• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Wat als alles met een reden gebeurt ?

DeletedUser12493

Gast
Ik heb dit onderwerp niet direct gevonden, maar ik zou graag jullie opinie hier over willen horen.

"Wat als alles met een reden gebeurt".

Ik stel nu een grootschalig voorbeeld:
Wereld Oorlog 2: Tientallen miljoenen doden waren het gevolg van conflicten over de hele wereld.
Maar specifieker: De Jodenvervolging door Hitler; naar schatting elf miljoen mensen systematisch vermoord...

11 miljoen, wat onmenselijk is. 1 persoon vermoord is zelfs onmenselijk, maar de aarde is niet gemaakt voor zoveel mensen, het Oosten groeit dubbel zoveel als Europa in populatie, wat als er weer een oorlog uitbreekt om de mensheid te halveren ?

Dat vraag ik mij dus af, gebeuren dingen met een reden ?

Graag on topic blijven.
 

DeletedUser

Gast
WOII kan je inderdaad zien als een grote schoonmaak door een gestoorde gek.
64 miljoen doden +/- 2 generaties later zouden dat er miss wel 150 nakomelingen zijn grootste gedeelte uit europa stel 10 miljoen meer in nl +/- 27 miljoen dan de randstad is al vol we zouden veel minder landbouw grond hebben. dus minder eten voor meer mensen. als dat was gebeurt hadden wij nu honger.
en zo denk ik dat er achter alles wel een reden zit.
alleen kan het middel wat gebruikt wordt ook op een slechte manier zijn
 

DeletedUser

Gast
WOII kan je inderdaad zien als een grote schoonmaak door een gestoorde gek.
64 miljoen doden +/- 2 generaties later zouden dat er miss wel 150 nakomelingen zijn grootste gedeelte uit europa stel 10 miljoen meer in nl +/- 27 miljoen dan de randstad is al vol we zouden veel minder landbouw grond hebben. dus minder eten voor meer mensen. als dat was gebeurt hadden wij nu honger.
en zo denk ik dat er achter alles wel een reden zit.
alleen kan het middel wat gebruikt wordt ook op een slechte manier zijn
64 miljoen mensen, en dan 2 generaties later 150 nakomelingen? Lijkt me een beetje weinig.

En hoe kom je aan de 10 miljoen meer in Nederland?
 

DeletedUser

Gast
10 miljoen is een schatting en dat is alleen om te laten zien hoe groot de sporen zijn
Ja, maar ik bedoel, hoe kom je aan die 10 miljoen? Zijn dat het aantal doden (Niet dus)? Zijn dat het aantal geboren (niet want dan vergeet je degene die overlijden)?
 

DeletedUser

Gast
Ja, maar ik bedoel, hoe kom je aan die 10 miljoen? Zijn dat het aantal doden (Niet dus)? Zijn dat het aantal geboren (niet want dan vergeet je degene die overlijden)?

het is een grove schatting van die 150 miljoen die in nederland zouden kunnen zijn
 

DeletedUser

Gast
het is een grove schatting van die 150 miljoen die in nederland zouden kunnen zijn
Er zouden nooit 150 miljoen mensen in Nederland kunnen zijn als die oorlog er niet was, op geen enkele manier, maarja we gaan off-topic.
Die 64 miljoen doden waren niet alleen Nederland hè... In Nederland waren zo'n 200.000 mensen vermoord.
 

DeletedUser12493

Gast
Zoals je al zei, als alle nakomelingen van de 2 generaties ook zouden voortplanten dan zou het bevolkingstal serieus toegenomen zijn wat dan weer voor economische last en minder 'groen' teweeg brengt.

Ik spreek deze oorlog voor geen meter goed, maar ik denk dat het de aarde toch wel wat geholpen heeft..
Nu draait een oorlog enkel om economie...
 

DeletedUser

Gast
Zoals je al zei, als alle nakomelingen van de 2 generaties ook zouden voortplanten dan zou het bevolkingstal serieus toegenomen zijn wat dan weer voor economische last en minder 'groen' teweeg brengt.

Ik spreek deze oorlog voor geen meter goed, maar ik denk dat het de aarde toch wel wat geholpen heeft..
Nu draait een oorlog enkel om economie...
Als je alle mensen op de wereld laat wonen met de bevolkingsdichtheid die we in Nederland hebben, past iedereen in de hele wereld in de Verenigde Staten.

Over de economische last kan je niks zeggen, je weet niet hoe het zou zijn. Wat als al die mensen die zijn gestorven juist voor een betere economie zouden hebben gezorgd en juist in plaats van 'last' voor een boost zorgden? Dat kan je nooit weten en je kan daar ook geen uitspraken over doen.
 

DeletedUser12493

Gast
Wat als ze juist met minder goeie ideeën kwamen (: ?

Ik kan er wel uitspraken over doen, want zulke topics zijn al besproken geweest op het BBC debat kanaal en daar kwam ook de conclusie dat de bevolkingstoename met een aantal % was afgenomen. Je weet toch wat er in 2050 ons te wachten staat ?
 

DeletedUser

Gast
De bevolking was afgenomen, zo zo, dat kan ik ook wel bedenken als er zo'n 60 miljoen mensen dood zijn.. Maar wat zegt dat over de economie, zou die beter of slechter gaan? De economie is zo onvoorspelbaar dat je daar geen uitspraken over kan doen.

In 2050 gaan zoveel dingen gebeuren;
- De ruimtelift is klaar
- Alzheimer komt 2x meer meer voor
- Bevolking van de wereld rond de 9 miljard
- Dingen die ik hier niet mag bespreken
- 2 op de 9 mensen zal boven de 60 jaar oud zijn
 

DeletedUser11507

Gast
Wat als ze juist met minder goeie ideeën kwamen (: ?

Ik kan er wel uitspraken over doen, want zulke topics zijn al besproken geweest op het BBC debat kanaal en daar kwam ook de conclusie dat de bevolkingstoename met een aantal % was afgenomen. Je weet toch wat er in 2050 ons te wachten staat ?

Als niks met een reden gebeurd.
Dan zou er na gister, vandaag niet komen.
Dan was er gister ook geen morgen. Als het morgen was, was er geen gister. Toch?
 

DeletedUser12493

Gast
Nou daar ben ik het niet met eens, :)
Wat gisteren gebeurt hoeft niets met vandaag te maken hebben, of met de morgen na gisteren.

Als je dan bedoelt dat wat je vandaag doet, gevolgen heeft voor morgen dan geef ik je gelijk, maar dat zal ook gevolgen hebben voor gisteren aangezien m'n bezig is met teleportatie van licht.
In 2050 gaan zoveel dingen gebeuren;
- De ruimtelift is klaar
- Alzheimer komt 2x meer meer voor
- Bevolking van de wereld rond de 9 miljard
- Dingen die ik hier niet mag bespreken
- 2 op de 9 mensen zal boven de 60 jaar oud zijn

De ruimtelift heeft hier niets mee te maken :p
Alzheimer ook niet.
Daar zeg je het 9miljard mensen :) Waar ga je die stoppen ?

Ongetwijfeld zal er een soort va 3de wereld oorlog uitbreken. Over atoombommen beginnen we niet, we weten dat er al 2 gebouwd zijn..
En over waterstofbommen ook niet, want die heeft iedereen ongetwijfeld.
 

DeletedUser6887

Gast
Ik heb dit onderwerp niet direct gevonden, maar ik zou graag jullie opinie hier over willen horen.

"Wat als alles met een reden gebeurt".

Ik stel nu een grootschalig voorbeeld:
Wereld Oorlog 2: Tientallen miljoenen doden waren het gevolg van conflicten over de hele wereld.
Maar specifieker: De Jodenvervolging door Hitler; naar schatting elf miljoen mensen systematisch vermoord...

11 miljoen, wat onmenselijk is. 1 persoon vermoord is zelfs onmenselijk, maar de aarde is niet gemaakt voor zoveel mensen, het Oosten groeit dubbel zoveel als Europa in populatie, wat als er weer een oorlog uitbreekt om de mensheid te halveren ?

Dat vraag ik mij dus af, gebeuren dingen met een reden ?

Graag on topic blijven.


Dingen gebeuren inderdaad met redenen maar dat zijn niet de redenen die jij bedoelt. Hitler zijn bedoeling was om een ultieme ras te kweken door diegene die niet bij zijn visie hoorde, te doden. Daarbij moest hij 2 grote dingen doen, de wereld bezitten ( leider zijn ) door middel van oorlog en 2 de joden uitroeien. Wat jij nu opnoemt zijn enkel de voordelen van wat die oorlog gebracht heeft. Dit heb je bij alles, bij elke situatie en gebeurtenis kan je er voordelen op plakken maar of die doorwegen tegenover de nadelen, dat is iets anders. De Chinezen hebben daar een mooie uitleg voor : Yin en Yang.

Suggereer je soms dat er een wezen of iets anders dit heeft laten gebeuren met een reden ?
 

DeletedUser12493

Gast
Yin en Yang moet je daar niet zozeer bij betrekken, ik heb 3jaar filosofie gehad en dat is iets wat je zeker niet voor enkel voordelen en nadelen kan nemen.
Dus dat ter zijde.

Hitler had inderdaad een visie om zijn eigen arisch ras te scheppen en daarvoor de Joden uit te roeien. Ik bedoel niet dat hij dacht: "hmmm als ik nu zoveel mensen elimineer dan zal er minder volk zijn". Nee, maar misschien was dit voorbestemd, ik zeg nu maar: geprogrammeerd in hem ?
 

DeletedUser6887

Gast
En wie of wat zou dit in hem geprogrammeerd hebben ?
Dus jij denkt dat iedereen dan geprogrammeerd is en dat dus niemand een vrije wil heeft ?
 

DeletedUser

Gast
De ruimtelift heeft hier niets mee te maken :p
Alzheimer ook niet.
Daar zeg je het 9miljard mensen :) Waar ga je die stoppen ?
Het is meer de vraag, hoe wil jij dat doen? Met een oorlog mensen uitroeien? Dat zou onmenselijk zijn.
Zolang er genoeg plek is in de wereld heb ik er niks tegen en vooralsnog is er genoeg plek voor meer dan 9 miljard mensen.
Ongetwijfeld zal er een soort va 3de wereld oorlog uitbreken. Over atoombommen beginnen we niet, we weten dat er al 2 gebouwd zijn..
En over waterstofbommen ook niet, want die heeft iedereen ongetwijfeld.
Waterstof- en atoombommen worden maar door een aantal landen gemaakt (Rusland, Verenigde Staten, China, Frankrijk, Verenigd Koninkrijk, India, Pakistan en Israël (en vermoedt wordt van Iran, Noord-Korea (1 tot 6), Syrië, Saoedi-Arabië en Algarije)).
De landen die ze maken mogen de informatie tot het maken van deze bommen niet delen met andere landen.
Als er andere landen zijn die deze wapens maken zijn ze in strijd met internationale regels. Iran ofzo trekt zich daar niks van aan, maar Nederland of België wel neem ik aan. Zeker niet alle landen hebben deze bommen dus.
 

DeletedUser12493

Gast
Marc je zou eens moeten weten wat voor (kern)bommen België heeft. :) Maar hier vertel ik dan weer niets over.

9miljard mensen ergens plaatsen gaat, maar: energie, olie, bossen ? Wat zal er met de natuur gebeuren, die put je gewoon uit.
Zelf vind ik een oorlog onmenselijk, maar misschien zoals dety mij vroeg, zijn er nog dictators geboren die dit zullen starten.
 

DeletedUser11507

Gast
Nou daar ben ik het niet met eens, :)
Wat gisteren gebeurt hoeft niets met vandaag te maken hebben, of met de morgen na gisteren.

Als je dan bedoelt dat wat je vandaag doet, gevolgen heeft voor morgen dan geef ik je gelijk, maar dat zal ook gevolgen hebben voor gisteren aangezien m'n bezig is met teleportatie van licht.

Zat meer te vissen naar, dat er een reden is:

1. Waarom er een gister is?
2. Waarom er een nu is?
3. Waarom er een morgen is?

- Bijv. Voordat jou ouders samen de liefde bedreven en jij opeens als klein celletje in je moeder kwam. Was er voor jou nog geen gister.
- Bijv als jou hart klopt op 12:42:01 en het volgende tijdstip 12:42:02. klopt het hart niet meer is er voor jou geen nu meer. Niet wat jij je kan beseffen/
- Ook als de zon nu schijnt, maar de volgende dag is het totaal donker. Dan is er voor jou geen morgen...
Omdat de zon dan foetsie is en het is te koud voor jou.
- Daarnaast als je dood bent is er helemaal geen Gister, NU of morgen meer. Igg niet wat jij je kan beseffen op dat moment.

Alles gebeurd met een reden;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser12493

Gast
Dan ondersteun jij mijn visie : ).

Maar ik wou eigenlijk meer gaan kijken waarom er dingen gebeuren in de wereld, als er achter alles een verklaring zit.
 
Bovenaan