• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Besloten spel Weerwolven van Wakkerdam #172 - De ridders van de vierkante tafel

Status
Niet open voor verdere reacties.

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Koning + Nacht 1

Mijn excuses voor mijn inactiviteit en verzuim,
voor mezelf dan geen dikke duim.

Jullie hebben allen voor koning gestemd,
maar de troon was voor Nissassa bestemd.

Hij kiest voor de deadline een rechterhand,
met hem heeft hij dan een hechte band.

De volgende deadline is 's avonds morgen,
we spelen het spel redelijk traag en zonder zorgen.

Jullie zijn geweldig actief bezig. Mercikes, zoals verwacht.

Morgen deadline 21.30 - Lynch + Lunch + Nacht.
 

DeletedUser10470

Gast
Ehm, ik zie liever minimaal 2 mensen in de troonzaal (ten alle tijden).
En was gisteravond niet een deadline Rabbid?

Ik ben/blijf in de troonzaal, Lat denk ik ook (te zien aan de berichten), dus kan slecht niet winnen.
 

latdekat

Harpij
Ik ben/blijf in de troonzaal, Lat denk ik ook (te zien aan de berichten), dus kan slecht niet winnen.

Ik ben uit de troonzaal gegaan, ik wou eens privécommunicatie hebben. Volgende deadline ga ik weer in de troonzaal. We kunnen anders een regeling maken dat ik en Jaspenia deze deadline naar de troonzaal gaan, en Don en Nissassa naar de muren. Zo heeft iedereen kunnen communiceren met 1 iemand.

Aan welke berichten zie je dat?

Vraag ik me ook af.
 

DeletedUser21575

Gast
Ik vertrouw niemand. Dus ik blijf ten alle tijden in de zaal. Via mn koningsrol kan ik toch al iemand prive aanspreken. Ik ben me alleen nog aan het bedenken wie.

Ofja laat ik het zo zeggen, wie wil er een privegesprek?
 

latdekat

Harpij
Ik vertrouw niemand. Dus ik blijf ten alle tijden in de zaal. Via mn koningsrol kan ik toch al iemand prive aanspreken. Ik ben me alleen nog aan het bedenken wie.

Ofja laat ik het zo zeggen, wie wil er een privegesprek?

Ik zou, als ik jou was, zelf de keuze maken op wie je het meest of net het minst vertrouwd. Het heeft niet veel zin dat we hier gaan roepen dat we zelf de rechterhand willen worden.
 

DeletedUser23442

Gast
Ik vertrouw niemand. Dus ik blijf ten alle tijden in de zaal. Via mn koningsrol kan ik toch al iemand prive aanspreken. Ik ben me alleen nog aan het bedenken wie.

Ofja laat ik het zo zeggen, wie wil er een privegesprek?

Ik en Lat zitten in de zelfde kamer en kunnen dus al met elkaar praten.

Dus de keuze is óf met ons meepraten (via via, dus of de info eerlijk/volledig overkomt is de vraag) of met Don praten en kijken of dat info oplevert

Ik ben/blijf in de troonzaal, Lat denk ik ook (te zien aan de berichten), dus kan slecht niet winnen.

Juist aan het feit dat hij niks zei. Wanneer je de troonzaal verlaat zonder daar een melding van te geven help je daarmee de slechtjes gigantisch.

Juist ja
 

DeletedUser10470

Gast

Te zien aan DE berichten. De gegeven berichten. Ja, daarop is dat gebaseerd. Wanneer ik ook weg was gegaan, zonder iets te zeggen, zou Nissassa alleen in een kamer zitten en had dan kunnen winnen. Daarom is het belangrijk te communiceren daarover en niet zelf, zonder iets te zeggen, actie te ondernemen betreft het switchen van kamers.
 

latdekat

Harpij
Te zien aan DE berichten. De gegeven berichten. Ja, daarop is dat gebaseerd. Wanneer ik ook weg was gegaan, zonder iets te zeggen, zou Nissassa alleen in een kamer zitten en had dan kunnen winnen. Daarom is het belangrijk te communiceren daarover en niet zelf, zonder iets te zeggen, actie te ondernemen betreft het switchen van kamers.

Of jij bent in de troonzaal gebleven in de hoop dat je daar alleen zou zijn.

Even een vraag. Blijf ik op de muren of ga ik naar de troonzaal. Gelieve mee te delen waar je naartoe gaat, zo kunnen we zorgen dat er minstens twee mensen in de troonzaal zullen zijn. Houd je dan ook aan je keuze, zo en zo alleen kunnen we zorgen dat de slechtjes niet alleen in de troonzaal achterblijven. Nissassa, jouw keuze voor rechterhand is hierbij ook belangrijk. Heb je die al gemaakt en kan je die eventueel meedelen?

Ik wil alvast wel naar de troonzaal gaan.

En nog iets, het is belangrijk dat we de wolf er vandaag uit lynchen. Want anders zal het wss al gedaan zijn met de goedjes, of er wint niemand. Of dit is een zwarte dood, maar dat lijkt me echt niet.
 

DeletedUser10470

Gast
Of jij bent in de troonzaal gebleven in de hoop dat je daar alleen zou zijn.

Al zou iemand die poging doen, dan nog is het verdacht om niet door te geven dat je naar een andere kamer gaat. Nu zijn er 2 personen in de troonzaal, maar dat had ook 1 persoon kunnen zijn wanneer ik bijvoorbeeld ook uit de troonzaal ging. Misschien hoefde jij je daar echter geen zorgen over te maken. Latdekat voor mij.
 

latdekat

Harpij
Bij voldoende stemmen op Nissassa als koning, volgt er na de kroning voor heel het volk een beloning!
Nissassa is niet alleen ijverig, dat beseft hij zich, hij is ook lief, actief en beslist een echte hartendief.
Dus stem je op Nissassa als koning dan krijg je van mij zoete honing en je eigen woning.
Dit lijkt mij ontzettend sportief, stem je niet op mij wat is je motief? Wees creatief en weerleg je grief.
Doe je dat niet, dan zeg je zelf "ik ben wolf". Dan mag je gelyncht worden door onze beul Dolf.
Eenmaal geuit als wolf door onze beul Dolf nodig ik je graag nog uit voor een rondje midgetgolf.
Ondertussen raak ik aardig uit geijld maar mijn punt is gemaakt, ik zal de laatste zijn die dit potje staakt.
Hierdoor ben en blijf ik de beste keus, dus word niet nerveus en houd het allemaal mysterieus.
Ook al vond ik dit erg ingenieus word het nu pretentieus dus stop ik serieus nu met deze leus.

Nissassa begint hier met een mooie openingspost, maar was de bedoeling alleen maar om een mooie post te hebben? Of wou onze Nissassa niet al te graag benadrukken dat hij goed is en dat hij absoluut koning wou worden, wat de wolven wel goed zou kunnen helpen.

Neuh, ik doe gewoon mijn best om een beetje leuk voor de dag te komen.
Een simpele: 'Stem op mij als BM', of nog erger, een random BM stem vond ik nogal useless in zo'n intiem potje (4 spelers).

Edit:

Ik zag het er al niet bij staan, dus ik had gekozen voor de meest conventionele kleur.

Edit2:

Dit was de intentie ;)

Ik ben er mee eens dat een simpele 'stem op mij'-boodschap minder mooi is, maar het zou je toch goed uit kunnen komen, niet?

Ik probeerde inderdaad het spel gewoon even een start te geven. Alleen: "veel succes" typen voegt immers niets toe aan het spel. Ik waardeer het dat je in je afgelopen potjes veel redeneert, maar je kunt ook te veel achter iets proberen te zoeken :p In dit geval was ik hier gewoon leuk aan het rijmen a.d.h.v. het topic. Of ik nu goed of slecht was geweest, het rijmpje was hetzelfde gebleven. Het is niet mijn speelstijl om het e.o.a. dikker of juist voorzichtiger aan te duiden wanneer ik een specifieke rol heb. Door consistent te blijven in je gedrag kun je elk potje meespelen zonder jezelf direct weg te geven als x-rol. Als je duidelijk anders gaat spelen als ziener, wolf of premiejager ofzo, dan faal je in mijn ogen best wel.

Inderdaad moet je niet speciaal anders spelen. Maar een kleine wijziging aanbrengen, zoals een heel subtiel duwtje in de verkeerde richting, zou je dat als wolf niet proberen?

Ehm. Dat is de hele bedoeling van het spel. In de publiekelijke algeheelheid geeft iedereen aan dat ze goed zijn. Zowel de goedjes, als de slechtjes. Als je publiekelijk aan zou geven dat je slecht bent word je gelyncht. Je kunt natuurlijk ook niets zeggen. Maar het hoort voor mij een beetje bij het RPG gedeelte van het spel. Is niets subtiels aan verder. Ik probeer het namelijk niet onder stoelen of banken te schuiven o.i.d. . Het is geen subtext die in je achterhoofd moet blijven zitten. Het is gewoon part of the game.

Inderdaad is iedereen 'goed' openbaar. Verder is het wel subtiel, door het eventueel zo onschuldig mogelijk te laten klinken in zo'n rijmpje. Misschien deed je dat expres, misschien ook niet.

Nissassa voor Koning, hoewel hij als hofnar ook niet zou mistaan :p

Reden: met zo weinig spelers is de koning best wel belangerijk. Door Nissassa te kiezen hebben we 3/4 kans dat een goedje koning is (uitgaande van 1 slechtje)

Als ik op iemand anders zou stemmen dan heeft het slechtje nog een kans om zelf de macht te grijpen.
Daardoor dat Nissassa een ietsjepietsje safere keuze is, maar het blijft gokken

werd gestoord dus nog maar net op tijd D:, maak post met uitleg zo af

Euhm, ik begrijp het gedeelte waarin je zegt dat we best niet moeten spreiden. Omdat een wolf dan meer kans maakt om koning te worden. Maar waarom zou dat een reden zijn om net Nissassa koning te maken? Ik bedoel niet dat Nissassa per se een slechte keuze was, maar je reden volg ik niet helemaal.

Knap dat je 180 potjes hebt teruggelezen. Echter maakt het in deze situatie uit hoe 'ik' me in het verleden gedraag, niet de andere spelers. Zoals ik al aangaf, ik verander niet van stijl :) Althans, niet aan de hand van mijn rol, er kunnen wel eens andere factoren zijn. Zoals het aantal spelers, de tijd die ik te besteden heb etc.



Dat is incorrect. Vanuit jouw positie is het of 66,6% kans dat ik een goedje ben, of 100% (aangenomen dat er 1 slechtje in zit, 2 lijkt me onmogelijk). Je weet immers je eigen rol, dus dan blijven er nog maar 3 keuzes over.

Deel 1 heb ik al op gereageerd, zie eerdere quotes in deze post.

Deel 2 is waar.

Owja. Weinig tijd vanavond, DonFrank (blauw). Vanaf mobiel.

Zo'n stem op jezelf, terwijl je zelfs in minder dan een minuut had kunnen zien op wie er al stemmen stonden, lijkt me niet echt bijdragend.

Ehm, ik zie liever minimaal 2 mensen in de troonzaal (ten alle tijden).
En was gisteren geen deadline, Rabbid?

Fijn dat je ons hierop wijst, en daad bij woord voegt door zelf in de troonzaal te blijven. Of probeerde je de Graal te pakken te krijgen?

Ik ben/blijf in de troonzaal, Lat denk ik ook (te zien aan de berichten), dus kan slecht niet winnen.

Ik ga vannacht wss terug naar de troonzaal.

Ik vertrouw niemand. Dus ik blijf ten alle tijden in de zaal. Via mn koningsrol kan ik toch al iemand prive aanspreken. Ik ben me alleen nog aan het bedenken wie.

Ofja laat ik het zo zeggen, wie wil er een privegesprek?

Kon je zelf echt geen beslissing maken?

Juist aan het feit dat hij niks zei. Wanneer je de troonzaal verlaat zonder daar een melding van te geven help je daarmee de slechtjes gigantisch.

Inderdaad, daarom keer ik terug naar de troonzaal.

Te zien aan DE berichten. De gegeven berichten. Ja, daarop is dat gebaseerd. Wanneer ik ook weg was gegaan, zonder iets te zeggen, zou Nissassa alleen in een kamer zitten en had dan kunnen winnen. Daarom is het belangrijk te communiceren daarover en niet zelf, zonder iets te zeggen, actie te ondernemen betreft het switchen van kamers.

Ben ik het mee eens, dom van me om niets mee te delen.
 

latdekat

Harpij
Al zou iemand die poging doen, dan nog is het verdacht om niet door te geven dat je naar een andere kamer gaat. Nu zijn er 2 personen in de troonzaal, maar dat had ook 1 persoon kunnen zijn wanneer ik bijvoorbeeld ook uit de troonzaal ging. Misschien hoefde jij je daar echter geen zorgen over te maken. Latdekat voor mij.

Ten eerste is de kans groter dat de wolf geprobeerd zal hebben om alleen in de troonzaal te blijven. Ik snap je reden niet helemaal. Als ik wolf was, dan had ik wel geprobeerd iedereen uit de troonzaal te halen. En dan er zelf in te zitten. Maar ik zie niet echt in wat er zou kunnen gebeuren indien de wolf zich naar een andere ruimte verplaatst, zolang er geen twee wolven inzitten?
 

latdekat

Harpij
Mits dat ik niet verwacht dat er nog reacties zullen komen voor de deadline wordt het voor mij DonFrank

Hij maakte er zich erg gemakkelijk vanaf. Ik ook denk je nu, maar ik heb echt niets om me op te baseren. Maar Don stemde op mij door een ongegronde reden.
 

DeletedUser21575

Gast
Te zien aan DE berichten. De gegeven berichten. Ja, daarop is dat gebaseerd. Wanneer ik ook weg was gegaan, zonder iets te zeggen, zou Nissassa alleen in een kamer zitten en had dan kunnen winnen. Daarom is het belangrijk te communiceren daarover en niet zelf, zonder iets te zeggen, actie te ondernemen betreft het switchen van kamers.

Ik kan praten met een persoon die ik aanwijs, en heb dus geen behoefte om de graal onbewaakt achter te laten om te gaan praten. Besides. Wat moet ik op de muur vertellen met iemand wat ik hier niet zou kunnen zeggen. De vertrouwenskans blijft gelijk.

Ik denk trouwens dat ik Jaspenia aanwijs voor de rechterhand. Ik ben er nog niet over uit in welke richting ik stem, maar zo te zien zal lat of don sterven, dus kan ik beter voor de overige keus gaan.
 

DeletedUser21575

Gast
Ik stem vandaag op Don Frank. Hij bleef in de troonzaal in tegenstelling tot de anderen, wat eventueel tactisch geweest zou kunnen zijn. Daarnaast initieert hij al heel vroeg de lynch op de speler die naast mij het actiefst was. Ik heb niet zeer concrete verdenkingen op het moment. Maar er moet gestemd worden en door bovenstaande 2 feiten neig ik meer naar Don dan naar Lat.
 

DeletedUser10470

Gast
Ik stem vandaag op Don Frank. Hij bleef in de troonzaal in tegenstelling tot de anderen, wat eventueel tactisch geweest zou kunnen zijn. Daarnaast initieert hij al heel vroeg de lynch op de speler die naast mij het actiefst was. Ik heb niet zeer concrete verdenkingen op het moment. Maar er moet gestemd worden en door bovenstaande 2 feiten neig ik meer naar Don dan naar Lat.

Wanneer ik niet in de troonzaal was gebleven, zoals lat, zonder het te melden, had jij mogelijk gewonnen. Je maakt jezelf hier nu wel heel erg gemakkelijk van los en ontwijkt dat argument. Daarom zou ik bijna willen zeggen dat je verdachter bent dan Lat.

Voor alsnog is het gewoon een counter van Lat.
 

latdekat

Harpij
Wanneer ik niet in de troonzaal was gebleven, zoals lat, zonder het te melden, had jij mogelijk gewonnen. Je maakt jezelf hier nu wel heel erg gemakkelijk van los en ontwijkt dat argument. Daarom zou ik bijna willen zeggen dat je verdachter bent dan Lat.

Voor alsnog is het gewoon een counter van Lat.

Inderdaad een counter, omdat jij quasi zonder reden op mij stemt. De reden die je gegeven hebt slaat nergens op. Waarom? Omdat het niet voordelig is om als wolf weg te gaan. Je kan er namelijk niets mee. Als onze koning goed is, en hij sterft niet vannacht, wint goed sws. Als ie slecht is, tja, dan zouden we hem vannacht moeten lynchen.
 

DeletedUser10470

Gast
Inderdaad een counter, omdat jij quasi zonder reden op mij stemt. De reden die je gegeven hebt slaat nergens op. Waarom? Omdat het niet voordelig is om als wolf weg te gaan. Je kan er namelijk niets mee. Als onze koning goed is, en hij sterft niet vannacht, wint goed sws. Als ie slecht is, tja, dan zouden we hem vannacht moeten lynchen.

Dan wint Nissassa alsnog. Ik lynch, goed, Jij/Jasper lunch, goed, Nissassa wint. Mijn reden is een serieus argument, waarmee je de slechtjes een kans hebt gegeven om te winnen en dat is de reden van mijn stem, zoals ik al eerder vertelde.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan