• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Vrijheid van menings uitting

DeletedUser

Gast
Vrijheid van meninguitting vindt ik zelf een goede wet maar toch kan je niet alles zeggen.
Ook vindt ik raar dat moslims wel de Katholieke kerk etc. mag uitschelden en andersom niet ( hetzelfde met een aantal games mochten niet uitkomen omdat er een regel instond van de koran )
ook misbruiken sommige mensen de wet

Wat vinden jullie ervan ?
 

DeletedUser

Gast
Vrijheid van meninguitting vindt ik zelf een goede wet maar toch kan je niet alles zeggen.
Ook vindt ik raar dat moslims wel de Katholieke kerk etc. mag uitschelden en andersom niet ( hetzelfde met een aantal games mochten niet uitkomen omdat er een regel instond van de koran )
ook misbruiken sommige mensen de wet

Wat vinden jullie ervan ?

Denk je dat de moslims de enige zijn? De kerk wilde dat een boek als Harry Potter niet uitkwam.... Bijvoorbeeld.
 

DeletedUser

Gast

Je kan hier zeer ver in gaan,kijk naar mensen die homo's uitschelden een uiting van de vrije mening vinden.
Langs de andere kant,heb je dan weer censuur iets wat dan weer in ieders nadeel spreekt.
 

DeletedUser

Gast

Je kan hier zeer ver in gaan,kijk naar mensen die homo's uitschelden een uiting van de vrije mening vinden.
Langs de andere kant,heb je dan weer censuur iets wat dan weer in ieders nadeel spreekt.

Homo's uitschelden is het misbruiken, als ik zeg dat ik homo's ranzig vind dan is dat weer iets heel anders.
 

DeletedUser

Gast
helaas is de vrijheid van meningsuiting van ethiek ontdaan om geen belemmering te vormen.

de wet op discriminatie is de tegenpool geworden.
 

DeletedUser

Gast
agressie kent vele vormen en oorzaken , ik vreet iedereen op, als ik moet overleven bijt ik een strot af als het mij red .
kan je slopen in taal, als ik maar weet wat je raakt emotioneel.
(voorbeeldje : begin maar over iemands familieleden)
dan kan ik nog het fatsoen opbrengen om je niet helemaal belachelijk te maken.

wat doe jij met je vrijheid van meninguiting is eigenlijk de vraag
 

DeletedUser

Gast
agressie kent vele vormen en oorzaken , ik vreet iedereen op, als ik moet overleven bijt ik een strot af als het mij red .

Als het je red doe je het in een vorm van egoïsme, egoïsme heeft overigens een slecht beeld gekregen, maar de voor- en nadelen ervan zijn dan ook niet overwogen.

kan je slopen in taal, als ik maar weet wat je raakt emotioneel.
(voorbeeldje : begin maar over iemands familieleden)

Probeer maar over PM, kan ik toch niet reporten, wel zullen zien. :p

Waar ik op doelde is dat de genetica van ouder tot kind veranderd, zo kan het zijn dat wanneer een groep 50.000 jaar geleden van elkaar werd gescheiden dat de verhoudingen veranderd zijn. :)
 

DeletedUser

Gast
Ik vind dat je mag zeggen wat je wil.
Maaaaaar, een hele grote maar, heb respect voor de medemens.
Je moet de volwassenheid kunnen opbrengen om geen vooroordelen te hebben.
 

DeletedUser

Gast
je mening geven is altijd al een probleem geweest hoe je het went of keert discriminatie staat altijd om de hoek kijken

ook omdat er niet echt richtlijnen zijn wat nu discriminatie is en wat niet waar het op neer komt dat als je figuurlijk gesproken lange tenen hebt vind je al je t al gouw discriminatie

helaas komt er steeds meer geweld bij kijken en kun je zomaar en klap voor je hooft krijgen als je je mening geeft waardoor mensen steeds meer hun mond houden en er steeds meer getolereerd word door angst

dit is nu net wat bestreden moet worden anders is deze wet niet meer van toepassing en zullen we op den duur in een dictatuur gaan leven
 

DeletedUser

Gast
Homo's uitschelden is het misbruiken, als ik zeg dat ik homo's ranzig vind dan is dat weer iets heel anders.

ik ga geen homo's uitschelden maar ik ga ook niet bevriend met die persoon zijn
 

DeletedUser

Gast
Dat is weer off-topic.

Er is ook nu een grote vraag bij dit recht.
Wat mag je wel zeggen en wat niet?
Zoals Geert Wilders , hij denkt dat hij alles kan zeggen over de moslims etc.
Dat vindt ik dan niet kunnen
 

DeletedUser

Gast
het is zo:
dit is racistisch alle moslims zijn ranzig
dit is je mening
ik DENK/VIND alle moslims zijn ranzig.

ik vind dat van wilders dat hij alle alochtonen over 1 kant scheert.
hij gebruikt 1 buitenlandse crimineel als stereotype voor alle buitenlandse mensen.
en dat vindt ik niet kunnen.
en hij zegt de dingen te grof
 

DeletedUser

Gast
Het maffe van vrijheid van meningsuiting in Nederland is, dat je ver mag gaan, totdat het puur beledigend en racistisch wordt.
Waar je de grens mag trekken, tsja, dat is onduidelijk
 

DeletedUser

Gast
ik ga geen homo's uitschelden maar ik ga ook niet bevriend met die persoon zijn
Welk een onzin is dit? Waarom zou dit willen vermijden? Wat nu, als één van je vrienden plots aan komt lopen met de boodschap op hetzelfde geslacht te vallen - laat je diegene dan óók plots in de steek, sla je'm in elkaar, scheld je'm overhoop of overstelp je jezelf met een diep schaamte- of onreinheid-gevoel?

Dat is weer off-topic.

Er is ook nu een grote vraag bij dit recht.
Wat mag je wel zeggen en wat niet?
Zoals Geert Wilders , hij denkt dat hij alles kan zeggen over de moslims etc.
Dat vindt ik dan niet kunnen
Het Nederlands recht zit vanuit verschillende gezichtspunten zeer goed in elkaar. Allereerst dient de eisende te bewijzen - dit doet er hier niet toe. Het tweede betreft het Recht, welke slechts in werking wordt gesteld als iemand het niet met het gedrag van een ander eens is (dit hebben we feitelijk gestolen van de vroege "democratie" van Athene). Dit zou ik graag actief willen toepassen op vrijheid van meningsuiting.

Momenteel is het zo (volgens mij; 'k heb me er niet heel erg diep in gestoken) dat men alles mag roepen, zolang het niet beledigingen betreft. Dit is natuurlijk een menselijk oordeel en dus discutabel. De onduidelijkheid zit'm in simpele meningsverschillen. Het probleem in de zaak-Wilders (en wel meer natuurlijk, maar deze kent iedereen wel) is het onduidelijk onderscheid tussen belediging en "niet-belediging". Zowel aanklager als verdachte maken graag gebruik van taalkundig bewijs en ik stel dan ook voor duidelijke taalkundige richtlijnen op te stellen. Simpelweg noteren waaraan een belediging aan dient te voldoen, zal er - mijns inziens - voor zorgen dat er meer duidelijkheid is. Ik denk aan het gebruik van koppelwerkwoorden in zinnen waarvan de inhoud niet te bewijzen of onjuist is - dat soort en meer gepriegel.

En ik ga niet bevriend met jou zijn om je Turkse roots en je zwarte haar :)
@Kubilay Khan) Het moge duidelijk zijn tegen wie je het hebt?

@Kubilay Khan) Ben je toevallig liefhebbend lezer van de posts van Patron?
 

DeletedUser

Gast
AW: Re: Vrijheid van menings uitting

De wet van vrijheid van menings uiting gaat niet samen meet de wet van dat je niet mag dirscrimineren je overtreed de wet maar leeft ook volgens de wet dus nederland is raar ik eis een nieuwe grondwet!
 

DeletedUser

Gast
AW: Re: Vrijheid van menings uitting

Dat is weer off-topic.

Er is ook nu een grote vraag bij dit recht.
Wat mag je wel zeggen en wat niet?
Zoals Geert Wilders , hij denkt dat hij alles kan zeggen over de moslims etc.
Dat vindt ik dan niet kunnen

Alles zeggen, dus ook beledigen van de moslims, is strafbaar.
 

DeletedUser

Gast
AW: Re: Vrijheid van menings uitting

Denk je dat de moslims de enige zijn? De kerk wilde dat een boek als Harry Potter niet uitkwam.... Bijvoorbeeld.

Het kan nog leuker. De hele SGP jongerenbeweging liep te flippen toen 'Jesus of Suburbia' van Greenday in het examen voor muziek kwam.

Ach, dat is ook hun vrijheid van meningsuiting i guess. Niet dat we het serieus nemen. :')

Anywayz, ik vind dat iedereen mag zeggen wat hij wilt. Al is diegene een felle neonazi, radicaal religieus, communist of gewoon compleet maf. Zolang iemand met een machtspositie en veel invloed dat maar niet misbruikt. Als bijvoorbeeld de paus loopt te hameren dat alle mensen met, bijvoorbeeld, rood haar omgelegd moeten worden vind ik dat wel iets strafbaar. Het kan zo maar bij de verkeerde mensen aanslaan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: Re: Vrijheid van menings uitting

het is zo:
dit is racistisch alle moslims zijn ranzig
dit is je mening
ik DENK/VIND alle moslims zijn ranzig.

Ik vind dat er een verbod moet komen op meningen die nergens op slaan :)
 

DeletedUser

Gast
AW: Vrijheid van menings uitting

ik vind dat iedereen mag zeggen wat hij of zij vind hoe dom iets ook klinkt zonder dat kan je niet indiskucie gaan en zal je ook nooit instaat zijn om hun gedachten teveranderen
 
Bovenaan