• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Besloten spel Weerwolven van Wakkerdam #202 - Wakkerdam vs. Vampieren

DeletedUser18003

Gast
Jaspenia #netwerken want als je een goede rol claimt wil ie je dood hebben

Aangezien ik het bij de meesten toch al heb geclaimd: Ik ben "Inenter" en kan mensen inenten met een middel tegen de infectie van vampieren... Maar daar heeft Tristan niet veel mee gedaan.

Edit: Serieus, mensen? Zie niet dat ik de lynch overleef, als ik dood ben, ik heb bij Nissassa, Lat en Jasper geclaimd. Eén van hen heeft waarschijnlijk aangezet tot de lynch. Slechtjes-alert x)
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Deadline 5 - Lynch & Lunch


De graaf had zijn krachten laten gelden. Gelukkig maar. Op het laatste nippertje had de graaf zijn mening nog zwaar laten doorwegen en had hij zo net op het einde nog een weerwolf weten te doden. Een weerwolf. Het kwam als een schok. De meesten waren nog steeds niet hersteld van de zware klap van de alle doden en alle vampiers die ze hadden opgehangen. Dan kom die vieze weerwolf er nu eigenlijk ook niet echt meer bij. Maar toch was het nu eenmaal zo, En moesten ze het wel facen.

Die nacht werd er niet veel geslapen. Veel gewoeld, veel getwijfeld. Bij het minste geluid ging het licht aan, bij de minste vermoedens sprongen mensen recht. Maar er was niemand gestorven. Dus toen de zon terug opging, was de paranoïde tot een hoogtepunt gestegen. Gevoed door het slaaptekort en de argwaan dat er nog niemand was gestorven in de afgelopen 12 uur werden de mensen met een onrustig, bang gevoel wakker.

De mensen werden zoals elke morgen naar het dorpsplein gedreven door een soort nieuwsgierigheid. Er was niemand gestorven, dat hadden ze wel gehoord of geweten. Het was rustig en stil gebleven. De meesten vreesden voor een stilte voor de storm. Het kon nog niet gedaan zijn, dat kon gewoon nu nog niet. Daarom werd er al snel gefluisterd. Ook dat was bizar. Er werd niet geroepen, niet geschreeuwd. De 5 overgebleven inwoners van Wakkerdam, als je er bij stilstaat echt nog maar weinig, fluisterden enkel met elkaar. Nu eens met de ene, dan weer met de ander.

Dutchgirl, was het resultaat na een hele voormiddag fluisteren. Er waren geen plannen gesmeed, het was enkel merkbaar aan het feit dat iedereen naar haar aan kijken was. Ze was het middelpunt van het hele dorp, het was nu eenmaal ook een vrouw. Die hadden daar wel vaker last van.

Maar, vlak voordat het vonnis geveld werd, sloeg de mening van de graaf weer toe. Er waren wat mensen gedraaid, waardoor het nu duidelijk was dat Jaspenia ook wel kans maakte om gelynched te worden. Hij was namelijk ook wel verdacht, met zijn onregelmatige slaapritme en zijn glazige ogen. En zo, werd net op het einde er toch voor gekozen om Jaspenia in plaats van Dutchgirl op te hangen.


Het was wellicht geen vampier of geen weerwolf. Maar wel iets dat dood moest, dachten de meesten. Nog een bedreiging,de meesten reageerden er zelfs niet meer op. Waren er zelfs nog goede mensen over in Wakkerdam? Nog meer paranoïde en angstig kropen de mensen in hun bed, onterecht zou blijken.


Lynch-Kandidaten: Stemmers

Dutchgirl: Jaspenia, Gekko
Jaspenia: Dutchgirl, Latdekat

Niet gestemd: Nissassa

Jaspenia lynch.


Jaspenia
Naam rol:
Gifmenger
Partij: Neutraal
Uitleg:
Elke nacht kan je iemand vergiftigen. Het is een vreemd soort zeldzame bloedvergiftiging. Deze persoon zal niet sterven. Hij krijgt wel te horen dat hij 'iets' heeft ingeënt gekregen.
Op het moment dat een vampier deze persoon probeert leeg te zuigen, zal deze persoon en de vampier die zuigt sterven. 2 in 1 klap!
Daarnaast ben jij onlunchbaar en oninfecteerbaar. Als de vampieren je proberen te lunchen of infecteren, krijgen ze een zienering in de plaats.

Jij wint door in je eentje over te blijven. Wanneer er minder dan 6 spelers in leven zijn, telt jouw stem verder dubbel.

We spelen het spel verder versneld uit. Op het moment dat ik alle nachtacties en stemmen heb binnengekregen, valt de deadline al ipv nog langer te wachten. Als je dus zeker bent van een stem of een actie, zet hem dan al tijdig. Let er ook wel op dat je hem mss niet meer kan herroepen.
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Deadline 6- Beul & Lynch & Lunch

Met z'n vieren waren ze nog over. Lekker knus en gezellig. Lekker doods en stil. Allemaal waren ze aan het denken. Er was niet meer gemoord. Was er nog wel iets aan de gang. Kon het niet zijn dat ze allemaal goede burgers waren? De gedachte ging door iedereens hoofd. Maar zo voelde het niet aan. Nee, ze waren nog niet klaar. Tussen hen zat er nog iemand, nog iemand die dood moest. Iemand waar ze vanaf moesten. Lat wist het, het was gekko. Eindelijk, na al die dagen van twijfel en geruzie was het voor hem klaarduidelijk. Gekko moest de vampier zijn het kon niet anders. Hij sloop zijn huis uit, de straten van Wakkerdam waren vrij logischerwijs verlaten, er was geen kat, of geen gekko.

Aanbellen was eenvoudig, en dat was ook exact het plan waar gekko voor ging. Eenvoud, lynchen werd enkel nog gedaan. Hij zou geen dreiging aan zijn voordeur verwachten. Hij zou eventueel gevaar vermoeden tijdens de late avond, als ze gingen stemmen. Maar een plotse aanval overdag, daar zou hij niet op voorbereid zijn. Hij belde aan, niet veel later ging de deur open. Gekko keek een beetje verward, hij opende zijn deur en keek recht in een geweerloop. 'Ha, vieze vampier.' Gekko was verbaasd en kon niet veel uitbrengen. Niet dat hij de kans had om iets uit te brengen. De trekker werd in een seconde overgehaald. Nog een tel later lag het lichaam levenloos in de deurdrempel. Hij was dood.

Hij was dood. Een enkel schot door het hoofd. Dit kon niet waar zijn.Vampieren stierven niet zo snel. Gekko. Was geen vampier. Het drong langzaam tot hem door. Een tweede schot weerklonk door Wakkerdam. Toen Dutchgirl aankwam zag ze beide dood liggen. Beide burgers. Beide simpele zielen. Ze rende vlug het huis in, op zoek naar iets om zichzelf te bewapenen. Nissassa zou spoedig ook aankomen. Ze liep de keuken in, daar kon ze vast wel iets vinden.

Ze liep voorzichtig terug richting de voordeur. Nissassa stond over de lichamen gebogen. Ze had een kans, nu niet verpesten. Ze sloeg hem, hard op het hoofd. Ze sloeg hem nog eens, hij viel op de grond, zakte op zijn knieën. Ze bleef meppen met het pan-achtig-voorwerp. Hij zou niet meer rechtstaan. Ze bleef als enige inwoner van Wakkerdam over na dit tragedie.


Latdekat beult Gekko.
Gekko blijkt goed, dus Latdekat sterft ook.
Gekko sterft, dus het kasteel ontploft, de graaf is zijn krachten kwijt.

Het lot bepaald bij deze wie de BM wordt en wie dus wint. Is het Nissassa of Dutchgirl? Wie zal het zeggen.

Latdekat
Naam rol: Vampierenjager
Partij: Goed
Uitleg:
Vampieren, jij jaagt al jaren op ze. Je hebt nog nooit een fout gemaakt, al talloze vampieren heb jij uitgeschakeld. Je hebt echter wel een week hart. Mocht het ooit fout lopen, zou je het jezelf nooit kunnen vergeven.
Je mag eenmalig in het spel een speler beulen. Dit doe je door een pm naar mij te sturen dat je X beult. Deze speler is van zodra ik het in het topic zet ook dood. Is deze persoon een vampier, dan krijg jij immuniteit voor lunches & infecties. Is deze persoon geen vampier, dan sterf jij aan een pijnlijke zelfmoordpoging.

Gekko
Naam rol: Doelwit
Partij: Goed
Uitleg:
Nuja, jij bent het doelwit deze ronde. Wat deze rol inhodut, zoek je zelf maar uit.

Als het doelwit sterft, verliest de graaf al zijn krachten en kunnen de vampieren niet langer infecteren.


Tristiano / Dutchgirl
Naam rol: Inenter
Partij: Goed
Uitleg:
Jij hebt een soort beschermmiddel geproduceerd. Een soort afwermiddel, imuunsystem tegen vampieren.
Elke nacht kan jij bij 1 dorpeling het middel inspuiten. Vanaf de volgende nacht (dus niet die nacht), zal deze persoon niet meer kunnen veranderen in een vampier (tenzij hij al een vampier was.). Mocht deze persoon ooit worden geïnfecteerd door een vieze vampier, zal hij niet in een vampier veranderen, maar sterven. De vampieren kunnen de nacht erna ook niet infecteren, ze moeten bekomen van het virus.

Nissassa]
Naam rol: Maffiabaas
Partij: Neutraal -> Gelievelingd door Sanhal / Slecht
Uitleg:
Jij wint met eender welke partij mee, zolang je maar overleeft.
Je wordt gelievelingd door Sanhal, de wolf.
Je bent nu een lieveling van de weerwolven en wint mee met de weerwolven.
Je kan niet meer op de maffiabaas-manier winnen.
Je kan ook niet lunchen mocht Sanhal sterven.

Het lot kiest dat Dutchgirl de nieuwe graaf wordt. Ze heeft dan wel geen fancy krachten, maar wel de doorslag bij gelijkspel. Goedjes/ Dutchie wint.

Feedback van mijn kant uit komt later op de avond.
 

DeletedUser21575

Gast
Mehh. de 50/50 niet gewonnen. Maar het was zo kort als ik kon komen ^^

Ik haat lieveling wolven though. Je hebt er echt geen flikker aan vergeleken met een infectiewolluf.

Als je dan ziet dat je 2 partijen slechtjes hanteert, vond ik partij 2 redelijk underpowered. Alleen een slapende wolf. Terwijl de vamps een sterker clubje hadden (ook al gingen ze er onfortuinlijk uit).

Ik had de slapende wolf laten infecteren op n3 ipv lievelingen. Er zaten immers ook 2 rollen in die mensen beschermde tegen infecties. Het had de balans denk ik wel verbeterd.

(en ja ik weeg idd af dat de slapende wolf een beul of weet ik wat lievelingd.)
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Mijn reflectie op het spel;

Op de graaf na leek de balans me wel redelijk oké. Ook qua krachten goed / slecht / slecht leek me persoonlijk wel oké. Jammer voor vele rollen dat de vampieren vrij snel uitstierven, daardoor hadden meerdere rollen eigenlijk geen tot weinig nut meer. Maar op zich is dat niet echt een probleem.

Het grootste ding dat wel spelverpestend was, was de graaf. Hij was eigenlijk veel te sterk met zijn stem die voor 3 telde. Het doelwit bleef tot het einde in het spel, waardoor deze end-game wel op-was. Daarnaast werd de graaf bij dood aan een random overige speler doorgegeven, die onbekend bleef. Goed heeft hierdoor vrij veel geluk gehad, dat hij in goede handen bleef. De krachten goed / slecht waren in mijn ogen goed. Alleen waren die van goed te veel gecentreerd bij 1 persoon, het had wat meer gespreid mogen worden.

Daarnaast was het niet zo bijster actief in het topic, geen idee of de ingewikkeldheid van het potje daar iets mee te maken had? Persoonlijk was het laat op gang komen van de discussie daar wel een schuldige aan, in ingewikkelde potjes met veel opties en veel om open te houden, heb je wel wat overleg nodig om te kunnen slagen (geen idee of er achter de schermen veel gebeurde.)

Qua verhalen, deadlines en verwerken van acties denk ik dat alles wel duidelijk was. De meeste rollen waren volgens mij ook duidelijk aangegeven en beschreven, behalve op de domeinen die net vaag moesten blijven. Dus op dat vlak is de pot wel goed gelopen.

Mochten er nog bemerkingen of commentaar of kritiek zijn, ik hoor het graag.
 

DeletedUser21575

Gast
ik denk dat de activiteit ook een dooddoener was. Alleen geen idee waar het door kwam?
 

Sanhal

3e plaats KonijnenSpelen 2013
Mehh. de 50/50 niet gewonnen. Maar het was zo kort als ik kon komen ^^

Ik haat lieveling wolven though. Je hebt er echt geen flikker aan vergeleken met een infectiewolluf.

Als je dan ziet dat je 2 partijen slechtjes hanteert, vond ik partij 2 redelijk underpowered. Alleen een slapende wolf. Terwijl de vamps een sterker clubje hadden (ook al gingen ze er onfortuinlijk uit).

Ik had de slapende wolf laten infecteren op n3 ipv lievelingen. Er zaten immers ook 2 rollen in die mensen beschermde tegen infecties. Het had de balans denk ik wel verbeterd.

(en ja ik weeg idd af dat de slapende wolf een beul of weet ik wat lievelingd.)

Mijn reflectie op het spel;

Op de graaf na leek de balans me wel redelijk oké. Ook qua krachten goed / slecht / slecht leek me persoonlijk wel oké. Jammer voor vele rollen dat de vampieren vrij snel uitstierven, daardoor hadden meerdere rollen eigenlijk geen tot weinig nut meer. Maar op zich is dat niet echt een probleem.

Het grootste ding dat wel spelverpestend was, was de graaf. Hij was eigenlijk veel te sterk met zijn stem die voor 3 telde. Het doelwit bleef tot het einde in het spel, waardoor deze end-game wel op-was. Daarnaast werd de graaf bij dood aan een random overige speler doorgegeven, die onbekend bleef. Goed heeft hierdoor vrij veel geluk gehad, dat hij in goede handen bleef. De krachten goed / slecht waren in mijn ogen goed. Alleen waren die van goed te veel gecentreerd bij 1 persoon, het had wat meer gespreid mogen worden.

Daarnaast was het niet zo bijster actief in het topic, geen idee of de ingewikkeldheid van het potje daar iets mee te maken had? Persoonlijk was het laat op gang komen van de discussie daar wel een schuldige aan, in ingewikkelde potjes met veel opties en veel om open te houden, heb je wel wat overleg nodig om te kunnen slagen (geen idee of er achter de schermen veel gebeurde.)

Qua verhalen, deadlines en verwerken van acties denk ik dat alles wel duidelijk was. De meeste rollen waren volgens mij ook duidelijk aangegeven en beschreven, behalve op de domeinen die net vaag moesten blijven. Dus op dat vlak is de pot wel goed gelopen.

Mochten er nog bemerkingen of commentaar of kritiek zijn, ik hoor het graag.

Ik denk inderdaad dat als de graaf direct dood ging en niet doorgegeven zou worden, deze een stuk beter in het potje paste. Nu heeft deze in zijn eentje een hele lynch meerdere keren kunnen bepalen.
Team slecht 1 (vampieren) hadden pech met hoe de lynches/lunches uitkwamen en team slecht 1 (ik + nissassa later) had pech dat we met zo weinig waren dat we weinig konden. Ik was de enige die kon lunchen en dat was alleen mogelijk op het moment dat er een actie op mij werd uitgevoerd zodat ik wakker werd (iets dat Genius op dag 1 op mij deed geloof ik). Als er geen actie op mij werd uitgevoerd, zou ik dus gewoon een wolf zijn die niet kon infecteren/lievelingen/lunchen tegen een partij goedjes waarvan 1 persoon 3 stemmen had en een partij slechtjes die elke nacht konden infecteren. Ik denk dat een tweede wolf of geen graaf dit potje een stuk beter had kunnen maken voor mijn team.

Verder was het jammer dat de activiteit niet heel hoog was. Dan kan je net iets meer en heb je niet die last minute gevoels lynches.
 

DeletedUser

Gast
Het stond niet in mijn rollenbeschrijving toen ik doodging, zoals bij een enkeling wel (hun vorige en huidige rol op het moment van doodgaan), maar ik was de baby vampier. Nadat Dasios opgroeide was ik de enige vampier en werd ik automatisch volwassen, vervolgens was Neus infectie en toen hadden we veel pech.

ik denk dat de graaf inderdaad een beetje sterk was. Vooral 3 stemmen, eventueel 2 stemmen had het al iets minder sterk gemaakt. Een andere optie is inderdaad ook gewoon de graaf laten sterven en niet het hele potje erin houden.

De balans was verder wel goed denk ik, alleen voor de wolven wellicht wat moeilijk. Een slapende wolf en lieveling, weinig opties daar.
Ik vond het juist een zeer goed doordacht potjes met zoveel verschillende partijen, zelfs op zo weinig spelers waar dit moeilijker te balanceren is lijkt me.

Overigens denk ik dat de inactiviteit ook te maken heeft met het feit dat als je iets zegt, je ook direct een veel makkelijker lynchtarget ben. In dit potje kan ik mezelf goed als voorbeeld nemen. Ik probeerde het iets actief te krijgen door een lynchstem te plaatsen (op Tristan, wegens wel stemmen (niet inactief doodvallen) maar verder niet deelnemen aan het spel -> wellicht wel lunch). Ik weet dat deze niet sterk onderbouwd was, maar er waren volgens mij ook geen directe reden om mij als verdacht te zien. Sterker nog, op dat moment was het de enige theorie die niet eens zo heel stom was (heel simpel bedacht, maar niet onmogelijk). Jullie argument was dan ook vooral 'raar stemmen' (wat kan ik anders doen zonder activiteit, moet toch iets aanhalen denk ik dan) en een louter 'gevoel'. Als ik die dag niets had gezegd was de kans op overleven waarschijnlijk velen malen groter. Nu was ik dan wel slechtje, dus mooi meegenomen voor alle partijen, maar de manier waarop de lynch is ontstaan moedigt inactiviteit aan, althans voor mij persoonlijk.

Ook weet je nooit wat er genetwerkt wordt, en is elk ding dat je kan zeggen wellicht wel al besproken waardoor je jezelf juist nog verdachter kan maken. Het onbekende (qua rollen in het potje, wie doet wat (netwerken) is naar mijn mening 'gevaarlijk' om zomaar actief te gaan doen op het forum. Nogmaals, zo ervaar ik het persoonlijk (en ik wil mezelf nou niet bepaald een goede / ervaren WvW speler noemen).
 

DeletedUser18003

Gast
Kan er zelf niet heel veel over zeggen, omdat ik er pas later inkwam... Vond de insteek van Tris' rol leuk, maar hij heeft er vrij weinig mee gedaan en heeft dus eigenlijk geen invloed gehad op het potje :p
 

DeletedUser21356

Gast
Roy, dag 1 stemde je op Lat omdat er in de spelerslijst bij zijn naam 'Vampier' stond.
Dag 2 begon je af te geven op Heart mdat die hetzelfde deed. Ineens was het een goedkope poging om te lynchen en echt not done.
Dat je niet verdacht was, klopt dus niet helemaal.
 
Bovenaan