• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Verkiezingen

DeletedUser

Gast
Het valt me op dat er nog geen topic over de verkiezingen is. Het duurt misschien nog 4 dagen, maar dat is toch al redelijk snel. Dus daarom dit topic.

Kabinetsverkiezingen 2010

Ik wil hier graag discussiëren over de verkiezingen. Welke partij behaald de meeste zetels? Welke partijen komen in het kabinet? Praat er maar over los!
 

DeletedUser

Gast
Ik denk dat de CDA nog al een duikeling gaat maken! Zeker na de vroegtijdig gevallen kabinetten onder leiding van JP. Persoonlijk denk ik wel dat CDA, PvdA, VVD en PVV de vier grootste partijen gaan worden in de kamer, maar dat het kabinet gevorm wordt zonder de PVV. De kans lijkt me heel erg klein dat de PVV in een kabinet komt, volgens mij is er geen enkele andere partij die samen met de PVV wil regeren (heel misschien de VVD), dus het lijkt me voor de PVV alleen een optie om echt enorm veel zetels te halen waardoor ze een 2-koppig kabinet kunnen vormen met de VVD.

Maar goed, de peilingen zijn voor de wat kleinere partijen toch altijd wat gunstiger. Mensen zeggen graag dat ze opvallend durven te kiezen, maar als ze voor dat kastje staan zijn ze toch snel geneigd om 'gewoon' CDA of PvdA te stemmen.

Volgens mijn vader gaat het VVD een van de grootste partijen worden. Mark Rutten heeft zijn zaakjes netjes op orde, dus die kans zit er wel dik in. Maar goed, veel mensen trappen helaas in de klets praat van Geert Wilders. Hij ziet elk probleem, maar noemt geen enkele oplossing. Dan heb ik liever een Job Cohen of Mark Rutten, die niet elk probleem aan willen pakken, maar wat ze doen wel effectief willen doen en er ook plannen voor hebben.

Maar laten we het maar zien over een paar dagen heh! Uiteindelijk wordt het dan pas beslist, en niet in de debatten of peilingen.
 

DeletedUser

Gast
Maar laten we het maar zien over een paar dagen heh! Uiteindelijk wordt het dan pas beslist, en niet in de debatten of peilingen.

nou eigenlijk word er best veel beslist in deze debatten,
maar naar mijn mening worden debatten juist gevoerd om de mensen die al intresse hebben in de politiek
(want er zijn er nog steeds zat mensen die denken dat politiek geen invloed hebben op hun dagelijkse leven)
en die al een voorkeur hebben voor een bepaalde partij, om deze van hun voorkeur af te halen en naar hun eigen partij te trekken.
(naast natuurlijk de zwevende kiezers te proberen te krijgen)


Het probleem waar ik mee zit op dit moment is dat ik met ongeveer de helft van de standpunten van de PvdA eens ben, maar ook met de helft van de VVD,

ik moet maar eens wat meer stemwijzer quizes volgen hahah :p
 

DeletedUser

Gast
Het is mijns inziens onvermijdelijk dat het CDA een flinke duikeling gaat maken net zoals de SP simpelweg omdat ze op dit moment erg groot zijn. CDA heeft maar liefst 41 zetels in de kamer op het moment en de SP 25, het is duidelijk dat de SP echt gepiekt heeft vorige verkiezingen maar nu weer naar het oude niveau terugzakt. CDA verraste afgelopen verkiezingen door 41 zetels te halen maar we zijn weer 4 jaar verder een hoop CDA stemmers zijn alweer overleden (CDA heeft heel veel zeer "oude" stemmen oma'tjes die al 50 jaar op CDA stemmen en dergelijke ;) ) daarnaast wordt het CDA negatief aangekeken omdat het de afgelopen paar jaar slecht gaat waar ze op afgerekend worden.

Mensen zien de VVD als vanouds als de beste partij voor de economie en tja nu de economie het belangrijkste onderwerp is deze verkiezingen kan het niet anders dan dat ze het heel goed gaan doen. Wilders heeft duidelijk zwaar te lijden onder het feit dat het integratiedebat zijn forte op een laag pitje staat.
 

DeletedUser

Gast
Het is mijns inziens onvermijdelijk dat het CDA een flinke duikeling gaat maken net zoals de SP simpelweg omdat ze op dit moment erg groot zijn. CDA heeft maar liefst 41 zetels in de kamer op het moment en de SP 25, het is duidelijk dat de SP echt gepiekt heeft vorige verkiezingen maar nu weer naar het oude niveau terugzakt. CDA verraste afgelopen verkiezingen door 41 zetels te halen maar we zijn weer 4 jaar verder een hoop CDA stemmers zijn alweer overleden (CDA heeft heel veel zeer "oude" stemmen oma'tjes die al 50 jaar op CDA stemmen en dergelijke ;) ) daarnaast wordt het CDA negatief aangekeken omdat het de afgelopen paar jaar slecht gaat waar ze op afgerekend worden.

Er zijn inderdaad veel oude mensen die CDA of CU stemmen, waarom? Nou, vroeger was het (christelijke) geloof belangrijk, daarom stemmen ze op een christelijke partij.
De SP, gaat denk ik ook dalen, Jan Marijnissen is niet meer lijsttrekker en hij is toch wel degene die de SP bekend heeft gemaakt.
De PVV daalt denk ik ook wel.

Denk dat VVD 2 zetels hoger blijft dan de PVDA.
 

DeletedUser

Gast
De Piratenpartij gaat grootste worden whahahaha
(Iets voor jou, Piraatje?:))
 

DeletedUser

Gast
ik denk dat gewoon puur doordat de jeugd naar het woord vrijheid kijkt en leest dat de buitenlanders weggaan dat veel mensen die net mogen stemmen op pvv gaan stemmen.
 

DeletedUser

Gast
Nu live op Skype:
Het Skype-Debat!
Neem maar contact op ;)
 

DeletedUser

Gast
De definitieve prognose:

VVD 31
PvdA 31
PVV 22
CDA 21
SP 16
GL 11
D66 10
CU 5
SGP 2
PvdD 1
Trots 0

Een PVV-VVD-CDA regering is nét niet mogelijk vooralsnog, een linkse ook niet, (tenzij je 4+ partijen neemt), paars lijkt ook niet alles. - Tenminste, als we het over meerderheiskabinetten hebben.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Ik denk dat het een paars kabinet wordt ...
inderdaad zoiets :
jelmer zei:
vvd, pvda, groenlinks en D66

Sommige standpunten zijn van de PVV wel goed maar ik vind sommige
(lees : Veel) iets te extreem (en te links) En ik wil wilders niet als Minister-President. :p

Verder ishet voor de CDA wel jammer dat ze de helft van hun zetels zijn verloren, alleen zit ik er niet zo mee ;)

D66 , ik ben blij dat ze een paar zetels erbij hebben. Beter dan 3 zetels
Hetzelfde vind ik voor groenlinks :p

Ik ben ook wel blij als TON precies 0 zetels heeft....
Partij voor de Dieren tja ... Wat moet ik hier nu op zeggen.

PiratenPartij - het zal me niet verbazen als je er nog nooit van hebt gehoord aangezien ze worden geboycot. Deze krijgt denk ik ook 1 zetel of 0 zetels

Maarja - het is maar een exit poll. NU nog wachten op de uitslagen :O

Btw = Ik heb niet gestemd omdat ik nog geen 18 ben :)
 

DeletedUser

Gast
De definitieve prognose:

VVD 31
PvdA 31
PVV 22
CDA 21
SP 16
GL 11
D66 10
CU 5
SGP 2
PvdD 1
Trots 0

Een PVV-VVD-CDA regering is nét niet mogelijk vooralsnog, een linkse ook niet, (tenzij je 4+ partijen neemt), paars lijkt ook niet alles. - Tenminste, als we het over meerderheiskabinetten hebben.

Houd er rekening mee dat dit in de eerste plaats de resultaten van de kleine plaatsen zijn. Immers zijn de uitslagen daar al bekend, maar moeten de steden nog even doortellen. Naar mij is verteld, is de PvdA in de steden meestal populairder dan de VVD en kunnen we daar óf van de PVV dus één of twee zeteltjes aftrekken. De SGP blijft uiteraard lekker op 2 zetels staan en van de PvdD hoop ik dat ze die enige zetel verliezen aan GroenLinks, daar deze toch eigenlijk altijd wel hetzelfde standpunt hebben en met die ene zetel méér kunnen dan de PvdD zelf.
 

DeletedUser

Gast
VVD gewonnen....
Ik heb het gevoel dat dit ook niet goed komt.

Jullie moesten op de Piratenpartij stemmen!
 

DeletedUser

Gast
Mja ik heb Piratenpartij gestemt maar helaas geen zetel :(. Maar ongelofelijk PVV maar liefst 15 zetels erbij naar 24 wie had dat gedacht :O
 

DeletedUser

Gast
AW: Re: Verkiezingen

Mja ik heb Piratenpartij gestemt maar helaas geen zetel :(. Maar ongelofelijk PVV maar liefst 15 zetels erbij naar 24 wie had dat gedacht :O

Iedereen eigenlijk. Ik woon in Limburg, en 26.4% van de mensen hier die daadwerkelijk gestemd heeft, heeft op de PVV gestemd. Komt omdat veel partijen de laatste jaren aan de macht geweest zijn, en mensen daar boos over zijn. Dan maar kijken naar wie het meest radicaal spreekt, en daar massaal op stemmen! Enkel jammer dat ze niet naar de inhoud van Geert Wilders kijken, hij vind het leuk om problemen te roepen, maar waar blijven zijn oplossingen?!
 

DeletedUser

Gast
AW: Re: Verkiezingen

Iedereen eigenlijk. Ik woon in Limburg, en 26.4% van de mensen hier die daadwerkelijk gestemd heeft, heeft op de PVV gestemd. Komt omdat veel partijen de laatste jaren aan de macht geweest zijn, en mensen daar boos over zijn. Dan maar kijken naar wie het meest radicaal spreekt, en daar massaal op stemmen! Enkel jammer dat ze niet naar de inhoud van Geert Wilders kijken, hij vind het leuk om problemen te roepen, maar waar blijven zijn oplossingen?!

oplossing:
elke marokaan het land uit uit .
elke relschopper de het land uit .
mensen met 2 pastpoorten het land uit .
(dus wie stem op hem?) oja zen vrouw heeft 2 paspoorten.
Dus ik vind hem een racist.
 

DeletedUser

Gast
AW: Verkiezingen

PVV wint dan wel, maar er is weinig kans op regeren.
En zelfs als ze kunnen regeren zal dat nog korter zijn dan 1 jaar.
Er is gewoon teveel meningsverschil tussen PVV en veel andere partijen.

BTW, Piraten partij is zowieso het beste:
Afschaffing CopyRight!!!!
 

DeletedUser

Gast
AW: Verkiezingen

PVV wint dan wel, maar er is weinig kans op regeren.
En zelfs als ze kunnen regeren zal dat nog korter zijn dan 1 jaar.
Er is gewoon teveel meningsverschil tussen PVV en veel andere partijen.

BTW, Piraten partij is zowieso het beste:
Afschaffing CopyRight!!!!

1 probleem, wie gaat dan alles maken? Als artiesten er geen geld meer mee verdienen gaan ze dat ook niet meer doen;)
 
Bovenaan