• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Weerwolven van Wakkerdam # 97 - Grieken in Troje

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser

Gast
Tis best wel een goede reden, hoor, Than
Aan de andere kant, als Genius wolf blijkt is het spel gedaan, dus dan hoef je niet meer gelyncht te worden :p
 

DeletedUser

Gast
Mijn geweten gecombineerd met de dag met geen lunch en er op vertrouwend dat kyraco en co hun werk goed hebben gedaan moet genius het zijn
 

Maximus le Petit

Winnaar Adventswedstrijd 2019
Beulactie


Ajax, de grootste Griek van allemaal was alleen overgebleven. Gelukkig had hij nog een verrassing in petto. Een verrassing die misschien wel fataal kon zijn voor de Trojanen...

Die nacht blies een koele wind over Troje. De grijze wolken vlogen voorbij met een angstaanjagende snelheid. Hier en daar gluurde de maan door een gat naar het intussen stilgeworden Troje.
Aeneas had zo'n voorgevoel dat hij deze nacht alert moest blijven. Hij was als één van de enigste Trojanen op de hoogte van een geheime doorgang waarmee ze Troje zouden kunnen ontvluchten voor stel dat het nodig was.
Hij keek uit over de stad en bespeurde opeens iets ... een geur die hij niet meteen kon thuisbrengen. Opeens zag hij iets in de verte. Een enorme rookpluim steeg op uit het koninklijk paleis.
'Brand!' gilde hij, 'de Trojaanse burcht staat in brand!' Uit de burcht kwamen mensen gelopen. Vrouwen en kinderen probeerden uit het paleis te ontsnappen, mannen kwamen aangewaggeld met emmers water om het vuur te doven. Nu was het echt duidelijk geworden. Het hele hart van Troje was in vlammen op gegaan.
Aeneas MOEST iets doen. Hij vluchtte naar daar waar de mensen van wegvluchtten. Niemand mocht omkomen en zeker de koninklijke familie die nog overbleef niet.

439Aeneas.jpg


***​

Priamos, de koning van Troje had al lang zijn voorzorgen genomen. Sinds de dood van Cassandra had hij het niet gewaagd nog langer in het paleis te verblijven. Hij was ondergedoken in een chique villa meer aan de rand van Troje.
Daar stond hij nu, leunend over de rand van zijn balkon. In tranen zakte hij door zijn knieën. Zijn levenswerk, zijn stad, in enkele ogenblikken helemaal verwoest door de brand. Hij zag de paniek in de stad. Mensen gilden en een stroom van volk liep weg van de burcht... op de vlucht voor het onheil en onwetend wie er achter de brand zou kunnen zitten...

639Priamos.jpg

Helena was een weduwe geworden die nacht. Paris had het leven gelaten. Hij was iets vroeger terug gevonden in een zijstraatje. Haar geliefde was gedood. Ze had aangeklopt bij Briseïs, een vrouw met wie ze wel goed overeen kwam in Troje. Ze zou die nacht logeren bij Briseïs en Kyraco, de burgemeester van Troje. Het smoorverliefde koppel was zo gastvrij geweest dat ze weer eens nadacht bij wat voor een goed volk ze wel terecht was gekomen.
De rust in het huis werd verstoord... gegil en paniek op de straten brulde in de woonkamer. Snel liepen ze alle drie naar buiten en al snel werd ook voor hen duidelijk wat er aan de hand was... de Trojaanse burcht stond in brand.

884brise_s.jpg

620Helena_tn.jpg

***​

Aphrodite keek bezorgd toe vanuit de hemel. Ze had er genoeg van. Ze veranderde zichzelf in een menselijke gedaante en daalde af naar de bewoonde wereld, meerbepaald Troje. Ze voelde hoe warm het in de hemel was geworden door de brand in Troje en ze moest de lieve inwoners en vooral haar geliefde koppel uit de nood redden.
Ze belandde vlak voor het drietal dat met open mond naar de brandende burcht stond te kijken. Snel nam ze hen vast en sleurde hen mee naar de verborgen doorgang om Troje te verlaten.
'Volg mij! Inwoners van Troje! Ik zal jullie in veiligheid brengen! Kyraco en haar geliefde, Pen en Papier (Briseïs) volgden haar zo snel als ze maar konden. Samen met vele anderen konden ze veilig de geheime doorgang terugvinden.

737Aphrodite.jpg

***​

Er was slechts één iemand die niks van het lawaai in Troje merkte. Hij zat gezellig samen met enkele cyclopen prachtige wapens te smeden. Hephaistos liet het gewoon allemaal onwetend gebeuren...

***


Hektor liep als één van de laatsten door Troje. Hij doorzocht elk huis om te kijken of iedereen op de vlucht was kunnen slaan. De brand van de burcht kon zo overslaan op de rest van de stad en dan zou het niet lang meer duren of Troje was enkel nog een hoopje as.
Toen hij juist had besloten dat iedereen in veiligheid was, hoorde hij plots een gekreun en vervolgens een enorm gegil. Hij liep door enkele straatjes en kwam toen op het plein, niet ver van de burcht dat nu elk moment door kon zakken. Midden op het plein stonden de overblijfselen van het al verbrande Trojaanse Paard, maar aan de zijkant van het plein lag een man kreunend van de pijn. Hij was helemaal ingewikkeld in twee gigantische slangen die juist op het punt stonden Laocoön in zijn geheel op te slikken.
Snel greep Hektor zijn zwaard en hij hakte woest op de geschubde huid van de slangen. Ze krompen ineen van de pijn en lieten Laocoön al snel los.
Toen de eerste brandende brokstukken van de burcht vielen, zetten Laocoön en Hektor het op een lopen... juist op tijd om te ontsnappen aan het onheil...

751laocoon.jpg

726Hector.jpg

622Het_paard_van_Troje.jpg
Einde!

Aeneas was de grote brandende burcht binnengelopen en keek hoe een grote, zware man met een fakkel heen en weer liep.
Hij had ooit gezworen de persoon die Troje ook maar zou durven verwoesten te wreken. Nu was dit het moment. Hij greep zijn zwaard en liep op Ajax af. De man liet zijn brandende fakkel vallen en greep naar zijn gigantische bijl waarmee hij eerder die avond Paris had vermoord.
Beide mannen begonnen te vechten. Aeneas werd vaak enkele meters naar achter geslingerd door de enorme kracht die op de reuzegrote bijl zat, maar daar zat ook juist Ajax' zwakheid. Doordat hij bij elke slag zoveel kracht nodig had, ging hij ook zeer traag.
Behendig ontweek Aeneas de vallende brokstukken van de burcht en met zijn zwaard probeerde hij Ajax met zijn bijl te hinderen en daar slaagde hij vrij goed in.
Ajax verloor controle over zijn bijl en viel achterwaarts op de grond.
'Het is voorbij, vuile Griek!' gilde Aeneas razend. Na dit gezegd te hebben boorde hij zijn zwaard in de laatste Griek, genaamd Genius
.

Toen kwam ook Apollo. Hij zag wat er gaande was en meteen zorgde hij er met zijn goddelijke krachten voor dat het vuur stopte met branden en dat alles wat verwoest was door die brand hersteld werd. Vervolgens verdween hij in een mist en meteen ging de zon weer schijnen. De zonnegod was naar zijn plaats in de hemel teruggekeerd want het gevaar in zijn lievelingsstad Troje was geweken.

141Ajax.jpg

317Aplollo.jpg

Genius, Ajax, de laatste wolf werd gebeuld door Alice, Aeneas, de wreker

 

Maximus le Petit

Winnaar Adventswedstrijd 2019
verdeling (oorspronkelijke) spelers

1. Dorpsoudste – Priamos 1- Gekko + Orakel van Delphi
2. Muizenval – Hektor 2- GeS
3. Wapensmid - Hephaistos 3- Gerben
4. Slaapengel – Paris 4- Genade
5. Gedachtelezer – Apollo 5- Noobje
6. Martelaar – Helena 6- Fireas + Cassandra’s erfenis
7. Cupido – Briseïs 7- Pen en Papier
8. Aphrodite – Venus 8- PartOfTheGame
9. Levensheks – Laocoön 9- Than
10. Vervloekte – Polyxena 10- WWG
11. Premiejager – Achilles 11- Marcoknight
12. Infectiewolf – Agamemnon 12- Donfrank
13. Verhullende wolf – Odysseus 13- Animal
14. Welp – Menelaos 14- Bezem
15. Wolf – Ajax 15- Genius + Bescherming van Athena
16. Burger 16- Kyraco
17. Burger 17- Vinie + geschenk van Hera
18. Burger 18- Ydeger
19. Wreker – Aeneas 19- Debestejens541
20. Burger 20- Relax
21. Burger 21- RabbidRobin


De goedjes hebben gewonnen!
Proficiat!
 

DeletedUser21674

Gast
Alle lof nogmaals naar genade hij kende iedere wolf hij had ook al eerder aangegeven genius verdacht te vinden.
 

DeletedUser

Gast
Ganade Echt goed gespeeld man :O

En verder wil ik Maximus le Petit Voor dit leuke spel!
Ik denk dat niemand had verwacht dat het redelijk snel afgelopen was!

Alle lynches klopte! dat heb ik echt nog nooit meegemaakt haha


Nogmaals Maximus le Petit bedankt
 

DeletedUser

Gast
Ganade Echt goed gespeeld man :O

En verder wil ik Maximus le Petit Voor dit leuke spel!
Ik denk dat niemand had verwacht dat het redelijk snel afgelopen was!

Alle lynches klopte! dat heb ik echt nog nooit meegemaakt haha


Nogmaals Maximus le Petit bedankt

Ook gebaseerd waarop. Dag 1 100% geluk, Dag 2 een claimende wolf (haat aan dorpsgek item), Dag 3 was gewoon goed, Dag 4 doordat iemand per ongeluk iets naar de verkeerde persoon stuurde en Dag 5 was ook gewoon normaal. Dus echt zo uitzonderlijk, mwah.

Wel complimenten aan Genade
 

Maximus le Petit

Winnaar Adventswedstrijd 2019
Mijn mening...

Eerst en vooral bedankt voor jullie deelname. Ik vond het best aangenaam en ik hoop dat jullie daar mee akkoord kunnen gaan.

Ik heb inderdaad weer wat foutjes gemaakt. Blijkbaar komt het heel veel op de details aan. Zo hadden we het geval met POTG die ik te vroeg info had gegeven over het koppel waardoor een heleboel misverstanden ontstonden.
Een ander detail waar ik geen rekening mee heb gehouden, maar dat blijkbaar wel belangrijk was voor sommigen, was dat de ene burger zichzelf inwoner van Troy en de andere inwoner van Troje noemde. Mijn eerste versie had ik in het Engels gedaan en pas op het laatste nippertje aangepast. Dit zorgde natuurlijk dat niet alles goed werd aangepast waardoor bijvoorbeeld Rabbid dacht dat het inwoner van TroY moest zijn en iedereen die TroJE zei, was mis en kon volgens hem dus gelyncht worden. Dit was mijn fout. Een detail, maar toch een met blijkbaar vrij grote gevolgen.

Waar ik het ook even over wil hebben is de deadline die een half uur werd vervroegd. Velen hebben dan niets meer kunnen/mogen insturen waardoor ik vrij veel 'gezaag' te horen kreeg. Best wel begrijpelijk maar ik zag geen andere oplossing. Dit was echt zeer vroeg aangekondigd en wie het topic door had gelezen, had gezien dat ik dat meerdere keren had gezegd.
Ik kreeg vooral reactie van de kant van de wolven en dat stelde me best teleur. Begrijpelijk ook want juist die nacht zouden ze 2 mensen mogen lunchen. Ik begrijp goed de frustratie en ook de dreigingen om niet meer op potjes van mij te stemmen maar laten we vooral niet vergeten dat het gewoon maar een spelletje is en dat op de eerste plaats het menswaardige moet staan. Ik moest die avond naar een feest dat zeer laat zou worden dus de enige mogelijkheid was het vervroegen. Ik kan niet speciaal een half uur mij op het toilet zetten om daar verhaaltjes op mijn gsm te typen...

Wat het potje zelf betreft ben ik nogal verwonderd dat de slechtjes er zo snel uit zijn gegaan. Dat ligt ongetwijfeld voor het grootste deel aan Genade. Ik heb me al dikwijls afgevraagd of het niet te OP was wat de goedjes betreft, maar ik heb alle rollen zo klein mogelijk proberen houden:

Een wreker ipv een beul..
een muizenval ipv een ziener
een eenmalige bijrol als dorpsgek ipv een hoofdrol als dorpsgek
een heks met enkel 1 levensdrankje
...

Al bij al hoop ik dat jullie ervan genoten hebben. Commentaar op het hele ding ontvang ik graag, zolang we vriendelijk blijven ;)
Vragen of onduidelijkheden over het spel mogen mij uiteraard ook gevraagd worden.

Gr, Vincent

 
Laatst bewerkt:

DeletedUser20586

Gast
Bedankt voor het leuke potje Maximus :) (zij het wat kort :p) Volgende keer doe ik zeker weer mee :D

En Genade, respect man!! :O
 

DeletedUser

Gast
Bedankt voor het leiden, Maximus! Je hebt zéér veel verhalen geschreven, mijn complimenten!
Ik vond het potje gewoon gebalanceerd. De meeste slechtjes zijn er uitgegaan vanwege andere redenen dan goede rollen, en ook de verhouding was goed: inclusief infectie waren er 5 slechtjes, tegenover 2 neutraaltjes (waarvan 1 wolf kon worden) en 14 goedjes.
Het enige jammere aan het potje vond ik de rol van Venus, waardoor de geliefden meteen bekend waren, en de zieners- en dorpsgekbeurt. Zieners en dorpsgekken zijn, logisch, over het algemeen minder leuk omdat ze zieners- en dorpsgekbeurten hebben. Als je dan als bijrollen spelers zieners- en dorpsgekbeurten geeft, heb je er inderdaad geen zieners of dorpsgekken in gestopt, maar vind ik het alsnog minder leuk. Zelfs nog minder, omdat je dan na je actie gewoon kunt claimen: je krachten zijn uitgewerkt en je kan niet op je rol gewelpt worden.
Wat die eerdere deadline betreft: Ook ik was vergeten op dag 4 in te sturen, maar dat was mijn eigen fout. Jou valt echt niets te verwijten.

De eerlijkheid gebiedt me wel wat te zeggen over de manier waarop DonFrank gevangen is. Nadat Vinie dood was, ontving ik dit van hem:
[26-03-14 12:47:43] vinie15 /vincent: ik heb bij 2 mensen geclaimd jou en nog 1 iemand
[26-03-14 16:21:38] Martijn Bouman: Dan is die ander waarschijnlijk wolf. Echter ben je dood en mag je niks meer zeggen, zelfs dit is al te veel info. Let daar de volgende keer op.
Nadat ik doorhad dat Vinie bij DonFrank geclaimd had, was mijn vermoeden dat hij wolf was hierdoor sterker dan het anders geweest zou zijn.
Ik heb dit aan Maximus gemeld. Het was vervelend, maar er was niets aan te doen. Ik kon niet mezelf uitschrijven vanwege deze info, want dat zou de balans weer heel erg scheeftrekken ten nadele van de goedjes. Ik kon ook niet besluiten DonFrank dan maar niet te lynchen. Hij was sowieso al verdacht en PartOfTheGame zat al vanaf dag 1 op hem, dus doodgaan zou hij sowieso ooit. Uiteindelijk heb ik besloten hem te lynchen. Ik wilde uiteindelijk toch nog switchen naar Genius, niet louter omdat ik eerder dacht dat Genius infectie was, maar ook omdat ik dacht, dat áls DonFrank het was, het extra vervelend voor de slechtjes zou zijn hem op deze manier vroeg te verliezen, mja.

Trouwens, goed gespeeld PartOfTheGame.

Marco, ik ben wel benieuwd naar wie jouw targets waren, wie je daar zelf van hebt uitgekozen en waarom. En wat waren jouw plannen dit potje? Ik ben wel benieuwd.

Dag 1 100% geluk
Nope, lang leve mensen lynchen om kutredenen die toch kloppen. :p
 

Maximus le Petit

Winnaar Adventswedstrijd 2019
Bedankt voor de complimenten!
De verhalen.. ja :)
Ik vraag me alleen af wie meteen naar de rode woordjes kijkt of wie ze eerst in spanning wil lezen :p Maarja, dat is niet mijn probleem natuurlijk.

Ik vreesde dat ik te weinig burgers erin had gestopt en te veel speciaaltjes. Om dit wat uit te balanceren probeerde ik 1 neutraaltje die bij lunch een wolf kon worden + het feit dat geen enkel speciaaltje echt OP was (denk ik). Neem bijvoorbeeld jouw rol, Genade.. als slaapengel is het de bedoeling dat je actief met mensen afspreekt om die nacht geen acties te doen want anders zal de bescherming niet doorgaan. Als je er gewoon beschermengel van maakt vind ik het te makkelijk.. Zo zijn er nog wel voorbeelden zoals de wreker waarbij eerst iemand geluncht moet worden eer die persoon een anonieme beul wordt. Ik haat het als mensen bewezen worden door een beulactie dus heb ik er eigenlijk een halve heks van gemaakt. De andere helft van de heks was gewoon een levensheks met 1 drankje. Zo zijn nog voorbeelden...

De bijrollen begrijp ik nu waarom ik dat beter niet had ingevoerd. Maar als je zo'n potje maakt denk je: 'o leuk, we kunnen wat met de goden spelen' en je hebt al snel enkele 'leuke' bijrollen verzonnen.
Ik moet even corrigeren: er zat nergens een pure zienerbeurt in. Net als de beschermengel lijkt me dat té gemakkelijk. In plaats daarvan zat er 1 dorpgekbeurt in en 1 bijziende dorpgeksbeurt. Na jouw uitleg had ik dat daar idd beter niet ingestoken...

Vinie heb ik proberen bereiken, maar daar is geen antwoord meer op gekomen helaas. Ik weet verder ook gewoon niet hoe ik een dode zou moeten straffen. Bij een levende gaat dat makkelijker. Genade viel ook niks te verwijten, hij heeft zo te zien meteen het gesprek beëindigd.

Marco was premiejager Achilles. Leek me de geknipte naam voor een premiejager :)
Hij had van mij

Genade / slaapengel
Than / Levensheks
Animal / verhullende wolf

en hij zelf had

debestjens / wreker
POTG / Venus
Rabbid / burger

opgegeven. wat zijn plan was legt hij best zelf uit :)
 

DeletedUser

Gast
Ja, mensen, ik zei toch dat we genius moesten lynchen, maar iedereen zette weer zijn stem op Than!

Raar dat Marco mij op zijn lijstje zette, het is niet zo dat ik vaak doodga.
 

DeletedUser21674

Gast
Ja, mensen, ik zei toch dat we genius moesten lynchen, maar iedereen zette weer zijn stem op Than!

Raar dat Marco mij op zijn lijstje zette, het is niet zo dat ik vaak doodga.

Jij zei dat ik en kyra op een niet wolf stemde en je zei dat rabbid wolf was ipv genius.
Ik en Kyra haalde onze stem alleen van genius af omdat hij gebeuld werd door alice, dus loop aub geen poep te verkopen.
 

Genius0615

Erinys
[29/03/2014 20:04:57] Matthias/Genius: Nope
[29/03/2014 20:05:02] Matthias/Genius: Genade moet dood :p
[29/03/2014 20:07:43] Matthias/Genius: Dan kan ik in vrede sterven

Het is gebeurd :O
 

DeletedUser19654

Gast
Heb totaal niks meegekregen van dit potje, heb er zowat elke keer op gestemd omdat ik deze mee wilde doen, kwam hij er doorheen... kon ik niet vanwege *** tentamens :(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan