• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Besloten spel Weerwolven van Wakkerdam #150

Status
Niet open voor verdere reacties.

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Weerwolven van Wakkerdam #150​

weerwolven_logo_577x332.png

De waterton van Guust zat vrij vol. Hij was te laat, hoe zou hij hem nu leeg krijgen. Zucht, wat een merde. Hij keek om zich heen of hij niets zag om er wat water uit te scheppen, maar de ondergaande zon en de dichte regendruppels lieten hem niet toe om ver te kijken. Hij begon stilaan net te worden en besloot dat het maar snel gedaan moest zijn. Hij probeerde de ton vooruit te duwen, maar dat bleek onmogelijk, hij zou er wat water uit moeten kappen. Hij draaide zich om en zag vanuit zijn ooghoeken iets bewegen. 'Hallo?', geen antwoord. Hij zal het zich wel ingebeeld hebben, toch bleef het eng in deze duisternis. Hij draaide zich terug om en zette zijn volle gewicht tegen de ene kant van de waterton zodat er aan de andere kant lichtjes water begon uit te stromen. Hij hoorde iets ritselen en voelde ineens een stekende pijn in zijn onderbeen. Hij liet zich vallen en schreeuwde het uit. Hij keek naar zijn been en zag de tandafdrukken van iets dat leek op een wild dier in zijn onderbeen staan. Het ding had diep doorgebeten en het bloed stroomde uit de wonde. Guust probeerde rond zich heen te kijken, maar zag niets. Hij probeerde zich aan de waterton op te trekken, maar voor hij het wist was zijn keel doorgebeten. Het fletse licht van de volle maan verlichte zijn lijk totdat de zon besloot op te komen en de dorpsbewoners hun geliefde burgemeester dood terugvonden, naast de waterton.

Aantal spelers: Zo veel mogelijk
Claimen: Ja
Netwerken: Nee (je mag dus enkel in het topic over het spel praten.)
Hints: Nee
Afscheidsbrief: Nee
Klaagmuur: Nee
BM-opvolging: Oud kiest nieuw
BM-keuze: BM kiest nieuw, tenzij zijn stem op een van de keuzes staat.
Manier van stemmen: Topic, rood en groen
Eindtijd stemmen: 21.30 uur
Verhalen: Aan
Dodenkamer: Aan

Mogelijke rollen:​
(Alle rollen uit onderstaande lijst KUNNEN voorkomen, niet verplicht. Eenmalig, meer dan een keer of niet.)​

Goeden:​
Beschermengel
Beul
Dorpoudste
Heks
Jager
Muizenval
Ziener
Orakel
Vlamengel
Zieke
Wreker
Lycantroop
Prins

Slechten:​
Wolf
Verhullende Wolf
Infectiewolf
Welp #Genade's Welp
De welp kan elke dag X namen opsturen aan de spelleiding. Als de ziener één van deze mensen probeert te zien, mislukt de zienering. De welp mag ook zichzelf opsturen.
De welp verandert in een wolf in elk van de volgende gevallen:
- De wolven proberen de welp te lunchen en de welp is niet beschermd door de beschermengel;
- De wolven kiezen ervoor dat ze willen dat de welp een wolf wordt;
- Alle wolven zijn dood.
Als de welp een wolf wordt, weten alleen de welp en de wolven dat. De welp verliest zijn oude krachten.

Neutralen:​
Cupido
Mythomaan
Grafrover

Andere:​
Leerling kan voorkomen
(On)even ook.

Mogelijke Voorwerpen:​
Er gaan ook enkele voorwerpen de ronde in het spel. In de spelerslijst wordt bij de meeste voorwerpen aangeduid welke speler deze in zijn bezit heeft. Dit geldt niet voor elk voorwerp. De werking/het nut van het voorwerp is ook voor iedereen geheim, behalve de speler die het voorwerp krijgt wanneer het spel begint. Nadien wordt het nooit meer uitgelegd, dus of het handig is om de werking uit te leggen, kies je zelf maar. De helft van de voorwerpen heeft de functie van een (bij)rol uit het Regels/Rollen-topic. Het kan handig zijn om de bijrollen die daar staan eens door te nemen.

- Ijzeren Kandelaar (Niet vermeld in de spelerslijst)
- Telefoon
- Fruitmand (Niet vermeld wie deze heeft, wel of hij in het spel zit)
- Deurklink
- Emmer (Niet vermeld in de spelerslijst)
- Kubus Hout
- Toverstaf
- Mes

Veel speelplezier!
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
1, Genade
2. Ydeger
3. LeonidasFromSparta - Zieke
4. Jaspenia
5. Crimson Chin
6. Maximus
7. Donny - Burger
8. Genius
9. Araluen - Burger + Mes
10. Sanhal
11. Initia
12. NoMercyNL
13. Owen - Wreker + Toverstaf
14. Mayco

De Fruitmand zit ook in't spel.
 
Laatst bewerkt:

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Van zodra jullie een pm hebben mogen jullie posten.
Morgen 21.30 is de eerste deadline. BM, Lynch en Lunch.
Let erop dat Netwerken uit staat, dit betekent dat er enkel in dit topic over het spel gepraat mag worden, dus niet onder elkaar (behalve de wolven en het koppel).

Veel succes en speelplezier gewenst :)
 

DeletedUser23442

Gast
Succes allemaal.

Leuk om weer eens een potje te spelen met meer dan 5 mensen :p

Ik hoop wel dat iedereen actief is en blijft
 

DeletedUser

Gast
Ik breng nu (al) mijn BM-stem uit omdat ik zo hoopte een gesprek op gang kan brengen en om een signaal af te geven dat het niet vreemd is op een ander tijdstip dan vlak voor de deadline stemmen uit te brengen.

Daarnaast is naar mijn mening Jaspenia, op mij na natuurlijk, de beste kandidaat voor burgemeester omdat hij altijd goed weet te redeneren en niet snel om de tuin te leiden is.
 

DeletedUser

Gast
Ik ken dit spel eigenlijk niet zo goed :p
Eerste keer dat ik dit hier speel :p Maar het zal waarschijnlijk wel lukken :D
Edit: voor BM stem ik Genade
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan