• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Discussie Wanneer komt er nu eindelijk een nieuwe wereld?

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser5510

Gast
Wordt het niet stilaan de tijd, dat ze een nieuwe wereld starten?

Beta: wordt gesloten op 25/05/2013 - Oud kolonisatiesysteem

Zeta: gesloten op 13/04/2013 - Nieuw kolonisatiesysteem
Theta: wordt gesloten op 16/05/2013 - Nieuw kolonisatiesysteem
Iota: wordt gesloten op 16/05/2013 - Nieuw kolonisatiesysteem

Drie werelden met het nieuwe kolonisatiesysteem stoppen... Indien er nu al een nieuwe wereld zou starten, met de gemiddelde instellingen van de drie bovenstaande werelden, zouden veel spelers al opnieuw kunnen starten...

Zoals je weet, is de start op een nieuwe wereld ook wel een beetje vervelend... Alles gaat er iets trager, de eerste dagen/weken...
Nu een nieuwe wereld starten, kan dit allemaal een beetje overbruggen... Terwijl je ten einde loopt op de stoppende werelden, kan je al rustig starten op de nieuwe...

Graag jullie meningen... :)

Mvg, Sus
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser17853

Gast
ja inderdaad, wanneer komt er nu eindelijk een nieuwe wereld. Zit al hier al lange tijd op te wachten en ik zie enkel maar werelden sluiten.
als het nog lang duurt vrees ik dat ik al men interesse in dit spel kwijt zal zijn ...

Kroenuh had gepost dat over enkele weken Athene zou openen, maar dat is nu ook al 2 weken geleden ...

vergeet wereld Beta ook niet eh, Op 25 april 2013 zal wereld Beta (nl2) omstreeks 00:35 uur definitief haar poorten sluiten!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser12160

Gast
Er is weer een aankondiging, had gehoopt dat het Athene zou zijn, maar nee hoor :(
 

Kroenuh


Community Manager
Grepolis Team
Het zou de verkeerde insteek zijn om een nieuwe wereld te starten naarmate de sluiting van oude(re) werelden.

Wanneer de laatst geopende wereld niet degelijk gevuld is, krijgt deze wereld nooit de volledige 'drive' en zal deze wereld (mogelijk) de potentie om te (blijven) spelen -al dan niet volledig- verliezen.

Wanneer het echt tijd is voor een nieuwe wereld, zal deze zeker komen. Echter moet men er niet zomaar vanuit gaan dat (ongeveer) elke maand een nieuwe wereld zal starten.
 

DeletedUser12160

Gast
Het zou de verkeerde insteek zijn om een nieuwe wereld te starten naarmate de sluiting van oude(re) werelden.

Wanneer de laatst geopende wereld niet degelijk gevuld is, krijgt deze wereld nooit de volledige 'drive' en zal deze wereld (mogelijk) de potentie om te (blijven) spelen -al dan niet volledig- verliezen.

Wanneer het echt tijd is voor een nieuwe wereld, zal deze zeker komen. Echter moet men er niet zomaar vanuit gaan dat (ongevee r) elke maand een nieuwe wereld zal starten.
maar als je 2 weken geleden plaatst dat die bijna komt, mag je er toch wek van uit gaan, dat hij nu ongeveer komt?
 

Kroenuh


Community Manager
Grepolis Team
maar als je 2 weken geleden plaatst dat die bijna komt, mag je er toch wek van uit gaan, dat hij nu ongeveer komt?
'Over een aantal weekjes' is nog altijd heel wat anders dan 'bijna komt'. ;)

Wanneer de spelersgroei op Omega tegenvalt, zullen we helaas nog even moeten wachten.
 

DeletedUser

Gast
Het probleem is dat Omega gewoon een slome wereld is en dat veel spelers er dan ook totaal geen zin in hebben om op deze wereld te gaan spelen. Als er dan met een nieuwe wereld wordt gewacht tot Omega vol is, kan het zijn dat veel spelers al vertrokken zijn omdat er geen nieuwe, geschikte wereld meer voor ze is. Als je gewoon een nieuwe wereld maakt en je nieuwe spelers laat kiezen uit alle open werelden, in plaats van de nieuwste wereld aan te bevelen, zal Omega toch vol komen te zitten, ook al is er al een nieuwere wereld. Ook zullen de spelers van pas gesloten, snellere werelden niet stoppen met het spel. Misschien is het ook een idee om een slome en een snelle wereld tegelijk te openen om te zien wat het populairst is.
 

DeletedUser12160

Gast
Toevoeging op Heineken:
Zeg niet dat die die wereld niet volkomen omdat er geen spelers op komen omdat ze teveel achterstand hebben, want als ze nu starten zijn ze ook al kansloos
 

Kroenuh


Community Manager
Grepolis Team
Ik kan uit ervaring vertellen dat het niet werkt op deze manier.

Nieuwe spelers starten simpelweg op de laatst geopende wereld - en dat is logisch en ook het meest aan te raden. Wanneer je nu een nieuwe wereld start, zullen er niet veel spelers meer starten op Omega. Dus ook daar zal rekening mee gehouden moeten worden.

Daarnaast zijn servers alles behalve goedkoop. Er kan niet zomaar iets opengegooid worden. Het is logisch dat voor de huidige spelers een snellere wereld wellicht populairder is, echter is het zeer belangrijk om ten alle tijden variatie aan te bieden. Nieuwe spelers zouden op zo'n nieuwe wereld sowieso al geen schijn van kans hebben - en eens verloren is het moeilijk om zo'n spelers weer aan het spelen te krijgen.

Dus nee, zo simpel (zwart-wit) kan helaas niet gedacht worden.
 

DeletedUser12160

Gast
Ik kan uit ervaring vertellen dat het niet werkt op deze manier.

Nieuwe spelers starten simpelweg op de laatst geopende wereld - en dat is logisch en ook het meest aan te raden. Wanneer je nu een nieuwe wereld start, zullen er niet veel spelers meer starten op Omega. Dus ook daar zal rekening mee gehouden moeten worden.

Daarnaast zijn servers alles behalve goedkoop. Er kan niet zomaar iets opengegooid worden. Het is logisch dat voor de huidige spelers een snellere wereld wellicht populairder is, echter is het zeer belangrijk om ten alle tijden variatie aan te bieden. Nieuwe spelers zouden op zo'n nieuwe wereld sowieso al geen schijn van kans hebben - en eens verloren is het moeilijk om zo'n spelers weer aan het spelen te krijgen.

Dus nee, zo simpel (zwart-wit) kan helaas niet gedacht worden.

En het valt je niet op dat het aantal spelers eerder daalt dan stijgt
 

DeletedUser17853

Gast
Omega is inderdaad een heel trage wereld, maar ik en 2 vrienden zijn er op begonnen, we hebben er helaas niet lang op kunnen spelen, wanneer me 3k punten haalde werden we overgenomen door mensen met 20k+ punten dus zijn we er maar gestopt.

Nu met zoveel wereld die kort op elkaar stoppen, zul je wel een nieuwe wereld moeten openen, anders vrees ik dat er veel mensen zullen stoppen of overstappen naar de internationale versie waar toch wel ongeveer om de 2 weken een nieuwe wereld opend.

Ikzelf start waar de eerst nieuwe wereld opend, ik heb lang genoeg gewacht hier op de nl versie

edit: en zoals mathijs2012 zei, het speleraantal op omega is aan het dalen en ik betwijfel het dat die zal stijgen met al die wereld die sluiten. De wereld is te sloom en al te lang open om daar nog deftig op te beginnen.
 

DeletedUser

Gast
En het valt je niet op dat het aantal spelers eerder daalt dan stijgt

Idd, ik snap ook niet waarom er gekeken word naar het aantal spelers en niet naar het aantal steden dat er op een wereld zit. Want het gaat er bij het openen van een wereld om dat de server niet meer dan een aantal spelers aan kan. Maar als ik kijk naar verhalen van Kappa, dat de server overbelast is, weet ik dat dat aan het aantal steden ligt en niet aan het aantal spelers. Phi bijvoorbeeld, duurde 4 maanden ongeveer voor hij 'Vol' was, maar er zitten al 88k steden! Meer dan op welke wereld ook.

Waar het dus op neer komt, is dat een server overbelast raakt door het aantal steden, niet door het aantal spelers.

'Over een aantal weekjes' is nog altijd heel wat anders dan 'bijna komt'. ;)

Wanneer de spelersgroei op Omega tegenvalt, zullen we helaas nog even moeten wachten.

'Over een aantal weekjes' betekent in 2 weken tot 10 weken. Maar met de huidige groei van Omega verwacht ik dat de wereld eerder sluit dan dat de wereldwonderen beginnen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser12160

Gast
Idd, ik snap ook niet waarom er gekeken word naar het aantal spelers en niet naar het aantal steden dat er op een wereld zit. Want het gaat er bij het openen van een wereld om dat de server niet meer dan een aantal spelers aan kan. Maar als ik kijk naar verhalen van Kappa, dat de server overbelast is, weet ik dat dat aan het aantal steden ligt en niet aan het aantal spelers. Phi bijvoorbeeld, duurde 4 maanden ongeveer voor hij 'Vol' was, maar er zitten al 88k steden! Meer dan op welke wereld ook.

Waar het dus op neer komt, is dat een server overbelast raakt door het aantal steden, niet door het aantal spelers.



'Over een aantal weekjes' betekent in 2 weken tot 10 weken. Maar met de huidige groei van Omega verwacht ik dat de wereld eerder sluit dan dat de wereldwonderen beginnen.
Neuh, ligt aan het aantal aanvallen.
Want op die wereld waren heel veel aanvallen als 10.000 aanvallen komen gaat die dus plat
 

Kroenuh


Community Manager
Grepolis Team
Ik denk dat het alles behalve zin heeft om oude koeien uit de sloot te gaan halen en (ongegronde) argumenten rond te gaan gooien wanneer je hier geen volledige kijk noch informatie over hebt.

Nogmaals: er zijn meerdere factoren waarop gekeken zal worden voor het openen van een nieuwe wereld. We laten jullie heus niet onnodig in de kou staan, echter dienen we wel met meer dan alleen de desinteresse van de instellingen rekening te houden.
 

DeletedUser13872

Gast
Ik denk dat het alles behalve zin heeft om oude koeien uit de sloot te gaan halen en (ongegronde) argumenten rond te gaan gooien wanneer je hier geen volledige kijk noch informatie over hebt.

Nogmaals: er zijn meerdere factoren waarop gekeken zal worden voor het openen van een nieuwe wereld. We laten jullie heus niet onnodig in de kou staan, echter dienen we wel met meer dan alleen de desinteresse van de instellingen rekening te houden.

Ik begrijp dat een server veel geld kost maar er zijn er net een paar gesloten en gaan er nog een paar stoppen, die kunnen toch gewoon weer gebruikt worden of zie ik dat verkeerd?

Natuurlijk zijn er eisen maar op snelle werelden moet weinig mensen en komen veel, op trage komen weinig en moeten veel, waarom stel je niet een standaard in, lager dan trage werelden maar meer dan snelle werelden?

Ik weet niet of jij dat zomaar mag doen?
Maar ik begrijp dat er mensen naar de engelse server gaan, misschien doe ik het ook wel, al is nederlands wel leuker.

Jelmer
 

Noorddam

Harpij
De laatste wereld met goede instellingen was Chi.
De werelden daarna zijn gewoonweg sloom, en "onspeelbaar", zoals sommigen het beschrijven.
Het zou eens tijd moeten zijn voor een snellere wereld. Lambda had snelheid 4, en was aan het begin zeker een populaire wereld.
De wereld voor Lambda, Kappa, had ook uitstekende instellingen. Maar als ik me niet vergis speelden de meeste toppers op Epsilon.
Als er nu eens een nieuwe wereld zou komen, met de instellingen van Lambda, Kappa of Epsilon, dan zou dat al een grote verbetering zijn.
Snelheid 5, 6 is er nog nooit geweest, en een aantal mensen zijn wel benieuwd naar hoe een wereld met zo een grote snelheid evolueert.

Naar mijn weten kost een subdomein (nl.grepolis.com), niets. Ik heb geen idee met welke webhost Grepolis werkt, maar met wat ik gebruik, voor mijn project (Een nieuwe browsergame), kost een subdomein niets.
De domeinnaam en host kosten samen natuurlijk een 50-tal euro. Maar dat terzijds.
Waar moeten jullie, buiten dat nog voor betalen? De werknemers uiteraard, maar voor het spel zelf. Waar betaal je voor bij een nieuwe wereld?
Er zijn nu heel wat werelden gesloten. Omega is een gewoonweg geen leuke wereld. Maar goed, ik heb vertrouwen in jullie, want dit gebeurt wel vaker en na een lange tijd wachten komt er vaak een leuke wereld.
Maar goed, vroeger waren de wachttijden nog veel langer. ;)

Dan nog iets, maar deze keer @ Kroenuh, wat je zei over "Nieuwe spelers starten op de laatste wereld", dat klopt naar mijn weten niet.
Ik ken veel meer spelers die startten op de wereld die het meest aantal spelers en beste instellingen had.
Maar daar kan ik fout zitten.
Ik heb het volste vertrouwen in jullie, begrijp dat niet verkeerd, maar ik heb wat navraag gedaan, en een nieuwe wereld openen kost werkelijk niets. nl.grepolis.com zou op zich al niets moeten kosten.
Als ik hier fout zit, vergeef me, maar ik zou niet weten waar je nog extra voor moet betalen.
 

DeletedUser12160

Gast
De laatste wereld met goede instellingen was Chi.
De werelden daarna zijn gewoonweg sloom, en "onspeelbaar", zoals sommigen het beschrijven.
Het zou eens tijd moeten zijn voor een snellere wereld. Lambda had snelheid 4, en was aan het begin zeker een populaire wereld.
De wereld voor Lambda, Kappa, had ook uitstekende instellingen. Maar als ik me niet vergis speelden de meeste toppers op Epsilon.
Als er nu eens een nieuwe wereld zou komen, met de instellingen van Lambda, Kappa of Epsilon, dan zou dat al een grote verbetering zijn.
Snelheid 5, 6 is er nog nooit geweest, en een aantal mensen zijn wel benieuwd naar hoe een wereld met zo een grote snelheid evolueert.

Naar mijn weten kost een subdomein (nl.grepolis.com), niets. Ik heb geen idee met welke webhost Grepolis werkt, maar met wat ik gebruik, voor mijn project (Een nieuwe browsergame), kost een subdomein niets.
De domeinnaam en host kosten samen natuurlijk een 50-tal euro. Maar dat terzijds.
Waar moeten jullie, buiten dat nog voor betalen? De werknemers uiteraard, maar voor het spel zelf. Waar betaal je voor bij een nieuwe wereld?
Er zijn nu heel wat werelden gesloten. Omega is een gewoonweg geen leuke wereld. Maar goed, ik heb vertrouwen in jullie, want dit gebeurt wel vaker en na een lange tijd wachten komt er vaak een leuke wereld.
Maar goed, vroeger waren de wachttijden nog veel langer. ;)

Dan nog iets, maar deze keer @ Kroenuh, wat je zei over "Nieuwe spelers starten op de laatste wereld", dat klopt naar mijn weten niet.
Ik ken veel meer spelers die startten op de wereld die het meest aantal spelers en beste instellingen had.
Maar daar kan ik fout zitten.
Ik heb het volste vertrouwen in jullie, begrijp dat niet verkeerd, maar ik heb wat navraag gedaan, en een nieuwe wereld openen kost werkelijk niets. nl.grepolis.com zou op zich al niets moeten kosten.
Als ik hier fout zit, vergeef me, maar ik zou niet weten waar je nog extra voor moet betalen.

Ik denk dat grepolis professionelere dingen gebruikt en het zal vast veel geld kosten, maar dat boxt sws niet op tegen de inkomsten van al die goudgebruikers op die nieuwe wereld.
 

DeletedUser

Gast
Wereld met snelheid 3 mag wel eens komen Grepolis is een oorlog spel geen ik kan na 25 dagen eindelijk een deftig leger beginnen bouwen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan