• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Val kabinet

DeletedUser

Gast
eindelijk balkenende weg ik vind de politieke partij CDA maar flut ze zijn net het schoothondje van amerika met uruzgan.
ze doen gewoon alles wat zij zeggen doe mij dan maar de pvda of de vvd
veel beter en zij houden tenminste hun woord
 

DeletedUser

Gast
Peiling: Bos wint, Balkenende verliest

DEN HAAG - De PvdA trekt kiezers met de ruzie met het CDA over Uruzgan en de val van het kabinet zaterdagochtend. In de peiling van Maurice de Hond stijgt de PvdA van Wouter Bos van vijftien naar negentien zetels. Het CDA verliest een zetel en staat op 26, nog wel de grootste partij in de peiling.

De positie van premier en CDA-leider Jan Peter Balkenende lijkt volgens De Hond verzwakt, die van PvdA-leider Wouter Bos versterkt. Balkenende heeft onder zijn eigen achterban nog maar steun van 36 procent van de kiezers. Onder alle ondervraagden gemeten, is minister Camiel Eurlings van Verkeer zelfs populairder. Wouter Bos heeft andere kopstukken in zijn partij in populariteit nu wel ruim achter zich gelaten.

Onder kiezers van alle partijen gemeten wil 16 procent Balkenende terug als premier. 21 procent wil Bos als volgende premier.

De SP verliest bij De Hond twee zetels, met name rechtstreeks aan de PvdA. Verder wint de VVD een zetel (komt op 23 in de peiling) en verliest de PVV van Geert Wilders er een (komt op 24 in de peiling). In de peiling is het electorale landschap verder gefragmenteerd. Vijf partijen (CDA, PVV, VVD, D66 en PvdA) staan nu binnen een marge van zeven zetels van elkaar.

Ongeveer 62 procent van de ondervraagden vindt het niet erg dat het kabinet is gevallen. Alleen CDA- en ChristenUnie kiezers vinden dat in meerderheid wel. De schuld wordt in gelijke mate gelegd bij PvdA en CDA.

De Hond concludeert uit de peiling dat het PvdA zich door de val van het kabinet zo kort voor de gemeenteraadsverkiezingen lijkt te herstellen. Het CDA doet dat niet, bovendien is de electorale positie van het CDA verzwakt. Ook blijkt uit de peiling dat de onrust onder het electoraat groot is. Als er nu landelijke verkiezingen zouden zijn gehouden, zouden 76 zetels van partij wisselen, ten opzichte van de verkiezingen van eind 2006.

De peiling van De Hond wordt via internet gehouden, deze week onder 6500 Nederlanders, van wie drieduizend ná de val van het kabinet, uit een steekproef onder ruim 40.000 personen die zich ooit voor zijn panel hebben aangemeld. Als deelnemers de vraag voorgelegd krijgen op wie ze nu zouden stemmen, zien ze eerst hun oude keus voor zich. Zo worden de veranderingen in stemgedrag per individu geregistreerd.

Bron:Telegraaf.nl

GO SP!
 

DeletedUser

Gast
Ik heb het niet heel verstand van politiek, zoals meerdere hier(volgens mij, op enkele na). Toch wil ik wel mijn mening geven.

Het kabinet moet stoppen met een 'politiek spelletje' te spelen, maar hun partij(een deel van het volk) vertegenwoordigen. Ik vind de PVDA zo'n partij, die altijd maar een beetje meeloopt met de mening van het volk, om maar kiezers te krijgen, maar niet echt het volk vertegenwoordigd. Gewoon vanwege politieke redenen, een beetje meeloopt.

Balkenende vind ik iemand die een schoothondje is van Amerika en de NAVO, hij moet is stoppen met zich onder de voet laten lopen door 'hogere'. Gewoon zijn poot stijf houden en het volk vertegenwoordigen, want het is wel heel duidelijk dat het grootste deel van Nederland niet langer daar wilt blijven.

Wilders aan de macht, ik denk dat het zo slecht nog niet is. Ik denk dat hij eigenlijk met een Linkse partij aan de haal moet, een extreem linkse. Twee extreme tegen elkaar, moet toch ergens in de midden mode uitkomen. Ze moeten dan we niet voet bij stuk houden met zijn tweeën, maar gewoon een middenweg accepteren. Daarbij, qua straffen en andere zaken liggen Wilders en de Linkse partijen zo ver niet uit elkaar, enkel generaliseert Wilders en de Linkse partijen niet.

Het zal me trouwens niks verbazen als we uiteindelijk, over pak en beet drie maanden- met een zelfde soort kabinet zetten opgescheept.
 

DeletedUser

Gast
Dan is hij al vermoord door iemand :p
Als het aan Geert zelf licht níet :O

Ik heb het niet heel verstand van politiek, zoals meerdere hier(volgens mij, op enkele na). Toch wil ik wel mijn mening geven.

Het kabinet moet stoppen met een 'politiek spelletje' te spelen, maar hun partij(een deel van het volk) vertegenwoordigen. Ik vind de PVDA zo'n partij, die altijd maar een beetje meeloopt met de mening van het volk, om maar kiezers te krijgen, maar niet echt het volk vertegenwoordigd. Gewoon vanwege politieke redenen, een beetje meeloopt.

Balkenende vind ik iemand die een schoothondje is van Amerika en de NAVO, hij moet is stoppen met zich onder de voet laten lopen door 'hogere'. Gewoon zijn poot stijf houden en het volk vertegenwoordigen, want het is wel heel duidelijk dat het grootste deel van Nederland niet langer daar wilt blijven.

Wilders aan de macht, ik denk dat het zo slecht nog niet is. Ik denk dat hij eigenlijk met een Linkse partij aan de haal moet, een extreem linkse. Twee extreme tegen elkaar, moet toch ergens in de midden mode uitkomen. Ze moeten dan we niet voet bij stuk houden met zijn tweeën, maar gewoon een middenweg accepteren. Daarbij, qua straffen en andere zaken liggen Wilders en de Linkse partijen zo ver niet uit elkaar, enkel generaliseert Wilders en de Linkse partijen niet.

Het zal me trouwens niks verbazen als we uiteindelijk, over pak en beet drie maanden- met een zelfde soort kabinet zetten opgescheept.

Wil je nu zeggen dat de PVDA en softe, meelopende partij is? Naar mijn mening is dat in het geheel niet waar. Immers was het kabinet niet gevallen als zij wél een stap opzij hadden gezet. Hoe zwak was dat over gekomen, als ze dat hadden gedaan! Dán zouden ze inderdaad meegelopen hebben.

Ikzelf vind Balkenende maar een vaag mannetje - geen idee wat er in z'n hoofd rondspookt.

Allereerst zal er zeer zeker geen enkele linkse partij bereid zijn een coalitie met de PVV aan te gaan. Daarnaast zal dit een herhaling van de geschiedenis worden - vroeger was het kabinet veel verdeelder. Alle partijen zijn afgezwakt, Wilders wint nu omdat hij wél extreem is en dat vakkundig weet te brengen. Extreem tegen extreem wordt een slagveld en zal de kwaliteit van de politiek in het geheel niet bevorderen.
 

DeletedUser

Gast
Dan is hij al vermoord door iemand :p

ben er niet voor , kan het wel begrijpen en uitvoeren :rolleyes:
we zijn al een rechtsextreem land, door hem als peroxideboegbeeld, geworden. :O

de val is niet mijn probleem , de manier waarop ermee word omgegaan des te meer.
"wat zal de USA wel niet denken" vind ik bevestiging van vermoedens dat we zijn verkocht voor een stoel, in een instantie die klauwen met geld kost en de enige echte opbrengst is vele doden en geld in de zak van olie en wapenhandelaren.

kruistochten en horigen en lijfeigenen is aan de orde van de dag omdat je als zieke niet meer mag herstellen!!

open je ogen en doe je oogkleppen af t.a.v. de "bruinhemd peroxidekliek" dit is bijna een letterlijke herhaling nl.

de val is/was/word onvermijdelijk als je geloof en Rood links samenvoegd
 

DeletedUser

Gast
Hmm
Zo zijn we teminste ook weer van bakelende Of sorry, balkenende af.

Ik vermoed dat de PVV ook inderdaad erg groot gaat worden.

Ook even een reactie op spartacus op de eerste pagina.
Je beschrijft dat Wilders zich enkel richt tot verzekeringen en islamiten.

Het idee is alleen dat overal aandacht word besteed aan het slechte wat Wilders doet en dat is de Imigratie en islamiten.

Als je eens hier: (Klik) kijkt.

Dan weet je dat wilders veel meer goede dingen blijkt te willen.
Mensen zien alleen de slechte kant :_)
 

DeletedUser

Gast
Hmm
Zo zijn we teminste ook weer van bakelende Of sorry, balkenende af.

Ik vermoed dat de PVV ook inderdaad erg groot gaat worden.

Ook even een reactie op spartacus op de eerste pagina.
Je beschrijft dat Wilders zich enkel richt tot verzekeringen en islamiten.

Het idee is alleen dat overal aandacht word besteed aan het slechte wat Wilders doet en dat is de Imigratie en islamiten.

Als je eens hier: (Klik) kijkt.

Dan weet je dat wilders veel meer goede dingen blijkt te willen.
Mensen zien alleen de slechte kant :_)

Waarom noem je dat nu slechte standpunten? Een zeer groot deel van Nederland vindt die standpunten helemaal niet slecht - voor hen zijn het dan ook absoluut niet de "slechte" standpunten die in het nieuws komen. Wilders heeft goede noch slechte standpunten, evenals ieder ander politicus.

De ideeën zélf doen mij niet schrikken - de wijze waarop hij ze gebruikt echter wél. Het is WIlders zelf die ervoor zorgt dat deze standpunten in het nieuws komen - het is echt niet voor het grootste deel de media zelf die bepaald wat het nieuws omtrent Wilders is. Wilders gebruikt zijn kapsel en "Kopvodden-tax" als boegbeeld, het zijn niet de media die hem tot dit figuur maken.
BTW) Op welke post van mij doel je eigenlijk? Ik kan me wel herinneren dat ik iets dergelijks heb gepost, maar kan het niet terugvinden?
 

DeletedUser

Gast
Als Wilders aan de macht zou komen, zou hij het nog geen 3 maand volhouden, hij wordt nu al door niemand serieus genomen, behalve dan door zijn aanhangers. Maar de ''Kopvodden-tax'' zijn eigenlijk alleen maar lachwekkende plannen, dus hij maakt het er zelf ook na. Heeft iemand al het nieuwe campagnefilmpje van de SP gezien?Jij ik wij, SP! Dat wou ik nog even kwijt :p
 

DeletedUser

Gast
Wilders krijgt stemmen doordat hij dingen doet wat iedereen dom vindt zoals hoofddoeken tax.
 

DeletedUser

Gast
Wilders krijgt stemmen doordat hij dingen doet wat iedereen dom vindt zoals hoofddoeken tax.

Huh :confused:

Naar mijn weten stemt men doorgaans niet op wat men ridicuul vindt - ikzelf in ieder geval zal nooit op iemand met stomme ideeën stemmen :O
 

DeletedUser

Gast
Maar de slechte plannen zijn wel erg slecht, de wereld is van ons allemaal.

en dat de (extreme)moslims (naar eigen bewoordingen)zelf zeggen dat alle mensen die niet in de koran geloven dood gemaakt moeten worden en dat vrouwen minder zijn dan vee vind je wel normaal.


Mensen moeten eens stoppen met vooroordelen en eerst zich inlezen voor een oordeel te vellen

maar om on topic te blijven de val is niet echt handig op dit moment maar het is niet anders Nederland heeft een grote gezichtverlies geleden in de wereld (en we hadden al geen groot aanzien naar dat gedoe van de Heer Wilders) dit door de eigenwijsheid van een stel kleine kinderen die in het kabinet zitten alleen al door de enige belofte die de PvdA heeft gedaan naar de kiezers toe om de militairen (die dit zelf niet eens willen) terug te halen dit jaar en dit hoog op te spelen in de media
 

DeletedUser

Gast
Als Wilders aan de macht zou komen, zou hij het nog geen 3 maand volhouden, hij wordt nu al door niemand serieus genomen, behalve dan door zijn aanhangers. Maar de ''Kopvodden-tax'' zijn eigenlijk alleen maar lachwekkende plannen, dus hij maakt het er zelf ook na. Heeft iemand al het nieuwe campagnefilmpje van de SP gezien?Jij ik wij, SP! Dat wou ik nog even kwijt :p


wel een leuke , gejatte van de CDA met die "Samen" :rolleyes:

wel hippe promofilm , komt beter over dan die "rap" van eerdere "missers":rolleyes:
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Hmm... Ben van mening dat Agnes Kant een carrière als dansmarieke wel kan vergeten ;)

Vind het spotje nietszeggend in politiek opzicht.
 

DeletedUser

Gast
één partij kan alleen komen als ze de grondwet veranderen en dat doen ze niet zomaar, want één partij kan nooit de meerderheid worden/zijn (50%)
Zelfs de NSDAP had niet de meerderheid :rolleyes:
één partij = dictatuur

Beetje laat, maar hier mòèt ik op reageren. Ik studeer namelijk al een tijdje rechten, en heb de Grondwet dus "weleens" onder mijn neus gehad. Nergens, ik herhaal NERGENS, in de Grondwet wordt zelfs maar "politieke partij" gezegd. Ieder kamerlid wordt geacht een individu te zijn.

Grondwettelijk is er dus geen enkel bezwaar tegen een partij die 50% of meer van de zetels haalt. En als een partij het presteert 80% van de stemmen te halen, dan krijgt die partij ook 80% van de zetels. Of die andere 20% dat nou leuk vindt of niet. Ziedaar de wonderen der democratie.
 
Bovenaan