• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Discussie Wanneer komt er nu eindelijk een nieuwe wereld?

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser

Gast
Wereld met snelheid 3 mag wel eens komen Grepolis is een oorlog spel geen ik kan na 25 dagen eindelijk een deftig leger beginnen bouwen.

Met snelheid 1 kan je zelfs na 2 dagen al een goed leger bouwen als je goed speelt...
 

Kroenuh


Community Manager
Grepolis Team
De laatste wereld met goede instellingen was Chi.
De werelden daarna zijn gewoonweg sloom, en "onspeelbaar", zoals sommigen het beschrijven.
Het zou eens tijd moeten zijn voor een snellere wereld. Lambda had snelheid 4, en was aan het begin zeker een populaire wereld.
De wereld voor Lambda, Kappa, had ook uitstekende instellingen. Maar als ik me niet vergis speelden de meeste toppers op Epsilon.
Als er nu eens een nieuwe wereld zou komen, met de instellingen van Lambda, Kappa of Epsilon, dan zou dat al een grote verbetering zijn.
Dit zijn meningen, geen feiten. Dit zal absoluut de mening van vele spelers zijn, maar gelden de meningen van spelers die actief en met plezier op werelden zoals Alpha, Eta, Nu, Tau, etc. spelen dan niet mee?

Wij dienen met alle spelers van Grepolis rekening te houden.

Het aantal actieve forumgebruikers die hier hun mening laten horen is nog niet eens 10% van alle spelers. Je kunt natuurlijk denken 'als je je mening niet laat horen, kunnen we geen rekening met je houden', maar zo worden geen zaken gedaan in een bedrijf. Sterker nog; zo draai je jezelf de nek om.

Dan nog iets, maar deze keer @ Kroenuh, wat je zei over "Nieuwe spelers starten op de laatste wereld", dat klopt naar mijn weten niet.
Ik ken veel meer spelers die startten op de wereld die het meest aantal spelers en beste instellingen had.
Ik zal je hier helaas uit je droom moeten helpen. Wanneer een speler een volledig nieuw spel gaat spelen, heeft diegene geen enkel benul wat 'leuke' instellingen zijn of waar het meest aantal spelers zitten. Deze spelers maken simpelweg een account aan en worden naar de laatst nieuwe wereld geleid.

Geloof me, hier zijn metingen en analyses over geweest dus ik zeg zoiets niet zomaar. Uiteraard geldt dit niet voor alle nieuwe spelers, maar zeker wel het grootste percentage.

nieuwe wereld openen kost werkelijk niets. nl.grepolis.com zou op zich al niets moeten kosten.

Het gaat niet om een subdomain - maar om de server die alle dataverkeer moet kunnen dragen. Hoeveel dit kost kun je navraag doen zoveel je wilt, maar daar kun jij, noch ik, nooit volledige inkijk op hebben. Dus a.u.b.: doe dit soort uitspraken niet zomaar, zeker niet aan de hand van een aantal meningen.


Nogmaals: wij zullen jullie niet teleurstellen. Toen vorig jaar wereld Phi niet vol dreigde te raken, hebben wij jullie ook tegemoet gezien met de aankondiging van wereld Chi en Hyperborea. En deze werelden kwamen ook terwijl de laatst geopende wereld niet -volgens het boekje- volledig vol zat.

Dit is graag het laatste wat ik hierover kwijt wil.
 

DeletedUser

Gast
Dit zijn meningen, geen feiten. Dit zal absoluut de mening van vele spelers zijn, maar gelden de meningen van spelers die actief en met plezier op werelden zoals Alpha, Eta, Nu, Tau, etc. spelen dan niet mee?

Mee akkoord, een trage wereld is ook wel een s leuk voor de mensen die buiten grepolis nog een leven hebben.... Ik speel nu op Upsilon en dit is na NU mijn 2e wereld. Als ik de tijd ervoor heb dan is de snelheid leuk, maar meestal denk ik 'op nu was het toch wat kalmer hoor... lol

maar om de server die alle dataverkeer moet kunnen dragen. Hoeveel dit kost kun je navraag doen zoveel je wilt, maar daar kun jij, noch ik, nooit volledige inkijk op hebben.

Ik werk voor een multinational en daar werken ze met 'netwerkschijven' toen we bericht kregen om deze op te kuisen omdat ze vol dreigden te geraken zeiden mensen ook 'een harde schijf kost toch niks?'
Bij bedrijven zijn het niet zomaar dingen die ze in 'den aldi' kopen. Maar moeten ze rekening houden met 'worst case scenario's'
daarnaast staat als ik een server aanbied en innogames komt aankloppen om een te huren dan wrijf ik in mijn handen want gewoon omdat het een groot bedrijf is vraag ik meer. Niet eerlijk nee, maar wel realiteit.
Wat bleek, een 'harde schijf' van 500Gb koste 2000€ nogal veel als deze moet dienen voor oude bestanden die wss nooit meer open gedaan worden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Dit zijn meningen, geen feiten. Dit zal absoluut de mening van vele spelers zijn, maar gelden de meningen van spelers die actief en met plezier op werelden zoals Alpha, Eta, Nu, Tau, etc. spelen dan niet mee?

Wij dienen met alle spelers van Grepolis rekening te houden.

Mee eens. Ik heb komende 1,5 jaar heel weinig tijd, dus een trage wereld is ideaal voor mij. Alleen moet de veroveringsysteem dan wel oud zijn en moraal actief.

Zo zijn er nog tientallen redenen voor andere spelers om op trage werelden te spelen.

Ik ben het met bijna alles eens van wat Grepolis op dit moment heeft. Er zijn natuulijk wel een aantal dingetjes die ik vind dat beter kunnen. Maar dat zijn dingetjes die spelers niet kunnen veranderen.

Ik werk voor een multinational en daar werken ze met 'netwerkschijven' toen we bericht kregen om deze op te kuisen omdat ze vol dreigden te geraken zeiden mensen ook 'een harde schijf kost toch niks?'
Bij bedrijven zijn het niet zomaar dingen die ze in 'den aldi' kopen. Maar moeten ze rekening houden met 'worst case scenario's'
daarnaast staat als ik een server aanbied en innogames komt aankloppen om een te huren dan wrijf ik in mijn handen want gewoon omdat het een groot bedrijf is vraag ik meer. Niet eerlijk nee, maar wel realiteit.
Wat bleek, een 'harde schijf' van 500Gb koste 2000€ nogal veel als deze moet dienen voor oude bestanden die wss nooit meer open gedaan worden.

Dat is inderdaad waar. Vele onderschatten de prijs van een harde schijf omdat je ze goedkoop kan halen bij de media markt. Maar dat zijn inderdaad hele goede dingen. Als ik ook een beetje op google ga kijken, kom ik ook op vooral 'goedkope' harde schijven. Maar het zijn hele andere harde schijven die Innogames nodig heeft.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Noorddam

Harpij
Dit zijn meningen, geen feiten. Dit zal absoluut de mening van vele spelers zijn, maar gelden de meningen van spelers die actief en met plezier op werelden zoals Alpha, Eta, Nu, Tau, etc. spelen dan niet mee?

Wij dienen met alle spelers van Grepolis rekening te houden.

Het aantal actieve forumgebruikers die hier hun mening laten horen is nog niet eens 10% van alle spelers. Je kunt natuurlijk denken 'als je je mening niet laat horen, kunnen we geen rekening met je houden', maar zo worden geen zaken gedaan in een bedrijf. Sterker nog; zo draai je jezelf de nek om.


Ik zal je hier helaas uit je droom moeten helpen. Wanneer een speler een volledig nieuw spel gaat spelen, heeft diegene geen enkel benul wat 'leuke' instellingen zijn of waar het meest aantal spelers zitten. Deze spelers maken simpelweg een account aan en worden naar de laatst nieuwe wereld geleid.

Geloof me, hier zijn metingen en analyses over geweest dus ik zeg zoiets niet zomaar. Uiteraard geldt dit niet voor alle nieuwe spelers, maar zeker wel het grootste percentage.

Ik zei er telkens bij dat ik fout kon zijn. Dus ik zei niet "zomaar iets".

Het gaat niet om een subdomain - maar om de server die alle dataverkeer moet kunnen dragen. Hoeveel dit kost kun je navraag doen zoveel je wilt, maar daar kun jij, noch ik, nooit volledige inkijk op hebben. Dus a.u.b.: doe dit soort uitspraken niet zomaar, zeker niet aan de hand van een aantal meningen.

Ik gaf hier enkel een beetje uitleg, verder was dit geen kritiek.


Nogmaals: wij zullen jullie niet teleurstellen. Toen vorig jaar wereld Phi niet vol dreigde te raken, hebben wij jullie ook tegemoet gezien met de aankondiging van wereld Chi en Hyperborea. En deze werelden kwamen ook terwijl de laatst geopende wereld niet -volgens het boekje- volledig vol zat.

Dit is graag het laatste wat ik hierover kwijt wil.
Kroenuh, ik gaf je geen ongelijk. Ik zei nooit dat het zo is. Dat was mijn mening, en verder wat uitleg. Meer niet.
Je interpreteert het verkeerd.
Ik heb NOOIT gezegd dat niemand plezier zou kunnen beleven aan Alpha, Beta,... Ik heb er zelf gespeeld en had ook ontzettend veel plezier.
Enkel valt het mij op dat er veel meer trage werelden gelanceerd worden. Ik geef geen kritiek, dat begrijp je helemaal verkeerd. Dit was mijn mening en nog van veel meer mensen.
Snelheid 4. 1 keer tegengekomen. Snelheid 3. Heel af en toe. Snelheid 2 en 1, ontzettend vaak.

Nogmaals, dit is enkel in mijn opinie en die van 50% van de mensen die ik ken op Grepolis en helemaal niet bedoelt als kritiek. Dat vatte je verkeerd op.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser1935

Gast
Aangezien de werelden hier zo traag en leeg zijn ben ik op buitenlandse werelden gaan spelen, maar het zou wel leuk zijn als er weer is een nieuwe wereld kwam met een hoge snelheid. Ik speel momenteel op een wereld met snelheid 12 dat is iets te snel maar snelheid 4 zou wel is leuk zijn, of een nieuwe helden wereld :D
 

DeletedUser

Gast
Ik vind het wel een beetje vreemd dat spelers er de dupe van moeten worden als er een wereld met snelheid 1 komt. Hoe lager de snelheid, hoe langer het duurt tot de wereld vol is. Dus hoe lager de snelheid, hoe langer spelers moeten wachten tot er een nieuwe wereld komt. Dat lijkt me toch niet helemaal de bedoeling?

Zeker aangezien, volgens grepostats, er 60.000 spelers geregistreerd staan. Laten we er vanuit gaan dat die allemaal actief zijn, dan zou 1/3e van alle grepolisspelers op Omega moeten spelen, voordat er een nieuwe wereld komt. In realiteit zal dat percentage natuurlijk veel hoger liggen, want niet alle 60.000 spelers zijn actief. En dat lijkt me toch een beetje veel.
 

DeletedUser14965

Gast
Mij maken de instellingen eigenlijk nu niet veel meer uit. Als er maar een wereld start :)
Maar ik denk dat Kroenuh wel duidelijk geweest is nu, we moeten afwachten.
 

DeletedUser1935

Gast
Ze zouden maandelijks of om de twee maanden een nieuwe wereld moeten openen, en mensen zouden moeten stemmen op de instellingen die ze willen.
 

DeletedUser

Gast
Ze zouden maandelijks of om de twee maanden een nieuwe wereld moeten openen, en mensen zouden moeten stemmen op de instellingen die ze willen.

Zoals Kroenuh net gezegd heeft is het openen van een wereld erg duur. En als er bij elke wereld die geopend moet worden gestemd moet worden zullen er veel snelle werelden geopend worden en weinig trage werelden. Op die manier hebben diegene die niet veel tijd hebben en dus een trage wereld willen benadeeld worden.
 

DeletedUser14965

Gast
Ze zouden maandelijks of om de twee maanden een nieuwe wereld moeten openen, en mensen zouden moeten stemmen op de instellingen die ze willen.

Maandelijks zou ik niet doen, dan vliegen de werelden echt voorbij en zullen andere werelden toch wel sneller leeglopen.
En stemmen over instellingen lijkt me ook geweldig en het zou ook nog eens goed mogelijk zijn, aangezien ze op andere servers dit ook wel eens gedaan hebben.
 

Noorddam

Harpij
Zoals Kroenuh net gezegd heeft is het openen van een wereld erg duur. En als er bij elke wereld die geopend moet worden gestemd moet worden zullen er veel snelle werelden geopend worden en weinig trage werelden. Op die manier hebben diegene die niet veel tijd hebben en dus een trage wereld willen benadeeld worden.
Niet direct duur. Maar het kost veel dataverkeer.
En idd. We moeten afwachten. Na al deze opmerkingen e.d denk ik wel dat er een snelle(re) wereld zit aan te komen.
 

DeletedUser

Gast
Niet om dwars te liggen, maar zal ik toch ook maar even reageren.
Ik speel Grepolis sinds 14 maart 2011, toen begonnen op ETA die dan al verscheidene maanden bezig was. Sedert die eerste dag kijk ik dus uit naar de start van een wereld met snelheid 1 en blijf nog steeds op m'n honger zitten. (hyperborea telt niet mee natuurlijk)
Er zijn spelers genoeg die daarop (al zo lang tevergeefs) zitten te wachten, alleen zitten die niet voortdurend te zagen op het forum.
 

DeletedUser14801

Gast
Niet om dwars te liggen, maar zal ik toch ook maar even reageren.
Ik speel Grepolis sinds 14 maart 2011, toen begonnen op ETA die dan al verscheidene maanden bezig was. Sedert die eerste dag kijk ik dus uit naar de start van een wereld met snelheid 1 en blijf nog steeds op m'n honger zitten. (hyperborea telt niet mee natuurlijk)
Er zijn spelers genoeg die daarop (al zo lang tevergeefs) zitten te wachten, alleen zitten die niet voortdurend te zagen op het forum.

Touche & Top
 

Noorddam

Harpij
Daar heb je een punt. Snelheid 1 komt inderdaad amper voor.
Maar dat is ook wel erg traag. (Naar mijn mening ;))
Er zijn wel heel wat werelden met snelheid 1,5. Is dat niet goed?
Evenals snelheid 2, deze komen, (naar mijn mening :O) te vaak voor.
Als ze nu een wereld met snelheid 1, en een wereld met snelheid 4/5/6 lieten starten. Dan zou dat voor beide groepen een plezier zijn.
 

DeletedUser14801

Gast
Een snelle of langzame wereld, ze hebben beide hun voor & nadelen.
Geduld en tactiek zijn in beide noodzakelijk.
In een snelle wereld moet je wel continu online kunnen zijn.
 

DeletedUser

Gast
Het enige wat ik nu hoop is dat er eindelijk weer een wereld zonder anti-timing regel komt. Ook al is timen met anti timing regel niet moeilijk.
 

DeletedUser14801

Gast
Niet te makkelijk maken, het moet wel een uitdaging blijven.
Wat mij betreft mag het moraal wegblijven.
 

DeletedUser

Gast
Liever een gewone wereldsnelheid (Psi) en nieuw kolonisatie systeem
 

Kroenuh


Community Manager
Grepolis Team
De nodige woorden lijken me nu wel gezegd.
Er zijn al topics waar men de wensen voor wereldinstellingen kwijt kan, dus dit topic kan op slot.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan