• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Weerwolven van Wakkerdam #105 - De Druïden van Wakkerdam

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser16774

Gast
Wow, en ik maar denken dat Ijzer en ik de enige premiejagers waren...
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Een groot deel van de mensen was premiejager. Kortom: Bijna niemand was naar wolven aan het zoeken, maar gewoon aan het proberen zijn targets dood te krijgen. Het haalt het samenwerkingsgevoel van Goedjes tegen Wolfjes weg, waardoor het soms helemaal niet uitmaakt hoe goed (of slecht) je argumentatie is: Als je op meerdere target-lijstjes staat ga je toch wel dood.

Wel, als na 3 dagen er nog steeds geen wolf uit is geschakeld en er verschillende doelwitten nog niet vermoord zijn en daarbovenop iedereen ook met de goedjes mee kon winnen, vind ik het gewoon krom dat je niet naar wolven moet jagen. Een premiejager moet nog steeds naar wolven jagen, als zijn partner sterft is hij namelijk gewoon goed. Verder moet hij ook voorkomen dat de wolven de meerderheid hebben, want dan hebben ze lynch en lunch in handen en is het veel moeilijker om zelf je doelwitten uit te schakelen.

Dus ik ga er helemaal niet mee akkoord dat een premiejager geen wolven moet jagen. Ja, hij moet niet even hard naar wolven zoeken maar dan nog is het belangrijk. En om het helemaal niet te doen, das gewoon niet bijster slim. Verder waren er nog steeds op de laatste dag dan toch nog 4 andere, gewone goedjes over die ook niet zo bijster veel hebben gedaan. Dusja, ik vind eigenlijk persoonlijk wel dat ik een punt heb.
Want als POTG geen premiejager was geweest, ben ik er vrij zeker van dat de wolven hadden gewonnen.
 

DeletedUser

Gast
Ik vond de bescherming van de lunch op dag 1 nog steeds geweldig. Fireas (martelaar) offerde zich op voor Kyra en ik (ook martelaar) offerde mezelf op voor Fireas en omdat ik DO was overleefde ik het x)

Nouja, goed gespeeld premies. We hadden jullie veel eerder moeten afmaken.



*facepalm*

Uhm dit zou echt nergens op slaan.

Het was dan ook de levensheks.
 

DeletedUser

Gast
Ik hoop dat alle dertien jarige jochies hun geslachtsdeel weer in hun broek terug kunnen stoppen en zichzelf de vraag stellen kunnen stellen; ben ik objectief bezig, of ben ik drukker bezig met een kansloze poging om Kyra kont te kussen?

Tristan, denk je dat er counters moeten komen? :) Would love to ruin her Game.
 

DeletedUser

Gast
Wel, als na 3 dagen er nog steeds geen wolf uit is geschakeld en er verschillende doelwitten nog niet vermoord zijn en daarbovenop iedereen ook met de goedjes mee kon winnen, vind ik het gewoon krom dat je niet naar wolven moet jagen. Een premiejager moet nog steeds naar wolven jagen, als zijn partner sterft is hij namelijk gewoon goed. Verder moet hij ook voorkomen dat de wolven de meerderheid hebben, want dan hebben ze lynch en lunch in handen en is het veel moeilijker om zelf je doelwitten uit te schakelen.

Dus ik ga er helemaal niet mee akkoord dat een premiejager geen wolven moet jagen. Ja, hij moet niet even hard naar wolven zoeken maar dan nog is het belangrijk. En om het helemaal niet te doen, das gewoon niet bijster slim. Verder waren er nog steeds op de laatste dag dan toch nog 4 andere, gewone goedjes over die ook niet zo bijster veel hebben gedaan. Dusja, ik vind eigenlijk persoonlijk wel dat ik een punt heb.
Want als POTG geen premiejager was geweest, ben ik er vrij zeker van dat de wolven hadden gewonnen.
Je gedachte is nobel, maar toch moet ik je ongelijk geven. Denk jij echt dat een premiejager die met de goedjes KAN winnen dit ook effectief gaat proberen? Waar zit de meeste eer in, winnen als premiejager of winnen als goedje? Wat is het leukste spel, er de kantjes vanaf lopen om targets dood te krijgen of gewoon zoals je elk potje moet doen naar wolven zoeken? Ik dacht inderdaad hetgeen wat jij hier beschrijft, maar niet iedereen denkt zo. Bovendien wordt spelen als premie plots een stuk minder risky als er al een andere ontdekt is.
Dat je dus zegt dat de mensen niet gewoon hun targets probeerden dood te krijgen is bullshit. De enige reden dat ik op dag 3 ben gestorven, bijvoorbeeld, is omdat ik op letterlijk ELK LIJSTJE BUITEN MIJN EIGEN LIJSTJE STOND. Er was geen kans dat ik zou overleven, hoe bewezen ik mezelf ook maakte, want als ik al niet gelyncht werd zou ik wel door wolf-premiejager POTG geluncht zijn geweest. Het is ook zeer opvallend dat de mensen die op veel lijstjes stonden allemaal (LEES: Vinie en ik) gelyncht zijn, vind je niet? Het concept kan werken, maar dan zonder dat mensen zelf targets mogen kiezen en gewoon alles een beetje door de spelleider gebalanceerd is. Anders kom je dit soort incidenten tegen en zoiets vind ik persoonlijk behoorldijk de essentie van het spel wegnemend (en dat zeg ik niet alleen omdat ik hier in dit geval de dupe van was)
 

DeletedUser21204

Gast
Thanks voor de overwinning iedereen! :)
Was spannend op het laatste, ik dacht niet dat ik POTG dood zou krijgen, vooral omdat ik de hele dag weg was, maar is dus toch gelukt :)

THW, ik zou je een highfive willen geven, maar laten we eerlijk zijn. Je hebt geen ene fuck gedaan.

Ik hoop dat alle dertien jarige jochies hun geslachtsdeel weer in hun broek terug kunnen stoppen en zichzelf de vraag stellen kunnen stellen; ben ik objectief bezig, of ben ik drukker bezig met een kansloze poging om Kyra kont te kussen?

En ik hoop dat jij een keer je verlies kan accepteren, en gewoon kan toegeven dat het helemaal niets met mijn vrouw-zijn te maken had.
Het is verdomme elk potje hetzelfde.

Tristan, denk je dat er counters moeten komen? :) Would love to ruin her Game.

Groei op ofzo.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser199

Gast
Thanks voor de overwinning iedereen! :)
Was spannend op het laatste, ik dacht niet dat ik POTG dood zou krijgen, vooral omdat ik de hele dag weg was, maar is dus toch gelukt :)

THW, ik zou je een highfive willen geven, maar laten we eerlijk zijn. Je hebt geen ene fuck gedaan.



En ik hoop dat jij een keer je verlies kan accepteren, en gewoon kan toegeven dat het helemaal niets met mijn vrouw-zijn te maken had.
Het is verdomme elk potje hetzelfde.



Groei op ofzo.

Die potjes dt ik me ls een meisje voordeed, werd ik heel anders behandeld hoor x)
 

DeletedUser

Gast
Thanks voor de overwinning iedereen! :)
Was spannend op het laatste, ik dacht niet dat ik POTG dood zou krijgen, vooral omdat ik de hele dag weg was, maar is dus toch gelukt :)

THW, ik zou je een highfive willen geven, maar laten we eerlijk zijn. Je hebt geen ene fuck gedaan.



En ik hoop dat jij een keer je verlies kan accepteren, en gewoon kan toegeven dat het helemaal niets met mijn vrouw-zijn te maken had.
Het is verdomme elk potje hetzelfde.



Groei op ofzo.

Nou, het feit dat je anderen moet bedanken voor je overwinning zegt al een boel noob
 

DeletedUser

Gast
Met alle respect, dit is echt een van je mindere potjes Rabbid.
Ten eerste heeft alice gewoon gelijk dat premiejagers liever voor de uitdaging gaan om hun targets te moorden. Als je daar van te voren was uitgegaan en de cupido ook als neutraal meerekend, zijn er maar 6 echte goedjes, waarvan 2 al als rol martelaar hebben. Dat kan dus nooit een kans opleveren. De goedjes hebben zelf eigenlijk niet echt overtuigende rollen ook, alleen 2 DO, een wreker en ik ben ff vergeten wat een agent doet. Martelaren moeten zichzelf al opofferen, met een grote kans om iemand te redden die eigenlijk helemaal niet met de goedjes wil winnen, en jagers moeten al dood zijn voordat ze nog kunnen helpen.
Verder het belangrijkste: er zijn compleet oneerlijke overwinningskansen. Premiejagers kunnen EN met de goedjes meewinnen en zelf winnen door hun targets te moorden. De goedjes zelf kunnen alleen winnen op de gebruikelijke manier en hebben daarnaast niet een 2e manier waarop ze kunnen winnen. Dus als de goedjes winnen, winnen bepaalde premiejagers altijd ook, maar andersom niet?

Wat ons netwerkje betreft: ik vertrouwde Harry meteen na zijn bericht en hij mij dus ook. Kyra was een ander geval. Toen ik haar aansprak hield ze meteen heel veel achter en ik dacht eigenlijk dat zij wel een de welp kon zijn. Dus ik heb bewust nooit mijn hoofdrol aan haar verraden of iets over Harry aan haar verteld.
Dan ook nog het geval waar Eli bengel claimde (ik heb serieus de berichten van Moon niet gelezen) die haar krachten kwijt was. Toen ik haar erop aansprak, ging ze alleen maar in de tegenaanval voordat ze überhaupt even keek of mijn statement klopte. In mijn ogen was ze gewoon echt wolf. Maar vandaag nog een kans gegeven dat ze me kon beschermen, want ik zou lunch zijn, maar dat slaagde helaas niet.
 

DeletedUser

Gast
Ja Rabbid deed gewoon te weinig met mijn commentaar op zijn potje. :(

Ik had de premiejagers ook al OP genoemd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser19654

Gast
Zijn er hier nog mensen die toevallig nog inzien dat ik kyra vanaf het allereerste moment gewoon keihard doorhad?? Idem met don?

En ik vind mijn uitschrijving vanwege spelbederf best wel waardeloos aangezien ik letterlijk 2 slechtjes te pakken had.

En klaarblijkelijk komen ze aan met achterlijke zegje dat ik niks daarmee zou bereiken? Nou sorry hoor de enige die er wat bereikt mee hebben is iedereen behalve ik fzow

Ik denk echt dat ik kyra nog dood had gekregen. Ze was me target gewoon op dag 1 al. En srry ik vind dat er gewoon te veel premies inzitten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Klopt, je zei inderdaad dat premiejagers OP waren, en dat klopte ook wel. Echter wilden ik en Ed graag een potje met verschillende premiejagers. Daardoor hadden we er zo veel ingestoken. Het klopt inderdaad dat deze bevoordeeld zijn tegenover de rest wat betreft winstkansen. Maar voor mij persoonlijk is dat toch niet het enige dat telt. Verder hadden alle spelers bijrollen, waardoor iedereen die geen premiejager was, een extra kracht had. Verder waren er ook wel wat premiejager-burgers, wat er dan weer op neerkwam dat het grootste deel van de speciaaltjes gewoon voor goed streed. Verder zeggen jullie dat een premiejager altijd voor premiejager zal proberen te spelen, en dit klopt ook wel. Echter verliest een premiejager zijn premiekrachten mocht zijn mede-premiejager sterven. Hierdoor worden enerzijds al vrij snel premiejagers gewone goedjes, aangezien ze voornamelijk op elkaar aan het jagen zijn. Verder zal een goedje dat premiejager was ook kijken naar zijn targets. Omdat deze er toch van uitgaat dat er zowel goedjes en slechtjes in zitten. Daarom zal deze, als al veel premiejagers gevallen zijn en goed bleken, automatisch weer op de laatste gaan aanvallen, ook dit was tegen POTG bestemd.

Het was dan ook mijn bedoeling om een leuk potje te maken, niet per se een eerlijk potje, sowwy als ik jullie daar in heb teleurgesteld, maargoed. De premiejagers hadden hun spanning en hun meerdere mogelijkheden, de goedjes hadden dan vooral hun speciale krachten om toch iets bij te dragen aan de wolvenjacht. De slechtjes waren dan weer grotendeels niet bekend bij de wolven, waardoor zij ook naar de wolven moesten zoeken en zo nog steeds een spannend spel hadden. Verder was ook het aantal zienende rollen beperkt (en werd de muizenval op dag 1 gelynched), waardoor men moeite moest doen om de wolfjes te pakken. Alleen was de meerderheid inactief, wat het potje niet echt vooruit hielp. Dus ja, ons leiden zal er ook wel voor iets tussenzitten, maar om nu te achteraf te zeggen dat de premiejagers in het voordeel waren, en alles daarop af te schuiven vind ik wat te kort door de bocht. De wolven waren inactief als stront, behalve POTG en de goedjes kwamen, toch niet in het topic, met zo heel veel plannen. Verder denk ik ook dat als er op de eerste dagen enkele wolven worden gelynched, ook premiejagers eerder geneigd gaan zijn mee te zoeken naar wolven. Maargoed, dit is mijn visie, die is niet altijd in overeenkomst met de werkelijkheid.

Zijn er hier nog mensen die toevallig nog inzien dat ik kyra vanaf het allereerste moment gewoon keihard doorhad?? Idem met don?

En ik vind mijn uitschrijving vanwege spelbederf best wel waardeloos aangezien ik letterlijk 2 slechtjes te pakken had.

En klaarblijkelijk komen ze aan met achterlijke zegje dat ik niks daarmee zou bereiken? Nou sorry hoor de enige die er wat bereikt mee hebben is iedereen behalve ik fzow

Je noemde Kyra en Don welp/wolf, dit waren ze niet, dus wat loop je te zaniken?
 

DeletedUser19654

Gast
Ik kan ze ook niet bepaalf goed noemen. Wel dan? Gaat er toch niet om wat ze waren ze waren gewoon slecht!! Een premie is slecht tot 1 van de 2 dood is dat zei je zelf
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Dus als ik volgend potje aan het begin 5 namen roep en toevallig zijn 2 daarvan wolf, was ik zo pro omdat ik ze er van in het begin heb uitgehaald? :/
Komop, seg.
 

DeletedUser21204

Gast
Die potjes dt ik me ls een meisje voordeed, werd ik heel anders behandeld hoor x)

Natuurlijk, je was naast meisje ook nieuwerd.

Nou, het feit dat je anderen moet bedanken voor je overwinning zegt al een boel noob

Natuurlijk bedank ik anderen. Zonder hun had ik niet gewonnen. Met 1 lynchstem van mij op mn targets kom ik er niet.


Ikzelf vond het een leuk potje, maar ik kan me goed voorstellen dat dit voor de goedjes anders was.
De activiteit lag inderdaad veel te laag bij gewoon te veel spelers.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan