• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Wat als alles met een reden gebeurt ?

DeletedUser

Gast
Wel ik denk dat je kan stellen dat alles wat de mens doet niet als een natuurlijke reden kan gezien worden. De mens groeit boven de natuur uit. Om een voorbeeld te geven:

De mens kan nu een leeuw doden. Vroeger liep de mens ervan weg.

De mens is meer en meer de natuur aan het beheersen en controleren. Nu weliswaar nog maar op een kleine schaal maar dat zal niet eeuwig zo zijn.

Alles heeft idd een reden. Niets gebeurd zonder een reden.
 

DeletedUser11507

Gast
Dan ondersteun jij mijn visie : ).

Maar ik wou eigenlijk meer gaan kijken waarom er dingen gebeuren in de wereld, als er achter alles een verklaring zit.

Ach neem een voorbeeldje aan hitler.
Die is begonnen omdat ie in de eerste wereldoorlog boodschappen jongen was op het slagveld en hij zich onderdrukt voelde. Klap op de vuurpijl ze hadden de oorlog verloren. Daarna hadden ze niet te vreten.

- Waarom hij het perfecte volk wou creeeren? Omdat hij zelf aan alle kanten tekort kwam hij had inteelt samen met zen Zus tot ze dood ging en hij Eva braun kreeg. Helemaal paranoide die man.

- Waarom de joden? Omdat deze grotendeels in het leger zaten van de tegenpartij in de 1ste wereld oorlog. Dus er kwam ook afzucht bij kijken. De joden hadden het ook rijk en lieten het geld alleen binnen de joodse gemeenschap.

- Waarom de joden vrijwillig naar een concentratie kamp gingen? Omdat ze dachten dat het een werk kamp was... Ook omdat dit zo werd aangekondigd in leuke filmpjes. Vele duitsers waren niet eens op de hoogte.

- Waarom de Joden geen kogel door hun kop kregen, kregen ze op het begin maar achteraf gezien werd het te duur 60 miljoen joden zijn 60 miljoen kogels. Duur geintje.

- Waarom joden werden verbrand. Anders hadden ze teveel straat afval. As waaid toch wel weg.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser12493

Gast
Dat zijn redenen ja, die ik in mijn visie goed keur.
Maar er moeten grovere redenen zijn die ik van anderen eens wil horen.

Zelf maak ik er verslagen van, zo heb ik nu al een zeventig pagina's over hitler zelf..

Toch zal er ooit een verklaring voor komen. Dat dit allemaal misschien voorbestemd is om in het verleden eruit te leren.
 

DeletedUser

Gast
Dat zijn redenen ja, die ik in mijn visie goed keur.
Maar er moeten grovere redenen zijn die ik van anderen eens wil horen.

Zelf maak ik er verslagen van, zo heb ik nu al een zeventig pagina's over hitler zelf..

Toch zal er ooit een verklaring voor komen. Dat dit allemaal misschien voorbestemd is om in het verleden eruit te leren.

70 pagina's over een meneertje die het niet kon laten landje pik te doen :O
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Ik dacht vroeger ook dat alles met een reden gebeurt, dat we eigenlijk een soort poppenkast zijn van een reus ofzo. Dat van die reus is nu wel weggetrokken, maar het eerste deel blijft toch wel :O
 

DeletedUser12493

Gast
70 pagina's over een meneertje die het niet kon laten landje pik te doen :O

Lol, dat is maar een kleine kwestie dat hij de leider wou worden over de wereld. Wat hij allemaal teweeg heeft gebracht enzo daar zoek ik over op. Waarom hij zulke dingen deed. Men kan het alleen gokken, maar veel documentaires zeggen dat hij ook bezeten was..

raddidRobin zei:
Ik dacht vroeger ook dat alles met een reden gebeurt, dat we eigenlijk een soort poppenkast zijn van een reus ofzo. Dat van die reus is nu wel weggetrokken, maar het eerste deel blijft toch wel

De reus scenario ken ik : )
Maar jij denkt er blijkbaar ook zo over.
 

DeletedUser12493

Gast
Nou ik heb dat verhaal al eens gehoord, is wel in het Duits van ene filosoof die dat besprak.
Is vooral de jongeren die dat scenario hanteren, later (nu) weten wij beter dat er geen "reuzen" bestaan.


Bovennatuurlijke krachten zijn dan weer zo'n topic dat je dan apart kan starten :p
 

DeletedUser

Gast
Alles gebeurt met een reden, en wel:
-alles (echt alles) volgt de wet van de natuur.....

als een konijnenpopulatie te groot wordt ontstaat er inteelt en krijg je ziekten, gevolg grote sterfte en de allersterkste overleven...
als er te veel mensen in een buurt wonen ontstaat er onenigheid, achterbuurten en armoede, gevolg rijke mensen trekken weg en arme mensen blijven, moraalverval en criminaliteit groeit en spreid zich uit over een groter gebied. en treft de mensen die buiten een drukbevolkt gebied wonen.
mensen willen in vrede leven en niet dag in dag uit strijden voor hun veiligheid, gevolg haat tegen mensen die hun dwars zitten, gevolg..... juist oorlog.

vooruitzicht is dus dat er oorlog komt, en wel een razzia tegen mensen die nu in de achterbuurten veel aanwezig zijn en zich met overvallen/criminaliteit bezig houden, en omdat één of een paar mensen daar mee beginnen en de politieke en menselijke eigenschap er naar handeld om af te wachten heeft de agressor een voorsprong en kan daardoor dus (net als Hitler) een grote stap zetten.
en om het nog enger te brengen.. er zit een regelmaat in de natuur en dus ook een regelmaat in oorlogen. Ik ben er van overtuigd dat er oorlog uitbreekt tussen 2020 en 2060.(ja ook hier in Nederland).
 

DeletedUser12493

Gast
Hier in onze landen zal oorlog niet zozeer rap uitbreken, al vind ik mij wel in je andere stellingen.

Waarom niet ?
Zoals je zelf zei, te grote populatie ==> onenigheid, dit zal vooral in Amerika en Azië het geval zijn. Waar ik dan voor vrees zijn 'allianties' die gesmeed zullen worden, zoals Rusland die eerst voor de dictatuur in Duitsland ging kiezen, maar dat bv, Iran/Irak dit echt doen (gevolg, kernwapens).
Daar verwijs ik dan weer op het dominant gedrag van ons, het Alpha regime.
 

DeletedUser

Gast
Alles gebeurt met een reden, en wel:
-alles (echt alles) volgt de wet van de natuur.....

als een konijnenpopulatie te groot wordt ontstaat er inteelt en krijg je ziekten, gevolg grote sterfte en de allersterkste overleven...
Het is niet zo zwart wit als jij dat stelt.
Inteelt wil alleen zeggen dat er een minder genetische gevarieerde populatie komt.
Wat eventueel onvruchtbaarheid (het niet levend kunnen baren) kan veroorzaken.
Door middel van ziekten overleven de sterksten niet enkel degene die (meer) resistent zijn en/of zich kunnen aanpassen aan de omstandigheden.

als er te veel mensen in een buurt wonen ontstaat er onenigheid, achterbuurten en armoede, gevolg rijke mensen trekken weg en arme mensen blijven, moraalverval en criminaliteit groeit en spreid zich uit over een groter gebied. en treft de mensen die buiten een drukbevolkt gebied wonen.
Het is niet per defenitie dat wanneer er veel mensen dicht op elkaar wonen er onenigheid onstaat.
Dit heeft alles te maken met de ethiek die de betreffende mensen aanhangen.
Achterbuurten en armoede bestaan enkel door onevenredige verdeling van goederen.
Dat zijn facetten die in de hand te houden zijn ;)

mensen willen in vrede leven en niet dag in dag uit strijden voor hun veiligheid, gevolg haat tegen mensen die hun dwars zitten, gevolg..... juist oorlog.
Hier spreek je jezelf tegen: Mensen willen in vrede leven ---> gevolg haat tegen mensen die hun dwars zitten. (?)
De meeste mensen zijn juist heel competatief ingesteld maar dit is weer een kwestie van ethiek.

vooruitzicht is dus dat er oorlog komt, en wel een razzia tegen mensen die nu in de achterbuurten veel aanwezig zijn en zich met overvallen/criminaliteit bezig houden, en omdat één of een paar mensen daar mee beginnen en de politieke en menselijke eigenschap er naar handeld om af te wachten heeft de agressor een voorsprong en kan daardoor dus (net als Hitler) een grote stap zetten.
en om het nog enger te brengen.. er zit een regelmaat in de natuur en dus ook een regelmaat in oorlogen. Ik ben er van overtuigd dat er oorlog uitbreekt tussen 2020 en 2060.(ja ook hier in Nederland).

En hier kan ik me helemaal in vinden Nederland is onderhand onder mom van liberalisme een politiestaat geworden.
Ze durven zelfs actie te voeren voor meer salaris terwijl voor veel mensen de salarissen zijn/worden bevroren, dat vind ik nogal wat.
Ik ben zelf ervan overtuigt dat o.a. 9/11 en de crisis op poten zijn gezet zodat we onze rechten kunnen zonder al teveel morren inleveren.
Met de huidige koers die we varen vraag ik me af hoelang het nog gaat duren.
 

DeletedUser12493

Gast
Het is niet per defenitie dat wanneer er veel mensen dicht op elkaar wonen er onenigheid onstaat.
Dit heeft alles te maken met de ethiek die de betreffende mensen aanhangen.
Achterbuurten en armoede bestaan enkel door onevenredige verdeling van goederen.
Dat zijn facetten die in de hand te houden zijn

Ethiek; (voor diegene die dit woord niet gebruiken) Ethiek (Grieks: èthos, gewoonte of zedelijke handeling) of moraalwetenschap is een tak van de filosofie die zich bezighoudt met de kritische bezinning over het juiste handelen. In algemene zin probeert ethiek de criteria vast te stellen om te kunnen beoordelen of een handeling als goed of fout kan worden gekwalificeerd, en om de motieven en consequenties van deze handeling te kunnen evalueren. Het stellen van vragen over ethiek is natuurlijk geen monopolie van de filosofie. Ook in andere studiegebieden zoals politiek, geneeskunde, geschiedenis, biologie en sociologie is ethiek soms onderwerp van discussie.

Je gebruikt dit woord verkeerd in deze context.

En met dit stuk ga ik je verbeteren, want in de grootsteden is dit een probleem geworden.
Kort uitgelegd: buitenbuurt wordt rap bevolkt, gaat meer op bezoek naar de binnen buurt waar problemen worden veroorzaakt. Midden buurt word deftig onderhouden door de overheid (politie, etc), maar binnen verhuist naar midden, waardoor buiten naar binnen komt.

En zo zal het ooit worden, zoals in de film: "in time". Waar rijk en arm gesplitst wordt door de overbevolking die criminaliteit met zich teweeg brengt.
 

DeletedUser

Gast
Ethiek word door mij gebruikt als zijnde de normen en waarden die de mensen/samenleving er op nahoud(en).
Je zegt het zelf al:
Ethiek (Grieks: èthos, gewoonte of zedelijke handeling)

Nogmaals armoede en de ontwikkelingen die eruit voortvloeien zijn in de hand te houden.
Maar vanuit een kapitalistisch standpunt gezien een noodzaak.
En de binnenbuurt (ik lees het centrum) is altijd een grotere concentratie mensen aanwezig gezien de rest v/d stad eromheen is gebouwd.
Dat heeft alles te maken met hoe/waarom steden/dorpen tot stand (zijn) (ge)komen.
Niettegenstaande dat wat er gezegd wordt wel de concequenties zijn van ons huidige maatschappelijk beleid.
M.a.w. ik zeg niet dat wat er gezegd wordt niet juist is, ik zeg dat er een oplossing voor is. :)
 

DeletedUser12493

Gast
Die oplossing mag er dan vlug komen.
Want het loopt al uit de hand..
 

DeletedUser12493

Gast
Lol, ben er niet mee gekend dus het zal wel zijn als jij het zegt :D
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Ik weet niet ofdat jullie de film MiB3 hebben gezien. Maar daar is iemand die in de toekomst kan kijken. Elke kleine verandering kan een groot gevolg hebben. Is zoiets geloof ik wel
 

DeletedUser3865

Gast
Ik weet niet ofdat jullie de film MiB3 hebben gezien. Maar daar is iemand die in de toekomst kan kijken. Elke kleine verandering kan een groot gevolg hebben. Is zoiets geloof ik wel
Daarvoor hoef je niet MiB3 te hebben gezien, das zo'n beetje bij elke film/serie met een vorm van tijdreizen/tijdkijken (zo zal ik het voor het gemak maar even noemen) :p
 

DeletedUser2918

Gast
Ik weet niet ofdat jullie de film MiB3 hebben gezien. Maar daar is iemand die in de toekomst kan kijken. Elke kleine verandering kan een groot gevolg hebben. Is zoiets geloof ik wel

Dan moet je geloven in ofwel tijdreizen ofwel interactie met het paranormale.

Beide zijn aantoonbaar niet te kunnen ^^
 
Bovenaan