• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Besloten spel Weerwolven van Wakkerdam #156 - A game of cards

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser23442

Gast
De uitleg


Het principe van dit potje was niet heel ingewikkeld.Er waren vier onafhankelijke partijen (ruiten, harten, schoppen en klaveren), allemaal met de zelfde krachten.De heer kon om de nacht iemand doden. De vrouw kon iedere nacht iemand beschermen tegen deze dood. De boer kon iedere nacht de kaart van iemand zien. De overgebleven 2 spelers waren jokers (neutraaltjes).De rode joker was een zichzelf koppelende cupido. Het koppel zou mee winnen met de partij van de niet-cupido. De zwarte joker was een premiejager. De eerste 3 spelers waren willekeurig gekozen, de volgende 3 had die opzich zelf mogen kiezen, maar als die dat door inactiviteit niet doet worden die ook willekeurig.

-RabbidRobin
-Heir of Carthago
-Weerwolfgek
-Galadriël
-Artifex
-Aeneas
Je won dus als groepje van zelfde kaarten door als laatste over te blijven.
 

DeletedUser23442

Gast
Stom spel. Snel door naar de volgende. Of niet, als dat net zo vaag word.
Ik had zo'n medelijden met die mensen die gelyncht werden volgens een redenering waar geen zak van klopte gewoon omdat de kleurtjes elkaar gevonden hadden en konden doen wat ze wouden. Dit was geen WvW, maar een compleet ander spel, waar ik me nooit voor had ingeschreven.

Ik moet toegeven dat het niet helemaal is verlopen zoals ik verwacht had. Vooral dat er zoveel mensen zo snel gewoon claimden had ik niet aan zien komen. De partijen kenden elkaar nu veel sneller dan bedoeld waardoor de lynch zonder argumenten kon worden gedaan met enkel meelopers al dan niet afgesproken.
Verder was het inderdaad géén standaard WvW potje, maar probeerde ik op een originele manier een variatie erop te doen. Het leek me dat als meerdere slechtjespartijen konden, of als géén wolven met 1 goedjes partij en willekeurige lunches konden, dat meerdere goedjespartijen zonder wolven ook net moest gaan, als het verder in balans zou zijn.
 

Sanhal

3e plaats KonijnenSpelen 2013
Ik moet toegeven dat het niet helemaal is verlopen zoals ik verwacht had. Vooral dat er zoveel mensen zo snel gewoon claimden had ik niet aan zien komen. De partijen kenden elkaar nu veel sneller dan bedoeld waardoor de lynch zonder argumenten kon worden gedaan met enkel meelopers al dan niet afgesproken.
Verder was het inderdaad géén standaard WvW potje, maar probeerde ik op een originele manier een variatie erop te doen. Het leek me dat als meerdere slechtjespartijen konden, of als géén wolven met 1 goedjes partij en willekeurige lunches konden, dat meerdere goedjespartijen zonder wolven ook net moest gaan, als het verder in balans zou zijn.

Voor ons (eerst rood) was het heel leuk, maar wij wisten op dag 1 al het grootste gedeelte van de roodjes (daarom ook ineens dat Kyra dood ging), op dag 2 wisten wij (door Rabbid en Alice vooral) van iedereen wie wie was en dus ook wie onze mdespelers waren. Toen kreeg ik vrij veel contact met Roelof en heeft hij (ik zou willen zeggen wij samen maar het is vrij duidelijk dat hij het voornamelijk heeft gedaan) HoC zover gekregen om Rabbid te doden ipv het echte doelwit die die dag dood moest. Uiteindelijk was het gewoon het systematisch uitroeien van iedereen die (eerst jouw kleur) niet jouw team was.
 

DeletedUser

Gast
Ik vond het een leuk potje, zeker de eerste paar dagen doordat het makkelijk is om claims te halen door gewoon te zeggen dat je ziener bent - wat ik ook werkelijk was - en er dan nog eens een vermoeden bij te plakken van wat je denkt dat hun rol is (afstreping).

De reden dat de ruiten het uiteindelijk van ons hebben gewonnen is zeer simpel: ze kregen Rabbid te pakken. En daarna was er op mijn eentje niet veel meer over om te doen. Hun overwinning stond al vast en het was meer in een trollfest veranderd dan wat anders :p
 

DeletedUser20542

Gast
Een veel te makkelijk potje, jammer genoeg. Helemaal niet spannend oid. Wel goed geleid though.
 

DeletedUser23442

Gast
Een veel te makkelijk potje, jammer genoeg. Helemaal niet spannend oid. Wel goed geleid though.

Ik had er nog over gedacht om een saraceen er in te stoppen ipv een premiejager.
Als ik dat nou gedaan had was dat veel te makkelijke geclaim (zoals het voor mij voelde dat het ging) lekker afgestraft worden :p
 

DeletedUser

Gast
Dit was onze lijst, dus aan de data gezien was dit potje vrijdag/zaterdag al gedaan indien Rabbid of ik Saraceen waren. Toch maar beter Premie dan xD

[10/10/15 12:30:03] RabbidRobin: Dus degene die we vannacht kille nniet moon, maar hoc of die 3e
[10/10/15 12:34:09] Alice - Claya: Mark even Heer confirmed
[10/10/15 12:34:12] Alice - Claya: Schoppen
[10/10/15 12:37:21] Alice - Claya: VARIA:

3. Artifex (Rode Joker)
1. Ydeger (Zwarte Joker)

ZWART:
2. DonFrank (Klaveren Boer) - Even
5. Kyraco (Schoppen Boer) - Oneven
10. Aeneas (Schoppen Dame) - Oneven
12. Crimson Chin (Klaveren Dame) - Even
7. Heir of carthago (Schoppen Heer) - Even
11. MoonMonkey (Klaveren Heer) - Oneven

ROOD:
6. Rabbid (Harten Heer) - Oneven
13. Weerwolfgek (Ruiten Heer) - Even
4. Galadriël (Harten Dame) RIP
9. Sanhal (Ruiten Dame) - Oneven
8. Alice (Harten Boer) - Oneven
52. Ijzer (Ruiten Boer) - Even
 

DeletedUser

Gast
Lol, WWG heeft iedereen genaaid, het was niet rood vs zwart, het was schoppen tegen klavers tegen ruiten tegen harten. Als wij (Roelof iig) hun niet "naaiden" zouden zij dat bij ons doen:p.

Wwg focuste vooral op rood heuwr
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan