• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Weerwolven van Wakkerdam #105 - De Druïden van Wakkerdam

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser

Gast
Na een gesprek met PotG te hebben gehad krijgt hij van mij het voordeel van de twijfel.
Eli is zo goed als bewezen door mijn priester actie.
blijven Kyra, Tristan, Imra en Fire over op mijn lijstje.
Ik denk dat ik dan toch maar op Tristan ga.
Heb hem weinig gezien (of hij had niks nuttigs te melden dat ik er over heen heb gelezen).
 

DeletedUser20542

Gast
Lekker stil hier.
Voor mij POTG.

Om verschillende redenen, waaronder geruchten die ik heel random in mijn oren kreeg suizen.

Verder deed hij vanmiddag wel heel behulpzaam tegen me. Leuke inwijding. Moest het vooral overal met me eens zijn, ookal bedoelde hij iets anders. Praatte me een verdenking op Kyra aan, die ik ook zelf heb ingeleid. Je moet toch iets in het leven.

Maar ik weet wel beter. Kyra is de wolf niet. Het is de persoon net hierboven in het rood.
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
De Waterdruïden

Partix keek om zich heen, hij gniffelde. Hij zou winnen, hij zou als waterdruïde eindelijk voor eens en altijd de overwinning opeisen. Bijna alle druïden die hem konden stoppen van de macht te grijpen waren uit de weg geruimd. Nog maar enkele slachtoffers en de overwinning zou van hem zijn. Hij zou daarna alle andere druïde een voor een uit de weg ruimen. Zijn waterkrachten zouden iedereen verpulveren en die vieze, vuile luchtdruïden die hem tegen hadden kunnen houden waren één voor één in de val gelopen en hadden zich laten lynchen door zijn toedoen. Hij keek achter zich, naar zijn compagnon, ze lachten naar elkaar. Bijna was het zo ver, bijna zouden ze alle macht grijpen die ze konden en dan kon niemand, zelfs de duistere druïden hen niets meer doen. Hij sprong uit de boom en volgde de andere waterdruïde op weg naar de overwinning.

Maar, was de strijd al gestreden? Hadden ze niet te vroeg victorie gekraaid. Rabbidonix was teruggekeerd, ging het gerucht. En dit gerucht was dan ook niet enkel een gerucht, hij had diep in de nacht de andere druïden ingelicht. Hij had de slechte geest van Partix in zijn visioenen gezien, en was ijlings naar het basiskamp teruggehold, om hen dat mee te delen. Nu maakten alle druïden zich klaar om de strijd aan te gaan. Ze wisten dat Partix zijn krachten waren gegroeid de afgelopen dagen, met de dode druïden als oorzaak. Daarom zou het niet makkelijk zijn om hem af te zetten, maar het zou moeten, voor het bos, voor de druïden en alles wat leefde. Rabbidonix keek neer over zijn zevental druïden, niet iedereen was hier, sommigen waren niet komen opdagen. Hij vreesde ervoor, als Partix enkele aanhangers achter zich kon scharen, zag het er niet al te best uit voor hun. Echter was hij zo wijs dit te verzwijgen, het zou enkel het moraal verslechten. Toen Ed dit iets later stilletjes bij hem opmerkte, knikte hij dan ook, maar daar bleef het bij. Ze zouden het toch moeten kunnen doen.

Partix gniffelde. Samen met de andere druïden slopen ze langszaam op het nietsvermoedende groepje druïden dat zich aan het voorbereiden waren. Samen met de andere duistere druïden en met zijn compagnon zouden ze eerst de andere druïden overwinnen en de laatste doelwitten voor de zekerheid doden, daarna zouden ze vervolgens de laatste duistere druïden uitmoorden waardoor zij alle macht hadden. Er kon echt niets falen, dit plan was perfect. En natuurlijk stond hij niet op de voorste linie en zou hij niet geraakt kunnen worden. Het signaal werd gegeven, de duistere druïden vielen aan, vergezeld van enkele grote takken, vliegende rotsen en vurige slangen.

Ed en Rabbidonix zagen een rotsblok ter grote van een koe neervallen, de druïde die er onder had gestaan had nog net weg kunnen springen. Hij keek vanwaar het rotsblok was gekomen en zag een groepje druïden in volle snelheid op hen aflopen. Hij schreeuwde het uit, net zoals de verschillende andere druïden rond hem. Ze waren als muizen voor de kat. Een ander rotsblok verpletterde Ed naast Rabbidonix, en voor hem werd Imrahix geplet door een kleine boom. Maar, toen vanuit het niets vloog er een pijl, recht over het slagveld. Hij trof Partix, de aanvoerder recht in zijn borst. Hij viel dood neer. Vanuit de veilige beschutting zag Kyrix haar pijl doeltreffen. Ze zag hoe Tristix wanhopig de wonde probeerde te stelpen. Door zijn liefdesgevoelens verloor hij zijn dekking en kon een tweede pijl van Kyrix hem ook gemakkelijk vellen. Kyrix en Holix sprongen uit hun dekking en zochten als razende dieren naar hun laatste doelwit. Elixir was de laatste die enigzins iets tegen hen kon beginnen. Zij kon nog weerstand bieden, alle andere druïden zouden sterven door hun pijlen.

Ondertussen had Ijzerix een bijl te pakken, en begon hij daar verwoed in het rond te slaan. Hij riep heel luid een oud codewoord, en meteen hergroepeerden de duistere magiërs zich. Ze keken rond zich heen, en zouden gestructureerd aanvallen. Ze zagen hoe Partix uitgeschakeld was en zochten om hen heen naar de schutter. Holix zag hen zoeken en probeerde naar de beschutting te rennen. Maar het was al te laat. Ijzerix pakte zijn beul en gooide hem met feilloze precisie op zijn doelwit af. De bijl ging Holix recht in zijn borst raken en het leven van de compagnon beëindigen. Kyraco keek met angst en woede naar de bijl, maar ze was te ver om haar vriend te redden. Ze kon niets anders dan in zijn richting rennen en hopen dat de bijl hem niet ging vermoorden, wat ijdele hoop was.

Maar toen, vanuit het niets sprong Firax als een wilde stier op Holix. Hij duwde hem aan de kant en de bijl scheurde zijn borst open. Hij schreeuwde het uit van de pijn, terwijl hij Holix uit de weg duwde in de bosrand. Hij keek om zich heen. Hij zou zich wreken. Hij vond niemand in zijn omgeving die een bijl kon dragen. Wel zag hij Elixir wegrennen van een groepje druïden. Zij was het. Met een razende woede begon hij in beweging te komen, alle moeite aan het doen om Elixir op haar vluchtweg op te pikken en zijn eigen wraak te regelen. Hij trof haar met een kopstoot midden in de lucht. Elixir werd ruw op de grond geduwd. Een laatste steek met een dolk maakte een einde aan haar leven. Met een opgeluchte zucht kon Firax in vrede sterven.

Kyrix en Holix hergroepeerden. Ze waren nu almachtig, niemand kon hen nu nog stoppen. De enkele overlevenden vielen als bosjes voor hun dodelijke pijlen. Toen ze uiteindelijk Rabbidonix voor zich zagen wegkruipen, lachtte ze. De man kon niets anders dan zijn best doen te proberen te ontsnappen aan deze slachtpartij. Overal rond hem lagen lichamen van druïden. Iedereen was gestorven voor zijn eigen strijd. Maar niemand had zijn strijd gewonnen. Kyrix glimlachtte en met een laatste pijl eindigde ze het leven van Rabbidonix en daarmee het leven van deze druïde. Hun plichten waren gedaan. De huurlingen verlieten in stilte het bos, waar de strijd tussen goed en kwaad in een gelijkspel was geëindigd. Alhoewel, geen echt gelijkspel. Beide partijen hadden gewoon verloren. De huurlingen hadden gewonnen.


- Partix aka PartofTheGame is lynch, hij bleek wolf te zijn.
- Vervolgens probeerden de Duistere Magiërs Holix te lunchen, echter gebruikte Firax aka Fireas zijn martelaaractie en werd zo de Jager lunch.
- Firax schoot Elixir, bengel het laatste doelwit van Kyrix aka Kyraco en Holix aka The Holy Warrior. Zij winnen het spel.


Wat ik van het potje vond:
- Allereerst was het een geniaal potje. Er waren verschillende interessante combinaties. Zo was er bijvoorbeeld een Dorpoudste-Martelaar die de lunch op dag 1 verijdelde. Ook was er een jager-martelaar die zich op de laatste dag opofferde en zo de overwinning aan de premiejagers gaf.(Fun Fact: Als Fireas niet had gemarteld was ook Holy Warrior gestorven en had geen enkel Premie-partij gewonnen, wel waren dan wss de wolven of de laatst overblijvende premiepartij gewonnen. Ook was het leuk om zoveel actie en plannen te zien.
- Verder was POTG echt alles. Hij was wolf, geliefde en premiejager. Hij lievelingde zijn geliefde, en had gewoon echt pech dat zijn medewolven zo inactief waren. Hij kon zo wel zijn targets lunchen, ook al mocht hij zijn allerlaatste doelwit wel niet lunchen
- Er waren inderdaad 10 Premiejagers, 5 koppels. Hou er wel rekening mee, dat al deze premiejagers voor het grootste deel andere premiejagers op hun lijstje hadden. Zo had bijna elke premiejager POTG op zijn lijstje, puur omdat deze ook een wolf was en zo een licht voordeel had t.o.v de anderen. Desondanks vind ik toch, hoe het is uitgedraaid, dat het niet te hard in het voordeel was van de premie's. De goedjes hebben gewoon veel te slecht wolven gejaagd, en de wolven waren zo inactief dat POTG gewoon alles mocht regelen.
- Verder waren de wolfjes mss iets in het voordeel, en als ze actief en slim waren geweest hadden ze gewonnen, dat moet ik toegeven. Er waren 2 startwolven, 2 rattenvallen, 1 welp en 2 lievelingen. Dit is misschien wel een beetje veel, afgezien het feit dat de rattenvallen bijrollen zagen en dus zo vrij moeilijk de wolven konden vinden. Verder waren de lievelingen (Dag 2 en 4) enkel toegestaan indien 1 van de 2 beginwolven nog leven. Dit was zo, want de wolven hebben nu niet zo heel veel last gehad van theorieën tegen hen, ook mede hun inactiviteit. Verder komt dit dus neer op 5 wolven en 2 aparte wolven. Is misschien net iets te veel, aangezien de meeste premie-targets op goedjes stonden, maar uiteindelijk is het nog goed uitgedraaid nadat een rattenval werd gelunched, zoals gedacht op voorhand. Ook moet je rekening houden dat er wel wat beschermende en dodende goedjes in zaten, waardoor het niet al te slecht werd.
- Ook was het zo grappig om te zien dat eerst Fireas op dag 1 iemand martelaarde en vervolgens Harry Fireas martelaarde. Doordat de laatste DO was, stierf er niemand. Wat ik dan weer wel jammer vond is dat er van dit netwerkje van 3 mensen niet veel reactie is gekomen. Na nacht 1 waren er zeg maar 3 mensen voor elkaar bewezen, wat in mijn ogen toch wel handig is. Echter waren zo goed als alle mensen van dit netwerk inactief.
- Verder was het echt spannend tussen Kyra en POTG, gezien het schot van Jochem op Eli stond, zou de winnaar van de lynch het potje winnen, gezien Eli ook het laatste doelwit van POTG en Bezem was.
- Ook vind ik het lichtjes spijtig dat Bezem en THW niet veel deden en hun mede-premie alles lieten doen, maargoed, daar kan ik niet veel aan doen.
- En de anticlimax toen dernet zowel Imra de lynch in het voordeel van Kyra liet omslagen door zijn boete als Yde die last-minute stemden, was geweldig voor mij om te zien.
- Ook had POTG echt alles in handen en waren sommige mensen iets te snel beïnvloed. Ik heb het dan ook over alle premiejagers, als er al een ander koppeltje premies is uitgegaan, en jij ook premiejager bent. Dan vind ik het persoonlijk vrij vreemd dat je er niet vanuit gaat dat er meerdere inzitten, en als dit nog eens in topic wordt gezet dat iemand daarvan verdacht wordt, ga je toch voorzichtiger spelen en niet zo massaal op de lynch meegaan. Ok, POTG was (overduidelijk) wolf, en vrij stil. Maar zo help je de andere premiejagers.
- Ik vind, om te concluderen dat ik het in mijn ogen vrij jammer had gevonden mocht goed of slecht hebben gewonnen, vooral gezien ze allebei zo schijte-inactief waren en jammer genoeg niet veel moeite hebben gedaan om echt wolven te vangen. Er zijn uitzonderingen, maar over het algemeen waren dit premiejagers. De enkelen die wel actief hebben meegedaan en hun moeite in het spel gestoken, dankjewel, het was geweldig om te leiden.

23rtx50.png

Meningen/Advies/Commentaar is altijd welkom
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser199

Gast
Ik hoop dat alle dertien jarige jochies hun geslachtsdeel weer in hun broek terug kunnen stoppen en zichzelf de vraag stellen kunnen stellen; ben ik objectief bezig, of ben ik drukker bezig met een kansloze poging om Kyra kont te kussen?
 

DeletedUser

Gast
Na de deadline en na jouw dood dus.
Daarom dat t ook niet doorging :p

Overigens vond ik dit potje wel leuk, maar je kon duidelijk zien dat er "iets mis mee was". Ik dacht dat dat kwam omdat ik gezien was als premiejager en er daardoor niemand was die naar me wou luisteren ofzo, maar achteraf was het wel duidelijk dat dit een andere, zeer duidelijke reden had.
Een groot deel van de mensen was premiejager. Kortom: Bijna niemand was naar wolven aan het zoeken, maar gewoon aan het proberen zijn targets dood te krijgen. Het haalt het samenwerkingsgevoel van Goedjes tegen Wolfjes weg, waardoor het soms helemaal niet uitmaakt hoe goed (of slecht) je argumentatie is: Als je op meerdere target-lijstjes staat ga je toch wel dood.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Ik hoop dat alle dertien jarige jochies hun geslachtsdeel weer in hun broek terug kunnen stoppen en zichzelf de vraag stellen kunnen stellen; ben ik objectief bezig, of ben ik drukker bezig met een kansloze poging om Kyra kont te kussen?

Ik niet toch! :p
 

DeletedUser22575

Gast
Ik hoop dat alle dertien jarige jochies hun geslachtsdeel weer in hun broek terug kunnen stoppen en zichzelf de vraag stellen kunnen stellen; ben ik objectief bezig, of ben ik drukker bezig met een kansloze poging om Kyra kont te kussen?

Ik ben veertien 8-)
 

DeletedUser

Gast
Ik hoop dat alle dertien jarige jochies hun geslachtsdeel weer in hun broek terug kunnen stoppen en zichzelf de vraag stellen kunnen stellen; ben ik objectief bezig, of ben ik drukker bezig met een kansloze poging om Kyra kont te kussen?

Slaat dit op m,ij omdat ik mijn stem op jou zette?
 

DeletedUser

Gast
Ik vond dat wij het verdienden.:(

Ik snap Fire btw echt niet. Beetje zich opofferen voor THW
 

DeletedUser

Gast
Ik kreeg pm van fireas om hem te beschermen maar die las ik veel te laat.
Hij kon niet op skype komen
 

DeletedUser

Gast
Ik interesseer me niet om jouw mening beste Archer om zeer begrijpelijke redenen.

Zeker als je nog zulke vragen gaat stellen xD

Fire werd niet geluncht, maar THW.
 

DeletedUser

Gast
De opzet van het potje was wel goed bedacht.
En voor zo nu en dan ook zeker leuk om te spelen, maar niet te vaak.
Zoals Alice ook al zei wordt er weinig naar wolven gezocht.
 

DeletedUser22793

Gast
Ik vond de bescherming van de lunch op dag 1 nog steeds geweldig. Fireas (martelaar) offerde zich op voor Kyra en ik (ook martelaar) offerde mezelf op voor Fireas en omdat ik DO was overleefde ik het x)

Nouja, goed gespeeld premies. We hadden jullie veel eerder moeten afmaken.

Ik ben veertien 8-)

*facepalm*
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan