• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Discussie Wereld Byzantion

Armand0

Manticore
Ehh nee, het blijft nadelig.

Als je er passief mee omgaat inderdaad:) Maar ik vind moraal een zalige uitvinding waar veel voordeel uitgehaald kan worden, zeker ook voor de grote spelers. Daarom ben ik wel pro moraal.

(p.s. als je me niet serieus neemt klik gerust op het linkje in mijn handtekening.)
 

DeletedUser

Gast
Als je er passief mee omgaat inderdaad:) Maar ik vind moraal een zalige uitvinding waar veel voordeel uitgehaald kan worden, zeker ook voor de grote spelers. Daarom ben ik wel pro moraal.

(p.s. als je me niet serieus neemt klik gerust op het linkje in mijn handtekening.)

Dan ben ik wel benieuwd naar wat jou voordeel is? Je kunt de nadelen minder erg maken uiteraard, maar er echt voordelen in zien voor grote spelers? Nope, en daar is het ook niet voor uitgevonden.
 

Armand0

Manticore
Dan ben ik wel benieuwd naar wat jou voordeel is? Je kunt de nadelen minder erg maken uiteraard, maar er echt voordelen in zien voor grote spelers? Nope, en daar is het ook niet voor uitgevonden.

Ik speel op een moraal-wereld (Achilles) en heb nooit nadeel van moraal. Terwijl iedereen gewoon 100% moraal tegen mij heeft hoor;)

Haal er echter wel veel voordeel uit. Hoe? Dat moet toch niet zo moeilijk te bedenken zijn:)

Moraal is op meerdere manieren goed te gebruiken, en je hoeft er - als je enigszins verstandig speelt - geen enkel nadeel van te hebben.

Daarnaast is het voor kleine spelers prettig omdat die ook een wapen hebben tegen grotere spelers, wel zo fair. Als grote speler zijn er genoeg andere grote spelers om aan te vallen wat strategisch/tactisch meestal toch al het beste is (je directe concurrent/tegenstander wegmaaien). Moraal kan hooguit in de beginfase van het spelletje wat tegenzitten, maar daar ben je zo overheen gegroeid en dan geeft het alleen nog maar voordeel.

Moet erbij zeggen dat moraal pas gaat tellen als je RUIM 4,3 keer zo groot bent als je tegenstander (http://wiki.nl.grepolis.com/wiki/Moraal#Berekening_moraal). Als je dus 4000 punten hebt heb je een moraal van 99% tegen een speler van 900 punten, en hoe lager dit zakt hoe lager jouw moraal wordt. Kortom, moraal zit eigenlijk nauwelijks in de weg. Het zit je iig niet in de weg tegen de "goede/sterke/gevaarlijke" tegenstanders.

Mijn boodschap aan de anti-moraal mensen...lees de uitleg van moraal nog eens goed door en wees een beetje creatief:) Moraal verstoort de gameplay geenszins:) Je kan het zelfs in je voordeel draaien, en alleen de echt kleinere spelers hebben er wat profijt van.
 

DeletedUser17853

Gast
en weer dat vervelend moraal ......

het is zo nadelig als grote speler, je kunt kleinere alliantie leden niet helpen met veroveren want je hebt 30% moraal ofzo, en op en een bepaald punt kunt je zelf ook bijna niks meer veroveren, enkel nog grote speler in top allianties waar de kans op veroveren minder dan 1% is
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Armand0

Manticore
Moraal dwingt grotere spelers een beetje om tegen grotere spelers te vechten.
Grote spelers die groeien door kleine spelers over te nemen worden zo een beetje afgestraft. Lijkt me ook een positief punt.

Daarnaast kan je als grote speler wel degelijk alliantie-leden helpen met veroveren, ze moeten alleen zelf clearen. Jij kan ze makkelijk deffen omdat de meesten toch een laag moraal tegen hun hebben.

Moraal zit grote spelers zeker niet tegen:) Alleen grote spelers die alleen spelers aan durven te vallen die 5 keer zo klein zijn;) Maar dat zie ik niet als grote jongens...
 

Jollian

Harpij
D'r zijn een heleboel voordelen uit moraal te halen, daar ben ik het zeker mee eens.

wil hier wel even op aanvullen dat, de nadelen ook niet echt, miniem zijn. Vijandige allianties kunnen makkelijk pesten door in vijandige clusters kleine spelers te laten stichten/overnemen.

Of niet Armand0?;)
 

DeletedUser9104

Gast
Jammer... Weer moraal
Ik had eigenlijk gehoopt op een nieuwe wereld zonder moraal.

Het is niet dat ik tegen moraal ben, maar het valt me wel op dat er nu 2 werelden kort achter elkaar geopend worden met nieuw kolo systeem, maar dan wel met moraal. Dat had anders gekund in mijn ogen
 

DeletedUser

Gast
dit is echt zo jammer he. alles is perfecvt. dan kom je bij kolonisatie en dan is het nieuw. ik vindt dat het nieuwe kolosysteem weg moet. is kapot irri. en waarom maar 50 leden in allyantie. kom op das echt TE weinig. maak er dan tenminste 75 van. maak eens een supersnelle wereld. MET 200 allylimiet EN oud kolosysteem. dat zou nou eens een leuke wereld zijn
 

DeletedUser

Gast
En toch blijf ik er bij -xxx- voor de grote spelers zit er geen voordeel aan. Ook jij noemt geen argument als voordeel voor een grote speler. Maar goed het gaat hier om de wereld Byzantion en niet of er nou wel of niet een voordeel voor grote spelers aan zit. Dus ik zal de discussie die ik ben begonnen staken.
 

DeletedUser15415

Gast
Ik vind de instellingen wel goed. soort sigma behalve moraal maar daar heb je later geen last van.

Ik vind de start van deze wereld alleen veel te snel!!
 

DeletedUser

Gast
Waarom zo snel al een nieuwe wereld? Ik ga hier niet op beginnen aangezien ik midden in mijn examens zit.:mad:
 

DeletedUser

Gast
Waarom zo snel al een nieuwe wereld? Ik ga hier niet op beginnen aangezien ik midden in mijn examens zit.

ja maar andere mensen zoals ik vinden de instellelingen van athene niet fijn en deze is beter dus daarom. en misschien is athene wel te snel gegroeid.
 

DeletedUser

Gast
De instellingen van Byzantion lijken me redelijk, al ben ik vergeten wat het verschil tussen die kolonisatiesystemen is. En moraal blijft vreselijk.

en mensen we zij nog geeneens begonnen dus hou je kritiek voor je op nieuw te vormen allys, dank u...
Wat is er mis met opbouwende kritiek? Daar kan je nog wat van leren.

Als grote speler kun je moraal ook in je voordeel laten werken...
Nee, gewoon niet.

Ehh nee, het blijft nadelig.
Hey Akhillieus! :)

Waarom zo snel al een nieuwe wereld? Ik ga hier niet op beginnen aangezien ik midden in mijn examens zit.:mad:
De examens zijn al geweest. De start van deze wereld is juist wel goed gepland, veel mensen zullen wat meer tijd krijgen aangezien de vakantie eraan komt of al begonnen is.
 

Armand0

Manticore
D'r zijn een heleboel voordelen uit moraal te halen, daar ben ik het zeker mee eens.

wil hier wel even op aanvullen dat, de nadelen ook niet echt, miniem zijn. Vijandige allianties kunnen makkelijk pesten door in vijandige clusters kleine spelers te laten stichten/overnemen.

Of niet Armand0?;)

Inderdaad, maar dat kan je zelf ook doen. Of met jouw kleine spelers juist weer die kleine spelers van de tegenstander aan pakken. Natuurlijk kan moraal vervelend zijn, dat ontken ik zeker niet. Maar als ik naar mezelf kijk haal ik als grote speler op Achilles (rang 40-50, 3 krijger) veel meer profijt uit de moraalregel dan dat ik er op verlies. Sterker nog, de moraal regel levert me enorm veel op en kost me niets.

En toch blijf ik er bij -xxx- voor de grote spelers zit er geen voordeel aan. Ook jij noemt geen argument als voordeel voor een grote speler. Maar goed het gaat hier om de wereld Byzantion en niet of er nou wel of niet een voordeel voor grote spelers aan zit. Dus ik zal de discussie die ik ben begonnen staken.

Ik noem geen argument idd omdat ik die voor mezelf houd^^ Ben sinterklaas niet dat ik al mijn tactieken hier op tafel ga gooien, er kijken wellicht ook directe tegenstanders van me mee:) Daarvoor moet je je eigen verstand maar gebruiken. Zoals je ziet is jollian het (deels) met me eens, en dat is ook niet bepaald een kleine speler waar hij speelt (nr.1 van phi geloof ik).

Nee, gewoon niet.
Om het zo maar te zeggen: Dan ben je of dom, of niet creatief;)
 

DeletedUser

Gast
De examens zijn al geweest. De start van deze wereld is juist wel goed gepland, veel mensen zullen wat meer tijd krijgen aangezien de vakantie eraan komt of al begonnen is.

dat is alleen voor de nederlanders zo :p
ik heb volgende week nog 7 examens...
niet dat ik er aan denk te beginnen op die wereld xp
 

DeletedUser9708

Gast
kon deze wereld niet een weekje later beginnen? nu beginnen ze midden in de examens en binnen een weekje heb ik zeeën van tijd :(
 
Bovenaan