• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Vrijheid van menings uitting

DeletedUser

Gast
AW: Vrijheid van menings uitting

Vrijheid van meningsuiting is geen enkele wet, het is een opbouwing van statuten en wetten. Het is om het zo te zeggen 'een way of life'. Nergens staat exact beschreven wat vrijheid van meningsuiting is, en daar ben ik blij om. Zo kan het per geval worden bekeken en is het mogelijk om een achterliggende gedachte ergens van te veroordelen in plaats van het letterlijk gezegde.

@Henkie: stel nu dat ik vind dat alle gekleurde mensen dood moeten want ik denk dat ze achterlijk zijn. Jij zegt dat je alles mag zeggen hoe dom het ook is. In principe zeg ik het alleen, ik doe niks verkeerd. Maar zet ik op deze manier niet aan tot angst of haat tegen gekleurde mensen? Misschien is er wel een gek die denkt: laat ik inderdaad een gekleurd iemand vermoorden, en hij doet het. Ben ik dan niet schuldig als aanzetter?
 

DeletedUser

Gast
AW: Vrijheid van menings uitting

@Henkie: stel nu dat ik vind dat alle gekleurde mensen dood moeten want ik denk dat ze achterlijk zijn. Jij zegt dat je alles mag zeggen hoe dom het ook is. In principe zeg ik het alleen, ik doe niks verkeerd. Maar zet ik op deze manier niet aan tot angst of haat tegen gekleurde mensen? Misschien is er wel een gek die denkt: laat ik inderdaad een gekleurd iemand vermoorden, en hij doet het. Ben ik dan niet schuldig als aanzetter?[/QUOTE]

ik vin dat iedereen recht heb op zijn eigen mening hoe dom of achterlijk die ook is. ik vin ook dat jij dan niet schuldig ben aan de moord die gepleegd zou zijn door jou ideeën. natuurlijk moet iedereen wel een gezond verstand hebben en nadenken voor ie iets zegt of handelt na een uitspraak.
 

DeletedUser

Gast
AW: Vrijheid van menings uitting

je mag zeggen wat je wilt zolang je maar geen dreigementen of opzettelijk discriminerende of rasistische uitspraken doet.
meningen zijn hier van uitgesloten omdat dat meningen zijn
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: Vrijheid van menings uitting

Enkele quotes over een mening hebben:

"De meeste mensen hebben geen andere grond voor hun meningen dan dat ze in de mode zijn."

"Men moet de mensen niet beoordelen naar hun meningen, doch naar datgene wat die meningen van hen maken."

"De mensen zijn nooit zo goed of zo slecht als hun meningen."
 

DeletedUser

Gast
AW: Vrijheid van menings uitting

Zoals het gezegde gaat; jouw vrijheid om met je armen te zwaaien houdt op waar de neus van je buurman begint.

Je bent vrij om je mening te uiten, maar ik wil ook vrij zijn om jouw achterlijke mening niet aan te horen, dus doe het lekker in stilte.
 

DeletedUser

Gast
AW: Vrijheid van menings uitting

@Rahowa:

"As my dad always used to say: asses are like opinions; Everybody's got one"
-Oprah Winfrey
 

DeletedUser

Gast
AW: Vrijheid van menings uitting

vrijheid van meningsuiting heeft in mijn ogen alleen betrekking op de waarheid.
nu kunnen we discussiëren over wat de absolute waarheid is maar dat is niet de bedoeling.

Punt is dat meneer W er niet op uit is de waarheid te verkondigen maar,
om haat te zaaien; in mijn ogen.
zijn uitspraken zijn vaak subjectief en niet gebaseerd op daadwerkelijke feiten.
verder zijn zijn standpunten erop gebrand zo veel mogelijk conversie mee op te roepen.

volgens mij is hij vroeger gepest :p
 

DeletedUser

Gast
AW: Vrijheid van menings uitting

Er is niet zoiets als "Waarheid". Er is alleen onze perceptie op dingen, en die varieert van persoon tot persoon.
 

DeletedUser

Gast
AW: Vrijheid van menings uitting

Er is niet zoiets als "Waarheid". Er is alleen onze perceptie op dingen, en die varieert van persoon tot persoon.

Er is wel zoiets als de waarheid alleen kunnen wij dat niet bevatten.
Simpelweg omdat we niet alles kunnen zien/horen en weten.
 

DeletedUser5621

Gast
AW: Vrijheid van menings uitting

"de waarheid" bestaat niet.
Dit is tijds-en cultuurgebonden.
Vrijheids van meningsuiting mag zolang je eerst goed nadenkt.
En waar het kwetsen van anderen begint moet jij ophouden!
Meneer W is op de persoon aan het spelen, puur met het doel om de Popie-Jopie's voor zich te winnen en stemmen te winnen.
Deze hele politiek draait nergens meer om, het is een strijd voor stemmen, terwijl de essentie juist het wel laten draaien van een land is.Of dat nou is terwijl ik weet dat ik zetels ga verliezen maakt me niet uit.

Je zou toch denken dat zestien miljoen mensen zwaarder telden dan 150 stoelen.
 
Bovenaan