speler-moderator wordt na 1 waarschuwing verwijderd van de betreffende spelwereld.
Onder dergelijk zinloos pestgedrag kunnen we verstaan:
- overmatige inzet van spreuken
- doelloze inzet van tta's (terugtrek aanvallen)
- massa 1.000 spionnen (totdat de aan/uit knop geïmplementeerd is natuurlijk haha!)
- etc.
- doelloze inzet van tta's (terugtrek aanvallen)
- massa 1.000 spionnen (totdat de aan/uit knop geïmplementeerd is natuurlijk haha!)
- etc.
Natuurlijk mag een speler-moderator middelen als "aardbeving" en "steenhagel" strategisch inzetten. Het is echter vrij gemakkelijk te beoordelen of een moderator aan het "pesten" is of juist een strategisch doel probeert te behalen.
Aanpassingen/feedback is welkom. En nogmaals, hou dit topic inhoudelijk, maak het niet persoonlijk en stop dit topic a.u.b. niet in de doofpot. Ik, en met mij denk ik velen, respecteer het Grepo-NL team voor hun soms al jarenlange inzet voor de community, maar ik denk wel dat het belangrijk is om de transparantie en het draagvlak voor het team te vergroten. Laten we daar samen op een respectvolle manier over praten, ik ben ervan overtuigd dat dat kan!